abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 maart 2009 @ 12:48:13 #1
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67321068
En toen was het topic vol.
Deel 1 is hier te vinden: Rondreis Midden-Amerika

Er was nog geen mooie openingspost en die kan ik helaas nu ook even niet maken. Daarom hier de eerste en de laatste posts uit het vorige topicdeel
quote:
Hallo allemaal,

Mede dankzij "Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #9" heb ik een ticket weten te bemachtigen naar Cancun, Mexico. In een tijdsbestek van 2 tot 3 maanden wil ik over land door midden amerika gaan reizen richting Colombia/Ecuador. Hierbij wil ik alle landen doorreizen en de hoogtepunten bekijken. Ik heb geen groot budget dus ik zal goedkope hostals als slaapplekken nemen

Uiteraard heb ik het hele TRV forum al afgezocht naar informatie (en ook een hoop gevonden!).
De meeste topics waren helaas al erg oud (3+ jaar), maar ik heb toch in totaal een document met 40 paginas aan tips weten te verzamelen. Waarvoor dank aan iedereen! Er zijn alleen nog een aantal zaken waar ik graag meer over te weten kom voordat ik vertrek.

(1) De grensovergangen
In een aantal topics kwam naar voren dat de grensovergang van Panama naar Colombia nogal lastig over te steken is. Ik ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft. Ook ervaringen van de grensovergangen tussen andere landen ben ik benieuwd naar.

(2) Veiligheid
Een ander onderwerp waar ik graag ervaringen over zou horen is de veiligheid. Ik heb in een redelijk oud topic een interesante discussie gelezen waar men het niet met elkaar eens was over de veiligheid, bijv. over overvallen op bussen. Als iemand een actuelere inschatting heeft, graag. Ik ben zelf een redelijk ervaren reiziger, man, lang, en redelijk sportief, dus in principe zal ik geen moeilijkheden ondervinden gok ik.

(3) Must Sees
Uiteraard ga ik naar Midden Amerika om mooie/interesante dingen te zien.
Een aantal zaken heb ik in mijn must see lijst gezet:
- Chichen Itza (Mexico)
- Belize Barrier Reef (Belize)
- Panama Kanaal (Panama)
- Surfen (Costa Rica)
- Duiken/Snorkelen (?)
- ...
- ...
Wie deze lijst kan aanvullen, iedere bijdrage is van harte welkom! Ook tips voor Leuke hostals of restaurants zeer welkom! Ik ben zeer benieuwd wat jullie hoogtepunten waren van Mexico, Belize, Guatamala, El Salvador, Honduras, Nicaragua, Costa Rica en Panama!

(4) Lonely Planet
Tot slot ben ik nog op zoek naar een Lonely planet van Midden Amerika, het liefst MET aantekeningen!
Ik ben dus op zoek naar iemand die zijn lonely planet wil verkopen. (als die mensen er zijn )

Iedere informatie/tips die mijn reis kunnen verbeteren is welkom.

Bij voorbaat dank!
quote:
Het is (ook) geen Yucatan, maar wel essentieel in Zuidoost-Mexico:

Palenque. Qua architectuur waarschijnlijk de mooiste Mayastad van allemaal.
De Sumidero-kloof zul je ook wel op de planning hebben staan. Combineer deze dan met een bezoekje aan de dierentuin van Tuxtla Guitierez, ZOOmat. Eén van de mooiste dierentuinen die ik ooit heb gezien, met heel veel bos, alleen dieren uit Mexico, waarvan er ook enkele vrij rondlopen.
  maandag 23 maart 2009 @ 14:09:03 #2
62913 Blik
The one and Only!
pi_67323513
Terugvinpost wegens vakantie naar Panama in augustus. Wat ik absoluut wil doen:

- San Blas Archipel
- Bocas del Toro (sp?)
- Duiken rond Coiba eiland
- Panama-kanaal
pi_67333592
schaamteloos tvp'tje
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  dinsdag 24 maart 2009 @ 08:39:48 #4
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67346921
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:18 schreef Veersesmurf het volgende:
schaamteloos tvp'tje
samenvoegen?
pi_67579079
We gaan verder in => Midden Amerika deel 2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties