abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 mei 2009 @ 12:41:13 #76
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_69084009
leuk he

Net als per ongeluk je mes stilhouden op je wang :S
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_69929619
-edit: spam is niet gewenst op FOK!

voor adverteren op FOK!, zie fok.nl/adplanner - daar kan je advertentieruimte inkopen

als je geīnteresseerd bent behoort een promotie actie met bijvoorbeeld het LIF forum ook tot de mogelijkheden, daarvoor moet je even contact opnemen met pr@fok.nl

[ Bericht 69% gewijzigd door Mylene op 12-06-2009 09:52:09 ]
pi_69929865
Ik hoorde gisteren nog op de radio dat Mach3 mesjes zes cent kosten om te maken
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  donderdag 11 juni 2009 @ 13:33:43 #79
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_69933746
En de mesjes die ik koop voor m'n DE en shavetta zijn 8ct per stuk in de winkel Vandeweek even 20 pakjes gehaald. Was 16¤ kwijt voor 200 mesjes
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_69935507
Welk merk haal je dan? Want de Merkur mesjes die ik haal zijn toch nog altijd iets van ¤5 voor 10 stuks.
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:03:39 #81
167595 mirved
Infobesitas
pi_69937084
Ik heb nu feathers 5 euro voor 10. Maar je hebt bijvoorbeeld ook hema mesjes 1.60 voor 10. Omdat ik pas 1.5maand echt bezig ben houd ik het bij feather op het moment.

Overigens voor starters.

www.badgerandblade.com bevat alle info die jij je maar kan wensen.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:14:25 #82
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_69949545
Supermax mesjes. Je kan ze maar 1 of 2 keer gebruiken als je het confortabel wil houden maar voor dat geld zeur ik niet
pi_69950692
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:21 schreef W1ZZ het volgende:
Welk merk haal je dan? Want de Merkur mesjes die ik haal zijn toch nog altijd iets van ¤5 voor 10 stuks.
Zelf heb ik in eerste instantie een paar sample packs geprobeerd. In combinatie met de scheermessen die ik heb (Merkur 38C en Gillette SuperSpeed Regular en Red Tip) bleken de Derby Extra de fijnste mesjes (Feathers zijn net iets aggressiever en de "Israeli" mesjes gaan maar 2 beurten mee of zo, dat zijn trouwens dezelfde mesjes dan de Hema verkoopt). Daarna heb ik op eBay gekeken en daar heb je voor ongeveer 10 Euro een doos met 100 Derby mesjes. Die heb ik besteld en kan wel even vooruit
pi_70030039
Zo, waarschijnlijk is er binnen een paar dagen een mooie DOVO onderweg. Ben benieuwd hoeveel tijd en bloed het gaat kosten om het onder de knie te krijgen ;-)
  maandag 15 juni 2009 @ 17:09:53 #85
167595 mirved
Infobesitas
pi_70030706
Mijn ouders gaan in Italie op vakantie heb ze instructies gegeven om wat Proraso voor me in te slaan
pi_70215304
gisteren in Antwerpen geweest, en toevallig in de Koordenwinkel beland. Mijn oude scheermes heb ik vakkundig gesloopt, dus heb daar een "nieuwe" tweedehands gekocht, mes was al 50 jaar oud, en bijzonder scherp. Mooi advies gekregen, en gratis de handleiding over scheren erbij.

De volgende keer in antwerpen ga ik zeker weer langs
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  zondag 21 juni 2009 @ 11:04:28 #87
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70215484
Zijn er ook Europese Ebay-verkopers die DE-blades verkopen? Er zijn zat goede deals te vinden op Ebay te vinden maar dan heb je vrij pittige verzendkosten... Ik ga straks ruim 5 maanden naar het buitenland, dan zijn 150 stuks toch wel zat?
  zondag 21 juni 2009 @ 13:17:18 #88
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_70218617
quote:
Op zondag 21 juni 2009 11:04 schreef Erasmo het volgende:
Zijn er ook Europese Ebay-verkopers die DE-blades verkopen? Er zijn zat goede deals te vinden op Ebay te vinden maar dan heb je vrij pittige verzendkosten... Ik ga straks ruim 5 maanden naar het buitenland, dan zijn 150 stuks toch wel zat?
met 100 red je het ook wel dan, je hoeft je niet elke dag helemaal te scheren toch?

En ga anders naar de kapersgroothandel voor de al eerder door mij genoemde Supermax mesjes. Heb je d'r 100 voor 16¤
  zondag 21 juni 2009 @ 14:53:18 #89
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70221710
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:17 schreef Conekiller het volgende:

[..]

met 100 red je het ook wel dan, je hoeft je niet elke dag helemaal te scheren toch?

En ga anders naar de kapersgroothandel voor de al eerder door mij genoemde Supermax mesjes. Heb je d'r 100 voor 16¤
Op Ebay staan 100 Derbies voor tien dollar Ik neem er gelijk wat shaving cream bij, ik heb nu scheerzeep van De Vergulde Hand, opzich wel goed maar het opschuimen gaat niet in die kleine bakjes...
  zondag 21 juni 2009 @ 16:11:01 #90
167595 mirved
Infobesitas
pi_70224101
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:53 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Op Ebay staan 100 Derbies voor tien dollar Ik neem er gelijk wat shaving cream bij, ik heb nu scheerzeep van De Vergulde Hand, opzich wel goed maar het opschuimen gaat niet in die kleine bakjes...
Ik heb die ook van die vergulde hand. Werkt op zich goed en is goedkoop maar wil eigenlijk ook wel eens een duurdere variant proberen met wat luxer ingrediënten.
pi_70226042
Bij de laatste beurt met m'n straight (circa de 10e) heb ik mezelf lelijk toegetakeld. geen sneeën maar lilleke razorburn dus m'n mes is aan sharpening toe. Voor degenen die al langer scheren met straights, is 10 scheerbeurten redelijk of klopt daar niets van?

Ik moet nu dus of iemand vinden die 't wil/kan doen of in 't diepe springen en stenen gaan kopen....
  zondag 21 juni 2009 @ 18:45:40 #92
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_70228056
met goed stroppen hoef je je mes mss 2 keer per jaar echt te slijpen
pi_70228187
Hmm, ik strop elke keer voor en na t scheren! 't Mes scheert ook nog wel alleen als een DE mesje dat al een aantal keer gebruikt is en waarvan je kunt voelen dat het niet echt scherp meer is. Heeft 't dan nog zin om een hele fijne steen te kopen om 'm te wetten, denk je? Moeilijk beoordelen zo, dat snap ik...
  maandag 22 juni 2009 @ 10:38:58 #94
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_70245622
Strop je wel goed? dat is namelijk wel een va de dingen die vaak fout gaan.
pi_70245964
Ik leg het mes perfect plat op de strop, eerst vijf keer heen en weer op de canvas kant en dan vijf keer heen en weer op de leren kant. Na het scheren pak ik beide kanten drie keer heen en weer...
pi_70294831
5x op canvas is prima. Maar ik zou toch minimaal voor 20x gaan op de lederen zijde. Als je je stop goed gebruikt dan maakt het niet uit hoe vaak je je mes over de leren zijde haalt, echter 5x vind ik te weinig.

Irritatie van de huid komt bij mij meestal door slechte voorbereiding van de huid. Als je je huid niet voldoende "inweekt" is en/of je scheerschuim te droog is dan wil dat wel eens leiden tot irritatie. Ook straktrekken is heel belangrijk maar ik neem aan dat je dat wel gewoon doet.
pi_70584758
Vorig weekend bij de koordenwinkel een DOVO Prima Klang (extra hollow) gehaald in een compleet pakket. Dus met stropping leren riem, gespannen leren riem met pasta om te scherpen, een kwast en scheerschuim. Alles bij elkaar een vrij prijzig pakketje. Goeie uitleg erbij gehad. Wat vrienden verklaarde me voor gek, maar zondag meteen geprobeerd.

Beetje eng in het begin, want het is in het begin een beetje ongemakkelijk om zo'n vlijmscherp ding tegen je gezicht te houden. Maakt ook redelijk wat geluid bij het scheren zelf. Eigenwijs natuurlijk niet alleen de gemakkelijke plekken gedaan, maar gewoon meteen heel m'n gezicht en hals. Resultaat: wangen prima, onder de neus ook, net onder de kin niet echt glad, en 1 klein snipje in een wang, overigens niets van te voelen.

Maandag ging het wat minder, bij m'n mondhoeken was het na het scheren wat rood en gevoelig, dinsdag ging goed, en woensdag ging ook goed, zelfs na wat trappist op een terras ;-)

't is allemaal niet zo heel erg moeilijk. Net onder de kin is wat moeilijker glad te krijgen en 100% bloedvrij is me nog niet gelukt, maar na een klets koud water is er niet meer zo veel van te zien, geen aluin nodig (en ook niet in huis).

Goed te doen dus, en over een paar weken zal het wel gewoon soepel gaan, 't is nu nog ff wennen.

@W1ZZ: Volgens mij moet je alleen VOOR het scheren stroppen. Na het scheren moet je het metaal de tijd geven om rustig weer terug in vorm te komen, en dan kun je voor het scheren met de strop net dat laatste stukje nog goed vormen.
pi_70585868
Ik heb ook een setje besteld via koordenwinkel. September/oktober vorig jaar, wel de goedkoopste set met spanriem en pasta erbij. Bevalt nog steeds prima alleen met wat ik nu weet had ik de spanriem niet gekocht maar er een fijne polijst steen (coticule of japanse steen 8000-10000 gird) voor een vergelijkbaar bedrag gekocht.

De spanriem met "slijp" pasta polijst zo langzaam dat je dat als beginner niet merkt. Het is iets wat in mijn ogen iets toe kan voegen voor de gevorderde gebruiker die echt het gladste van het gladste mes wil hebben. Als beginner merk je er niks van en ik nu, na een dik half jaar scheren, merk het verschil eigenlijk nog niet echt.

Mijn advies: laat de spanriem voor wat het is en koop gewoon een fijne steen!
pi_70746663
Deze week de spanriem al wel een keer kort gebruikt. Had het gevoel dat het scheren wat minder ging en in de winkel hadden ze al gewaarschuwd dat dat in het begin wat sneller kan gebeuren omdat je dan het mes nog niet helemaal netjes gebruikt en het wat sneller bot gaat worden. Of ik had gewoon net daarvoor 2 slechte dagen, of de spanriem heeft wel goed geholpen, want gister ging perfect, al heb ik ook een andere scheerzeep gebruikt: deze keer van de vergulde hand, prima spul. Ik denk dat ik liever wat vaker een spanriem gebruik dan een steen en meer kans heb om de boel te verprustsen voor tijdwinst. Gebruik je nu dan een steen?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 11:17:37 #100
262764 BallroomRay
It don't mean a thing...
pi_70960366
HI allemaal,

Hier een bericht/vraag van een krabbel Newbe.
Even geleden had ik bij een bezoek aan de BodyShop scheercreme gekocht om dit eens te proberen in plaats van de eeuwige Nivea/Gilette en weet ik wat voor scheerschuimen en gels die al jaaaaaaren voor een rooie huid blijven zorgen.

Dit scheelde al behoorlijk. Ik ben toen verder gaan zoeken en heb afgelopen weekend bij scheerwinkel.nl in Leiden mijn eerste krabber (Merkur) en Proraso scheercreme in een tube meegenomen..... Wat een verschil. Ik heb mij nu al drie dagen achter elkaar kunnen scheren zonder noemenswaardige irritatie.....heerlijk....!!!
(tot nu toe deed ik maar 1 of hooguit 2x per week scheren).

Nu zou ik graag verder willen uitbouwen en zou graag mijn scheerspul in een kom willen gaan bereiden.....gewoon omdat het stoer is... Nu snap ik dat ik een kom moet kopen, maar wat doe je daar dan in...Moet je dan zeep/creme hebben die je daar al inlegt ofzo ? Ikke nie zo goes snappie zeg maar.....
De creme van de BodyShop deed ik in dat doosje maken waar het inzat zeg maar....Hoe dit te doen met een losse scheerkom dus....?

Oh ja...ik ben al wel helemaal fan van Proraso...heerlijk verkoelend.....

En heeft er iemand ervaring met de pre-shave creme van hun..? Is dat ook lekker...?

Hoop op goeie tips.....alvast bedankt !

Raymond
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')