Welkom op Fok!..quote:Op maandag 23 maart 2009 12:14 schreef Roerkoning het volgende:
Beetje stompzinnig, sommige reacties hier.
Een wagon van een goederentrein ontspoort, raakt een NS trein, en dan nog is
het de schuld van NS
Alleen paupers reizen met de trein, net zoals de lagere klassen vroeger al praktisch op de bodem van de zee sliepen als ze gewoon een kaartje hadden voor de stoomboot.quote:Op maandag 23 maart 2009 12:07 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat jij de volgende keer in die trein zit, of in het gebouw waar een bom ontploft
Dat zou flink heftig zijn ja.quote:Op maandag 23 maart 2009 12:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ook jammer dat het geen ontploffend chloortransport was he?
Schijn bedriegquote:Op maandag 23 maart 2009 13:51 schreef Dichterbijer het volgende:
[ afbeelding ]
Staat alweer netjes op zijn stalen wieltjes zo te zien...
http://www.nufoto.nl/foto(...)leuten-terwijde.html
Ik denk het ook niet.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:08 schreef Duvel het volgende:
Dit zou zomaar nog niet opgelost hoeven te zijn, morgenochtend.
Bericht is van half vijf. Dan moeten ze nog wachten tot ze mogen beginnen met bergen van de trein, stel dat dat om zes uur gebeurt, dan zijn ze op zijn best tot middernacht bezig. Lijkt me niet dat ze voor de dienstregeling aanvangt morgen dan 5 km spoor hebben vervangen.quote:Voorlopig geen treinverkeer tussen Utrecht en Woerden
Uitgegeven: 23 maart 2009 16:33
Laatst gewijzigd: 23 maart 2009 16:33
UTRECHT - Door een ontsporing maandagmorgen van een goederentrein rijden er de hele dag geen treinen tussen Utrecht en Woerden.
Goederentrein ontspoordHet spoor tussen Vleuten en Utrecht Terwijde is over een lengte van bijna 5 kilometer beschadigd, aldus spoorbeheerder ProRail.
Een reizigerstrein raakte door de ontsporing beschadigd door opspattend grind. Niemand raakte daarbij gewond.
Bussen
De personentrein kon op eigen kracht verder rijden naar station Woerden. De reizigers zijn daarna met bussen vervoerd. Tussen Utrecht Centraal en Woerden rijden nu bussen.
Het naastgelegen spoor is door het ongeluk ook beschadigd. Daardoor kunnen op dit tweesporige traject helemaal geen treinen meer rijden. Het herstel van het spoor zal naar verwachting enige tijd gaan duren, maar een prognose kon ProRail nog niet geven.
Bouwkraan
ProRail heeft inmiddels een bouwkraan klaar staan om de ontspoorde goederentrein weer op de rails te zetten.
Zodra KLPD, de Onderzoeksraad voor de Veiligheid en de Inspectie Verkeer en Waterstaat het spoor 'vrijgeven', begint ProRail met deze klus, die naar verwachting zes en tot acht uur gaat duren. De herstelwerkzaamheden beginnen zo snel mogelijk daarna.
ProRail adviseert doorgaande reizigers tussen Amersfoort en Den Haag of Rotterdam via Schiphol te reizen. Reizigers tussen Roosendaal en Utrecht kunnen via Den Bosch rijden
Dat duurt nog wel tot morgen middagquote:Persbericht
23-03-2009
Kraan in startblokken om ontspoorde trein af te voeren
ProRail heeft een driehonderd ton wegende bouwkraan in de startblokken staan om de ontspoorde goederentrein weer op het spoor te zetten. Zodra de KLPD, de Onderzoeksraad voor de Veiligheid en de Inspectie Verkeer en Waterstaat het spoor ‘vrijgeven’, start ProRail met het weghalen van de trein. Dit hersporen en verwijderen zal naar verwachting tussen de 6 en 8 uur gaan duren. De herstelwerkzaamheden kunnen zo snel mogelijk daarna beginnen.
De ontsporing heeft tot gevolg dat er over een lengte van 5 kilometer spoor is beschadigd. Het naastgelegen spoor blijkt ook beschadigd te zijn. Dat betekent dat op dit tweesporige traject helemaal geen treinen kunnen rijden. Het herstel van het spoor zal naar verwachting enige tijd gaan duren. Daarvoor is nu nog geen prognose te geven. Wel duidelijk is dat er vandaag geen treinen meer zullen rijden tussen Utrecht en Woerden.
Doorgaande reizigers tussen Amersfoort en Den Haag of Rotterdam wordt geadviseerd om via Schiphol te reizen. Reizigers tussen Roosendaal en Utrecht wordt geadviseerd via Den Bosch te rijden.
Hè ja, dan hadden we dat ook kunnen cancellen.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:32 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Dat duurt nog wel tot morgen middag
Was randstadspoor nou maar klaar![]()
quote:De reizigers zijn daarna met bussen verder vervoerd. Tussen Utrecht Centraal en Woerden zijn twintig pendelbussen ingezet. Die blijven ook dinsdag rijden.
Het naastgelegen spoor is door het ongeluk ook beschadigd. Daardoor konden op dit tweesporige traject maandag helemaal geen treinen meer rijden. Volgens ProRail zal voor dinsdag weer een zeer beperkte treindienst mogelijk zijn op het enkele spoor. Er gaat één trein per uur per richting rijden tussen Utrecht en Woerden. Die trein zal bij alle tussengelegen stations stoppen.
Kraan
Maandagmiddag is een kraan ingezet om de ontspoorde trein op laadbakken te tillen. Die zullen de wagons vervolgens afvoeren. Deze werkzaamheden duren naar verwachting tot rond middernacht. Pas daarna kan de spoorbeheerder beginnen met herstel van het spoor. De prognose is dat dit tot in de loop van volgende week gaat duren.
ProRail adviseert doorgaande reizigers tussen Amersfoort en Den Haag of Rotterdam via Schiphol te reizen. Reizigers tussen Roosendaal en Utrecht kunnen via Den Bosch rijden.
Lekker drukquote:Op maandag 23 maart 2009 20:37 schreef Duvel het volgende:
Sodetering, daar heb ik helemaal geen zin in!
Ik heb twee werkplekken, Rotterdam en Utrecht, en ik moet op sommige dagen op beide aanwezig zijn. Dus dit komt niet zo best uit.quote:
quote:Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting 31 maart rond 2:00 uur verholpen.
Autoquote:Op maandag 23 maart 2009 21:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb twee werkplekken, Rotterdam en Utrecht, en ik moet op sommige dagen op beide aanwezig zijn. Dus dit komt niet zo best uit.
File.quote:
Afhankelijk van afstand vertrek ik om 6 of 7 uur, geen file te zien waar ik dan moet zijnquote:Op maandag 23 maart 2009 21:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
File.![]()
Plus: benzine wordt in dit geval niet vergoed door de baas.
Er was ook een oude Duitse (geloof ik?) vrouw bij me in de trein, van Utrecht naar Alphen, dat vond ik ook best zielig, want ze snapte er helemaal niets meer vanquote:Op dinsdag 24 maart 2009 08:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
HdfFRFfffrf!! Van mijn werk is er donderdag in de Jaarbeurs een symposium. Ik moet op tijd in Utrecht zijn (vanuit Gouda) en ook voor het publiek voorzie ik problemen; het betreft voornamelijk blinden en slechtzienden. Het zou me niet verbazen als er veel mensen niet gaan.
Kan ook een Limburger zijn geweestquote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:02 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Er was ook een oude Duitse (geloof ik?) vrouw bij me in de trein, van Utrecht naar Alphen, dat vond ik ook best zielig, want ze snapte er helemaal niets meer van
Misschien is ze wel een sjengequote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:02 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Er was ook een oude Duitse (geloof ik?) vrouw bij me in de trein, van Utrecht naar Alphen, dat vond ik ook best zielig, want ze snapte er helemaal niets meer van
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:25 schreef msnk het volgende:
[..]
Misschien is ze wel een sjenge
edit: net te laat
Van nu.nl.quote:'Reparatie na ontsporing kost miljoenen'
Uitgegeven: 24 maart 2009 18:00
Laatst gewijzigd: 24 maart 2009 18:00
UTRECHT - De schade die is ontstaan aan het spoor door de ontsporing van een goederentrein maandagmorgen gaat ProRail miljoenen kosten.
''Een eerste voorzichtige schatting van de reparatiekosten ligt tussen de 2,5 en de 5 miljoen euro'', aldus een woordvoerster van ProRail dinsdag.
Het treinverkeer op het traject Utrecht-Den Haag en Utrecht-Rotterdam is door de beschadiging van 5 kilometer spoor voor langere tijd ontregeld.
Dinsdagmiddag bevestigde ProRail dat het treinverkeer de hele week ontregeld blijft. ''Sneller zal het herstel niet gaan'', aldus de woordvoerster.
Omleiding
Reizigers tussen Den Haag, Gouda en Utrecht kunnen vanaf woensdagochtend wel weer rechtstreeks reizen. Ieder uur rijden er twee intercity's.
De treinen worden omgeleid via Breukelen en zijn daardoor twintig tot dertig minuten langer onderweg. Tussen Utrecht Centraal, Terwijde, Vleuten en Woerden zijn bussen ingezet.
De bussen en/of omgeleide treinen rijden volgens mij gewoon tot het normale einde dienstregeling. Maar als je daarna nog een andere trein moet hebben zou 't wel een probleem kunnen worden... Van waar/naar waar moet je?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:03 schreef Scaurus het volgende:
Weet iemand tot hoelaat de treinen morgen rijden? Ik moet debatteren en ben wrs. pas rond 2300 of 2330 op station.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |