Hahahaha onze dondersteen komt ook weer om de hoek kijken hoor, precies op t juiste momentquote:Op zondag 22 maart 2009 21:26 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Maak jij volgende keer maar een taart voor mij, ja?. Ik zal niet zeuren.
volgens mij de chocolade...quote:Op zondag 22 maart 2009 21:31 schreef neen het volgende:
Wat is het verschil tussen een moorkop en een bossche bol?
Ik kan hier echt niet over uit, moet hier zo hard om lachen: dat je serieus denkt dat ik een bodem maak, en dan zeg dat ik taart heb gebakkenquote:Op zondag 22 maart 2009 21:19 schreef conleche het volgende:
[..]
Wáat?? Dus d'r zat helegaar geen monchou op of in, of hoe zeg je dat? Je kreeg biscuitkruimels met boter??
quote:Op zondag 22 maart 2009 21:31 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Hahahaha onze dondersteen komt ook weer om de hoek kijken hoor, precies op t juiste moment
ah, sorry...ja, ik zat met een andere bol in m'n hoofd...quote:
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Moorkopquote:Een moorkop is een gebakje, dat bestaat uit een soesje gevuld met slagroom, en van de bovenkant geglazuurd met chocolade. Soms wordt er nog een toef slagroom op de bovenkant aangebracht met eventueel een partje mandarijn of een stukje ananas.
Het misverstand bestaat dat het vergroten van een moorkop zou resulteren in een Bossche Bol. Het verschil zit hem erin dat de binnenkant van een soesje, de basis van een moorkop, een luchtig gebakje is met grote luchtruimtes. Het gehele volume van het soesje bestaat uit zeer luchtig deegwaar, dit in tegenstelling tot de Bossche Bol waar alleen de omtrek bestaat uit een laagje deegwaar. Het deeg van de Bossche Bol fungeert bij de productie als ballon, deze word bij de vervaardiging van binnenuit opgeblazen door hem met slagroom te vullen. De Bossche Bol en de Moorkop verschillen ook in de soort chocolade die ervoor gebruikt wordt.
Ik had dat serieus heel schattig gevonden.quote:Op zondag 22 maart 2009 21:32 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik kan hier echt niet over uit, moet hier zo hard om lachen: dat je serieus denkt dat ik een bodem maak, en dan zeg dat ik taart heb gebakken
Ha! dank jequote:Op zondag 22 maart 2009 21:37 schreef Greys het volgende:
Lieve fietschick, ik vind mijn cheesecakes ook het lekkerst zonder iets er op hoor!
Laat ze maar lachen!
Als je het maar wegspoelt met zo'n bruistablet!quote:Op zondag 22 maart 2009 21:39 schreef Greys het volgende:
Nu heb ik trek in taart.
Zal ik nog maar een Bijenkorf brownie nemen?
Nou ik heb nog over hoor, de rest van het slanktopic kan het vergeten, maar jij mag gerust een stukje komen halenquote:Op zondag 22 maart 2009 21:39 schreef Greys het volgende:
Nu heb ik trek in taart.
Ik heb er nu ook trek in gekregen. Alleen heb ik geen zoete dingen in huis.quote:Op zondag 22 maart 2009 21:39 schreef Greys het volgende:
Nu heb ik trek in taart.
Ja, giet dat er even in ofzoquote:Op zondag 22 maart 2009 21:40 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik heb er nu ook trek in gekregen. Alleen heb ik geen zoete dingen in huis.
Behalve hagelslag.
Maakt het wat uit dan? Slaap je er vannacht niet van als je niet weet wat het verschil is?quote:Op zondag 22 maart 2009 21:41 schreef neen het volgende:
[..]
Een Bossche bol is qua volume dus kleiner dan een moorkop.
[..]
Hier wordt weer gesuggereerd dat een Bossche bol groter zou zijn dan een moorkop.
Ik vraag het me gewoon af, als er geen duidelijk uitsluitsel is zal ik wel zelf op vergelijkend warenonderzoek moeten gaan en dat zijn nogal veel kcalsquote:Op zondag 22 maart 2009 21:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maakt het wat uit dan? Slaap je er vannacht niet van als je niet weet wat het verschil is?.
Dit snap ik niet, waarom heb je je post weggehaald?quote:
Hihihi!quote:Op zondag 22 maart 2009 21:40 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Nou ik heb nog over hoor, de rest van het slanktopic kan het vergeten, maar jij mag gerust een stukje komen halen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |