abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 maart 2009 @ 19:16:59 #26
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67274669
Wat mooi, wat ontzettend mooi. Ik heb bijna twee uur lang met koude rillingen zitten kijken. Eigenlijk was het heel voorspelbaar dat ze onze voorvaderen zouden blijken te zijn, ik bedoel... alleen al de opening van het origineel: "There are those who believe that life here began out there.", maar het is de meest elegante oplossing. Heerlijk.

Maar ik ben ook wel droevig. Vier jaar lang is dit mijn lievelingsserie geweest en net op het moment dat ik meer van BSG hou dan ooit te voren is het gedaan. Och, ik ga dit nog vaak terug zien. En wat te denken als we straks Caprica zitten te kijken en we zien een jonge Bill Adama geld van zijn moeders nachtkastje stelen?

Dat moment dat Galactica over onze maan vliegt en je aarde ziet
pi_67276255
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 19:12 schreef planethugo het volgende:
waarom pleegde cavil eigenlijk zelfmoord

laatste half uur was mooi, maar eigenlijk veel te happy voor deze serie
End of line, door de dood van Tori wist hij dat hij ook sterfelijk was en voor altijd gebonden aan een lijf dat hij verafschuwde.

Had die 'colony' niet zowat in stukken uitelkaar moeten spatten toen Galactica plotseling wegsprong?

[ Bericht 7% gewijzigd door HiZ op 21-03-2009 20:19:21 ]
pi_67276304
Mooi einde van een mooie serie.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_67276345
Zojuist de laatste aflevering gekeken. Erg mooi einde.
Waardige afsluiter voor het gros van de karakters.

Had ergens al verwacht dat de Galactica bemanning in het ochtendgloren van de mensheid zou landen op aarde. (Had echter verwacht dat de 13e kolonie daar zou leven). Ik heb ooit in een topic geschreven dat Baltar best wel eens in onze geschiedenis boeken terecht zou komen als Jezus. Zou best wel eens kunnen kloppen. (Alhoewel hij een stuk eerder leefde dan Jezus, maar het verhaal over Baltar/Jezus kan doorverteld zijn)

En ja, ergens vond ik het ook jammer dat het uiteindelijk een "Deus Ex Machina" ("God did it") einde aan de serie kwam. En daarnaast vragen over de "Angels" en "Daniel" nog niet beantwoord zijn.
Waarschijnlijk dat daar verder op in gegaan wordt tijdens "Caprica" of "The Plan", maar het is jammer om zo een andere serie in "gesleurt" te worden.

Edit: Checkte zojuist even de Wikipedia, om te kijken of ik "Deus Ex Machina" juist had gespelt,
Grappig genoeg is de "Deus Ex Machina" pagina op de Wikipedia recentelijk aangepast. Er is een verwijziging naar het einde van Battlestar Galactica toegevoegt, als voorbeeld van een moderne "Deus Ex Machina" toepassing. :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Deus_ex_machina
pi_67276357
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:07 schreef HiZ het volgende:

[..]

End of line, door de dood van Tori wist hij dat hij ook sterfelijk was en voor altijd gebonden aan een lijf dat hij verafschuwde.
Vond dat één van de meest vreemde stukjes uit de finale, als dat bedoelt werd werd het slecht uitgebeeld. Het kwam heel cheesy over op mij. "frak! *shoot*"
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:12:26 #31
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67276408
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dat valt wel te rijmen met het feit dat zij een angel is.
Ik vraag me meer af waar het 'harbringer of death' verhaal in dit plaatje past.
Dat harbringer of death is nog uit te leggen omdat ze indirect de Cylons sterfelijk heeft gemaakt.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:18:54 #32
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_67276582
Heeft Moore niet gezegd dat die Daniel weinig meer dan een nummer is?

Ze zaten steeds aan zijn hoofd te zeiken dat zijn nummering niet klopte, dus heeft er maar snel een nummer 7 tussen gegooid. Nu denkt plots iedereen dat er vanalles achter zit. Ik denk dat hij al spijt heeft dat hij erover begonnen is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:20:33 #33
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67276614
Fuck RDM.. als hij geen zeikende fans wilt moet hij maar geen scifi schrijven
pi_67276689
Ik vond trouwens de 'god' oplossing wel logisch, er waren zoveel aanwijzingen dat er meer moest zijn en dat de god van de Cylons meer was dan alleen maar een idee. En er was gewoon te weinig tijd meer om een nieuwe laag aan te gaan brengen die Kara wel verklaarde.
pi_67276865
O ja, overigens vond ik het vreemd dat de "All Along the Watchtower" aan het einde, de versie was gezongen door Jimi Hendrix. Wellicht is dat de meest bekende versie, maar zo ver als ik weet, was het lied ooit geschreven door Bob Dylan.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:37:10 #36
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67277022
Ik vond het een prachtig einde. Ook heel het "God" als oplossing. Heel de serie heeft vanaf het begin af aan een religieuze tint gehad, met de Baltar, Six en de God van de Cylons. Dus dat vond ik niet zo vreemd, maar juist gepast.
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 16:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

Maar de verklaring voor de vragen die nog openstonden was vooral "God did it". Oh, en dat ze hun schepen achterlaten en zich (allemaal!) zonder technologie vestigen op Aarde is al helemaal belachelijk. En de cheesy robots aan het einde waren... cheesy.
Dat zijn echte robots, dat snap je? Om dus te suggeren alsof wij nu op hetzelfde punt staan in de geschiedenis dat alles weer verkeerd gaat.
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 11:06 schreef Mirel het volgende:
. Was het trouwens Roslin waarvan ze de botten toen vonden?
Nee van Hera.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 21-03-2009 20:50:18 ]
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:39:51 #37
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67277084
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:29 schreef AgitoM het volgende:
O ja, overigens vond ik het vreemd dat de "All Along the Watchtower" aan het einde, de versie was gezongen door Jimi Hendrix. Wellicht is dat de meest bekende versie, maar zo ver als ik weet, was het lied ooit geschreven door Bob Dylan.
Het nummer is idd van Dylan, maar van Hendrix is idd bekender. Bovendien heeft die versie wat meer pit en is dus geschikter op zo'n einde.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:48:02 #38
211083 Angelof9
I must go first
pi_67277288
Wordt hiermee gesuggereerd dat Bob Dylan een afstammeling is van Sam, die het nummer eerst heeft geschreven? Of is het aan hem overgedragen als een soort collectieve herinnering of zo?

Ik snap de harbinger of death nog steeds niet, vooral omdat Sam dat twee afleveringen geleden weer herhaalde, waardoor je het gevoel kreeg dat het nog een belangrijke rol zou gaan spelen. Het klopt dus wel dat Kara "mankind to its end" heeft gebracht. Ik bedenk me terwijl ik dit tiep dat ze misschien de dood van science en technogy bedoeld hebben. Of de dood van de zich eeuwig herhalende cyclus van mensen en cylons. Blijft een beetje vaag.

Verder voel ik me een beetje anti-climaxaal leeg.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_67277332
Ik kom er net pas achter dat Caprica ook door Moore en Eick geproduceerd wordt. Dat maakt het al weer een stuk interessanter.

En die gast die in de trailer die trein opblaast roept voordat hij dat doet: `The One True God wil chase out the many.`
- Steven Wright
pi_67277415
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 11:13 schreef FoXje het volgende:
Ja, over de oplossing 'God' ben ik ook teleurgesteld. Maar ja, toffe show, tof einde!
Wat ik ook mooi vond was de muziek van de oude serie toen de vloot in de zon vloog
het orgineel van jimi hendrix vond ik ook mooi op het einde.

Overigens begon het met Balthar en eindigde het met hem hele mooie cirkel

super aflevering
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_67277432
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:48 schreef Angelof9 het volgende:
Wordt hiermee gesuggereerd dat Bob Dylan een afstammeling is van Sam, die het nummer eerst heeft geschreven? Of is het aan hem overgedragen als een soort collectieve herinnering of zo?

Ik snap de harbinger of death nog steeds niet, vooral omdat Sam dat twee afleveringen geleden weer herhaalde, waardoor je het gevoel kreeg dat het nog een belangrijke rol zou gaan spelen. Het klopt dus wel dat Kara "mankind to its end" heeft gebracht. Ik bedenk me terwijl ik dit tiep dat ze misschien de dood van science en technogy bedoeld hebben. Of de dood van de zich eeuwig herhalende cyclus van mensen en cylons. Blijft een beetje vaag.

Verder voel ik me een beetje anti-climaxaal leeg.
Kara zal wel nooit helemaal worden uitgelegd. Maar Sam's laatste woorden waren wel 'I'll see you on the other side'. Of iets van die strekking.

Ik denk dat Kara de mensheid (in de vorm van mensen en cylons samen) naar hun sterfelijkheid heeft begeleid. Zonder haar was de confrontatie bij de Colony ook nooit gebeurd, de confrontatie die - onder andere - definitief een einde maakte aan ressurection dmv downloaden.
pi_67277482
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:16 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Inderdaad jammer dat het afgelopen is maar wel beter dat ze het niet eindeloos door laten gaan
[..]

Denk dat ze dat er gewoon uit hebben geschreven, RDM zei al eerder dat sommige dingen niet meer zouden kloppen. wat logisch is aangezien ze niet seizoenen tegelijk schrijven.
dat stukje zat in razor wat toch vrij recent is

Maar ze was het ook ze heeft de kapotte aarde laten zien
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:59:29 #43
35623 PPL
#control
pi_67277566
Amen.

Kheb genoten.
Vanaf de Galactica die zijn neus in 'the colony' boort tot en met het wijzen naar techonologische singulariteit op het einde.

Dus...
Adama kosts zichzelf er onder na het bezoek aan een nachtclub.
Kara is een slet en bedenkt zich op het laatste moment.
De Cylons hebben (of hadden 150000 jaar gelden) nog genoeg old school cylons in dienst.
Hera is mijn overgrootbetachterkleinoma.

Eindconclusie (voor zover ik nu nog 'woorden' heb)

RDM (lees ff lkkr je krantje)

It's happened before and it will happen again
Burnt to the core but not broken
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:59:56 #44
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_67277582
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat stukje zat in razor wat toch vrij recent is

Maar ze was het ook ze heeft de kapotte aarde laten zien
Ik weet ook niet, zoals iemand ook al zei, anders heeft het laatst ook nog herhaald maar heb geen idee wat de gedachte er achter is moeten we maar aan RDM hoewel het misschien te maken had met dat Kara toch een soort van engel bleek te zijn
pi_67277591
quote:

[..]

Had die 'colony' niet zowat in stukken uitelkaar moeten spatten toen Galactica plotseling wegsprong?
nee werdt het zwarte gat in gezogen zover ik zag.

Overigens waarom waren die raptors met nukes uitgerust
  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:05:17 #46
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_67277744
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:59 schreef PPL het volgende:
Adama kosts zichzelf er onder na het bezoek aan een nachtclub.
K zat net te eten toen hij dat deed
quote:
It's happened before and it will happen again
Dat weten we dus nog niet en vragen de angel six en balthar zich dus op het laatste af, dat we steeds 'slimmere' robots hebben betekend niet dat er perse een oorlog komt
  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:06:10 #47
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_67277763
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 21:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee werdt het zwarte gat in gezogen zover ik zag.

Overigens waarom waren die raptors met nukes uitgerust
Om de colony te vernietigen wanneer ze hera hadden bevrijd gok ik
  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:10:17 #48
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_67277876
Het wachten is nu nog op de season 4 ost.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_67277938
quote:

[..]

Eigenlijk wel natuurlijk. Als een raptor al zulke schade aan Galactica kan toebrengen door ernaast te jumpen zou Galactica zelf met haar jump de halve colony gesloopt moeten hebben.
- Steven Wright
  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:25:09 #50
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_67278290
lol, ik zag opeens in ep 18 dat ze de drankglazen van Adama hebben veranderd naar Bodum thermo koffieglazen

Zo, nu verder met ep 19!

-edit-
Einde van ep 19:

[ Bericht 23% gewijzigd door Cheiron op 21-03-2009 21:48:11 ]
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')