Waarom zit je dan in dit topic? Dit topic ging juist om het omgekeerde...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:28 schreef elcastel het volgende:
[..]
Wat valt er te bewijzen ? Ik heb totaal geen behoefte om alles wat me dierbaar is op het internet los te laten. Ik heb ook nog zoiets als privacy, gene of emoties die jou geen hol aangaan ?
Nou omdat je ook eerlijk en jezelf kunt zijn zonder je hele levensverhaal op tafel te leggen ? Ik snap nogsteeds de behoefte niet, als je toch in de reactie geinteresseerd bent ?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:31 schreef Lamon het volgende:
Waarom zit je dan in dit topic? Dit topic ging juist om het omgekeerde...
Niet dat het niet mag, maar ik snap dan de behoefte niet...
Daar ben ik het mee eens...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:04 schreef elcastel het volgende:
[..]
Nou omdat je ook eerlijk en jezelf kunt zijn zonder je hele levensverhaal op tafel te leggen ? Ik snap nogsteeds de behoefte niet, als je toch in de reactie geinteresseerd bent ?
...omdat mensen zich op internet als jonge helden en heldinnen aan het profileren zijn. En liegen dat ze barsten. Zo ingewikkeld is het toch niet?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:04 schreef elcastel het volgende:
[..]
Nou omdat je ook eerlijk en jezelf kunt zijn zonder je hele levensverhaal op tafel te leggen ? Ik snap nogsteeds de behoefte niet, als je toch in de reactie geinteresseerd bent ?
Aha, jij neemt internet dus gewoon veel te serieus ! Zeg dat dan gewoon en leg me nu eens uit waarom het zo uniek is om IRL eerlijk en open te zijn ? Ik ken dat namelijk niet, ik ben open en eerlijk en wordt nooit onderuit gehaald.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:18 schreef Lamon het volgende:
...omdat mensen zich op internet als jonge helden en heldinnen aan het profileren zijn. En liegen dat ze barsten. Zo ingewikkeld is het toch niet?
999 vrienden op hyves, lazer toch op, en maar zeggen morgen weer daarheen en daarheen, terwijl ze zielig thuis zitten. Iedere afspraak wordt 18 keer verzet...en iedereen in Nederland is rijk en heeft een supermooie vriend/vriendin, neukt iedere dag, heeft een topfunctie, maar als je een keer een keer jezelf inschrijft voor een goed doel staan ze te kijken van je bent de eerste van de dag, als mensen horen dat ze teveel betaald hebben voor hun FOK!-abo, schelden ze zich suf, en als je je Iphone en Samsung Omnia tegelijkertijd op tafel hebt liggen, gaan ze ineens allemaal mobiel bellen met hun poch-kuttelefoontje, hoe duur hij ook mag zijn.
Als man moet je van voetbal houden anders ben je homo, als je geen auto hebt omdat je bang bent dat je jezelf doodrijdt, ben je een pauper, je moet niet tijdens top-uren naar de Aldi gaan, want dan denken ze dat je armoedzaaier bent ipv handig met geld.....
Nou, alles wat hier boven staat doe ik wel, en nog duizenden mensen, maar iedereen houdt netjes zijn bek erover.
En dat is enkel nog maar de oppervlakkige kant, als we het over psyche gaan hebben, is het allemaal nog veel geheimzinniger....
Hier bedoelde ik dus als je niet in de reactie geinteresseerd bent, excuus.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:04 schreef elcastel het volgende:
TS bedoelt dat bv mannen niet mogen janken, zoals ik doe sinds ik gestopt ben met roken. I'm coming out !quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:34 schreef elcastel het volgende:
Aha, jij neemt internet dus gewoon veel te serieus ! Zeg dat dan gewoon en leg me nu eens uit waarom het zo uniek is om IRL eerlijk en open te zijn ? Ik ken dat namelijk niet, ik ben open en eerlijk en wordt nooit onderuit gehaald.
Ik vind het nogal onsamenhangend al denk ik waar je heen wilt, maar ik zie een duidelijk verschil tussen internet en real life.
Internet is bijna real life tegenwoordig, maar ik ben irl idd misbruikt in de zin van hij doet het toch wel, hij geeft toch wel toe, hij trapt er toch wel in, hij laat toch wel over zich heen lopen, en die tijd is bij mij voorbij, maar ik weet ZO zeker dat anderen daar ook mee te maken hebben, en als je het compleet opengooit irl en op internet, kan het een ongelooflijke opluchting zijn. Helemaal eerlijk, zonder voorbehouden, zonder schaamte of angst...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:34 schreef elcastel het volgende:
Ik vind het nogal onsamenhangend al denk ik waar je heen wilt, maar ik zie een duidelijk verschil tussen internet en real life.
Dat jij het lekker vindt om dat hier openlijk toe te geven mag je zelf weten, ik hou liever de schone schijn op dat ik een 'echte' vent ben, waarmee ik niet lieg, maar verzwijg of ik eventueel jank.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:39 schreef Gootsteen het volgende:
TS bedoelt dat bv mannen niet mogen janken, zoals ik doe sinds ik gestopt ben met roken. I'm coming out !
Ik ben niet sociaal in ordequote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:00 schreef Lamon het volgende:
Oh, en je hoort trouwens op zaterdag uit te zijn, anders ben je ook niet sociaal in orde, dus ik verwacht niet veel meer van dit topic vanavond.
Dat zal best, maar toch zal het vrijer voelen als je het anoniem doet, omdat je er 'helaas' op wordt aangekeken of zelfs afgerekend. Nofi hoor, ieder zijn keuze, maar ik hou liever mijn beschermende jasje aan, ook op internet. Simpelweg omdat ik weet hoe de wereld (internet én real life) in elkaar steken.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:41 schreef Lamon het volgende:
Internet is bijna real life tegenwoordig, maar ik ben irl idd misbruikt in de zin van hij doet het toch wel, hij geeft toch wel toe, hij trapt er toch wel in, hij laat toch wel over zich heen lopen, en die tijd is bij mij voorbij, maar ik weet ZO zeker dat anderen daar ook mee te maken hebben, en als je het compleet opengooit irl en op internet, kan het een ongelooflijke opluchting zijn. Helemaal eerlijk, zonder voorbehouden, zonder schaamte of angst...
Natuurlijk, want het is WEEEEEEKEND! Zoals ze het op de radio het iedere godverdomde week weer zeggen.....quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:45 schreef elcastel het volgende:
En nu ga ik de deur uit.
Gast, cool down a bit...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:48 schreef Lamon het volgende:
[..]
Natuurlijk, want het is WEEEEEEKEND! Zoals ze het op de radio het iedere godverdomde week weer zeggen.....
Natuurlijk niet, maar de meerderheid is WEL compleet schijnheilig..over, klaar , uit.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:53 schreef Lakai het volgende:
Niet de hele werkelijke wereld is kut !
Daarom heb ik ook weinig met mensen, en interesseer ik me niet snel meer voor anderen. Een paar goede vrienden en that's it voor mij. Vage contacten en gezellig doen is overrated en hypocriet. Ik word vaak gezien als 'een rare' door dat gedrag, en dat raakt me wel. Want ondanks dat ik anderen wat vaker negeer dan gemiddeld en me niet zo bemoei met iedereen, accepteer ik iederen wel zoals 'ie is zolang ze mij gerust laten. In mijn studentenhuis bijvoorbeeld is het normaal om telkens wanneer je iemand tegenkomt een 'hee hoe is het' gesprek te houden. Ik heb dan zoiets van: zeg gewoon 'hoi', dan is het ook goed. Helemaal geen behoefte aan dat geforceerde gedoe.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:56 schreef Lamon het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar de meerderheid is WEL compleet schijnheilig..over, klaar , uit.
Maakt mij niets meer uit, maar is wel waar....
Ja daar ben ik het wel mee eens hoor, en ik heb daar vaak zat zelf ook problemen mee!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:56 schreef Lamon het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar de meerderheid is WEL compleet schijnheilig..over, klaar , uit.
Maakt mij niets meer uit, maar is wel waar....
Had eigenlijk beloofd om geen commentaar te geven op anderen als ze echt eerlijk waren, maar dat is dus normaal, en de rest is gek.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 21:00 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]
Daarom heb ik ook weinig met mensen, en interesseer ik me niet snel meer voor anderen. Een paar goede vrienden en that's it voor mij. Vage contacten en gezellig doen is overrated en hypocriet. Ik word vaak gezien als 'een rare' door dat gedrag, en dat raakt me wel. Want ondanks dat ik anderen wat vaker negeer dan gemiddeld en me niet zo bemoei met iedereen, accepteer ik iederen wel zoals 'ie is zolang ze mij gerust laten. In mijn studentenhuis bijvoorbeeld is het normaal om telkens wanneer je iemand tegenkomt een 'hee hoe is het' gesprek te houden. Ik heb dan zoiets van: zeg gewoon 'hoi', dan is het ook goed. Helemaal geen behoefte aan dat geforceerde gedoe.
Ja, dit gaat heel gek klinken, maar ik vind zelfs dat dergelijke geforceerde gesprekken als asociaal bestempeld zouden kunnen worden (van degene die het gesprek initieert uit). De persoon waar je tegen praat stop je immers vaak in een positie waarin diegene zich verplicht voelt antwoord te geven en aardig te doen (de ander vraagt immers hoe het is! hoe kan ik die vraag dan niet terug stellen?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 21:04 schreef Lamon het volgende:
[..]
Had eigenlijk beloofd om geen commentaar te geven op anderen als ze echt eerlijk waren, maar dat is dus normaal, en de rest is gek.
Klinkt helemaal niet gek, geconditioneerd gedrag is zo overdreven en eng aanwezig , zij het op internet of gewoon in het dagelijkse leven.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 21:11 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]
Ja, dit gaat heel gek klinken, maar ik vind zelfs dat dergelijke geforceerde gesprekken als asociaal bestempeld zouden kunnen worden (van degene die het gesprek initieert uit). De persoon waar je tegen praat stop je immers vaak in een positie waarin diegene zich verplicht voelt antwoord te geven en aardig te doen (de ander vraagt immers hoe het is! hoe kan ik die vraag dan niet terug stellen?Hoe kan ik het nu maken om bot te doen? ). Eigenlijk dwing je aandacht af. Ik denk alleen niet dat die mensen dat bewust doen. Het is gewoon geconditioneerd gedrag, maar met een beetje bewustwording is weinig mis. Mensen moeten zich eens wat vaker een spiegel voorhouden
(ja ik ook, maar ik ben er iig mee bezig).
Ons verschil is dat ik gelukkig niet met godsdienstproblemen te kampen heb, en ik irl hetzelfde doe, dus iets minder anoniem ben, maar ik heb je verhaal compleet gelezen (met echte aandacht, niet voor de vorm) en DAT is eerlijkheid!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 21:30 schreef IceBeach het volgende:
Je kan mijn topic hier in R&P lezen. Het kost mij geen moeite om mijn verhaal anoniem op internet te gooien. Irl is toch een ander verhaal. Daar weten alleen mijn beste vrienden en hulpverleners mijn verhaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |