abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67275008
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 19:28 schreef elcastel het volgende:

[..]

Wat valt er te bewijzen ? Ik heb totaal geen behoefte om alles wat me dierbaar is op het internet los te laten. Ik heb ook nog zoiets als privacy, gene of emoties die jou geen hol aangaan ?
Waarom zit je dan in dit topic? Dit topic ging juist om het omgekeerde...
Niet dat het niet mag, maar ik snap dan de behoefte niet...
pi_67276026
Oh, en je hoort trouwens op zaterdag uit te zijn, anders ben je ook niet sociaal in orde, dus ik verwacht niet veel meer van dit topic vanavond.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:04:38 #53
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67276169
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 19:31 schreef Lamon het volgende:
Waarom zit je dan in dit topic? Dit topic ging juist om het omgekeerde...
Niet dat het niet mag, maar ik snap dan de behoefte niet...
Nou omdat je ook eerlijk en jezelf kunt zijn zonder je hele levensverhaal op tafel te leggen ? Ik snap nogsteeds de behoefte niet, als je toch in de reactie geinteresseerd bent ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_67276301
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:04 schreef elcastel het volgende:

[..]

Nou omdat je ook eerlijk en jezelf kunt zijn zonder je hele levensverhaal op tafel te leggen ? Ik snap nogsteeds de behoefte niet, als je toch in de reactie geinteresseerd bent ?
Daar ben ik het mee eens...
Een voorwaarde van eerlijk zijn is niet eerst vertellen waar je vandaan komt.

Ik denk dat TS een soort van eye-opener wil maken.

Wat gebeurt er als je (vanaf nu!) je diepste gut feeling volgt en niet een masker opzet.
Is inderdaad een risky business!

In mijn geval: ik zit wel een beetje in hetzelfde schuitje....Ik heb niet zo'n toffe jeugd gehad, nooit tevreden geweest (echt echt echt tevreden). Daardoor heb ik mijzelf op een bepaalde (maar die verklaarik lekker niet nader ) manier ontwikkeld, en daar wil ik nu eigenlijk drastisch verandering in brengen door eigenlijk niet meer dat te doen wat ik altijd deed (uitwijken voor anderen).
Komt wel bij kijken dat veel mensen je niet meer zo kennen zoals voorheen, en met goede vrienden kan dat pijnlijk zijn.

[ Bericht 28% gewijzigd door Lakai op 21-03-2009 20:16:20 ]
Ik doe niet meer aan een signature
pi_67276561
quote:

[..]

...omdat mensen zich op internet als jonge helden en heldinnen aan het profileren zijn. En liegen dat ze barsten. Zo ingewikkeld is het toch niet?
999 vrienden op hyves, lazer toch op, en maar zeggen morgen weer daarheen en daarheen, terwijl ze zielig thuis zitten. Iedere afspraak wordt 18 keer verzet...en iedereen in Nederland is rijk en heeft een supermooie vriend/vriendin, neukt iedere dag, heeft een topfunctie, maar als je een keer een keer jezelf inschrijft voor een goed doel staan ze te kijken van je bent de eerste van de dag, als mensen horen dat ze teveel betaald hebben voor hun FOK!-abo, schelden ze zich suf, en als je je Iphone en Samsung Omnia tegelijkertijd op tafel hebt liggen, gaan ze ineens allemaal mobiel bellen met hun poch-kuttelefoontje, hoe duur hij ook mag zijn.
Als man moet je van voetbal houden anders ben je homo, als je geen auto hebt omdat je bang bent dat je jezelf doodrijdt, ben je een pauper, je moet niet tijdens top-uren naar de Aldi gaan, want dan denken ze dat je armoedzaaier bent ipv handig met geld.....

Nou, alles wat hier boven staat doe ik wel, en nog duizenden mensen, maar iedereen houdt netjes zijn bek erover.
En dat is enkel nog maar de oppervlakkige kant, als we het over psyche gaan hebben, is het allemaal nog veel geheimzinniger....

[ Bericht 0% gewijzigd door Lamon op 21-03-2009 20:23:19 ]
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:34:26 #56
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67276959
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:18 schreef Lamon het volgende:
...omdat mensen zich op internet als jonge helden en heldinnen aan het profileren zijn. En liegen dat ze barsten. Zo ingewikkeld is het toch niet?
999 vrienden op hyves, lazer toch op, en maar zeggen morgen weer daarheen en daarheen, terwijl ze zielig thuis zitten. Iedere afspraak wordt 18 keer verzet...en iedereen in Nederland is rijk en heeft een supermooie vriend/vriendin, neukt iedere dag, heeft een topfunctie, maar als je een keer een keer jezelf inschrijft voor een goed doel staan ze te kijken van je bent de eerste van de dag, als mensen horen dat ze teveel betaald hebben voor hun FOK!-abo, schelden ze zich suf, en als je je Iphone en Samsung Omnia tegelijkertijd op tafel hebt liggen, gaan ze ineens allemaal mobiel bellen met hun poch-kuttelefoontje, hoe duur hij ook mag zijn.
Als man moet je van voetbal houden anders ben je homo, als je geen auto hebt omdat je bang bent dat je jezelf doodrijdt, ben je een pauper, je moet niet tijdens top-uren naar de Aldi gaan, want dan denken ze dat je armoedzaaier bent ipv handig met geld.....

Nou, alles wat hier boven staat doe ik wel, en nog duizenden mensen, maar iedereen houdt netjes zijn bek erover.
En dat is enkel nog maar de oppervlakkige kant, als we het over psyche gaan hebben, is het allemaal nog veel geheimzinniger....
Aha, jij neemt internet dus gewoon veel te serieus ! Zeg dat dan gewoon en leg me nu eens uit waarom het zo uniek is om IRL eerlijk en open te zijn ? Ik ken dat namelijk niet, ik ben open en eerlijk en wordt nooit onderuit gehaald.

Ik vind het nogal onsamenhangend al denk ik waar je heen wilt, maar ik zie een duidelijk verschil tussen internet en real life.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:38:06 #57
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67277044
quote:
Hier bedoelde ik dus als je niet in de reactie geinteresseerd bent, excuus.
pi_67277090
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:34 schreef elcastel het volgende:
Aha, jij neemt internet dus gewoon veel te serieus ! Zeg dat dan gewoon en leg me nu eens uit waarom het zo uniek is om IRL eerlijk en open te zijn ? Ik ken dat namelijk niet, ik ben open en eerlijk en wordt nooit onderuit gehaald.

Ik vind het nogal onsamenhangend al denk ik waar je heen wilt, maar ik zie een duidelijk verschil tussen internet en real life.
TS bedoelt dat bv mannen niet mogen janken, zoals ik doe sinds ik gestopt ben met roken. I'm coming out !
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_67277129
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:34 schreef elcastel het volgende:
Internet is bijna real life tegenwoordig, maar ik ben irl idd misbruikt in de zin van hij doet het toch wel, hij geeft toch wel toe, hij trapt er toch wel in, hij laat toch wel over zich heen lopen, en die tijd is bij mij voorbij, maar ik weet ZO zeker dat anderen daar ook mee te maken hebben, en als je het compleet opengooit irl en op internet, kan het een ongelooflijke opluchting zijn. Helemaal eerlijk, zonder voorbehouden, zonder schaamte of angst...
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:41:50 #60
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67277133
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:39 schreef Gootsteen het volgende:
TS bedoelt dat bv mannen niet mogen janken, zoals ik doe sinds ik gestopt ben met roken. I'm coming out !

Dat jij het lekker vindt om dat hier openlijk toe te geven mag je zelf weten, ik hou liever de schone schijn op dat ik een 'echte' vent ben, waarmee ik niet lieg, maar verzwijg of ik eventueel jank.
pi_67277179
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:00 schreef Lamon het volgende:
Oh, en je hoort trouwens op zaterdag uit te zijn, anders ben je ook niet sociaal in orde, dus ik verwacht niet veel meer van dit topic vanavond.
Ik ben niet sociaal in orde
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:44:40 #62
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67277207
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:41 schreef Lamon het volgende:
Internet is bijna real life tegenwoordig, maar ik ben irl idd misbruikt in de zin van hij doet het toch wel, hij geeft toch wel toe, hij trapt er toch wel in, hij laat toch wel over zich heen lopen, en die tijd is bij mij voorbij, maar ik weet ZO zeker dat anderen daar ook mee te maken hebben, en als je het compleet opengooit irl en op internet, kan het een ongelooflijke opluchting zijn. Helemaal eerlijk, zonder voorbehouden, zonder schaamte of angst...
Dat zal best, maar toch zal het vrijer voelen als je het anoniem doet, omdat je er 'helaas' op wordt aangekeken of zelfs afgerekend. Nofi hoor, ieder zijn keuze, maar ik hou liever mijn beschermende jasje aan, ook op internet. Simpelweg omdat ik weet hoe de wereld (internet én real life) in elkaar steken.

En let op : da's geen angst, het scheelt me gewoon een hoop gezeik !
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:45:07 #63
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67277220
En nu ga ik de deur uit.
pi_67277295
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:45 schreef elcastel het volgende:
En nu ga ik de deur uit.
Natuurlijk, want het is WEEEEEEKEND! Zoals ze het op de radio het iedere godverdomde week weer zeggen.....
pi_67277435
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:48 schreef Lamon het volgende:

[..]

Natuurlijk, want het is WEEEEEEKEND! Zoals ze het op de radio het iedere godverdomde week weer zeggen.....
Gast, cool down a bit...
Niet de hele werkelijke wereld is kut !
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:55:36 #66
240781 JJ.Johnson
Hollah: we want prenup!
pi_67277486
Ik snap niet hoe je internet 'te serieus' kunt nemen trouwens. Ik vind dat zoiets raars wanneer mensen dat zeggen. Daarmee zeggen ze eigenlijk dat zij zelf meestal uit hun nek zwetsen op internet en daarmee maar even bepalen dat iedereen dat doet. Ik ben wel eerlijker en directer op internet, maar verder hartstikke mezelf... Dus ik vind het ook fijn wanneer mensen me serieus nemen (maar accepteer het ook wanneer dat niet gebeurt. Die dingen gebeuren immers 'in het eggie' ook).
Luck is what happens when preparation meets opportunity.
pi_67277517
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:53 schreef Lakai het volgende:
Niet de hele werkelijke wereld is kut !
Natuurlijk niet, maar de meerderheid is WEL compleet schijnheilig..over, klaar , uit.

Maakt mij niets meer uit, maar is wel waar....
  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:00:43 #68
240781 JJ.Johnson
pi_67277603
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:56 schreef Lamon het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, maar de meerderheid is WEL compleet schijnheilig..over, klaar , uit.

Daarom heb ik ook weinig met mensen, en interesseer ik me niet snel meer voor anderen. Een paar goede vrienden en that's it voor mij. Vage contacten en gezellig doen is overrated en hypocriet. Ik word vaak gezien als 'een rare' door dat gedrag, en dat raakt me wel. Want ondanks dat ik anderen wat vaker negeer dan gemiddeld en me niet zo bemoei met iedereen, accepteer ik iederen wel zoals 'ie is zolang ze mij gerust laten. In mijn studentenhuis bijvoorbeeld is het normaal om telkens wanneer je iemand tegenkomt een 'hee hoe is het' gesprek te houden. Ik heb dan zoiets van: zeg gewoon 'hoi', dan is het ook goed. Helemaal geen behoefte aan dat geforceerde gedoe.
pi_67277638
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:56 schreef Lamon het volgende:

[..]

Ja daar ben ik het wel mee eens hoor, en ik heb daar vaak zat zelf ook problemen mee!

Maar dat wil niet zeggen dat je je eigen wanvertrouwen in de wereld moet gaan forceren door gelijk alles maar kut te vinden.
Het is bijna een principe-kwestie: alles wat iedereen doet is kut want het is schijnheilig.

Je moet lekker je eigen ding doen (ben ik zelf nu eigenlijk ook pas mee bezig)
Bovendien is het menselijk om positieve feedback te krijgen van andere mensen, en dat wordt inderdaad wel geforceerd door velen.
pi_67277727
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 21:00 schreef JJ.Johnson het volgende:

[..]

Daarom heb ik ook weinig met mensen, en interesseer ik me niet snel meer voor anderen. Een paar goede vrienden en that's it voor mij. Vage contacten en gezellig doen is overrated en hypocriet. Ik word vaak gezien als 'een rare' door dat gedrag, en dat raakt me wel. Want ondanks dat ik anderen wat vaker negeer dan gemiddeld en me niet zo bemoei met iedereen, accepteer ik iederen wel zoals 'ie is zolang ze mij gerust laten. In mijn studentenhuis bijvoorbeeld is het normaal om telkens wanneer je iemand tegenkomt een 'hee hoe is het' gesprek te houden. Ik heb dan zoiets van: zeg gewoon 'hoi', dan is het ook goed. Helemaal geen behoefte aan dat geforceerde gedoe.
Had eigenlijk beloofd om geen commentaar te geven op anderen als ze echt eerlijk waren, maar dat is dus normaal, en de rest is gek.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:11:56 #71
240781 JJ.Johnson
pi_67277921
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 21:04 schreef Lamon het volgende:

[..]

Had eigenlijk beloofd om geen commentaar te geven op anderen als ze echt eerlijk waren, maar dat is dus normaal, en de rest is gek.
Ja, dit gaat heel gek klinken, maar ik vind zelfs dat dergelijke geforceerde gesprekken als asociaal bestempeld zouden kunnen worden (van degene die het gesprek initieert uit). De persoon waar je tegen praat stop je immers vaak in een positie waarin diegene zich verplicht voelt antwoord te geven en aardig te doen (de ander vraagt immers hoe het is! hoe kan ik die vraag dan niet terug stellen? Hoe kan ik het nu maken om bot te doen? ). Eigenlijk dwing je aandacht af. Ik denk alleen niet dat die mensen dat bewust doen. Het is gewoon geconditioneerd gedrag, maar met een beetje bewustwording is weinig mis. Mensen moeten zich eens wat vaker een spiegel voorhouden (ja ik ook, maar ik ben er iig mee bezig).
pi_67278363
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 21:11 schreef JJ.Johnson het volgende:

[..]

Ja, dit gaat heel gek klinken, maar ik vind zelfs dat dergelijke geforceerde gesprekken als asociaal bestempeld zouden kunnen worden (van degene die het gesprek initieert uit). De persoon waar je tegen praat stop je immers vaak in een positie waarin diegene zich verplicht voelt antwoord te geven en aardig te doen (de ander vraagt immers hoe het is! hoe kan ik die vraag dan niet terug stellen? Hoe kan ik het nu maken om bot te doen? ). Eigenlijk dwing je aandacht af. Ik denk alleen niet dat die mensen dat bewust doen. Het is gewoon geconditioneerd gedrag, maar met een beetje bewustwording is weinig mis. Mensen moeten zich eens wat vaker een spiegel voorhouden (ja ik ook, maar ik ben er iig mee bezig).
Klinkt helemaal niet gek, geconditioneerd gedrag is zo overdreven en eng aanwezig , zij het op internet of gewoon in het dagelijkse leven.

Mijn sociale internet-experimentje was bijvoorbeeld mijn fotoboek reacties leeghalen. Toen er nog 2 pagina's stonden had niemand moeite om er iets achteraan te plakken, nu heb ik hem 4 dagen terug leeggehaald, en geen reactie meer terug.
Da's dan toevallig internet, maar ik vraag idd ook nooit nooit hoe het met iemand gaat tenzij ik het echt meen, anders is het vorm, en dat is zo ontzettend schijnheilig, terwijl ik nu juist nastreef om eerlijk te zijn.
Niks mis mee, in mijn optiek althans..
  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:30:19 #73
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_67278416
Je kan mijn topic hier in R&P lezen. Het kost mij geen moeite om mijn verhaal anoniem op internet te gooien. Irl is toch een ander verhaal. Daar weten alleen mijn beste vrienden en hulpverleners mijn verhaal.
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
pi_67278736
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 21:30 schreef IceBeach het volgende:
Je kan mijn topic hier in R&P lezen. Het kost mij geen moeite om mijn verhaal anoniem op internet te gooien. Irl is toch een ander verhaal. Daar weten alleen mijn beste vrienden en hulpverleners mijn verhaal.
Ons verschil is dat ik gelukkig niet met godsdienstproblemen te kampen heb, en ik irl hetzelfde doe, dus iets minder anoniem ben, maar ik heb je verhaal compleet gelezen (met echte aandacht, niet voor de vorm) en DAT is eerlijkheid!

Wat een verrotte wereld is het af en toe toch, vooral voor de mensen die het duidelijk niet verdienen....
Ik geloof uberhaupt niet in het hiernamaals, dus ik ben erg blij dat die terging mij bespaard blijft...
Maar ik begrijp het wel.
pi_67279125
Het is simpelweg niet realistisch te verwachten dat iedereen uit het geconditioneerde sociale patroon te stappen omdat het gewoon een te grote en te risicovolle stap is. Helaas kan niet iedereen goed op zichzelf leven en dus afhankelijk van anderen en uitgebreid sociaal contact. Dat jij en ik dat uitgebreid sociaal contact als een farce doorzien (of bestempelen) dat is niet relevant.

Daarnaast scheelt het zoals elcastel al zei ontzettend veel drama door bij de meeste mensen een neutraal antwoord te geven binnen het verwachtingspatroon. Je houdt dan meer energie over aan mensen waar je daadwerkelijk een band mee hebt.

Overigens willen over het algemeen mensen weinig tot niets te maken hebben met mensen die in de put zitten of problemen hebben en het liefst omringd zijn met succesvolle mensen. Je kan het zien als pure egocentrisme maar het is deels ook zelfbescherming. Niets is uitputtender dan een persoon wat alles zwart ziet hoe je de zaak ook belicht. Aan de andere kant is het ontzettend frustrerend dat wanneer je niet uitermate positief op de vraag "Hoe gaat het?" antwoord mensen je de volgende keer met een bocht mijden.

Je kan niet verwachten dat iedereen eerlijk is tegen jou. Neem genoegen met het selecte groepje mensen die dat wel is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')