Leg dat eens uit?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:52 schreef Draakjuh het volgende:
en dan serieus nemen?
Ik ben nu extreem nuchter hoor, maar waar leid je uit af dat ik dronken moet zijn om zoiets neer te pennen? Puur uit nieuwsgierigheid?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:03 schreef Donders het volgende:
Ik zou nog een biertje pakken TS!
Ja, echte lelijkheid zit bij veel mensen van binnen.quote:
Leg dat eens uit?quote:
Er zit een stuk(je) zelfreflectie in, maar vooral een uitnodiging voor anderen om zichzelf open te zetten. Je zou het uitlokking kunnen noemen, overigens doe ik het niet om gehoor te krijgen voor mijn eigen verhaal (zoals het mij bij TS overkomt), maar ik vind het leuk om in mensen te graven (mits ze interessant zijn, of je ze simpelweg al lang kent (dat sluit min of meer aan bij het eerste natuurlijk)).quote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:54 schreef rhubarbje het volgende:
ik snap het ff niet
je nodigt uit tot zelfreflectie of zo?
dat is niet gevaarlijk maar goed en zou een vast onderdeel van je leven moeten zijn
dan snap ik het nog nietquote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:57 schreef elcastel het volgende:
[..]
Er zit een stuk(je) zelfreflectie in, maar vooral een uitnodiging voor anderen om zichzelf open te zetten. Je zou het uitlokking kunnen noemen, overigens doe ik het niet om gehoor te krijgen voor mijn eigen verhaal (zoals het mij bij TS overkomt), maar ik vind het leuk om in mensen te graven (mits ze interessant zijn, of je ze simpelweg al lang kent (dat sluit min of meer aan bij het eerste natuurlijk)).
Nou, ik heb daaraan geen behoefte. Ik begrijp mensen niet die dat wel hebben. Waarom zou je met volkomen vreemden je levensverhaal gaan delen? Vroeger had je daar iets voor: een dagboek, doe er je voordeel mee.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:14 schreef Lamon het volgende:
maar ik zou uit sociale interesse graag willen weten of anderen ook de behoefte of wil hebben om zichzelf op een dergelijke manier bloot te stellen, zelfs op internet (omdat dat zo'n groot deel van de samenleving geworden is), dus ik ben enkel benieuwd naar andermans levensverhaal, alleen uit interesse en om er misschien lering uit te kunnen trekken.
Het nut ? Algemene interesse in de mens om je heen ? Ik weet niet waarom TS het doet en hoe speciaal dit moet zijn, ik vind het vrij normaal eerlijk gezegd. Ik word dagelijks met mensen geconfronteerd met mensen die me uitlokken om teveel te zeggen en lok dag in dag uit mensen uit om teveel te zeggen over zichzelf.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:59 schreef rhubarbje het volgende:
dan snap ik het nog niet
ik bedoel het nut van het geheel ontgaat me ff
De kunst is dan ook om te doen alsof je veel verteld, waardoor anderen veel gaan vertellen. In tegenstelling tot TS vertel ik dus amper iets over mezelf, maar het lijkt heel wat. Wat TS doet vind ik eigenlijk gewoon een slappe variant en dan dat klinkt me meer als aandacht trekken. Toch herken ik wel wat in zijn verhaal (ik ben dan ook gek op aandacht).quote:Op zaterdag 21 maart 2009 17:01 schreef Kahlen het volgende:
Nou, ik heb daaraan geen behoefte. Ik begrijp mensen niet die dat wel hebben. Waarom zou je met volkomen vreemden je levensverhaal gaan delen? Vroeger had je daar iets voor: een dagboek, doe er je voordeel mee.
Het zou aandachttrekken zijn als ik vroeg om reacties....quote:Op zaterdag 21 maart 2009 17:05 schreef elcastel het volgende:
[..]
De kunst is dan ook om te doen alsof je veel verteld, waardoor anderen veel gaan vertellen. In tegenstelling tot TS vertel ik dus amper iets over mezelf, maar het lijkt heel wat. Wat TS doet vind ik eigenlijk gewoon een slappe variant en dan dat klinkt me meer als aandacht trekken. Toch herken ik wel wat in zijn verhaal (ik ben dan ook gek op aandacht).
Voordat et weg isquote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:14 schreef Lamon het volgende:
Ik ben op een punt in mijn leven waarop ik heel veel dingen er uit gooi, in het echt, maar ook op internet, gewoon om andere mensen te pushen, dus ik ben nieuwsgierig of dit iets is waar anderen helemaal niets van willen weten, of dat dit toch wel iets uitlokt...
Ik vertel mijn levensverhaal, in een notedop, zonder remmingen en leugens, en wil wel eens zien of zoiets andere mensen ook uitnodigt om ook ECHT (zonder sociaal masker) te vertellen hoe hun leven eruit gezien heeft tot op heden, of dat voor mensen, die dag op dag meer en meer op internet bezig zijn, vertellen hoe hun leven er echt heeft uit gezien, net even een stapje te ver gaat op internet.
Ik heb een redelijk mooie jeugd gehad, tot het moment dat ik niet meer wist wat ik aanmoest met mijn leven. Ik heb mijn capaciteiten en mogelijkheden toen op de sociale ladder bekeken verkwanseld en heb gewoon een simpel winkelbaantje aangenomen, wat me wel redelijk is blijven bevallen, en ook niet eens zo slecht verdient, maar niet is wat ik had kunnen zijn.
Ik heb relatiewijs, altijd bindingsangst gehad, heb dus nog nooit een lange relatie volgehouden, en ben zelfs ernstig gemanipuleerd in het verleden omdat ik geen tegengas durfde te geven, omdat ik mezelf niet zo bijzonder vond.
Ik ben onlangs mijn vader verloren aan kanker, en actieve euthanasie, wat een soortement van mijn ogen opende over hoe ik mijn leven leidde, en me deed beseffen dat ik ontzettend ontevreden was met mijn leven, en heb toen professionele hulp gezocht.
Dat resulteerde in eerste instantie in de conclusie dat ik BDD had (ingebeelde lelijkheid), maar is na therapie omgeslagen naar een echte manisch depressieve stoornis. Ook heeft alcoholmisbruik daar veel aan bijgedragen.
Ik ben op dit moment extreem wantrouwend richting mensen, al doe ik alsof ik iedereen aardig vind, maar intimiteit schrikt me nog steeds enorm af.
De rouwverwerking van het verlies van mijn vader heb ik nog steeds niet goed kunnen verwerken, en in combinatie met die emotie, heb ik ook vaak de neiging heel me erg af te reageren (enkel verbaal gelukkig) naar willekeurige mensen om me heen, die ik niet helemaal begrijp of veroordeel voor kleine menselijke terkortkomingen, die ik zelf waarschijnlijk ook zelf bezit, al wil ik dat ik zelf perfect ben in uiterlijk en karakter en leven.
Dit is niet bedoeld als topic om over deze dingen te oordelen om of een mening te geven, maar ik zou uit sociale interesse graag willen weten of anderen ook de behoefte of wil hebben om zichzelf op een dergelijke manier bloot te stellen, zelfs op internet (omdat dat zo'n groot deel van de samenleving geworden is), dus ik ben enkel benieuwd naar andermans levensverhaal, alleen uit interesse en om er misschien lering uit te kunnen trekken.
Mocht dit niet het geval zijn, mag het topic ook snel weer dicht, en zal ik me daar waarschijnlijk weer aan storen, maar leg ik dat dan gewoon bij mezelf.
Ik ben erg dus oprecht benieuwd of mensen klaar zijn, en de behoefte voelen aan zoiets...het kan tenslotte pijnlijk zijn, of je kan bang zijn dat het tegen je gebruikt kan worden...vandaar het woordje experiment.
Wees daar maar niet bang voor, hoor. Ik quote je ook nog een keer, is het nog standvastiger...quote:
Nee,nee, je snapt de intentie niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 17:24 schreef rhubarbje het volgende:
als je niet om reacties vraagt hoe eerlijk is het dan naar jezelf kijken?
je kijkt toch altijd door een bepaalde bril naar jezelf en soms zijn de reacties van andere net wat je nodig hebt om je weer met beide voeten in de werkelijkheid te krijgen zeg maar
irl zou je toch ook niet al je shit zo er uit floepen? dan presenteer je je toch juist niet hoe je echt bent?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 17:33 schreef Lamon het volgende:
[..]
Nee,nee, je snapt de intentie niet.
Ik heb met hulp van buiten mijn problemen en mijn leven en tekortkomingen daarin ontdekt, hopende dat er niet nog meer zijn.
Da's niet enkel vanuit mezelf, maar met hulp van vrienden en professionele hulp.
Nu is internet (..hyves op je telefoon en zelfs je TV, FOK! wat steeds groter wordt, GeenStijl die internet-tv wil gaan maken, Youtube met al zijn reacties en profielen, Facebook, noem maar op) integraal verbonden geworden aan het leven van de meeste mensen.
Dus aangezien bijna iedereen daaraan meedoet, en zich daarbij ook wil profileren, vraag ik alleen maar, profileer je dan zoals je ECHT bent. Niets meer, niets minder.
Haal die laag virtuele make-up er eens af, en laat het zien, zo simpel en niet pretentieus is het gewoon....
IRL heb ik het allang gedaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:13 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
irl zou je toch ook niet al je shit zo er uit floepen? dan presenteer je je toch juist niet hoe je echt bent?
ik ben hier op fok gewoon zoals ik echt ben maar dat kan toch ook zonder je hele leven te posten? dat vind ik juist nep (over komen iig)
omdat het niet "normaal" is om jezelf te profileren door je shit/je verleden neer te pleppenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:17 schreef Lamon het volgende:
[..]
IRL heb ik het allang gedaan.
Nu ook op internet.
Je wilt je toch profileren? Dus waarom dan niet zoals je bent, en waarom je zo bent?
En waarom komt echt zijn nep over? Dat snap ik niet...
Met "normaal" kan ik niets, want niemand is normaal. Normaal bestaat niet...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:19 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
omdat het niet "normaal" is om jezelf te profileren door je shit/je verleden neer te pleppen
dat doen mensen niet met een reden
dat soort dingen maken niet wie je bent zeg maar
en aangezien mensen het niet doen irl en jij wil dat dit meer op irl gaat lijken of zo toch? waarom dan wel hier?
daarom staan er "" omheenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:36 schreef Lamon het volgende:
[..]
Met "normaal" kan ik niets, want niemand is normaal. Normaal bestaat niet...
De rest van je opmerkingen snap ik ook niet, sorry....
En waarom is dat niet gezond of normaal?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:40 schreef rhubarbje het volgende:
en al zou je dat wel zo doen dan vind ik dat niet "normaal" of "gezond" want er is een reden dat mensen dat irl niet doen
Ik dacht al, waar blijf je nouquote:Op zaterdag 21 maart 2009 17:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Heb laatst nog een topic geopend waarbij ik voor het eerst heel mn levensverhaal (in het kort uiteraard) uit de doeken heb gedaan. Ook bij wijze van experiment. Heel veel dingen gezegd die ik nooit durfde te zeggen, uiteraard heb ik dit wel anoniem gedaan op het internet![]()
Maar het experiment was wel gelukt. Ik had veel gebash verwacht, maar blijkbaar als je nuchter en zonder zelfmedelijden je verhaal doet dan voelen mensen zich minder snel genoodzaakt om je nog even na te trappen.
Dit is ook iets wat je vaak in R&P terugziet. Wanneer je een topic opent vol zelfmedelijden en geklaag en gezeur dan zullen weinig mensen echt sympathiek op je reageren.
En wat EggsTC zegt.... Radical Honesty!!!!
http://www.radicalhonesty.com/
1 vd beste boeken ooit
jaquote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:43 schreef Lamon het volgende:
[..]
En waarom is dat niet gezond of normaal?
En wat is de reden dat mensen dat niet doen?
Heeft dat negatieve gevolgen?
Als iedereen altijd dingen verbergt is het heel moeilijk om andere mensen te ontdekken, zeker als je niet perfect bent. Ik vind het niet normaal om een discussie te houden met iemand die enkel in nette dooddoeners praat, en niets van zichzelf laat zien.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:48 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja
en je verleden/(enkel) negatieve eigenschappen/labeltjes etc bepalen niet wie je bent
je gedrag en hoe je je verhoud en gedraagt naar andere mensen toe dat bepaald wie je bent (in mijn ogen dan)
ookal zou je dat kunnen (en dat gaat niet want je essence van wie je bent en zo is niet vangen in tekst) is het denk ik nog niet goed om het meteen zo neer te gooien
ondek elkaar en andere mensen gewoon
Mensen durven niet te praten over hun problemen omdat zij dit prive vinden. Fok is te openbaar voor de meeste om over hun problemen te praten.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:00 schreef Lamon het volgende:
[..]
Als iedereen altijd dingen verbergt is het heel moeilijk om andere mensen te ontdekken, zeker als je niet perfect bent. Ik vind het niet normaal om een discussie te houden met iemand die enkel in nette dooddoeners praat, en niets van zichzelf laat zien.
Verloopt de communicatie tussen mensen dan zo goed tegenwoordig? Niet in mijn omgeving, maar ook dat is persoonlijk.
Ik hoorde van een vriend (ik kijk zelf geen tv meer) dat er een programma bestaat waarin iemand 24 uur lang in een klein hokje geinterviewd wordt, en pas dan komt er wat uit.
Maar inmiddels zie ik wel veel tvp's staan, maar weinig echte eerlijkheid, dus ik zit WEER fout, en heb ook hier niet veel te leren qua mensen, zo te zien...
Dan klinkt het toch heel anders dan ik inschatte. Alleen vind ik het nogsteeds aandachttrekkerij - eigenlijk nog meer - omdat je geeneens geinteresseerd blijkt in andermans reactie. Lekker die monologen, heb je veel vrienden ?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 17:15 schreef Lamon het volgende:
Het zou aandachttrekken zijn als ik vroeg om reacties....
Daar heb ik juist geen behoefte aan, die krijg ik in mijn directe omgeving al vaak genoeg, en je hebt tot nu toe nog niets blootgegeven, en da's geen oordeel maar een feit.
Het is niet als psychologisch spelletje bedoeld.
Het zijn niet alleen problemen, tijnbrein, het is onderdeel van je karakter en wie je bent. Wat kan er nou gebeuren als je het open gooit?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:03 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Mensen durven niet te praten over hun problemen omdat zij dit prive vinden. Fok is te openbaar voor de meeste om over hun problemen te praten.
3 goede vrienden, 4 mensen die ik kennissen durf te noemen...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:09 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dan klinkt het toch heel anders dan ik inschatte. Alleen vind ik het nogsteeds aandachttrekkerij - eigenlijk nog meer - omdat je geeneens geinteresseerd blijkt in andermans reactie. Lekker die monologen, heb je veel vrienden ?
Nou, ik ben sowieso eerlijk ik voel me niet aangesproken. Ik snap niet dat jij in dit geval IRL en internet op 1 hoop wilt gooien. Ik ben op internet de ene dag een zwangere vrouw, de andere dag ben ik loodgieter, het leuke aan internet is juist dat je je kan voordoen hoe je wilt. Ik ben overigens behoorlijk eerlijk met deze ID.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:14 schreef Lamon het volgende:
Oh, en jij bent stoer aan het doen...sorry dat ik t zeg
Bewijs het dan gewoon, wat heb je te verliezen?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:21 schreef elcastel het volgende:
In IRL ben ik zo'n beetje de meest pure mens die je tegen kunt komen
Wat valt er te bewijzen ? Ik heb totaal geen behoefte om alles wat me dierbaar is op het internet los te laten. Ik heb ook nog zoiets als privacy, gene of emoties die jou geen hol aangaan ?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:25 schreef Lamon het volgende:
Bewijs het dan gewoon, wat heb je te verliezen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |