abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67266769
Ik ben op een punt in mijn leven waarop ik heel veel dingen er uit gooi, in het echt, maar ook op internet, gewoon om andere mensen te pushen, dus ik ben nieuwsgierig of dit iets is waar anderen helemaal niets van willen weten, of dat dit toch wel iets uitlokt...

Ik vertel mijn levensverhaal, in een notedop, zonder remmingen en leugens, en wil wel eens zien of zoiets andere mensen ook uitnodigt om ook ECHT (zonder sociaal masker) te vertellen hoe hun leven eruit gezien heeft tot op heden, of dat voor mensen, die dag op dag meer en meer op internet bezig zijn, vertellen hoe hun leven er echt heeft uit gezien, net even een stapje te ver gaat op internet.

Ik heb een redelijk mooie jeugd gehad, tot het moment dat ik niet meer wist wat ik aanmoest met mijn leven. Ik heb mijn capaciteiten en mogelijkheden toen op de sociale ladder bekeken verkwanseld en heb gewoon een simpel winkelbaantje aangenomen, wat me wel redelijk is blijven bevallen, en ook niet eens zo slecht verdient, maar niet is wat ik had kunnen zijn.

Ik heb relatiewijs, altijd bindingsangst gehad, heb dus nog nooit een lange relatie volgehouden, en ben zelfs ernstig gemanipuleerd in het verleden omdat ik geen tegengas durfde te geven, omdat ik mezelf niet zo bijzonder vond.

Ik ben onlangs mijn vader verloren aan kanker, en actieve euthanasie, wat een soortement van mijn ogen opende over hoe ik mijn leven leidde, en me deed beseffen dat ik ontzettend ontevreden was met mijn leven, en heb toen professionele hulp gezocht.
Dat resulteerde in eerste instantie in de conclusie dat ik BDD had (ingebeelde lelijkheid), maar is na therapie omgeslagen naar een echte manisch depressieve stoornis. Ook heeft alcoholmisbruik daar veel aan bijgedragen.

Ik ben op dit moment extreem wantrouwend richting mensen, al doe ik alsof ik iedereen aardig vind, maar intimiteit schrikt me nog steeds enorm af.
De rouwverwerking van het verlies van mijn vader heb ik nog steeds niet goed kunnen verwerken, en in combinatie met die emotie, heb ik ook vaak de neiging heel me erg af te reageren (enkel verbaal gelukkig) naar willekeurige mensen om me heen, die ik niet helemaal begrijp of veroordeel voor kleine menselijke terkortkomingen, die ik zelf waarschijnlijk ook zelf bezit, al wil ik dat ik zelf perfect ben in uiterlijk en karakter en leven.

Dit is niet bedoeld als topic om over deze dingen te oordelen om of een mening te geven, maar ik zou uit sociale interesse graag willen weten of anderen ook de behoefte of wil hebben om zichzelf op een dergelijke manier bloot te stellen, zelfs op internet (omdat dat zo'n groot deel van de samenleving geworden is), dus ik ben enkel benieuwd naar andermans levensverhaal, alleen uit interesse en om er misschien lering uit te kunnen trekken.

Mocht dit niet het geval zijn, mag het topic ook snel weer dicht, en zal ik me daar waarschijnlijk weer aan storen, maar leg ik dat dan gewoon bij mezelf.

Ik ben erg dus oprecht benieuwd of mensen klaar zijn, en de behoefte voelen aan zoiets...het kan tenslotte pijnlijk zijn, of je kan bang zijn dat het tegen je gebruikt kan worden...vandaar het woordje experiment.
pi_67267001
Radical honesty tvp.
Lambo of Rekt
  zaterdag 21 maart 2009 @ 13:29:10 #3
92279 N.icka
Windforce 11
pi_67267081
Geen enkel behoefte aan om mijn ware levensverhaal hier neer te zetten , Zie er echt geen enkel voordeel van in
pi_67267372
eigenlijk ben ik gewoon lesbie

[ Bericht 88% gewijzigd door Hakkyy op 21-03-2009 18:22:29 ]
kusje
pi_67267593

en dan serieus nemen?
Draakjuh (L) Keiichi
16-06-2012 (L) Michelle
pi_67267789
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:52 schreef Draakjuh het volgende:

en dan serieus nemen?
Leg dat eens uit?
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:01:37 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_67267832
Mwa, ik herken er wel wat van. Ik ben ook vrij veroordelend, ook naar mezelf, moet alles altijd perfect doen of ik vind het helemaal kut. Als mensen dan complimentjes geven vind ik maar dat ze lage standaarden hebben. Vroeger leidde dat tot de hele dag blowen en falen op de universiteit. Maar dat is nu helemaal omgeslagen, nu werk en studeer ik iets van 60-80 uur per week, wel verslavend als iets goed gaat, maar je wordt er ook niet echt een prettig persoon van, minder openstaand voor mensen en dingen, dus ik zou dat niet direct aanraden
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_67267874
Ik zou nog een biertje pakken TS!
Huh?
pi_67267928
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:03 schreef Donders het volgende:
Ik zou nog een biertje pakken TS!
Ik ben nu extreem nuchter hoor, maar waar leid je uit af dat ik dronken moet zijn om zoiets neer te pennen? Puur uit nieuwsgierigheid?
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:13:44 #10
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_67268113
Gevaarlijik hoor.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_67268233
Hoezo ingebeelde lelijkheid?
Acht Cola, Acht Bier!
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:24:00 #12
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_67268352
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:19 schreef right_turn het volgende:
Ja, echte lelijkheid zit bij veel mensen van binnen.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_67268593
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:19 schreef right_turn het volgende:
Leg dat eens uit?

(Let overigens op, de mensen waarop ik niet reageer, zijn juist de mensen die wel doen wat ik hoop. )
pi_67268741
voorzichtige TVP, vind het een mooi concept, maar ben er nog niet uit of ik het hier allemaal durf neer te pennen.
pi_67269773
Ik heb hier op Fok! genoeg van mij levensverhaal verteld. Ik zie het ook niet als een probleem omdat te doen. Alleen ik doe het wel in topics waarvan ik weet dat er geen idiote komen.
Als internet de eerste stap voor iemand kan zijn om hulp te zoeken is dat alleen maar goed.
Dus ik ben voor.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_67269800
Ik heb helemaal geen zin om m'n levensverhaal neer te plempen op internet. Dat vertel ik aan mensen die het moeten horen of verwerk het op een cryptische manier weg in kunstuitingen, m'n filosofie enzovoort. Die radicale eerlijkheid vind ik ergens wel een leuk idee, maar iedereen is er uiteindelijk toch te doodsbang voor. Of het ook zo interessant is valt maar te bezien want het gemiddelde leven is heus niet zo interessant.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2009 15:40:22 ]
pi_67270833
Je skeletten kan je beter in de kast laten blijven.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:36:15 #18
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67271078
Heel normaal en een heel leuk 'spel', mensen geven onbewust heel veel info vrij, verbaal maar vooral non-verbaal. Ik geniet er van, dagelijks, ik vind het dus heel normaal.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_67271436
ik snap het ff niet
je nodigt uit tot zelfreflectie of zo?
dat is niet gevaarlijk maar goed en zou een vast onderdeel van je leven moeten zijn
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:57:19 #20
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67271489
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 16:54 schreef rhubarbje het volgende:
ik snap het ff niet
je nodigt uit tot zelfreflectie of zo?
dat is niet gevaarlijk maar goed en zou een vast onderdeel van je leven moeten zijn
Er zit een stuk(je) zelfreflectie in, maar vooral een uitnodiging voor anderen om zichzelf open te zetten. Je zou het uitlokking kunnen noemen, overigens doe ik het niet om gehoor te krijgen voor mijn eigen verhaal (zoals het mij bij TS overkomt), maar ik vind het leuk om in mensen te graven (mits ze interessant zijn, of je ze simpelweg al lang kent (dat sluit min of meer aan bij het eerste natuurlijk)).
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_67271529
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 16:57 schreef elcastel het volgende:

[..]

Er zit een stuk(je) zelfreflectie in, maar vooral een uitnodiging voor anderen om zichzelf open te zetten. Je zou het uitlokking kunnen noemen, overigens doe ik het niet om gehoor te krijgen voor mijn eigen verhaal (zoals het mij bij TS overkomt), maar ik vind het leuk om in mensen te graven (mits ze interessant zijn, of je ze simpelweg al lang kent (dat sluit min of meer aan bij het eerste natuurlijk)).
dan snap ik het nog niet
ik bedoel het nut van het geheel ontgaat me ff
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_67271596
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:14 schreef Lamon het volgende:
maar ik zou uit sociale interesse graag willen weten of anderen ook de behoefte of wil hebben om zichzelf op een dergelijke manier bloot te stellen, zelfs op internet (omdat dat zo'n groot deel van de samenleving geworden is), dus ik ben enkel benieuwd naar andermans levensverhaal, alleen uit interesse en om er misschien lering uit te kunnen trekken.
Nou, ik heb daaraan geen behoefte. Ik begrijp mensen niet die dat wel hebben. Waarom zou je met volkomen vreemden je levensverhaal gaan delen? Vroeger had je daar iets voor: een dagboek, doe er je voordeel mee.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 17:03:22 #23
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67271636
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 16:59 schreef rhubarbje het volgende:
dan snap ik het nog niet
ik bedoel het nut van het geheel ontgaat me ff
Het nut ? Algemene interesse in de mens om je heen ? Ik weet niet waarom TS het doet en hoe speciaal dit moet zijn, ik vind het vrij normaal eerlijk gezegd. Ik word dagelijks met mensen geconfronteerd met mensen die me uitlokken om teveel te zeggen en lok dag in dag uit mensen uit om teveel te zeggen over zichzelf.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 17:05:28 #24
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67271696
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 17:01 schreef Kahlen het volgende:
Nou, ik heb daaraan geen behoefte. Ik begrijp mensen niet die dat wel hebben. Waarom zou je met volkomen vreemden je levensverhaal gaan delen? Vroeger had je daar iets voor: een dagboek, doe er je voordeel mee.
De kunst is dan ook om te doen alsof je veel verteld, waardoor anderen veel gaan vertellen. In tegenstelling tot TS vertel ik dus amper iets over mezelf, maar het lijkt heel wat. Wat TS doet vind ik eigenlijk gewoon een slappe variant en dan dat klinkt me meer als aandacht trekken. Toch herken ik wel wat in zijn verhaal (ik ben dan ook gek op aandacht).
pi_67271920
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 17:05 schreef elcastel het volgende:

[..]

De kunst is dan ook om te doen alsof je veel verteld, waardoor anderen veel gaan vertellen. In tegenstelling tot TS vertel ik dus amper iets over mezelf, maar het lijkt heel wat. Wat TS doet vind ik eigenlijk gewoon een slappe variant en dan dat klinkt me meer als aandacht trekken. Toch herken ik wel wat in zijn verhaal (ik ben dan ook gek op aandacht).
Het zou aandachttrekken zijn als ik vroeg om reacties....
Daar heb ik juist geen behoefte aan, die krijg ik in mijn directe omgeving al vaak genoeg, en je hebt tot nu toe nog niets blootgegeven, en da's geen oordeel maar een feit.
Het is niet als psychologisch spelletje bedoeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')