quote:
Heb je post doorgelezen en kon m'n lach niet onderdrukken.
Jij hebt dus weleens snelheidscontroles binnen de bebouwde kom gezien, ik niet. Op wegen waar je 50 km/h of minder mag, nee, zeker niet.
Ah, ja.. enkele ervaring op autowegen, de bebouwde kom en wat vakken verkeerskunde. Wat schattig, dat maakt je vast een expert die zoveel onzin uitkraamt als je nu doet. Grappig is het wel.
Enfin, nu kom je opeens met het argument "luchtvervuiling" voor wegen waar een bepaalde onnodige snelheidsbeperking is, maar nee.. daarvoor is het ook niet. Zoals ik al eerder zei, je weet niet in welke versnelling iemand rijdt, dus of het beter voor de luchtkwaliteit is, is maar de vraag. Daarnaast kom je met het puntje "verkeersdoorstroming". Alweer heb je moeite met lezen, want deze link postte ik al eerder:
http://www.ad.nl/binnenland/article249487.eceDus die snelheidsbeperking zorgt voor files. En files zorgen voor.. ja.. zeg het maar.. weet je het al.. heb je dit geleerd bij je vakjes verkeerskunde.... juist, files zorgen ervoor dat mensen moeten remmen en optrekken, geen constante snelheid hebben. Dit leidt tot meer luchtvervuiling. Heel goed.
Naast dat ze de maximum snelheid expres, onnodig omlaag gooien, zodat mensen op deze trajecten (waar trajectcontrole is) eerder gepakt worden op snelheid, zorgt het ook nog eens voor files.. en ook luchtvervuiling.
Dat zijn gewoon drie nadelen.
En jij maar door zeveren over "veiligheid", wat je alsnog niet hebt aangetoond, maar enkel vanuit je onderbuik probeert te rationaliseren.

Hup, terug naar verkeerskunde jij.