abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67343782
quote:
Op maandag 23 maart 2009 23:44 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Gelukkig.
[..]

Daar heb je helemaal gelijk in. Alleen: op momenten dat het in Duitsland druk is op de weg wordt er door de chauffeurs zelf al rustiger gereden. Er blijkt dus helemaal geen limiet nodig te zijn! Dat zie je overigens ook in Nl in de spits: du moment dat het verschrikkelijk druk is rijdt er ook niemand meer 120 (op een enkele halvegare na, maar die rijdt sowieso te hard, en die kun je al pakken met art 5 WVW). In de Randstad is het tegenwoordig zo dat je dan weer 80 moet, dan weer 120, dan weer 100, en dat alles vaak binnen een paar km. Dat heeft helemaal niks meer met veiligheid te maken (integendeel zelfs, je bent meer bezig met het kijken naar de borden dan met letten op de weg).
[..]
Min of meer gelijkmatig verdeelde snelheden zijn inderdaad beter .
quote:
Ik heb toch meer vertrouwen in de autobouwers dan in de overheid. Als ze geen goede auto's meer maken, ga ik wel naar de concurrent. Bij de overheid is dat toch wat moeilijker
Voor je de Duitsers uit hun auto's uit eigen land krijgt ben je nog wel even bezig .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_67344690
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:54 schreef du_ke het volgende:

-knip-
gezwam

Heb je post doorgelezen en kon m'n lach niet onderdrukken.
Jij hebt dus weleens snelheidscontroles binnen de bebouwde kom gezien, ik niet. Op wegen waar je 50 km/h of minder mag, nee, zeker niet.
Ah, ja.. enkele ervaring op autowegen, de bebouwde kom en wat vakken verkeerskunde. Wat schattig, dat maakt je vast een expert die zoveel onzin uitkraamt als je nu doet. Grappig is het wel.

Enfin, nu kom je opeens met het argument "luchtvervuiling" voor wegen waar een bepaalde onnodige snelheidsbeperking is, maar nee.. daarvoor is het ook niet. Zoals ik al eerder zei, je weet niet in welke versnelling iemand rijdt, dus of het beter voor de luchtkwaliteit is, is maar de vraag. Daarnaast kom je met het puntje "verkeersdoorstroming". Alweer heb je moeite met lezen, want deze link postte ik al eerder: http://www.ad.nl/binnenland/article249487.ece

Dus die snelheidsbeperking zorgt voor files. En files zorgen voor.. ja.. zeg het maar.. weet je het al.. heb je dit geleerd bij je vakjes verkeerskunde.... juist, files zorgen ervoor dat mensen moeten remmen en optrekken, geen constante snelheid hebben. Dit leidt tot meer luchtvervuiling. Heel goed.
Naast dat ze de maximum snelheid expres, onnodig omlaag gooien, zodat mensen op deze trajecten (waar trajectcontrole is) eerder gepakt worden op snelheid, zorgt het ook nog eens voor files.. en ook luchtvervuiling.

Dat zijn gewoon drie nadelen.

En jij maar door zeveren over "veiligheid", wat je alsnog niet hebt aangetoond, maar enkel vanuit je onderbuik probeert te rationaliseren.
Hup, terug naar verkeerskunde jij.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 10:06:07 #53
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_67348901
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 00:24 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dus die snelheidsbeperking zorgt voor files. En files zorgen voor.. ja.. zeg het maar.. weet je het al.. heb je dit geleerd bij je vakjes verkeerskunde.... juist, files zorgen ervoor dat mensen moeten remmen en optrekken, geen constante snelheid hebben. Dit leidt tot meer luchtvervuiling. Heel goed.
Vandaag op de A16 ook in de file gestaan. Geheel mogelijk gemaakt door een controle (en de matrix borden).
Ze stonden bij 40.3 en vanaf de Moerdijkbrug stond het stil. Dat toch goed voor 4 a 5 km file.

En na de controle stonden de matrixborden weer uit. Maar bij de controle en ver er voor stonden ze op 50. Dus iedereen rijd netjes met 40 langs de controle. Om daarna weer op te trekken naar 120 want zo hard mag je er normaal als de politie geen files aan het maken is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')