abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67267133
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:29 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat er een god is die Hitler het beste wenst. Maar als een god bestaat gaf hij Hitler wel een kans. Een argument meer dat er dus gewoon geen god is.
Sowieso heeft God niet alle macht, want de duvel loopt zijn meesterwerk te verstieren.

Met alle respect, maar als een islamiet zichzelf opblaast in een bus vol met kinderen, dan krijgt diegene daarvoor als beloning 72 maagden en in dat paradijs waar diegene zich dan bevindt, is de armste man nog rijker dan de rijkste koning op aarde.

Als er trouwens ergens de duvel gezocht moet worden is dat wel binnen de islam.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_67267266
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 09:17 schreef Mwanatabu het volgende:
Vrij walgelijke grappen. Net zo walgelijk als sommige van de Palestijnse "grappen" zoals bijvoorbeeld de baby met de bommengordel en dit soort humor

Wat het een beetje pijnlijker maakt wellicht, is de neiging van Israëlische kant om zich te profileren als een beschaafder land/volk, "de enige democratie in het MO"
Wat een gezwets zeg. Dit is toch niet door de overheid georganiseerd? Dit is gewoon een spontane actie van enkele militairen geweest, die vervolgens populair is geworden.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_67267361
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:32 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Sowieso heeft God niet alle macht, want de duvel loopt zijn meesterwerk te verstieren.

Met alle respect, maar als een islamiet zichzelf opblaast in een bus vol met kinderen, dan krijgt diegene daarvoor als beloning 72 maagden en in dat paradijs
waar diegene zich dan bevindt, is de armste man nog rijker dan de rijkste koning op aarde.

Als er trouwens ergens de duvel gezocht moet worden is dat wel binnen de islam.
Niet volgens mainstream islam.
pi_67267638
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:38 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat een gezwets zeg. Dit is toch niet door de overheid georganiseerd? Dit is gewoon een spontane actie van enkele militairen geweest, die vervolgens populair is geworden.
Mwah...
quote:
Does the design go to the commanders for approval?
The Givati soldier: "Usually the shirts undergo a selection process by some officer, but in this case, they were approved at the level of platoon sergeant.

http://www.haaretz.com/hasen/spages/1072466.html
Een platoon sergeant heeft toch wel op z'n minst een voorbeeldfunctie, aangezien elk lid van een leger dat heeft, van voetsoldaat tot hoogste officier. En zeker als we terugdenken aan Livni en andere woordvoerders die tijdens de oorlog zeiden: "We zijn enkel uit op militante strijders, onschuldige mensen hoeven niet bang te zijn."
Maar zo te zien dacht niet iedereen zo daarover...
pi_67267911
Shockerend die shirts.

Wat mij betreft donderen ze meteen een VN macht die regio in en zetten ze zowel Hamas als het Israelische leger buitenspel.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:45:46 #126
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67268806
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 10:02 schreef waht het volgende:

[..]

Je hebt dit soort humor/cartoons nog nooit in andere landen gezien? Hier in NL kunnen we er ook wat van, een aantal lieden althans. En wij zijn ook 'beschaafd'.
Zie jij het Nederlandse leger die shirts dragen dan, of iets gelijkwaardig daaraan?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:49:25 #127
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_67268860
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:45 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Zie jij het Nederlandse leger die shirts dragen dan, of iets gelijkwaardig daaraan?
Ik ga er toch even van uit dat de leiding vh leger dit soort shirts niet toestaan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:54:38 #128
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67268966
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:49 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik ga er toch even van uit dat de leiding vh leger dit soort shirts niet toestaan.
Een platoon-sergeant wel. Zo iemand heeft zomaar 30-50 man onder zich, en daar mag je wel enig leiderschap van verwachten.
quote:
[..] Usually the shirts undergo a selection process by some officer, but in this case, they were approved at the level of platoon sergeant. [..] bron
Als een Nederlandse soldaat lacht om de dode babies van 'de vijand' mag hij wat mij betreft direct oneervol ontslagen worden. Dat er doden vallen in een oorlog accepteer ik, maar een van de voorwaarden is dan wel dat je het met respect tegenover de burgers doet. Aan beide zijden.
pi_67269213
Wat natuurlijk goed aansluit bij:
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:03 schreef Monidique het volgende:
Als je als organisatie (Israëlische politiek en leger) veertig jaar lang Arabieren onderdrukt en vernedert, veertig jaar lang een volk opsluit en minderwaardig behandelt, dan is de onvermijdelijke consequentie dat dat volk gezien gaat worden als een minderwaardig ras, nauwelijks mensen; untermenschen. Niet dat oorlogen waar geen sprake is van bezetting nu zo uitblinken in respect voor elkaar, maar goed.

Het probleem, nog altijd, is De Bezetting. Beëindig de bezetting en er kan verder worden gewerkt.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:07:29 #130
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_67269229
Als dat zo is dan is het woord nazi eigenlijk helemaal niet zo vergezocht: Het superieure ras vs. het inferieure en het vermoorden van zwangere vrouwen. Dat zijn toch al twee dingen die ze dan gemeen hebben.

Die sergeant zouden ze moeten opsluiten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_67269392
Hoe meer het Israelische leger de Palestijnen als 'untermenschen' gaan zien, hoe minder ze last hebben van hun geweten.
Cool story, Hansel.
pi_67269797
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:54 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Mwah...
[..]

Een platoon sergeant heeft toch wel op z'n minst een voorbeeldfunctie, aangezien elk lid van een leger dat heeft, van voetsoldaat tot hoogste officier. En zeker als we terugdenken aan Livni en andere woordvoerders die tijdens de oorlog zeiden: "We zijn enkel uit op militante strijders, onschuldige mensen hoeven niet bang te zijn."
Maar zo te zien dacht niet iedereen zo daarover...
Kom nou zeg, alsof een platoon sergeant een hoge mieter is die een grote invloed op de Israëlische samenleving heeft.

Toch zie ik dat de 'usual suspects' uit Israëltopics zich nu hier melden om op basis van dit incident hun gal te spuien op Israël als staat. Als Hamasleden met een 'all jews must die' shirt lopen, dan zegt 'men' dat het een incident is en dat je Palestina daar niet op af kunt rekenen, maar nu leidt een aantal walgelijke t-shirts gedragen door een aantal militairen tot het afkeuren van Israël als gemeenschap .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:39:55 #133
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67269825
Usual suspects?
pi_67269883
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:39 schreef Yildiz het volgende:
Usual suspects?
Zij die nogal voorspelbaar en doorzichtig 'anti-Israël' reageren in Israël gerelateerde topics en, nog schaamtelozer dan Wilders dat doet m.b.t. moslims, ieder incident aangrijpen om maar te 'bewijzen' dat Israël niets meer dan een hooggeletterde tuigstaat is.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:43:14 #135
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_67269890
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:39 schreef Yildiz het volgende:
Usual suspects?
Ja jij ja.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:45:49 #136
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67269931
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:43 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja jij ja.
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:42 schreef cultheld het volgende:

[..]

Zij die nogal voorspelbaar en doorzichtig 'anti-Israël' reageren in Israël gerelateerde topics en, nog schaamtelozer dan Wilders dat doet m.b.t. moslims, ieder incident aangrijpen om maar te 'bewijzen' dat Israël niets meer dan een hooggeletterde tuigstaat is.
Zeg ik ergens dat Israël een tuigstaat is? Of ben ik niet een van die usual suspects, en wie dan wel?

Ik vind dit incident simpelweg walgelijk. Als ontzettend vaak door users afkeurend gesproken wordt over de Hamas, dan vind ik het simpelweg consistent om hier ook afkeurend over te spreken.

Ik vind het dan raar om dan nu ineens dingen te zeggen als 'ach, het is oorlog, laat ze'.
pi_67269944
Zieke shirts. Deze soldaten maken Israël te schande en verlagen zich tot het niveau van hun tegenstanders. Om een voorbeeld te stellen vind ik dat de krijgsraad een gepaste straf mag verzinnen, opdat dit niet meer gebeurt.
אין מקום כמו ארץ ישראל
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:48:24 #138
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_67269989
Ik ben bang dat de invloed van een sergeant nogal onderschat wordt. Misschien niet in NL maar als in een land als Israel waar er continu dreiging is heeft zo'n figuur toch veel invloed op een vrij grote groep jonge mensen.
pi_67270036
Hebben de Palestijnen ook van dit soort shirts? En zo ja, is er een webshop?
pi_67270058
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:45 schreef Yildiz het volgende:

[..]

[..]

Zeg ik ergens dat Israël een tuigstaat is?

Ik vind dit incident simpelweg walgelijk. Als ontzettend vaak door users afkeurend gesproken wordt over de Hamas, dan vind ik het simpelweg consistent om hier ook afkeurend over te spreken.

Ik vind het dan raar om dan nu ineens dingen te zeggen als 'ach, het is oorlog, laat ze'.
Ik heb het niet specifiek over jou, hoor.

Ik vind het ook een walgelijk incident, zij het dat ik de context ervan wel begrijp, maar ik vind enkel de individuen die er verantwoordelijk voor zijn verkeerd bezig.

Tegelijkertijd vind ik het verwerpelijk dat sommige users dit incident aangrijpen om Israël als staat/samenleving zwart te maken. Het ironische hieraan is dat diegenen die zich daaraan schuldig maken als eersten de vermanende vingertjes opheffen als Wilders een dergelijke poging waagt ten opzichte van bijvoorbeeld Marokkanen in Nederland .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')