Nee, maar je moet idd goed het engels begrijpen, het is een erg rijk vocabulaire en je kan niet even opnieuw teruglezen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:56 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Is Neal Stephenson niet te lastig voor in de auto? Mijn Engels is redelijk, lees ook alleen in het Engels, maar die boeken van Stephenson kosten wel wat inspanning bij mij. Maar ik ga er naar op zoek.
De librivox boeken die ik geluisterd heb waren door mensen ingesproken, met leuke details als soms een kanarie op de achtergrond tjilp of verkeer.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 20:19 schreef wateengedoe2 het volgende:
Dank voor de links, Piet!Gutenberg is m.n. een ebook-site (tekst, dus). Er staat momenteel voor de Nederlandstalige entries (zijn er helaas nog niet zoveel) 1 audioboek, wat een Librivox-opname is. Ze zouden er inmiddels meer kunnen linken, want er zijn al meer van die boeken ingesproken. Ik weet niet in hoeverre de Engelstalige audioboeken daar ook van (bijvoorbeeld) Librivox zijn, of dat ze machine-gesproken zijn. Wellicht een combinatie van beide.
Trouwens, ik zag ineens dat Gutenberg "De Profundis" van Oscar Wilde in het Nederlands heeft (tekst; niet audio)! Juist vorige week het (spiksplinternieuwe) audioboek in het Engels beluisterd en het gaat hier al jeuken om het Nederlandstalige in te gaan spreken ... Mja, er is nog zoveel!
Een reactie op een oude post. Ben sinds een tijdje ook heel erg fan van audioboeken en gebruik onder andere Audible. Ik weet niet wat er allemaal veranderd is sinds deze post twee jaar geleden maar ze hebben een goede iPhone-app en de geluidskwaliteit doet zeker niet onder voor CD-kwaliteit.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:18 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik zie trouwens dat er hier mensen zijn die ze kopen, misschien kennen jullie dit nog niet?
http://www.audible.com/
Is van Amazon en je betaald per maand een prijs (eerste 3 maanden 5 euro, daarna iets van 11 euro omgerekend met de huidige koers) en dan mag je 1 boek per maand downloaden en krijg je korting op andere boeken (je hebt meer abonnementsvormen).
Ik vind persoonlijk de boeken van Audible de beste die op de markt zijn.
Eens, de goedbedoelde librivox vrijwilligers zijn meestal geen goede vertellers.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:15 schreef Young_David het volgende:
[..]
Een reactie op een oude post. Ben sinds een tijdje ook heel erg fan van audioboeken en gebruik onder andere Audible. Ik weet niet wat er allemaal veranderd is sinds deze post twee jaar geleden maar ze hebben een goede iPhone-app en de geluidskwaliteit doet zeker niet onder voor CD-kwaliteit.
Lees ook een paar dingen over Librevox. Heb het een tijdje geprobeerd, maar uiteindelijk vind ik de verschillende insprekers en de soms tenenkrommende kwaliteit de moeite niet. Liever één goede voorlezer de me echt het verhaal insleept. Ik luister ook vooral in het engels en dan is een goede uitspraak wenselijk.
Lijkt me trouwens wel leuk om een keer wat op te nemen voor LibreVox.
Beetje verwant, podcasts: This American Life, The Moth, Plots zijn leuk met waargebeurde verhalen, maar de Selected Shorts podcast is ook erg leuk. Elke week en uur aan korte verhalen
Dan moet je een 'leuker' boek uitzoekenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:17 schreef computergirl het volgende:
Ik ben met Audiobooks begonnen in voorbereiding op een operatie aan mijn ogen, maar ik merk dat ik bij luisteren hetzelfde heb als tijdens een vergadering of bijwonen presentatie. Al snel luister ik niet meer maar gaan mijn gedachtes alle kanten op
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |