Mja, dat geloof ik wel...quote:Op zondag 22 maart 2009 13:40 schreef rhubarbje het volgende:
ik probeer die stomme ijssalon ook altijd zolang mogelijk te negeren want als ik weer geproeft heb en weer weet hoe heerlijk het is dan kan ik mezelf zoooo slecht inhouden haha
inderdaad! het is gewoon echt een kwestie van concentratie en vastberadenheid... het curry/ketchup verhaal is heel herkenbaar, echter opteer ik dan voor de optie van reglementaire in acht nemen van de 5 meter afstandsregel! deze is natuurlijk niet voor niets in het leven geroepen!quote:Op zondag 22 maart 2009 13:41 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Ah, een kenner! Het is altijd een belangrijke keuze, mosterd of mayo. Sommigen durven dan te zeggen: "doe curry", of "doe ketchup". Altijd verstandig om bij zulke situaties niet naar deze lieden te luisteren.
Vooral het 30cm-val-verhaal roept bij mij veel herkenning op, een echte meester kan dit vlekkeloos. Ik zie velen vaak falen, situaties waarbij de bitterbal van te grote hoogte wordt losgelaten en men vervolgens de bitterbal kwijtraakt in de saus. Epic fail momenten zijn dat. Sommigen zijn ook bang dat de mosterd/mayo zal spetteren, terwijl de echte bitterbaldropper weet dat de bitterbal slechts zacht zal vallen in de romige substantie. Mits men het goede effect meegeeft aan de bitterbal. Een te sterke terugdraaiende beweging van de bitterbal kan zorgen voor een onevenredige verdeling van de saus over de bitterbal.
Ja, het heeft voor mij ook weinig geheimen!
Gelukkig maar, dat jij het niet was, want het zag er niet fijn uit!quote:Op zondag 22 maart 2009 13:32 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
ik was het niet, ben er wel langs gekomen, maar niets gezien!
Kijk eens aan, buitengewoon intelligente opmerkingen! De 5-meter afstandregel is altijd een goede manier om snel en kundig van dergelijke situaties af te komen. Want zeg nou zelf, bij curry/ketchup komt bij mij eerder het woord "ketter" naar boven dan "lekker" !quote:Op zondag 22 maart 2009 13:44 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
inderdaad! het is gewoon echt een kwestie van concentratie en vastberadenheid... het curry/ketchup verhaal is heel herkenbaar, echter opteer ik dan voor de optie van reglementaire in acht nemen van de 5 meter afstandsregel! deze is natuurlijk niet voor niets in het leven geroepen!
ik ben de laatste tijd ook wel in training voor de minifrikandellen icm met chili saus... echter is hier het spat risico wel groter van, zit nu ook pas op de 15 tot 17 centimeter, ben ook heel bang om de grip te verliezen op de kritieke momenten, heb daarom nu via het interwebs handschoenen met gripvingers besteld!
Ijsje?quote:Op zondag 22 maart 2009 13:52 schreef rhubarbje het volgende:
zeg mannen ik krijg hier nogal honger van
lekkerquote:
wat de meeste mensen vergeten is de rotatie van de aarde en de positie tov de evenaar! het kan zo enkele graden verschillenquote:Op zondag 22 maart 2009 13:51 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Kijk eens aan, buitengewoon intelligente opmerkingen! De 5-meter afstandregel is altijd een goede manier om snel en kundig van dergelijke situaties af te komen. Want zeg nou zelf, bij curry/ketchup komt bij mij eerder het woord "ketter" naar boven dan "lekker" !
De mini-frikandellen is inderdaad een geheel ander verhaal. Dankzij de egale buitenzijde en de cilindrische vorm vereisen deze een andere aanpak dan bitterballen. Waar de bitterbal door zijn ietwat geribbelde oppervlak de saus goed vasthoudt en laat vastkleven, is dit bij de minifrikadel compleet anders. Neen, de minifrikandel laat zich niet makkelijk besauzen! Laat men de frikadel van grotere hoogte vallen, dan moet wel degelijk, in tegenstelling tot de bitterbal, rekening gehouden worden met de valversnelling en de relatieve positie van de frikadel ten opzichte van het bakje waarin zich de saus bevindt. Ik bedoel, we vergelijken dus nu basisschool rekenen (bitterbal) met hogere mathematica (de minifrikadel).
jij mutsquote:
Ooooooooo! Goh! Die zag ik niet aankomenquote:
Kusjequote:
Ja, dat zijn dingen die men snel uit het oog verliest. Echter, een echte kenner weet dat de windsnelheid en windrichting buiten ook van buitengewoon groot belang zijn. Immers, de minste tocht in het gebouw zal de val van de snack al beinvloeden. Corrigerende manoeuvres zijn dus vereist.quote:Op zondag 22 maart 2009 13:57 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
wat de meeste mensen vergeten is de rotatie van de aarde en de positie tov de evenaar! het kan zo enkele graden verschillen
kan me nog het bal incident van oktober 2004 voor de geest halen waarbij op de 8e verdieping van het interpolis gebouw werd gestreden... daar waren dus mensen die geen rekening hielden met de hoogte en daardoor gewoon compleet de plank mis sloegen (in deze context ook samen te vatten als het bakje misten..) daar zijn toen nog ellelange discussie over geweest in het clubblad! maar heb daar wel een leermoment gehad!
heb mij trouwens ook een keer geblesseerd, toen had een onverlaat de mayo verwisseld met aioli ik kwam hier pas achter op het moment dat het kwaad al geschied was... ik ben toen 42 dagen, 15 uur en 22 minuten uit de running geweest
daarna moest ik echt hard revalideren!
Oh echt? In een restaurant vind ik het dan wel lekker, maar ik zou thuis niet zomaar een ijsje pakkenquote:Op zondag 22 maart 2009 14:04 schreef rhubarbje het volgende:
bij mij is het altijd ijsjes weerookal is het min 5
ben een beetje verslaafd
ik ook niet omdat ik dan bezig blijf hahaquote:Op zondag 22 maart 2009 14:05 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Oh echt? In een restaurant vind ik het dan wel lekker, maar ik zou thuis niet zomaar een ijsje pakken
Tenzij ze in de wasstraat zand etc toevoegen aan die borstelsquote:Op zondag 22 maart 2009 14:15 schreef Crazy-M het volgende:
ben er weer. Moest kit hebben pierett.
Even wat aan muur bevestigen
Auto is weer mooi zwartalleen wel paar kleine krasjes gezien, weet niet of wasstraat of dat er al opstonden. Denk laatste
bij auto van een maand ofzo best welquote:Op zondag 22 maart 2009 14:31 schreef rhubarbje het volgende:
ik zie ook niet zo in waarom dat door de wasstraat zou komen?
sowieso autos waarbij dat er nog toe doet en mensen die dat belangrijk vinden
Dan kan je ze er wel uitpoetsenquote:Op zondag 22 maart 2009 14:37 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
bij auto van een maand ofzo best wel
en gloednieuw. Dan is het gewoon jammer als er een krasje opstaat.
Mar jah, zijn echt bijna niet te zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |