Ik snap wel dat je er zo over denkt, maar de fout ligt bij de deurwaarder. Die heeft zijn zaakjes niet goed op orde. Hij had moeten zien dat degene om wie het gaat overleden is en daarna op zoek moeten gaan naar de erven.quote:Op zondag 22 maart 2009 09:33 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Behoorlijk asociaal van de moeder van TS. Zij zadelt nu de nabestaanden (waar zij er waarschijnlijk geen van is) op met een hoop kosten. De kosten worden gewoon op hun verhaald. De band tussen de moeder en de schoonfamilie was zo te zien niet echt goed
Onzin. De gemaakte kosten die voor rekening voor "overledene" komen na diens overlijden, maken uiteraard geen deel uit van de nalatenschap. Die zijn er namelijk alleen omdat de deurwaarder zijn huiswerk niet gedaan heeft en dacht "de GBA checken, geen zin in".quote:Op zondag 22 maart 2009 09:33 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Zij zadelt nu de nabestaanden (waar zij er waarschijnlijk geen van is) op met een hoop kosten. De kosten worden gewoon op hun verhaald.
De nabestaanden hebben hun vader, en mijn moeder, erg asociaal behandeld tijdens zijn ziektebed en na zijn overlijden, dus daar heb ik nul medelijden mee.quote:Op zondag 22 maart 2009 09:33 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Behoorlijk asociaal van de moeder van TS. Zij zadelt nu de nabestaanden (waar zij er waarschijnlijk geen van is) op met een hoop kosten. De kosten worden gewoon op hun verhaald. De band tussen de moeder en de schoonfamilie was zo te zien niet echt goed
Ja hallo, zou jij je eigen moeder dom gaan noemen? Beetje respect heb ik nog wel meegekregen tijdens m'n opvoedingquote:Op zondag 22 maart 2009 10:53 schreef Hyperdude het volgende:
Battle of the Dwarfs.![]()
Domme deurwaarder
Domme moeder (TS mag het ook wel rechtlijnig noemen hoor)
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 22:53 schreef Poeke het volgende:
ook benieuwd..
Er komt nooit een zitting, want voor de dagvaarding de deur uit gaat wordt echt de GBA wel gechecktquote:Op zondag 29 maart 2009 22:53 schreef HarryP het volgende:
Beslag (door telfort) kan pas na een rechtzaak. Dus laat ze het maar op een rechtzaak aankomen.
Vervolgens tijdens de zitting (of schriftelijk verweer) even de overleidingsacte laten zien. Samen met de rechter lachen om de domme fout van de deurwaarder en verder gaan.
Interim Justitia is geen deurwaarder, maar en incassobureau. Niets meer dan een zaakwaarnemer voor de crediteur. Een commercieel bedrijf kan ook geen GBA checken.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:37 schreef Kaar68 het volgende:
De brieven zijn inderdaad van Intrum Justitia. Mijn moeder wil echt niet bellen of een brief gaan schrijven, dus gewoon afwachten verder of ze er nog iets van gaat horen.
Vanmiddag dan toch maar stiekem zelf met I.J. gebeld, en ze zouden het uitzoeken en corrigeren. Mevrouw bood haar excuses aan voor het ongemak, maar ik heb gezegd dat ik niet de partij ben die hier erg verdrietig van geworden is. Moest wel m'n telefoonnummer geven, ben benieuwd of ik er nog iets van hoor.
IJ valt weinig te verwijten dan. Ze kunnen niet in de GBA om te checken of iemand nog leeft, en zolang niemand tegen ze zegt dat de crediteur dood is.....quote:Op maandag 30 maart 2009 14:37 schreef Kaar68 het volgende:
Vanmiddag dan toch maar stiekem zelf met I.J. gebeld, en ze zouden het uitzoeken en corrigeren. Mevrouw bood haar excuses aan voor het ongemak, maar ik heb gezegd dat ik niet de partij ben die hier erg verdrietig van geworden is. Moest wel m'n telefoonnummer geven, ben benieuwd of ik er nog iets van hoor.
crediteur?quote:Op maandag 13 april 2009 20:12 schreef Roy_T het volgende:
[..]
IJ valt weinig te verwijten dan. Ze kunnen niet in de GBA om te checken of iemand nog leeft, en zolang niemand tegen ze zegt dat de crediteur dood is.....
Gezien hoe het tot dusver loopt... Nee!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:17 schreef Kaar68 het volgende:
[..]
TelforT dan, jij je zin
[..]
Formeel gezien mág ze die brieven niet eens openmaken, dan zou retour zenden toch voldoende moeten zijn? Met de erfgenamen (kinderen van X) is geen contact meer dus overleggen met die partij gaat ook niet.
Wij (de dochters) hebben onze moeder al eerder gezegd even een brief open te maken voor het telefoonnummer, maar ze weigert er ook maar 1 cent kosten aan te maken, bellen is dus geen optie . Ze denkt altijd heel rechtlijnig, in dit geval: de brief is niet voor mij dus heeft het geen betrekking op mij, dus maak ik hem niet open. Probeer iemand van die leeftijd (75) maar eens om te praten...
Het is te hopen dat er inderdaad gecheckt wordt bij GBA voordat tot aktie wordt overgegaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |