Wat bedoel je precies met 'over het algemeen'? Kan je verschillende situaties onderscheiden? Of is er een grijs gebied waarin je gevoel het misschien een beetje, soms voor 50% of zelfs voor 90% juist heeft?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:06 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ja, en jouw hoofd werkt wel goed?
Of ben je een werkloze bouwvakker met een winkler-prins?
Met het waanidee dat hij een heel intelligent iemand is?
En ja, over het algemeen weet ik heel goed wanneer mijn gevoel het juist heeft.
En mis gaat het wanneer ik niet naar mijn gevoel luister inderdaad.
sjoep heeft gelijk hoor , dat compleet idioot noemen vind ik echt jammer voor jou .quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:02 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Fijn, je geeft dus op zijn minst toe dat het compleet idioot is om te stellen (zoals sjoep) dat je zelf heus wel weet wanneer je gevoel het juist heeft.
Je denkt serieus dat er geen mentale stoornissen of ziektes zijn waarvan de lijders eraan niet weten dat het niet echt is wat ze denken en zien? Dat is al lang bekend hoor, er zijn zelfs mensen zoals ik al eerder beschrijf die het van zichzelf WETEN dat het niet echt is wat ze horen en zien, maar die het toch echt overtuigend horen en zien.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:14 schreef Summers het volgende:
[..]
sjoep heeft gelijk hoor , dat compleet idioot noemen vind ik echt jammer voor jou .
Je hebt geen idee wat je mist door dat intelligente deel van jezelf compleet te negeren .
je doet het jezelf aan , blijf maar over napoleon en hersenen praten .
Nu spreek je jezelf weer tegen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:14 schreef Summers het volgende:
[..]
sjoep heeft gelijk hoor , dat compleet idioot noemen vind ik echt jammer voor jou .
intelligente deel ?quote:Je hebt geen idee wat je mist door dat intelligente deel van jezelf compleet te negeren .
Nou ja, als mensen roepen "Ik weet heus wel wanneer mijn gevoel het juist heeft !" blijkt gewoon dat ze echt moeite hebben met logisch nadenken.quote:je doet het jezelf aan , blijf maar over napoleon en hersenen praten .
Heb je het nu over geesten of over intuitie? Ik lees sjoep zijn post en ik denk aan intuitie, en niet aan geesten of aparte entiteiten namelijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:14 schreef Summers het volgende:
[..]
Je hebt geen idee wat je mist door dat intelligente deel van jezelf compleet te negeren .
je doet het jezelf aan , blijf maar over napoleon en hersenen praten .
Mork zei :quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:23 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nu spreek je jezelf weer tegen.
Je zegt net dat grote groepen niet door hebben dat ze 'in waandenkbeelden leven'.
Dat impliceert dus dat het gevoel dat die mensen hebben niet juist is.
aangezien de meeste mensen op de wereld geloven dat er meer is ( in wat voor vorm dan ook ) , zijn degenen die geloven dat er niet meer is als uitgangspunt in de minderheid en dus de afwijkende groep waarvan die in een waanbeeld kunnen leven .quote:Mensen die geesten zien en echt geloven dat er tegen hen gepraat wordt, terwijl -gokje- tussen de 95% en 99,5% van de (niet onder invloed van drugs/ alcohol / medicijnen) mensen dit niet hebben, tja wie is dan afwijkend.?
je klinkt serieus alsof je de hele dag met een notitieboekje loopt met de verschillende gevoelens die je de hele dag door kan hebben als mens zijnde waarin je steeds moet spieken omdat sommige mensen op de wereld denken dat ze napoleon zijn , vind je het zelf niet gek klinken dat je bij alles dat als uitgangspunt neemt ?quote:Maar als ik zeg dat stellen dat je wel weet wanneer je gevoel het juist heeft idioot is, is dat weer niet zo ?
ach ja , voor jou bestaat er niks anders .quote:Wees nou eens consequent - het is of het een, of het ander.
[..]
intelligente deel ?
We hadden het toch juist over gevoel, niet over ratio ? (zoek 'ratio' maar op als je niet weet wat het betekent)
Waarom haal je nu weer alles door elkaar ?
[..]
jouw opmerking is dat , gelukkig maar dat je dat dan ook niet door hebt .quote:Nou ja, als mensen roepen "Ik weet heus wel wanneer mijn gevoel het juist heeft !" blijkt gewoon dat ze echt moeite hebben met logisch nadenken.
Dat is gewoon echt serieus heel erg dom.
En jij denkt serieus dat alles wat je niet kent maar een mentale stoornis moet zijn , doe je dat ook als je in de rij staat bij de bakker ? iemand wijkt een beetje af of heeft een andere mening en dan denk jij meteen aan een mentale stoornis ?? dat zegt dan meer over jou dan over die ander .quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:19 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat er geen mentale stoornissen of ziektes zijn waarvan de lijders eraan niet weten dat het niet echt is wat ze denken en zien? Dat is al lang bekend hoor, er zijn zelfs mensen zoals ik al eerder beschrijf die het van zichzelf WETEN dat het niet echt is wat ze horen en zien, maar die het toch echt overtuigend horen en zien.
ging dit topic nou over geesten of over mentale stoornissen , zo belachelijk om medemensen zo te benaderen of iets wat je niet kent maar meteen aan te duiden als een mentale stoornis .quote:Je kunt dat wel gaan ontkennen, maar dan moet je echt heel serieus even aan je algemene ontwikkeling gaan werken. Maar goed, ik werk in een ziekenhuis, ik zal zo even naar de afdeling psychologie lopen om te zeggen dat ze allemaal naar huis kunnen gaan
Tenslotte is alles echt en misschien zijn de psychologen en psychiaters wel allemaal gek!
Nee, dat zegt niemand.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:07 schreef Summers het volgende:
[..]
En jij denkt serieus dat alles wat je niet kent maar een mentale stoornis moet zijn , doe je dat ook als je in de rij staat bij de bakker ? iemand wijkt een beetje af of heeft een andere mening en dan denk jij meteen aan een mentale stoornis ?? dat zegt dan meer over jou dan over die ander .
Jij geloofde ook nog in Robert van den Broeke nadat hij betrapt was met zijn papieren spookjes en Google-avontuur he..?quote:ging dit topic nou over geesten of over mentale stoornissen , zo belachelijk om medemensen zo te benaderen of iets wat je niet kent maar meteen aan te duiden als een mentale stoornis .
'Een bord voor je kop hebben' zit in dit geval dus duidelijk in je kopquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:10 schreef _Led_ het volgende:
Summer gebruikt ook weer haar gewoonlijke tactiek : gewoon jezelf tegenspreken, het opeens over heel andere dingen gaan hebben en verder alle zinnige posts negeren.
[..]
NEE dat zeg ik NIET. Mijn god, ik vraag aan jou of je echt denkt dat er geen mentale afwijkingen bestaan, en dan kom jij met een wedervraag (geen antwoord dus!!!!) of ik denk dat altijd alles een mentale afwijking is?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:07 schreef Summers het volgende:
[..]
En jij denkt serieus dat alles wat je niet kent maar een mentale stoornis moet zijn , doe je dat ook als je in de rij staat bij de bakker ? iemand wijkt een beetje af of heeft een andere mening en dan denk jij meteen aan een mentale stoornis ?? dat zegt dan meer over jou dan over die ander .
[..]
ging dit topic nou over geesten of over mentale stoornissen , zo belachelijk om medemensen zo te benaderen of iets wat je niet kent maar meteen aan te duiden als een mentale stoornis .
ben jij de standaard waar wij ons naar moeten voegen ?
Loop maar naar die afdeling en laat ze naar huis sturen , het is veel goedkoper om ze gewoon op fok in te laten loggen en daar hun diagnose te krijgen .
Ik heb het geprobeerdquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:33 schreef _Led_ het volgende:
Je kan een hoop zeggen over summers, maar ik heb 'r nog nooit kunnen betrappen op intelligentie, logica of normaal discussieren
Ok , in een notendop zoals ik het zie ,quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:35 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Heb je het nu over geesten of over intuitie? Ik lees sjoep zijn post en ik denk aan intuitie, en niet aan geesten of aparte entiteiten namelijk.
Het voordeel van intuitie is in veel gevallen wel heel duidelijk natuurlijk. Zonder intuitie was er geen wiskunde op het huidige niveau bijvoorbeeld. Alles herleiden obv pure logica is erg moeilijk en zeer uitgebreid. Heel vaak is vernieuwing / theorievorming in dit vakgebied voortgekomen uit shortcuts, waarbij pas later de juistheid kon worden aangetoond. Of zelfs dat niet.
Er loopt inmiddels een succesvol project dat alle wiskunde ahw unificeert. Iedere stelling is daarmee bewijsbaar en tevens te herschrijven in één geunificeerde wiskundige taal. Maar dit is pas sinds kort mogelijk, doordat de rekenkracht van computers de bottleneck is.
Een plaatje:
[ afbeelding ]
Bijna alles wat je zegt en doet is obv intuitie en gevoel; om je overal bewust van te zijn is onmogelijk en bovendien zeer vermoeiend.
Maar er lopen u twee dingen door elkaar; de intuitie en het persoonlijke gevoel vs geesten en stemmen in je hoofd. Is dit hetzelfde voor jou of niet?
Gevoel en intuitie geven in een bekende situatie of voortbouwend op een bekende situatie een voorsprong.
Maar plaats jezelf in een nieuwe omgeving, eentje die substantieel afwijkt van wat je gewend bent, en ervaar hoe vermoeiend het is. Dat is dus omdat gevoel en intuitie niet meer toereikend zijn. Je moet constant terugvallen op je bewuste waarneming en dat kost veel energie.
Dat is heel makkelijk aan te tonen, als het bestaat althans. En volgens mij is dat nog nooit aangetoond, dus wederom maakt Summers kans op een miljoen!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:08 schreef _Led_ het volgende:
Ah, wil je die telepathie eens demonstreren ?
Nou ja, als mensen dingen gaan zeggen als "ik weet wanneer mijn gevoel het juist heeft" is het imho te verwachten dat ze geen schouderklopje voor intelligentste opmerking van de dag zullen krijgen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:30 schreef Bastard het volgende:
Vlgs mij loopt het topic een beetje uit op "bashen van de ene en andere partij"
Jij zei dat het absoluut 2 verschillende kleuren waren, terwijl het dezelfde kleur was.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:57 schreef Bastard het volgende:
Gevoel mis kan hebben aangetoond doordat ik op een kutplaatje 2 kleuren zieIk mis even de link.. maar dat maakt niet uit hoor.
Ik vraag me toch echt af hoe je objectief onderscheid kan maken tussen of e iets 'ziet via je intuïtie' of je gewoon inbeeldt. (ik neem aan dat je het ermee eens bent dat mensen zich heel goed dingen kunnen inbeelden)quote:Als je je intuitie gebruikt om op een ander niveau waar te nemen dan de materiele wereld waar we in leven in bijv zien is het mogelijk geesten te zien , iemand anders ziet bijv aura's .
dat heet helderzien .
zien met je " gewone " zintuig " en met je intuitie is te scheiden van elkaar net zoals je kan scheiden of je blij bent of boos , dat weet je op een gegeven moment , door herhaling leer je dat .
Dat is nou juist het punt wat ik wilde maken, maar waar Summers dus heel anders over denkt. Dus dan kom je op 'Bewijs is wat je zelf waarneemt' als ondertitel en is elke discussie hierover klaar.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:06 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Ik vraag me toch echt af hoe je objectief onderscheid kan maken tussen of e iets 'ziet via je intuïtie' of je gewoon inbeeldt. (ik neem aan dat je het ermee eens bent dat mensen zich heel goed dingen kunnen inbeelden)
'Dat weet je gewoon' is geen maatstaf, omdat er legio voorbeelden zijn van situaties waarin mensen ook iets 'gewoon wisten' maar er toch faliekant naast blijken te zitten.
Bovendien is het natuurlijk een goede indicatie dat iets slechts inbeelding is, als je eerst een bepaalde mentale staat moet aannemen om iets waar te nemen. Dat geeft aan dat dat waarnemen voortkomt uit die mentale staat en hetgeen je waarneemt dus alleen 'tussen je oren' bestaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |