wat precies is de geest? Toch niet die man op de voorgrond hoop ik he?quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:53 schreef _Led_ het volgende:
Weer een heel typisch voorbeeld van hoe gebrek aan kennis mensen naar paranormale verklaringen laat zoeken :
http://www.telegraph.co.u(...)gle-Street-View.html
Er staat zogenaamd een spook op deze foto :
[ afbeelding ]
A ghostly figure filmed on Google Street View near Cardiff's Millennium Centre
Iedereen met een beetje verstand ziet gewoon dat dit een side-effect is van de gebruikte camea op de google-auto; de camera kan niet volledig rondom fotograferen dus gaat maar tot een beperkte hoek naar beneden.
Maar nu zijn er dus mensen die voortaan bij hoog en laag zullen zweren dat ze een geest op een foto hebben gezien, "ze hebben die foto toch zelf gezien, dus ze weten heus wel zelf wat er op stond hoor !".
Lees het artikel dan gewoon even ofzo, luie hondquote:Op donderdag 26 maart 2009 18:08 schreef Michielos het volgende:
[..]
wat precies is de geest? Toch niet die man op de voorgrond hoop ik he?
quote:Local medium Jane Cohen, 39, said: "Apparitions have often been caught on film but are invisible to the naked eye. "This woman is very smart - but she is dressed in clothes that you just don't see these days unless it's in a period drama on TV.
geen enkele menselijke ervaring kan je onzin noemen .quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:19 schreef Michielos het volgende:
[..]
en dus gaan we er vanuit dat die onzin niet bestaat TOTDAT het tegendeel bewezen is. Dat heet de wetenschappelijke vooruitgang. Het bestaat niet totdat jij het kunt aantonen.
Je bedoeld zeker voor jou want mijn stelling het bestaat , doe ik namelijk al voor mezelf , de wereld enz ..quote:Niet voor jezelf, that wont do maar voor de wetenschap, voor de wereld. VOor de skeptici.
dat moet je helemaal zelf weten , ik heb mijn eigen uitgangspunt .quote:Tot die tijd is de stelling: Het bestaat niet want en want van toepassing.
Maar de claim is toch dat je zelf kan doen wat er word geclaimd , als je de claim wilt zien moet je dus bij jezelf zijn .quote:Ik ga ervanuit maar als er iets geclaimt wordt, wil ik het zien, as simple as that. De meeste mensen die iets claimen, kunnen niet doen wat ze claimen. Betekend niet dat het niet bestaat(alhoewel ik daar vanuit ga dan, ik kan echter overtuigd worden), alleen dat men niet kan waarmaken wat ze claimen
Dat is het punt, dat kan dus wel op basis van wat jij nu al 500 pagina's lang met o.a. Led bespreekt. De menselijk ervaring kan onzin zijn (misinterpretatie enz.) Als ik claim dat ik met aliens kan communiceren op basis van 1 van mijn slaapverlammingen(ik noem even stom voorbeeld dus niet opeens : Ja maar ik heb dat niet ofzo), dan is de ervaring levensecht. het is enkel simpelweg niet wat het lijkt te zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 08:43 schreef Summers het volgende:
[..]
geen enkele menselijke ervaring kan je onzin noemen
Nee, je doet het enkel voor jezelf, niet voor de wereld. En voor jezelf iets bewijzen is geen enkele garantie dat het ook echt zo is. als jij het voor de wereld bewezen hebt, dan uitte ik hier geen kritiek. Niet alleen ik maar de rest hier ook niet. Zolang er mensen zijn die kritiek uiten heb jij aan de wereld niks bewezen van je claims.quote:Je bedoeld zeker voor jou want mijn stelling het bestaat , doe ik namelijk al voor mezelf , de wereld enz ..
NEE... is het echt je eigen uitgangspunt? nee toch??? eehm dit is een waarheid als een koe, wat is je punt?quote:dat moet je helemaal zelf weten , ik heb mijn eigen uitgangspunt .
nee als iemand een bizarre claim doet en dit openlijk uit aan "de wereld" , dien je het het ook aan dezelfde wereld te bewijzen. j kunt zelf wat e geclaimed wordt, heel mooi maar nu is niet alleen ik, maar ook de rest benieuwd of je het ook ECHT kunt, en tot op heden is dat uit niets gebleken, helaas.quote:Maar de claim is toch dat je zelf kan doen wat er word geclaimd , als je de claim wilt zien moet je dus bij jezelf zijn .
tuurlijk ligt dat bij mezelf, anders zeg ik het toch niet??????quote:dat je dat ongeloofwaardig vind ligt bij jezelf .
ow ik zag de link niet. ja gedaan...quote:Op vrijdag 27 maart 2009 01:54 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Lees het artikel dan gewoon even ofzo, luie hond
Man, het is gewoon wachten tot ze erachter komen dat er een pijl in het plaatje staat, dan is het God's pijl die naar het beloofde land wijst
ook als het niet is wat het lijkt is de ervaring wel gebeurd , dan heeft het een andere naam maar het is nooit onzin en ook nooit niet gebeurd , DAT is onzin , leer je dat echt bij psychologie ?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:05 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dat is het punt, dat kan dus wel op basis van wat jij nu al 500 pagina's lang met o.a. Led bespreekt. De menselijk ervaring kan onzin zijn (misinterpretatie enz.) Als ik claim dat ik met aliens kan communiceren op basis van 1 van mijn slaapverlammingen(ik noem even stom voorbeeld dus niet opeens : Ja maar ik heb dat niet ofzo), dan is de ervaring levensecht. het is enkel simpelweg niet wat het lijkt te zijn.
[..]
Ah dus je hebt een goed excuus om een claim die je wilt onderzoeken NIET te zoeken op de plek waarvan de claim zegt dat die ligt ( in JEZELF ) ... het moet op de plek liggen waar jij zou willen .quote:Nee, je doet het enkel voor jezelf, niet voor de wereld. En voor jezelf iets bewijzen is geen enkele garantie dat het ook echt zo is. als jij het voor de wereld bewezen hebt, dan uitte ik hier geen kritiek. Niet alleen ik maar de rest hier ook niet. Zolang er mensen zijn die kritiek uiten heb jij aan de wereld niks bewezen van je claims.
[..]
het is maar net waar je staat , als iemand tegen mij zegt , ik had vannacht een voorspellende droom dan zeg ik , wat leuk dat heb ik ook weleens , veel mensen hebben dat , " de rest van de wereld " staan dus niet allemaal achter wat jij denkt en vind .quote:NEE... is het echt je eigen uitgangspunt? nee toch??? eehm dit is een waarheid als een koe, wat is je punt?
[..]
nee als iemand een bizarre claim doet en dit openlijk uit aan "de wereld" , dien je het het ook aan dezelfde wereld te bewijzen. j kunt zelf wat e geclaimed wordt, heel mooi maar nu is niet alleen ik, maar ook de rest benieuwd of je het ook ECHT kunt, en tot op heden is dat uit niets gebleken, helaas.
[..]
IK zeg toch ook NERGENS dat de ervaring NIET is gebeurd maar dat het NIET is wat het LIJKT. dat zeg ik, dat is tienduizend keer gezegd en nog snap je het niet.... echt hier een tip voor jequote:Op vrijdag 27 maart 2009 10:48 schreef Summers het volgende:
[..]
ook als het niet is wat het lijkt is de ervaring wel gebeurd , dan heeft het een andere naam maar het is nooit onzin en ook nooit niet gebeurd , DAT is onzin , leer je dat echt bij psychologie ?
[..]
zeg ik ook niet. klik nog maar eens op bovenstaande link.quote:Ah dus je hebt een goed excuus om een claim die je wilt onderzoeken NIET te zoeken op de plek waarvan de claim zegt dat die ligt ( in JEZELF ) ... het moet op de plek liggen waar jij zou willen .
zo is de cirkel weer rond , en .. wijzer geworden ?
zucht..quote:het is maar net waar je staat , als iemand tegen mij zegt , ik had vannacht een voorspellende droom dan zeg ik , wat leuk dat heb ik ook weleens , veel mensen hebben dat , " de rest van de wereld " staan dus niet allemaal achter wat jij denkt en vind .
ja dat klopt en vooral als het niet te bewijzen valt.quote:blijkbaar ben je niks gewend als het voor jou een bizarre claim is , bizar is dan ook maar subjectief .
Michiel en jij?quote:"openlijk uit aan de wereld " houd toch op , wie ben jij ?
je kunt niet lezen. je verdraait elk statement. Ik zeg alleen dat als je iets claimt dat je enkel voor jezelf wilt bewijzen het ook niet openbaar moet maken omdat er dan mensen zaken gaan vragen. Dat is nu eenmaal zo. We leven inderdaad in 2009, niet in de slaventijd maar het is toch niet zo gek dat mensen VRAGEN stelen als iemand claim na claim na claim maakt?quote:We leven toch niet in de slaventijd in 1830 dat ik voor me moet houden dat ik bijv kan lezen ?
ik zeg WETENSCHAPPELIJKE vooruitgang. Dat is een term. Lees het boek "wat is onderzoek?' dan weet je ook wat de term inhoud..quote:En jij durft het woord wetenschap EN vooruitgang in je mond te nemen ? ga dat iemand anders maar wijsmaken .
Dat mag je van mij ook hoor. dit is alleen een forum. We mogen met elkaar in discussie gaan. Waarom je op dit soort slachtofferolquotes blijft terugvallen is mij iig een raadselquote:Het enige waar ik me verplicht toe voel naar mezelf en de wereld is gewoon mezelf te zijn ,
wie daar anders over denkt heeft zelf een probleem en niet ik .
yup dat doe en mag je toch ook. Ik ben iig vrij om er ook op te reageren en dat doe ik ook.quote:Iedereen is vrij te vertellen wat zijn of haar ervaring is .
quote:ik zou toch durven zweren dat ik in 2009 ben
Bwahahaha.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:53 schreef _Led_ het volgende:
Weer een heel typisch voorbeeld van hoe gebrek aan kennis mensen naar paranormale verklaringen laat zoeken :
http://www.telegraph.co.u(...)gle-Street-View.html
Er staat zogenaamd een spook op deze foto :
[ afbeelding ]
A ghostly figure filmed on Google Street View near Cardiff's Millennium Centre
Iedereen met een beetje verstand ziet gewoon dat dit een side-effect is van de gebruikte camea op de google-auto; de camera kan niet volledig rondom fotograferen dus gaat maar tot een beperkte hoek naar beneden.
Maar nu zijn er dus mensen die voortaan bij hoog en laag zullen zweren dat ze een geest op een foto hebben gezien, "ze hebben die foto toch zelf gezien, dus ze weten heus wel zelf wat er op stond hoor !".
hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:39 schreef LordHypnos het volgende:
[..]
Bwahahaha.Mooi voorbeeld van intressantdoenerij.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:42 schreef Michielos het volgende:
[..]
hoe bedoel je?
Is het een echte geest dan?
ik snap de post niet en dus vraag ik hetquote:
Nee, ik bedoel dat er serieus beweerd wordt dat er een geest op de foto staat. Ik denk ook dat ze wel degelijk weten dat het geen geest is, vanwege de reden die Led beschrijft. Vandaar 'intressantdoenerij".quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:42 schreef Michielos het volgende:
[..]
hoe bedoel je?
Is het een echte geest dan?
duidelijk, thanksquote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:52 schreef LordHypnos het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat er serieus beweerd wordt dat er een geest op de foto staat. Ik denk ook dat ze wel degelijk weten dat het geen geest is, vanwege de reden die Led beschrijft. Vandaar 'intressantdoenerij".
Idd, leer er mee te leven .quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:10 schreef _Led_ het volgende:
Nou ja, er zijn natuurlijk mensen als Summers en Maedel die vinden dat het absoluut een feit is dat het een geest is
quote:"The last thing we wanted to do was make anyone feel like idiots," Russo said.
Both Russo and Rudy said they would like to continue challenging people's perceptions of the truth, perhaps with other hoaxes.
"I do want to continue this quest for rational thinking," Rudy said.
Ik dacht "laat ik het maar in een topic van mezelf erbij gooien, als ik het in een ander topic doe gaan bepaalde personen weer huilen".quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:06 schreef sjoep het volgende:
En wat hebben ufo's met "the science of ghosts" te maken?
Ufo's hebben ook helemaal niks met spiritueel ontwaken te maken.quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:25 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik dacht "laat ik het maar in een topic van mezelf erbij gooien, als ik het in een ander topic doe gaan bepaalde personen weer huilen".
Ik denk gewoon mee hoe ik de sfeer prettig kan houden in TRU zeg maar
Ik zie inderdaad hoe dat relevant is, dat zijn de enige 2 topics die er zijn in TRU.quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:50 schreef sjoep het volgende:
[..]
s hebben ook helemaal niks met spiritueel ontwaken te maken.
Maar ook niks met geesten.
quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:54 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad hoe dat relevant is, dat zijn de enige 2 topics die er zijn in TRU.
De wetenschap houdt zich naar mijn idee inderdaad niet serieus bezig met zaken als geesten, paranormaliteit ed. Dat ligt deels aan het feit dat er veel in gerotzooit wordt (kijk naar v.d. Broeke) en deels omdat mensen bang zijn dat hun reputatie wordt geschonden.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:17 schreef Paules het volgende:
In de wetenschap zijn ze vaak bang,nouwja bang niet echt maar onzeker als het gaat om geesten of/en een hogere macht,Wij mensen hebben graag de touwtjes in handen.Ik denk dat de wetenschap nooit zal accepteren dat er een hogere macht is.Geesten zijn moeilijk te bewijzen,daar ben ik wel meej eens,maar om dan te zeggen dat het allemaal een speling is van de hersenen vind ik ook te snel om dat te zeggen.Zolang de mensheid bestaat wordt er al gesproken over geesten.Het is dan niet zomaar een onderwerp die weg gegooit kan worden of die opzij kan worden gelegd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |