kan zijn pijlen niet meer betalen... Crisis enz....quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:07 schreef Ame_thyst het volgende:
Waar is Robin Hood als je hem nodig hebt
Stalin had vroeger de Goelag, scheen ook goed te werken.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:48 schreef Poekieman het volgende:
Oplossing voor graaiende en wanpresterende 'top' lieden: verplicht ze langlopende put opties te schrijven i.p.v. ze call opties te geven.
Het Good Old Boy network werkt nog prima zo te zien.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
[i]Michel Tilmant, tot voor kort CEO bij ING, krijgt een compensatie ter waarde van 1,35 miljoen euro. De kosten voor zijn pensioen waren met maar liefst 11 procent gestegen tot 971.000 euro. Eerder al vandaag werd bekend dat Patrick Flynn, de nieuwe CFO van de bank, een tekenvergoeding krijgt van 1,3 miljoen euro in de vorm van aandelen. Jeroen van der Veer, oud-Shell, zal aan de aandeelhouders worden voorgesteld als nieuwe commissaris.
Dat wil dus zeggen dat hij meer geld krijgt als de bank winst maakt.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:05 schreef RedWind het volgende:
Dat een flinke tekenbonus in deze tijd schandalig is, staat buiten kijf. Maar dat iedereen klakkeloos de 1.3 miljoen overtekent, vind ik ook opmerkelijk. Hij krijgt 100.000 aandelen (vandaag de dag zo'n vier ton) voor 3 jaar werken. Zijn salaris is geloof ik zo'n 650.000 per jaar, wat minder is dan Zalm bij ABN krijgt. Weet iemand wat het variable deel van zijn salaris zal bedragen?
HIj krijgt meer geld als de beurs-waarde hoger wordt. Dat is inderdaad sterk gerelateerd aan de de huidige problemen. Hij krijgt in het uiterste geval (indien in 3 jaar ING-A aandelen weer van 4 naar 13+ euro stijgt) krijgt hij 1.3 miljoen, komt neer op zo'n 4 ton per jaar. Zijn jaarsalaris is dan zo'n miljoen + overige variabele beloning.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:09 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dat wil dus zeggen dat hij meer geld krijgt als de bank winst maakt.
Maar is dat systeem nou juist niet de oorzaak van de crisis?
zalm krijgt ook 650.000 euro salaris en een gelijke jaar bonus van 650.000 euroquote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:05 schreef RedWind het volgende:
Dat een flinke tekenbonus in deze tijd schandalig is, staat buiten kijf. Maar dat iedereen klakkeloos de 1.3 miljoen overtekent, vind ik ook opmerkelijk. Hij krijgt 100.000 aandelen (vandaag de dag zo'n vier ton) voor 3 jaar werken. Zijn salaris is geloof ik zo'n 650.000 per jaar, wat minder is dan Zalm bij ABN krijgt. Weet iemand wat het variable deel van zijn salaris zal bedragen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |