Fans!Deze serie portretteert de komende acht zaterdagavonden hondstrouwe fans van K3, Thomas Berge, Wolter Kroes, Nick & Simon, André Hazes, Koos Alberts, Marianne Weber en Dennie Christian.
Eerste aflevering as zaterdag 21 maart 22.00uur, SBS6:
Een groepje 20-jarige fans verstoort het K3-feestje voor de kleine kinderen. Ouders van de jonge fans vervloeken de overjarige groupies, maar dat kan Charita niets schelen, samen met haar vriendinnen probeert ze zo dicht mogelijk bij haar idolen te komen.
Een voorproefje van de aflevering met Thomas Berge:
quote:
Fans!
HILVERSUM - Ewout Genemans en Jon Karthaus stonden in tv-serie en speelfims Zoop voor de camera. De Zoop-acteurs blijven voor hun zelfbedachte tv-programma Fans! (SBS6) achter de schermen om in te zoomen op extreme fans van Nederlandse artiesten.
De serie portretteert de komende acht zaterdagavonden hondstrouwe fans van K3, Thomas Berge, Wolter Kroes, Nick & Simon, André Hazes, Koos Alberts, Marianne Weber en Dennie Christian.
Fans! is voor Genemans en Karthaus het eerste televisieprogramma dat ze van a tot z helemaal zelf hebben ontwikkeld, gemaakt en verkocht.
Extra spannend vinden de jonge tv-makers het dat SBS6 hun debuutreeks op zaterdagavond uitzendt, om 22.00 uur, na Holland's Got Talent.
K3
Het is volgens de makers de eerste realityserie waarin fans centraal staan in plaats van artiesten. In de eerste aflevering is dat Charita uit IJmuiden. Ze is al twintig, maar nog steeds idolaat van K3.
Op een concert van K3 in Ahoy zingt ze alle kinderliedjes uit volle borst mee en ontneemt ze het zicht van de kleine kindjes achter haar. ''Een show van K3 maakt me intens gelukkig. Ik kijk er weken naar uit'', zegt ze zonder gêne in de camera.
Ruzie
Na afloop van het concert wacht Charita haar idolen op met een fototoestel. Ondertussen krijgt ze ruzie met ouders die vrezen dat hun kroost niet aan bod komt door de opdringerige fans die de K3-leeftijd al lang zijn gepasseerd.
Charita is het gewend: ''Ik laat kinderen altijd voor. Dat ik al langer fan ben, geeft mij niet meer rechten.''
Intieme plekken
Genemans en Karthaus herkennen het gedrag van fans maar al te goed. ''In de tijd van Zoop waren de moeders van de kinderen de extreemste fans. Zij vroegen om handtekeningen op de meest intieme plekken, gewoon in het bijzijn van de kinderen. Zo kwamen we ook op het idee'', vertelt Genemans, die tevens Willem Wever bij de NCRV presenteert en het acteren voorlopig op een zijspoor heeft gezet.
Inslikken
Het duo beweert de fans integer in beeld te brengen. Karthaus: ''Charita is heus niet gek, ze meent het. We brengen bewust haar hele verhaal zodat kijkers nog voor de aftiteling loopt hun aanvankelijke vooroordelen zullen inslikken.''
Bekijk hier de eerste aflevering:http://www.sbs6.nl/web/show/id=389676/langid=43[ Bericht 2% gewijzigd door BasEnAad op 22-03-2009 18:20:23 ]