quote:Evert ten Napel (Klazienaveen, 24 maart 1944) is een Nederlands sportverslaggever en sportcommentator.
Na het voltooien van zijn HBS-A opleiding kwam hij in 1966 in dienst van de bakkerij van zijn vader. Zijn journalistieke carrière begon in 1970 toen hij leerlingjournalist werd bij de Drents-Groningse Pers, bij de stads-, streek- en sportredactie.
In 1978 deed hij het commentaar bij de finale van het WK voetbal in Argentinië voor de radio, samen met Eddy Poelmann. In 1982 kwam hij in dienst van NOS Studio Sport. Een van zijn grote wapenfeiten is de verslaglegging voor televisie van de EK-halve finale Nederland-Duitsland in 1988, die werd gespeeld in het Volksparkstadion in Hamburg. In 1996 "deed" hij de finale van het EK in Engeland.
Naar eigen zeggen is hij een "commentator van het volk" en wars van stereotiepe uitdrukkingen. Zelf heeft hij een woord als "fopduik" (vertaling van het Duitse "Schwalbe") aan het idioom toegevoegd. Ook is Evert bekend van uitdrukkingen als: 'Schiet maar jongen!! Ja!! Natuurlijk', 'wat scheelt het!!', 'die dekselse Verpakovskis' en 'goeie genade'. Evert is ook allerminst vies van uitdrukkingen als 'hij is een tovenaar in het doel'.
Hij is een commentator van de oude stempel die bijvoorbeeld nog een "ouderwetse" lipmicrofoon gebruikt.
Samen met Youri Mulder verzorgt hij het commentaar bij FIFA Football, een computerspel. Ook volgend jaar heeft Ten Napel zijn medewerking aan het FIFA computerspel toegezegd.
Kortom Evert of Theo stem op één van deze twee commentatoren. Stemmen kan tot donderdag 26 maart 19.00quote:Theo Reitsma (16 september 1942) is een Nederlandse sportverslaggever.
Sinds 1969 versloeg hij voor NOS Studio Sport vooral voetbal, honkbal, atletiek en boksen. Na het pensioen van Herman Kuiphof werd hij de belangrijkste voetbalverslaggever. Zo leverde hij commentaar bij de verloren finale van het WK in 1978 en de gewonnen van het EK van 1988. Het winnende Nederlands elftal omschreef hij als "een goed stel."
In 2000 ging hij formeel met vervroegd pensioen, maar daarna deed hij nog incidenteel verslag. Hij is voorzitter van de Nederlandse honkbal- en softbalbond. Reitsma is supporter van Stormvogels Telstar. Hij is de ontdekker van verslaggever Frank Snoeks.
In 2004 kreeg Theo Reitsma de Ere Zilveren Nipkowschijf voor zijn hele oeuvre. Tegenwoordig is hij commentator bij erevisielive.
de enige die ik kenquote:
Rik vloog eruit in de kwartfinale, hij werd daar 6de.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:28 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Evert.
Dat Reitsma überhaupt de finale heeft gehaald (waar is Rik bijvoorbeeld?)
Ik vind het een normale finalequote:Op donderdag 19 maart 2009 21:42 schreef MarijeH het volgende:
Rare finale vind ik.
Event Ten Napeldan maar.
Toen zat ik waarschijnlijk nog niet eens in de planning.quote:
Han Hollander lag er in de eerste ronde uitquote:
Han Hollander was vooral voetbalverslaggever. Ad van Emmenes was all-round.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 01:05 schreef tong80 het volgende:
Han Hollander lag er in de eerste ronde uit
Dat zijn exactly my thoughts.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:11 schreef tong80 het volgende:
M'n verstand zegt Theo maar mijn hart Evert.
Dus ik ga voor de cultheld Evert.
Schrijf dan in iedergeval zn naam goed...quote:
quote:Op maandag 23 maart 2009 16:37 schreef franklop het volgende:
GOEIE GENADE
ZAL EVERT TEN NAPEL DAN DE TROFEE BINNENSLEPEN?
MIJN STEM HEEFT HIJ IN IEDER GEVAL, WAT EEN KLASBAK IS HIJ OOK.
HET BLEEF NOG LANG ONRUSTIG OP HET FOK!FORUM
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:25 schreef golfer het volgende:
Hij mag nu gelukkig met pensioen, die Evert.
Dat dat dan maar snel moge gebeuren.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:27 schreef TheZapster het volgende:
![]()
Evert gaat door tot hij er dood bij neervalt
Wie anders?quote:
Dat was Viola Holtquote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:40 schreef neen het volgende:
Die dekselse Evert natuurlijk! Hij leerde het verslaggeven nog van zijn vader!
Ik hoop dat u een goed glas wijn heeft klaarstaan en een lekker blokje kaas?quote:
spannendquote:
en de NOS redactie, vinden ze misschien wel leuk omdat ze 50 jaar bestaanquote:Op donderdag 26 maart 2009 20:19 schreef tong80 het volgende:
Iemand moet de uitslag wel naar Evert mailen hoor
FOK!ers: Evert ten Napel beste commentatorquote:Op vrijdag 27 maart 2009 18:40 schreef borisz het volgende:
Ik heb een berichtje in de fok! Sport submit gezet.
Nu moeten ze het even oppakken en op de site plaatsen.
Deed ik toch ? Of per PM ?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 18:54 schreef Sj0rSz het volgende:
Als je nog een keer zoiets gaat doen, gewoon je bericht ff submitten
Ik vond hem toevallig in de submit.quote:
Wereldvoetballer deed ik via de PM ja.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 19:01 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ik vond hem toevallig in de submit.
Vorige keer was het volgens mij via PM gedaan, wat ook de snelste manier is om ons te bereiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |