Ik vind het nieuwe album een mooi geheel. Ik krijg ook het gevoel van het verhaal mee. Tot nu toe nog m'n favoriet van 2009.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:30 schreef Edwinuss het volgende:
Ik hoop het ook, stiekem was dat toch zn beste werk. Ik kan niet echt aan het laatste album wennen, het is zeker niet slecht album hoor. Maar het is zo moeilijk wennen![]()
We weten het in ieder geval zeker op 29 januari, dan treden de Peppers namelijk weer voor het eerst op. Ik zou het in ieder geval niet erg vinden als hij zich helemaal gaat richten op z'n solowerk.quote:Classic Rock:
So the Chilis have finally returned to work, following the 2006 double-set Stadium Arcadium. Did guitarist John Frusciante, who in recent interviews seemed to express antipathy towards doing so, take some persuading?
Chad Smith:
[Sounding uncomfortable]: Well… at this time I can’t talk about that. I have been told to stay away from the John questions.
Hmm ja, zolang de Peppers weer een fatsoenlijke, RHCP-waardige plaat, uit gaan brengen.quote:Op woensdag 2 december 2009 07:58 schreef Sequencial het volgende:
Ik zou het wel heel jammer vinden als hij het niet meer náást zijn solowerk zou doen
quote:Op woensdag 2 december 2009 07:58 schreef Sequencial het volgende:
Ik zou het wel heel jammer vinden als hij het niet meer náást zijn solowerk zou doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."There are four questions of value in life... What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same. Only love."
quote:I hear the Red Hot Chili Peppers are writing music for a 10th album, but without John Frusciante. Guitarist Josh Klinghoffer, who toured with the Peppers as a second axeman (and who also has played with Gnarls Barkley, Beck and PJ Harvey), is involved.
Bronquote:Looks like John Frusciante up and quit on his homeboys. Cuz our buddy Josh Klinghoffer is the new guitar player in Red Hot Chilli Peppers. Drinks are on you dude. Better figure out what sock size your dick is STAT.
Zal hij weer een hele reeks solo albums eruit persen?quote:Op maandag 14 december 2009 01:26 schreef Haunter het volgende:
Redelijk betrouwbare bron ditmaal:
John Frusciante has left Red Hot Chili Peppers, says source
En nog een bronnetje dan maar:
[..]
[..]
Bron
Op de een of andere manier kan ik er niet echt mee zitten, de Peppers hebben zeker wel goed af werk afgeleverd, met blood sugar sex magik als hoogtepunt, maar heb het gevoel dat ze hun tijd wel hebben gehad.quote:Op maandag 14 december 2009 01:26 schreef Haunter het volgende:
Redelijk betrouwbare bron ditmaal:
John Frusciante has left Red Hot Chili Peppers, says source
En nog een bronnetje dan maar:
[..]
[..]
Bron
Precies, zo denk ik er ook over.quote:Op maandag 14 december 2009 09:06 schreef On het volgende:
[..]
Op de een of andere manier kan ik er niet echt mee zitten, de Peppers hebben zeker wel goed af werk afgeleverd, met blood sugar sex magik als hoogtepunt, maar heb het gevoel dat ze hun tijd wel hebben gehad.
http://johnfrusciante.com/quote:When I quit the band, over a year ago, we were on an indefinite hiatus. There was no drama or anger involved, and the other guys were very understanding. They are supportive of my doing whatever makes me happy and that goes both ways.
To put it simply, my musical interests have led me in a different direction. Upon rejoining, and throughout my time in the band, I was very excited about exploring the musical possibilities inherent in a rock band, and doing so with those people in particular. A couple of years ago, I began to feel that same excitement again, but this time it was about making a different kind of music, alone, and being my own engineer.
I really love the band and what we did. I understand and value that my work with them means a lot to many people, but I have to follow my interests. For me, art has never been something done out of a sense of duty. It is something I do because it is really fun, exciting, and interesting. Over the last 12 years, I have changed, as a person and artist, to such a degree that to do further work along the lines I did with the band would be to go against my own nature. There was no choice involved in this decision. I simply have to be what I am, and have to do what I must do.
Sending love and gratitude to you all.
Van de FP!quote:John Frusciante is uit de Red Hot Chili Peppers. De gitarist stapte ruim een jaar geleden al uit de band maar plaatste gisteren een bekendmaking op zijn website.
Er gingen al langer geruchten dat het lange dienstverband van de gitarist bij de Peppers ten einde liep. Frusciante schrijft op zijn website dat zijn muzikale interesses niet langer bij het maken van muziek in een rockband liggen. Hij gaat solo verder.
De gitarist vierde grote successen met de band. Hij kwam er in 1988 op 18-jarige leeftijd bij, maar raakte na het overweldigende succes van Blood Sugar Sex Magik (1991) verslaafd aan drugs en stapte uit de band. Na een langdurig afkickproces kwam hij er in 1999 weer bij voor het album Californication. In 2003 zette het Amerikaanse muziekblad Rolling Stone hem op nummer achttien op de lijst van beste gitaristen ooit.
De rest van de Red Hot Chili Peppers zijn inmiddels druk bezig met het opnemen van een nieuw album. Wie Frusciante gaat vervangen is nog niet bekend.
Duidelijk verhaal in ieder geval!quote:Op donderdag 17 december 2009 09:19 schreef SlaggY het volgende:
Lees net een bericht op z'n blog:
[..]
http://johnfrusciante.com/
Fijn dat hij de tijd neemt om zijn fans te vertellen hoe hij er over denkt.
Vond het in het begin wel jammer. Support de band al jaren en was ook blij dat hij in 98 terug kwam. Maar nu ben ik er blij om en verwacht ik veel werk van hem op korte termijn.quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:22 schreef emokid het volgende:
Het verlaten van de Peppers is waarschijnlijk het beste wat die ooit gedaan heeft. Vooral nu zijn solo albums ook heel goed werken, zo'n band als RHCP staat zijn creatieve uitbarstingen alleen maar in de weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |