Hoop dat die ADD-test positief uit gaat vallen, en 't niet het zoveelste geval is van "Maartel herkent zich weer eens in een ziektebeeld". Opzich hebben een paar vrienden al naar het lijstje met symptomen gekeken en gezegd "jep, dat ben jij!" dus volkomen hypochondrisch is de gedachte niet..
Dingen die ik erg herken:
- Altijd onrustig, tig keer van baan/studie gewisseld, zelfs als ie goed beviel, omdat ik onrustig werd..
- Me heel moeilijk kunnen concentreren, kan geen film kijken zonder ondertussen nog muziek te luisteren, laptop erbij te pakken, of iets anders te doen.. Onlangs bij 2 concerten geweest die ik super vond, maar ondanks dat had ik na een minuut of 20 grote moeite om niet weg te gaan omdat ik gek werd van 't stilstaan.
- Grote moeite mezelf te motiveren, maar áls ik iets echt interessant vind er helemaal in opgezogen raken (de rest van de wereld bestaat dan ook niet meer).. als ik 't over iets heb wat erg interesseert ben ik niet meer te stoppen en word ik soms moe van m'n eigen geratel.
- Behoorlijk verslavingsgevoelig, of t nu om roken/alcohol of die nieuwe broodjeszaak/tv-serie/vriend gaat, als iets m'n aandacht heeft wordt 't al snel tamelijk obsessief.
- Me moeilijk tot dingen kunnen zetten, vrijwel elk weekend moeite om van m'n bank te komen, ookal heb ik me voorgenomen om vanalles te doen.
- Altijd enorm veel gedachten, gepieker, gedagdroom, moeite om mezelf gefocust te houden en interesse in dingen te tonen.
- Uit het positieve kenmerken lijstje herken ik me ook wel erg in humor, creativititeit en bovenmatige intelligentie