Dat dusquote:Op woensdag 18 maart 2009 12:28 schreef HeatWave het volgende:
Microsoft!.
Flikker op alternatieve kuthippies.
XP installatie + patches + drivers + instellingen + updates + reboots + firewall / antivirus + etc. = +4 uur.quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:54 schreef cucemodre het volgende:
[..]
Mensen die echt wat met hun computer moeten draaien Windows. "Linux is only free if your time is worthless"
4 uurquote:Op woensdag 18 maart 2009 23:43 schreef Yildiz het volgende:
[..]
XP installatie + patches + drivers + instellingen + updates + reboots + firewall / antivirus + etc. = +4 uur.
Zelfde verhaal in Linux = 45 minuten.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:28 schreef HeatWave het volgende:
Microsoft!.
Flikker op alternatieve kuthippies.
4 uurquote:Op woensdag 18 maart 2009 23:43 schreef Yildiz het volgende:
[..]
XP installatie + patches + drivers + instellingen + updates + reboots + firewall / antivirus + etc. = +4 uur.
Zelfde verhaal in Linux = 45 minuten. En tig minder gedoe.
A: hoe bak je de updates in? Als je een oude fabrieksherstelpartitie hebt mag je gewoon even service pack 2 downloaden, installeren, rebooten en het zelfde verhaal voor service pack 3 doen. En dan nog even office installeren met zijn sleutels en patches, ergens nog even drivers van je videokaart installeren (cd'tje opzoeken / driver downloaden, weer gedoe, ja, gedoe), rebooten, instellen, etc. en datzelfde verhaal voor je geluidskaart.quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:46 schreef addmanager het volgende:
[..]
4 uur.
Als ik Windows installeer zitten sowieso alle updates al ingebakken, ten tweede duurt een virus scanner en drivers installeren ook niet meer dan 20min.
Ga jij nou maar met allemaal gare commands kloten om je hardware op linux werkend te krijgen.
Met een Quadcore heb je niet ineens magisch al je drivers en patches gevonden...quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:49 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
4 uur. Dan wordt het tijd dat je die PII350mhz vervangt voor een Quad Core.
Onlangs Vista x64 geinstalleerd en deze stond er in een kleine 20min op, totaal een klein uurtje bezig geweest om hem af te configgen.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:53 schreef intraxz het volgende:
Ik doe ongeveer 5 keer per jaar een dikke reinstall
Ja jammer alleen dat je eigenlijk geen ene fuck kan met ubuntu behalve open office en internetquote:Op woensdag 18 maart 2009 23:51 schreef Yildiz het volgende:
[..]
A: hoe bak je de updates in? Als je een oude fabrieksherstelpartitie hebt mag je gewoon even service pack 2 downloaden, installeren, rebooten en het zelfde verhaal voor service pack 3 doen. En dan nog even office installeren met zijn sleutels en patches, ergens nog even drivers van je videokaart installeren (cd'tje opzoeken / driver downloaden, weer gedoe, ja, gedoe) en datzelfde verhaal voor je geluidskaart.
Bij Linux Ubuntu heb je dat allemaal niet. Je installeert, reboot hooguit 2x, je downloadt alle patches in 1x en je hebt met 40 minuten (inc. downloaden patches) een systeem wat gewoon gebruiksklaar is.
En command codes heb je helemaal niet meer nodig.
[..]
Met een Quadcore heb je niet ineens magisch al je drivers en patches gevonden...
Internet, muziek, chat, video's kijken, open office.quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:53 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Ja jammer alleen dat je eigenlijk geen ene fuck kan met ubuntu behalve open office en internet
Als disclaimer wil ik even erbij zetten dat Windows inderdaad beter is. Net zoals een Ferrari beter is dan de laatste Volkswagen Golf. De vraag kan echter wel gesteld worden of iedereen een Ferrari nodig heeft.quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:57 schreef Revolution-NL het volgende:
Dit wordt echt weer een standaard MS vs OSX vs Linux fanboy topic
Te kansloos.
Op zich heb je wel gelijk, het is een drogreden om te stellen dat windows beter is omdat er meer commerciele markt voor is. Als bedrijven en games industrie zichw at meer zouden richten op Ubunto zou ik het zeker wel overwegen om te installeren.quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:56 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Internet, muziek, chat, video's kijken, open office.
Volgens mij heb je dan de taken die de gemiddelde consument wil, die zijn eventuele games wel op een niet-zeikende console speelt. Natuurlijk kan windows meer, het kan fantastisch met exotische 3D programma's werken en luxe programma's draaien, maar de meeste mensen hebben dat simpelweg niet nodig.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als disclaimer wil ik even erbij zetten dat Windows inderdaad beter is. Net zoals een Ferrari beter is dan de laatste Volkswagen Golf. De vraag kan echter wel gesteld worden of iedereen een Ferrari nodig heeft.
Dan is Windows voor jou inderdaad nog het geschikte pakket.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:01 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Op zich heb je wel gelijk, het is een drogreden om te stellen dat windows beter is omdat er meer commerciele markt voor is. Als bedrijven en games industrie zichw at meer zouden richten op Ubunto zou ik het zeker wel overwegen om te installeren.
Echter ben ik geen gemiddelde consument, en vraag ik meer dan het uiterste van mijn pc. Hiervoor heb ik gewoon windows xp nodig omdat bijna elk programma dat ondersteunt, en vista x64 omdat dat gewoon lekker werkt en er nog redelijk uitziet(Niet die flashy apple troep
)
Bijvoorbeeld compiz fusion? Ik vind dingen als compiz fusion wel grappig om te zien, maar gebruik het zelf nooit (ook niet geïnstalleerd.) Daarnaast heb je dat soort dingen natuurlijk ook voor windows. Dat dat soort add-ons er zijn doet niets af aan de OS'en zelf.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:01 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Precies, vergeet niet dat Linux Fanboys graag nog wat halfords tupperware op hun Golf plakken om de boel nog wat extra te customizen
Wat voor speciale programma's gebruik je dan ?quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:01 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Op zich heb je wel gelijk, het is een drogreden om te stellen dat windows beter is omdat er meer commerciele markt voor is. Als bedrijven en games industrie zichw at meer zouden richten op Ubunto zou ik het zeker wel overwegen om te installeren.
Echter ben ik geen gemiddelde consument, en vraag ik meer dan het uiterste van mijn pc. Hiervoor heb ik gewoon windows xp nodig omdat bijna elk programma dat ondersteunt, en vista x64 omdat dat gewoon lekker werkt en er nog redelijk uitziet(Niet die flashy apple troep
)
Grapjas. Ferrari vergelijken met Microschoftquote:Op woensdag 18 maart 2009 23:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als disclaimer wil ik even erbij zetten dat Windows inderdaad beter is. Net zoals een Ferrari beter is dan de laatste Volkswagen Golf. De vraag kan echter wel gesteld worden of iedereen een Ferrari nodig heeft.
Waarschijnlijk achter een OS/2 warp, BeOS, unix, linux, BSD of macOS bak.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:30 schreef Frankz0rz het volgende:
Microsoft haters, bedenk is waar je nu achter zou zitten als Microsoft nooit opgericht was..
Download gewoon VLC en negeer WMP? Werkt prima
Winamp kan je ook al jaren met een extra progje vanuit je taakbalk bedienen. Bovendien is winamp niet zo groot, niet zo log, overzichtelijker etc. Voor filmpjes gebruik ik onder windows trouwens mediaplayer classic, die werkt nog wel goedquote:Op woensdag 18 maart 2009 13:15 schreef snorfiets het volgende:
zeikhomo's
WMP is relaxed...
hoezo iets anders gebruiken?
extraatje is nog dat je hem gewoon onder in je menubalk kunt bedienen!
x
Een jaartje of wat geleden zat iedere thuisgebruiker op een terminal te werken (MS-DOS / Unix ) dus wat is het probleem? Bovendien werken mensen die in de IT werken ook onder windows voor een aantal taken gewoon onder de CLI omdat je sommige taken gewoon NIET kan doen in een GUI (simpel voorbeeld, 400 plaatjes in 1 opdracht resizen of een kleine batch opdracht maken etc) of alleen veel omslachtiger.quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:01 schreef cucemodre het volgende:
[..]
Je snapt er niets van als je denkt dat een thuisgebruiker in een terminal wil werken. Bovendien zijn de meeste Linux users gewoon debielen die stukje code in hun terminal plempen en op enter duwen. Maargoed, ga vooral door met die houding. Zien wel wat het meest populaire desktop OS is in 2009 =)
Noem eens iets op dat je niet kan met een linux distro dat je wel met windows kan? (behalve de laatste games)quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:53 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Ja jammer alleen dat je eigenlijk geen ene fuck kan met ubuntu behalve open office en internet
Wel een mooie vergelijking eigenlijk. Windows ziet er mooi uit, het kan van alles maar het staat wel na elke 500km in de garage. MacOSX , linux en andere besturingssystemen zien er misschien wat saai uit maar kunnen hetzelfde, zijn degelijk, kosten minder en staan bijna nooit in de garage, en elke idioot kan er mee rijden zonder in de vangrail vol virussen en spyware te belanden.quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Onzin wat je hier verkondigt, de TCO van een native microsoft omgeving is vele malen lager als een mixxed omgeving, dat ondanks de hoge licentie kosten.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Wel een mooie vergelijking eigenlijk. Windows ziet er mooi uit, het kan van alles maar het staat wel na elke 500km in de garage. MacOSX , linux en andere besturingssystemen zien er misschien wat saai uit maar kunnen hetzelfde, zijn degelijk, kosten minder en staan bijna nooit in de garage, en elke idioot kan er mee rijden zonder in de vangrail vol virussen en spyware te belanden.
ja onderzoeken van microsoft wijzen dat inderdaad uit. Maar je hebt ook nog andere omgevingen zoals puur linux omgeving of puur mac omgeving. Bovendien is linux op servers nog altijd onverslagen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Onzin wat je hier verkondigt, de TCO van een native microsoft omgeving is vele malen lager als een mixxed omgeving, dat ondanks de hoge licentie kosten.
Vele onderzoeken die dit al hebben uitgewezen.
Microschoft zeggen en nog verwachten dat volwassen mensen je serieus nemenquote:Op donderdag 19 maart 2009 08:33 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Grapjas. Ferrari vergelijken met Microschoft
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |