neequote:Op zaterdag 21 maart 2009 21:52 schreef Kahlen het volgende:
Klopt het dat er tussen versturen en geld op de rekening (in mijn geval dan) een termijn van ongeveer 12 weken zit?
voor 1 april insturen, dan zegt de BD dat ze voor 1 juli berichtenquote:Ik kreeg meestal niks terug en moest soms zelfs betalen, maar ik ben minder gaan werken en mag opeens een smakje geld tegemoet zien. En aangezien ik een nieuwe auto wil kopen...
Had het even gezegd. Afschrijvingsstaten heb ik juist beknopt weten te houden.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:41 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ha, ik heb me gisteren eens druk gemaakt om de afschrijvingsstaat, jammer dat ze daar niet iets simpels voor hebben. Bij mij worden het altijd draken van spreadsheets.
Uit topics van voorgaande jaren haal ik dat ze beginnen in mei met betalen, ik zal het wel half mei hebben schat ik in. gelijk met het vakantiegeldquote:Op zaterdag 21 maart 2009 22:43 schreef Nizno het volgende:
[..]
nee
[..]
voor 1 april insturen, dan zegt de BD dat ze voor 1 juli berichten
Waar basser je je schatting dan op?quote:Op maandag 23 maart 2009 12:48 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Uit topics van voorgaande jaren haal ik dat ze beginnen in mei met betalen, ik zal het wel half mei hebben schat ik in. gelijk met het vakantiegeld![]()
uit de vorige topics haal ik dat. Weet je nog wanneer je het de voorgaande jaren had opgestuurd? Ik begreep uit het topic van 2007 dat je als je het voor 1 maart had opgestuurd vanaf begin mei krjigt uitbetaald. Maar vorig jaar was er een probleem bij de belastingdienst en waren ze aangiftes kwijt e.d.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:04 schreef N.icka het volgende:
[..]
Waar basser je je schatting dan op?
Ik heb het 2 jaar geleden pas op 2 juli gekregen , vorig jaar ergens halj juni
Geen idee hoe je dat uit de vorige topics haalt, ik weet niet beter dan dat de uitbetaling volledig random wordt gedaan.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:11 schreef Kahlen het volgende:
[..]
uit de vorige topics haal ik dat. Weet je nog wanneer je het de voorgaande jaren had opgestuurd? Ik begreep uit het topic van 2007 dat je als je het voor 1 maart had opgestuurd vanaf begin mei krjigt uitbetaald. Maar vorig jaar was er een probleem bij de belastingdienst en waren ze aangiftes kwijt e.d.
De datum waarop je het instuurt heeft wel degelijk invloed op de datum van uitbetaling.quote:Op maandag 23 maart 2009 15:57 schreef DonJames het volgende:
Geen idee hoe je dat uit de vorige topics haalt, ik weet niet beter dan dat de uitbetaling volledig random wordt gedaan.
Dus niet.quote:Op maandag 23 maart 2009 15:58 schreef Kahlen het volgende:
[..]
De datum waarop je het instuurt heeft wel degelijk invloed op de datum van uitbetaling.
quote:Op maandag 23 maart 2009 15:58 schreef Kahlen het volgende:
De datum waarop je het instuurt heeft wel degelijk invloed op de datum van uitbetaling.
Toch wel, want de datum uitbetaling zal nooit voor datum aangifte liggen en derhalve heeft de datum van aangifte wel degelijk directe invloed op de datum van uitbetalingquote:
Inderdaad. Het is ook geen loterij. Ze verwerken het gewoon op basis van binnenkomst, hoe zou het anders moeten? Ik zie het al voor me: de afdelingschef met een rad vol met aangiftes en elke keer dat hij draait komt er 1 uitrollen en die wordt betaald...quote:Op maandag 23 maart 2009 19:59 schreef JumpingJacky het volgende:
Toch wel, want de datum uitbetaling zal nooit voor datum aangifte liggen en derhalve heeft de datum van aangifte wel degelijk directe invloed op de datum van uitbetaling
Ik gok dat een oud medewerker wel weet dat het adrandom wordt verwerkt en niet op volgorde van binnenkomst.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:21 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is ook geen loterij. Ze verwerken het gewoon op basis van binnenkomst, hoe zou het anders moeten? Ik zie het al voor me: de afdelingschef met een rad vol met aangiftes en elke keer dat hij draait komt er 1 uitrollen en die wordt betaald... [ afbeelding ]
Het is inderdaad geen loterij, het is een geautomatiseerd proces. Er valt gewoon niks van te zeggen, als je de aangifte op 31 maart indient kan je eerder bericht krijgen dan iemand die de aangifte medio januari al heeft gedaan. Het is random.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:21 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is ook geen loterij. Ze verwerken het gewoon op basis van binnenkomst, hoe zou het anders moeten? Ik zie het al voor me: de afdelingschef met een rad vol met aangiftes en elke keer dat hij draait komt er 1 uitrollen en die wordt betaald... [ afbeelding ]
Het kan wel hoor, bijvoorbeeld met informatie over je rekeningnummer of iets.quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat dus, op dit moment zal nog niemand wat hebben.
Eenvoudige aangiftes gaan vast sneller dan ingewikkelde aangiftes, maar ik geloof er niks van dat het at random gaat. Het is een bedrijf, notebene de overheid. Als er ergens met vaste procedures wordt gewerkt, dan is het wel bij de belastingdienst. Die hebben echt geen grabbelton staan waaruit willekeurig aangiftes geplukt worden.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:34 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het is inderdaad geen loterij, het is een geautomatiseerd proces. Er valt gewoon niks van te zeggen, als je de aangifte op 31 maart indient kan je eerder bericht krijgen dan iemand die de aangifte medio januari al heeft gedaan. Het is random.
Dan geloof je het niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:53 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Eenvoudige aangiftes gaan vast sneller dan ingewikkelde aangiftes, maar ik geloof er niks van dat het at random gaat. Het is een bedrijf, notebene de overheid. Als er ergens met vaste procedures wordt gewerkt, dan is het wel bij de belastingdienst. Die hebben echt geen grabbelton staan waaruit willekeurig aangiftes geplukt worden.
Ik geloof je wel hoor, Niznoquote:
bel jij ze evenquote:
yeah toch nog iemandquote:
Het is geen bedrijf, het is de overheid. En eenvoudige aangiftes worden net zo snel beoordeeld omdat dit allemaal door een computer gedaan wordt. Als er iets niet klopt in de aangifte wordt 'ie uitgespuugt en handmatig gecontroleerd, en enkele aangiften worden random uitgekozen voor controle. De rest wordt allemaal volledig automatisch afgehandeld, van het verwerken van de aangifte tot en met de definitieve aanslag komt meestal geen mens meer aan te pas.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:53 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Eenvoudige aangiftes gaan vast sneller dan ingewikkelde aangiftes, maar ik geloof er niks van dat het at random gaat. Het is een bedrijf, notebene de overheid. Als er ergens met vaste procedures wordt gewerkt, dan is het wel bij de belastingdienst.
Niks at random, het gaat er bij mij niet in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |