abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69794511
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:31 schreef stefan92 het volgende:

[..]

Als de Hoofdklasse A beter is, dan plaatsen de nummers 5 en 6 zich toch redelijk makkelijk via de kwalificatiewedstrijden voor die Topklasse en heb je alsnog meer Hoofdklasse A teams erin, of zie ik dit fout?
Dat zie je goed... Dus ik zie ook geen problemen met deze regels. Volgend jaar presteren, dan ben je erbij. Anders, jammer maar helaas.
  zondag 7 juni 2009 @ 15:58:10 #152
17328 methodmich
Nummer 10
pi_69796723
Kan wel, dat 5 en 6 zich ook plaatsen, maar dan zit je nog met pakweg 7, 8 en 9 die beter zijn dan de nummer 4 uit C.

Maar goed, je moet iets verzinnen. De laatste vijf jaar als basis nemen is weer niet eerlijk voor relatief nieuwe en goed presterende teams.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 7 juni 2009 @ 16:05:14 #153
97934 ASroma
Flamboyant
pi_69796965
quote:
Op zondag 7 juni 2009 15:58 schreef methodmich het volgende:
Kan wel, dat 5 en 6 zich ook plaatsen, maar dan zit je nog met pakweg 7, 8 en 9 die beter zijn dan de nummer 4 uit C.

Maar goed, je moet iets verzinnen. De laatste vijf jaar als basis nemen is weer niet eerlijk voor relatief nieuwe en goed presterende teams.
gewoon laatste 3 jaar, waarvan komend seizoen dubbel telt ofzo?
  zondag 7 juni 2009 @ 16:16:49 #154
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_69797372
quote:
Voor ons is het prima zo inderdaad . Al wordt die top 4 nog erg lastig denk ik zo... Rijnsburg, Lisse, Capelle, ASWH, QB, Barendrecht dan... zouden die topklasse allemaal in moeten.
En dán heb je nog ploegen als Katwijk en Noordwijk. Ben benieuwd hoe het er over 5 jaar o.i.d. zal uitzien, hoe de verhouding tussen de oorspronkelijke klassen dan is in de topklasse.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_69799675
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 19:30 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een valide argument. De clubs zouden op zaterdagmiddag moeten kunnen spelen als ze dat willen. Ik zie niet ook in waarom dat niet zou kunnen. Ja, vanwege de tv, maar de televisierechten van de JL zijn toch niet veel waard.
Probeer dat even aan de KNVB uit te leggen, Volendam probeert al jaren weg te komen van die vrijdagavond.
- verwijderd door admin -
pi_69808288
Die vrijdagavond is ook één van de grootste redenen dat "ik" niet wil promoveren.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_69808371
Over 5 jaar? Alleen ploegen uit het westen. Misschien Harkema en HHC nog en dan houdt het wel op. Wij kunnen niet op tegen het financiele geweld uit het westen. De meeste clubs in A hebben een begroting van 750000 tot 1000000 in C zit je aan max 600000. Zo simpel is het.

Ik vind het ook niet erg eerlijk gezegd, die lange afstanden ik zie het niet zitten. En kijk hoeveel eigen jeugd er speelt bij IJsselmeervogels. Dat moet je als club helemaal niet willen. Geef mij maar Urk, Genemuiden of DOS. Standaard 10 tot 18 eigen jongens op het wedstrijdformulier. Al ligt dit laatste denk ik in het westen niet gevoelig. Mensen hebben daar minder binding met de streek, eigenlijk heb je daar geen streken mee, zoals Martin Bril terecht opmerkte het is 1 grote verstedelijkte stad geworden.

Bovendien zie je bij al die beslissingswedstrijden tegen ploegen uit het westen dat het vechten wordt, zie ook weer Urk die ook weer te maken kreeg met de vreselijke argressieve toestanden uit het westen. Zie de politiehonden die daar blijkens een prachtige foto in het NRC Handelsblad standaard worden ingezet bij risicowedstrijden. Je moet er toch niet aan denken, ja ik weet dat het in het westen gewoon is, dat je bij bijv. Kowet-Genemuiden standaard politiehonden ziet worden ingezet..... Gezellig!!!
Zie DOS-Zuidvogels een aantal jaren terug, werd ook vechten, notabene kleine kinderen werden toen gepakt.

Goed trouwens dat de topklasse erkomt. Ik was eerst tegen maar moet nu zeggen dat het gewoon heel logisch is. Alleen dient de kampioen altijd te promoveren dat is het enige wat ik niet vind kloppen. Doe dat voor de grap maar eens 5 jaar: een degradant en geen promotie en je krijg een hele grote competitie of heb ik iets gemist en is dit nu anders?
pi_69809822
Zien jullie het al voor je:

2012
En Katwijk promoveert naar de Eredivisie.

Moderator zondag 7 juni 2009 @ 22:26:02 #159
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_69810161
Hmm, hoe moet dat qua eisen aan de stadions van de nu nog amateur clubs? De KNVB stelt toch eisen aan stadions voor de eerste & eredivisie?

En zitten amateurclubs er wel op te wachten om met 2 bussen vanuit Zeeland richting Groningen te rijden om daar een potje te ballen?

De meeste top amateurclubs zullen dat financieel toch allemaal niet rond krijgen of zie ik dat verkeerd?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_69810264
[quote]Op zondag 7 juni 2009 22:26 schreef onlogisch het volgende:
Hmm, hoe moet dat qua eisen aan de stadions van de nu nog amateur clubs? De KNVB stelt toch eisen aan stadions voor de eerste & eredivisie?

En zitten amateurclubs er wel op te wachten om met 2 bussen vanuit Zeeland richting Groningen te rijden om daar een potje te ballen?

De meeste top amateurclubs zullen dat financieel toch allemaal niet rond krijgen of zie ik dat verkeerd?
[/quote

ON/PKC plaatsen zich echt niet dus naar Groningen hoef je niet wel naar Harkema. Nee daar zit niemand op te wachten vrees ik, financieel is het voor de grote jongens geen probleem met een begroting van 1 miljoen.
  Moderator zondag 7 juni 2009 @ 22:29:30 #161
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_69810323
quote:
Op zondag 7 juni 2009 22:28 schreef GeorgKacher het volgende:

[..]

Met een bus naar Groningen met een begroting van een miljoen? Dat moet toch lukken hoor. Anders snel een andere penningmeester nemen
Ok, rond krijgen ze het misschien wel, ik heb geen inzage in de financiën van die top amateurclubs. Maar zitten zij er wel op te wachten?

En moeten die stadions dan niet rigoreus worden aangepakt? Of zijn al die stadions "goed genoeg" om de knvb keuring door te komen?
4045
onlogisch
pi_69810370
De vraag wordt: welke eisen ga je stellen. Dat is volgens diverse voorzitters die ik gesproken heb niet duidelijk.
  Moderator zondag 7 juni 2009 @ 22:32:37 #163
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_69810454
quote:
Op zondag 7 juni 2009 22:30 schreef GeorgKacher het volgende:
De vraag wordt: welke eisen ga je stellen. Dat is volgens diverse voorzitters die ik gesproken heb niet duidelijk.
Nou, ik ben benieuwd.

Als ik voorzitter zou zijn van een top amateurclub zou ik er niet op zitten te wachten. Het gaat je meer geld kosten dan dat het op gaat leveren lijkt me.
4045
onlogisch
pi_69810469
De KNVB gaat geen accomodatie eisen stellen aan de topklasseclubs.
Ook is er geen lichtinstallatie nodig. Doordeweekse wedstrijden worden ingepland wanneer het zomertijd is.

Veel potentiële topklasseclubs willen een latere overschrijvingstermijn dan 31 mei.
De KNVB gaat daar nog intern en met de clubs over praten. De eerste competitiewedstrijd in de topklasse is op 22 augustus 2010 en de laatste op 15 mei 2011.
  Moderator zondag 7 juni 2009 @ 22:36:56 #165
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_69810624
quote:
Op zondag 7 juni 2009 22:32 schreef GeorgKacher het volgende:
De KNVB gaat geen accomodatie eisen stellen aan de topklasseclubs.
Maar zo'n topklasse club promoveert wel na 1 seizoen naar de eerste divisie. Hoe zit het dan?
quote:
Ook is er geen lichtinstallatie nodig. Doordeweekse wedstrijden worden ingepland wanneer het zomertijd is.
In de winter is het om 4 uur ook al aardig schemerig. En als er een goeie bui langs komt is het ook redelijk donker
quote:
Veel potentiële topklasseclubs willen een latere overschrijvingstermijn dan 31 mei.
De KNVB gaat daar nog intern en met de clubs over praten. De eerste competitiewedstrijd in de topklasse is op 22 augustus 2010 en de laatste op 15 mei 2011.
Om hoeveel clubs zou het eigenlijk gaan dan?
4045
onlogisch
pi_69810782
Vraag 1 + 2: Er komen natuurlijk gewoon eisen alleen is het beter om nu te verkopen dat er geen eisen zijn zodat je die angst wegneemt. Eisen zijn slechts een kwestie van tijd op gebied van veiligheid, licht, accomodatie etc.
Vraag 3 geen idee. Het idee leeft al langer.
pi_69810995
Laat ze die belachelijke kaarten regel bij de amateurs ook eens gauw overhoop gooien, je wordt er niet goed van.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_69814281
quote:

Als je in A niet bij de eerste 6 kunt komen heb je niets te zoeken in de topklasse.

Presteren dus. :-)
  maandag 8 juni 2009 @ 00:54:25 #169
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_69814641
quote:
Op maandag 8 juni 2009 00:36 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Als je in A niet bij de eerste 6 kunt komen heb je niets te zoeken in de topklasse.

Presteren dus. :-)
uiteindelijk komt iedereen waar hij/zij hoort... en dat zou dan na een paar jaar best 1 t/m 9 van de Hoofdklasse A van volgend jaar zijn en misschien maar de eerste 2 of 3 uit C. Maar het is net als een seizoen, je krijgt gewoon wat je verdient.
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
als de dag van gisteren.... 13 mei 2006...
pi_69821945
quote:
Op maandag 8 juni 2009 00:54 schreef uitje4life het volgende:

[..]

uiteindelijk komt iedereen waar hij/zij hoort... en dat zou dan na een paar jaar best 1 t/m 9 van de Hoofdklasse A van volgend jaar zijn en misschien maar de eerste 2 of 3 uit C. Maar het is net als een seizoen, je krijgt gewoon wat je verdient.
Precies...

[offtopic]Je moet je sig nog even aanpassen... Het derde kampioenschap is alweer even binnen dacht ik.[/offtopic]
  maandag 8 juni 2009 @ 14:59:33 #171
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_69826466
quote:
Op maandag 8 juni 2009 12:06 schreef Sybesma het volgende:

[..]

[offtopic]Je moet je sig nog even aanpassen... Het derde kampioenschap is alweer even binnen dacht ik.[/offtopic]
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
als de dag van gisteren.... 13 mei 2006...
pi_69827873
Heeft iemand een linkje naar een document of bericht waarin de gevolgen voor het gehele amateurvoetbal staan (betreffende promotie-/degradatieregeling)?
Hoi.
pi_69828523
quote:
Op maandag 8 juni 2009 15:43 schreef pekel het volgende:
Heeft iemand een linkje naar een document of bericht waarin de gevolgen voor het gehele amateurvoetbal staan (betreffende promotie-/degradatieregeling)?
http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=4480
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
pi_69828641
quote:
Zondag 1F en zondag 2K en 2L staan hier niet bij..
Hoi.
pi_69828951
quote:
Op maandag 8 juni 2009 16:08 schreef pekel het volgende:

[..]

Zondag 1F en zondag 2K en 2L staan hier niet bij..
Het gaat ook over zaterdagvoetbal. Hier staat wel wat over de zondagafdeling http://www.zondaghoofdklasse.nl/nieuws/728
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')