abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:17:52 #51
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67182173
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:16 schreef Sybesma het volgende:

[..]

En dat is prima. Dat zijn namenlijk bedrijven. Als de timmerman geen geld meer heeft is het ook over.
Wat een vergelijking. Timmermannen worden ook kampioen? Degraderen? Moeten wedstrijden tegen elkaar? Hebben supportersschares?
Gewoon doorstromen. Zoals overal ter Wereld.
pi_67182276
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 19:41 schreef pfaf het volgende:
Overigens laat Excelsior '31 vandaag in de VI weten een nieuwe tribune bij te bouwen met het oog op de Topklasse. Volgens mij kalft het verzet tegen de topklasse ook bij de zaterdaghoofdklassers ( in zwarte-kousen Rijssen nota bene) af.
Voor de zaterdagtopklasse. Ze gaan daar echt niet op zondag ballen in een eventuele eerste divisie.
quote:
Excelsior'31 Voorzitter Lamber Voortman: "Aan de optie met drie klassen verdeeld over zaterdag en zondag zaten zoveel haken en ogen, dat zagen wij niet zitten. Excelsior'31 wil best tegen Quick of HSC voetballen, maar dan op zaterdag om half drie.
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:21:34 #53
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67182327
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:20 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Voor de zaterdagtopklasse. Ze gaan daar echt niet op zondag ballen in een eventuele eerste divisie.
[..]
Daar is toch ook helemaal geen sprake (meer) van?
pi_67182389
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:17 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wat een vergelijking. Timmermannen worden ook kampioen? Degraderen? Moeten wedstrijden tegen elkaar? Hebben supportersschares?
Gewoon doorstromen. Zoals overal ter Wereld.
Het zijn bedrijven. 17 miljoen in de min en toch eredivisie spelen maakt het voetbal gezond....

Dat zal die enkele amateurclub die wil promoveren met een begroting van 250.000 euro echt oplossen.

Hooguit gaan de clubs meer schulden maken om vooral niet te degraderen en gaat Haarlem (die financieel gezond is en nog nooit geld van de overheid heeft gehad) eruit.
pi_67182501
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:21 schreef pfaf het volgende:
[..]
Daar is toch ook helemaal geen sprake (meer) van?
De doorstroming wat veel mensen zo graag willen verwacht ik niet vanuit de zaterdag. Dan zou de zondag club moeten willen en dan heb je maar liefst 1 club die doorstroomt en het financieel waarschijnlijk ook niet gaat redden.

Ik zou gewoon de tweede elftallen van de profclubs voor de doorstroming laten zorgen en wel zo dat een tweede elftal altijd een klasse lager speelt dan het eerste elftal. Heb je AJAX 2 en AZ 2 in de eerste divisie.

En die zijn vele malen beter dan welke amateurclub dan ook.
pi_67182514
Ik ben voor de topklasse maar tegen promoveren.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:29:38 #57
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_67182664
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:25 schreef F1Bas het volgende:
Wat voor een nut zou de topklasse dan hebben...?
pi_67182723
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:29 schreef Garudo het volgende:

[..]

Wat voor een nut zou de topklasse dan hebben...?
Moeilijkere tegenstanders en daar wordt je meestal alleen maar beter van. Spannendere wedstrijden ook.
pi_67182813
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:25 schreef F1Bas het volgende:
Misschien moet jij het maar eens uitleggen. De meesten hier begrijpen maar niet waarom zaterdagclubs geen promotie willen naar de eerste divisie.
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:33:32 #60
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_67182818
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:31 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Moeilijkere tegenstanders en daar wordt je meestal alleen maar beter van. Spannendere wedstrijden ook.
Je voetbalt elk seizoen tegen dezelfde tegenstanders. Hoe wordt je daar beter van? Sorry, maar promoveren/degraderen hoort bij een competitie. Sommige amateurteams zouden prima kunnen meedraaien in de Jupiler League, maar als ze niet kunnen promoveren kunnen ze zich nooit meten met de teams daar.

En ik begrijp dat sommige amateurteams niet willen voetballen in de Jupiler, maar teams die dit wel willen en kunnen zouden gewoon kunnen en moeten promoveren.
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:36:10 #61
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67182929
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:22 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Het zijn bedrijven. 17 miljoen in de min en toch eredivisie spelen maakt het voetbal gezond....

Dat zal die enkele amateurclub die wil promoveren met een begroting van 250.000 euro echt oplossen.

Hooguit gaan de clubs meer schulden maken om vooral niet te degraderen en gaat Haarlem (die financieel gezond is en nog nooit geld van de overheid heeft gehad) eruit.
Neeheej. Clubs met schulden kunnen juist een of twee klasses terug gezet worden.
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:37:49 #62
137346 Keramiekplaatser
Blauw gevleugelte
pi_67183005
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:33 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Misschien moet jij het maar eens uitleggen. De meesten hier begrijpen maar niet waarom zaterdagclubs geen promotie willen naar de eerste divisie.
Het is ook niet te begrijpen. Leg mij maar eens uit waarom het mogelijk is dat je OVERAL ter wereld kunt degraderen/promoveren, behalve hier?
pi_67183009
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:36 schreef pfaf het volgende:

[..]

Neeheej. Clubs met schulden kunnen juist een of twee klasses terug gezet worden.
Kan nu ook. Als het bedrijf failliet gaat kunnen ze instromen in de eerste klasse. Moeten ze maar beter op hun centen letten.
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:38:15 #64
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67183028
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:37 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Kan nu ook. Als het bedrijf failliet gaat kunnen ze instromen in de eerste klasse. Moeten ze maar beter op hun centen letten.
Laat maar. Je wilt het niet eens lezen of begrijpen.
pi_67183071
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:37 schreef Keramiekplaatser het volgende:

[..]

Het is ook niet te begrijpen. Leg mij maar eens uit waarom het mogelijk is dat je OVERAL ter wereld kunt degraderen/promoveren, behalve hier?
Nederland is in wel meer dingen uniek.
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:39:37 #66
137346 Keramiekplaatser
Blauw gevleugelte
pi_67183115
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:38 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Nederland is in wel meer dingen uniek.
Ja die reactie gaf je me vorig jaar ook al eens. Je kunt geen argumenten bedenken he?
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:40:10 #67
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67183142
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:39 schreef Keramiekplaatser het volgende:

[..]

Ja die reactie gaf je me vorig jaar ook al eens. Je kunt geen argumenten bedenken he?
Dat is niet z'n sterkste punt nee, heb ik vandaag gemerkt.
pi_67183171
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:38 schreef pfaf het volgende:
[..]Laat maar. Je wilt het niet eens lezen of begrijpen.
Ik lees het, ik begrijp wat jij vindt en ik ben het er niet mee eens.

Maar ja ik was te dom of moest ik nu dood vallen?
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:41:39 #69
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67183207
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:40 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Beide! Of Wilders stemmen ofzo?
pi_67183265
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:40 schreef Sybesma het volgende:

[..]

De meeste mensen die voor zijn gaan nooit naar het amateurvoetbal heb ik het idee.
pi_67183289
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:39 schreef Keramiekplaatser het volgende:

[..]

Maar die blijft toch staan? Waarom moet er iets omdat de rest van de wereld dat doet?
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:43:41 #72
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67183315
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:42 schreef F1Bas het volgende:

[..]

De meeste mensen die voor zijn gaan nooit naar het amateurvoetbal heb ik het idee.

woensdag 18 maart 2009 @ 20:44:26 #73
137346 Keramiekplaatser
Blauw gevleugelte
pi_67183345
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:43 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Maar die blijft toch staan? Waarom moet er iets omdat de rest van de wereld dat doet?
Zie het al, argumenten bedenken lukt je niet. Jammer.
pi_67183361
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:42 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Dat was me al lang duidelijk. Een middagje Westmaat moet je meegemaakt hebben. En niet alleen de derby.
pi_67183395
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:41 schreef pfaf het volgende:

[..]

Beide! Of Wilders stemmen ofzo?
Herstel, Wilders was jij.
pi_67183404
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:37 schreef Keramiekplaatser het volgende:

[..]

Omdat het bij de rest gebeurt moeten wij het ook maar doen? Vind ik ook geen goed argument.
pi_67183482
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:44 schreef Keramiekplaatser het volgende:

[..]

Zie het al, argumenten bedenken lukt je niet. Jammer.
Heb ik al lang gegeven. Het zaterdagvoetbal doet het hardstikke goed. Die zitten niet op te wachten op promotie.

Dat de rest van de weleld iets doet vind ik niet van belang
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:47:37 #78
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67183491
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:45 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Omdat het bij de rest gebeurt moeten wij het ook maar doen? Vind ik ook geen goed argument.
De argumenten voor zijn al zo vaak gegeven: gezonde doorstroming, concurrentie, strijd tegen degradatie, hoger niveau, ambitie ( zie Excelsior die nu gaan uitbreiden voor de Topklasse).

Wat zijn nu de argumenten tegen?
  woensdag 18 maart 2009 @ 21:34:15 #79
137346 Keramiekplaatser
Blauw gevleugelte
pi_67185746
Ze komen nu met drogredenen dat een club die een keer laatst eindigt in de Eerste Divisie zomaar kan degraderen, terwijl ze eerst niks om de Eerste Divisie gaven, waarom dan nu ineens die zorgen om deze clubs?

De enige reden is dat ze doodsbang zijn om op zondag of vrijdagavond te moeten voetballen, want de zaterdag is heilig natuurlijk. In de Eerste divisie worden zo nu en dan immers ook wedstrijden op zondag gespeeld. Zaterdagclubs en aanpassen? Nee hoor, maar de zondagclubs wel.

Ik hoop dat die zaterdag/zondagscheiding over een jaar of 20 voorbij is, wanneer die oude gereformeerden allemaal onder de zoden liggen.
pi_67186203
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:47 schreef pfaf het volgende:

[..]

De argumenten voor zijn al zo vaak gegeven: gezonde doorstroming, concurrentie, strijd tegen degradatie, hoger niveau, ambitie ( zie Excelsior die nu gaan uitbreiden voor de Topklasse).

Wat zijn nu de argumenten tegen?
Al deze argumenten kunnen, op de doorstroming na, ook in de topklasse zonder promoveren.

En blijven de wedstrijden op zaterdagmiddag(NIET op vrijdagavond)?
  woensdag 18 maart 2009 @ 21:45:16 #81
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_67186212
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:45 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Maar hoe zou jij de huidige Eerste Divisie dan sportief gezonder willen maken?
  woensdag 18 maart 2009 @ 21:49:02 #82
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_67186414
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:45 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Al deze argumenten kunnen, op de doorstroming na, ook in de topklasse zonder promoveren.

En blijven de wedstrijden op zaterdagmiddag(NIET op vrijdagavond)?
Concurrentie: Je voetbalt elk seizoen tegen dezelfde teams. Hoezo concurrentie?
Strijd tegen degradatie: Als je niet kunt promoveren, kun je toch ook niet degraderen?
Hoger niveau: Je blijft steeds in dezelfde divisie, je kan dus nooit naar een hoger niveau?
Ambitie: Hoe kun je nu ambitie hebben als je elk seizoen in dezelfde divisie speelt met dezelfde teams? Ambitie is al je iets wil bereiken, maar wat kun je bereiken in een competitie waar alles stil staat?
pi_67186914
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

2 divisies eronder met tweede elftallen. Die zijn namenlijk veel beter dan de hoofdklassers.

Een tweede elftal speelt altijd 1 klasse lager dan het eerste elftal. Een speler uit het eerste mag niet meer met het tweede mee doen als hij de helft + 1 in het eerste heeft gespeeld.

Kunnen de lagere clubs degraderen, spelen de tweede elftalspelers van de grotere clubs in een betere competitie, zijn er geen problemen over zondag voetbal.
pi_67187213
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:49 schreef Garudo het volgende:

[..]
In de hoofdklasse komen elk jaar nieuwe clubs. En er zijn verschillende kampioenen. Eigenlijk net als in de eredivisie. Of moet die ook een promotie naar een BeNe-Liga krijgen?
quote:
Strijd tegen degradatie: Als je niet kunt promoveren, kun je toch ook niet degraderen?
De hoofdklasse kent degradatie, net als de eredivisie, ze kunnen in beide competities niet promoveren
quote:
Hoger niveau: Je blijft steeds in dezelfde divisie, je kan dus nooit naar een hoger niveau?
Zie Eredivisie
quote:
Ambitie: Hoe kun je nu ambitie hebben als je elk seizoen in dezelfde divisie speelt met dezelfde teams? Ambitie is al je iets wil bereiken, maar wat kun je bereiken in een competitie waar alles stil staat?
Zie Eredivisie

Hoofdklasse is het hoogst haalbare voor een amateurclub, de eredivisie voor een profclub.
  woensdag 18 maart 2009 @ 22:07:55 #85
137346 Keramiekplaatser
Blauw gevleugelte
pi_67187270
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:59 schreef Sybesma het volgende:

[..]

2 divisies eronder met tweede elftallen. Die zijn namenlijk veel beter dan de hoofdklassers.

Een tweede elftal speelt altijd 1 klasse lager dan het eerste elftal. Een speler uit het eerste mag niet meer met het tweede mee doen als hij de helft + 1 in het eerste heeft gespeeld.

Kunnen de lagere clubs degraderen, spelen de tweede elftalspelers van de grotere clubs in een betere competitie, zijn er geen problemen over zondag voetbal.
Natuurlijk joh, 2 divisies met alleen maar 2e elftallen, dat is leuk. 2e Elftallen van profclubs horen trouwens ook gewoon in de standaarddivisies thuis, net als in Duitsland, Spanje, Frankrijk etc..
Maar daar ben je natuurlijk ook weer op tegen, want tegen Jodan Boys is veel en veel leuker dan tegen Ajax 2.
  woensdag 18 maart 2009 @ 22:10:45 #86
137346 Keramiekplaatser
Blauw gevleugelte
pi_67187395
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:06 schreef Sybesma het volgende:

[..]

In de hoofdklasse komen elk jaar nieuwe clubs. En er zijn verschillende kampioenen. Eigenlijk net als in de eredivisie. Of moet die ook een promotie naar een BeNe-Liga krijgen?
[..]

De hoofdklasse kent degradatie, net als de eredivisie, ze kunnen in beide competities niet promoveren
[..]

Zie Eredivisie
[..]

Zie Eredivisie

Hoofdklasse is het hoogst haalbare voor een amateurclub, de eredivisie voor een profclub.
Goh slimpie, op een gegeven moment kun je niet hoger he?
In de eredivisie heet promotie "een ticket CL/UEFA CUP"
pi_67187742
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:07 schreef Keramiekplaatser het volgende:

[..]

Natuurlijk joh, 2 divisies met alleen maar 2e elftallen, dat is leuk.
Dat duurt 1 jaar. Vervolgens bovenste drie van elke divisie omhoog, onderste drie omlaag.

Krijg je Ajax 2 tegen Cambuur en Eindhoven in divisie 2 tegen Sparta 2
quote:
2e Elftallen van profclubs horen trouwens ook gewoon in de standaarddivisies thuis, net als in Duitsland, Spanje, Frankrijk etc..
Dat stel ik juist voor
quote:
Maar daar ben je natuurlijk ook weer op tegen, want tegen Jodan Boys is veel en veel leuker dan tegen Ajax 2.
Amateurs hoeven dan niet meer de doorstroming voor de profs te regelen en het niveau van de tweede elftallen van de eredivisieclubs is hoger dan die van de hoofdklasse.

Cambuur - Ajax 2 zal vast van hoger niveau zijn dan Cambuur tegen een hoofdklasser.
quote:
Goh slimpie, op een gegeven moment kun je niet hoger he?
Precies amateurs hebben dat met de hoofdklasse. En dat vinden veel hoofdklassers ook prima.
quote:
In de eredivisie heet promotie "een ticket CL/UEFA CUP"
Dat is geen promotie, dat is een bonus. Daar hebben ze in de hoofdklasse de KNVB beker voor.
  woensdag 18 maart 2009 @ 22:26:30 #88
137346 Keramiekplaatser
Blauw gevleugelte
pi_67188213
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:17 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Dat is geen promotie, dat is een bonus. Daar hebben ze in de hoofdklasse de KNVB beker voor.

Zullen we anders maar met de Duitse Bond afspreken dat de kampioen van de Eredivisie naar de Bundesliga mag promoveren? Jouw argumenten slaan gewoon helemaal nergens op.
pi_67189109
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:26 schreef Keramiekplaatser het volgende:

[..]

Zullen we anders maar met de Duitse Bond afspreken dat de kampioen van de Eredivisie naar de Bundesliga mag promoveren?
Dat zou hetzelfde zijn ja. De Bundesliga en de Eredivisie zijn gescheiden competities.

Dat zijn de hoofdklasse en de eerste divisie ook.

Platini staat niet onwelwillend tegenover een BeNeLiga dus wie weet, het is dan wel geen Bundesliga maar wel promotie uit de eredivisie.

De clubs hebben alleen geen belangstelling voor z'on divisie en dus gaat het niet door.

En als de amateurs niet willen promoveren gaat dat ook niet door.
  woensdag 18 maart 2009 @ 22:46:02 #90
137346 Keramiekplaatser
Blauw gevleugelte
pi_67189292
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:42 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Dat zou hetzelfde zijn ja. De Bundesliga en de Eredivisie zijn gescheiden competities.

Dat zijn de hoofdklasse en de eerste divisie ook.

Platini staat niet onwelwillend tegenover een BeNeLiga dus wie weet, het is dan wel geen Bundesliga maar wel promotie uit de eredivisie.

De clubs hebben alleen geen belangstelling voor z'on divisie en dus gaat het niet door.

En als de amateurs niet willen promoveren gaat dat ook niet door.
Ja en dan zit je in de BeNeLiga en dan kun je weer niet promoveren... Dan moeten we daarna maar een Europese Liga en een Wereldliga invoeren. En dan moeten we op zoek naar buitenaards leven voor een UniversumLiga.
pi_67190304
quote:

[..]

Dan krijg je toch dat de zwakke eerste divisieclubs na enkele jaren ook weer in deze nieuwe divisies onderaan bungelen zonder dat ze kunnen degraderen. Dat blijft een ongezond systeem... Tenzij je ook in deze divisies degradatie invoert.
pi_67190758
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:49 schreef Garudo het volgende:

[..]

Tsja, nog één keer als je het echt niet snapt.

We hebben het over de TOPklasse die ik wel wil zien(nogmaals zonder promoveren):

Concurrentie: de beste 4 of 5 uit A, B en C komen bij elkaar, concurrentie spreekt dus voor zich, je wordt veel moeilijker kampioen.

Strijd tegen degradatie: Je kan toch degraderen uit de topklasse?

Hoger niveau: Zie concurrentie.

Ambitie: Zeker nooit een algeheel amateur kampioenschap meegemaakt? Dat is echt wel een ambitie om elke keer te winnen. Dat gebeurt ook vrij weinig.

En sowieso, als je kan promoveren is de strijd voor amateurs al oneerlijker. Die kunnen maar 3x per week trainen en de profs elke dag.
pi_67190790
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Moeten wij amateurs daarvoor opdraaien? No way.
  donderdag 19 maart 2009 @ 00:23:36 #94
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_67193663
quote:
Concurrentie: de beste 4 of 5 uit A, B en C komen bij elkaar, concurrentie spreekt dus voor zich, je wordt veel moeilijker kampioen.
Dat is best leuk voor één seizoen, maar daarna zal het net zo zijn als eerst. Je blijft dus steken op hetzelfde niveau.
quote:
Strijd tegen degradatie: Je kan toch degraderen uit de topklasse?
Volgens mij was het idee: Eredivisie, daarna Jupiler League en daaronder weer de Topklasse (Wat 2 divisies zullen zijn als ik het goed begrijp.) Of er nog meer divisies onder de topklasse komt...
quote:
Hoger niveau: Zie concurrentie.
Bij mij hetzelfde.
quote:
Ambitie: Zeker nooit een algeheel amateur kampioenschap meegemaakt? Dat is echt wel een ambitie om elke keer te winnen. Dat gebeurt ook vrij weinig.
Misschien hebben sommige amateurclubs ook de ambitie om het hoger te schoppen. Misschien willen die wel proberen te promoveren om zo hoog mogelijk te eindigen.
quote:
En sowieso, als je kan promoveren is de strijd voor amateurs al oneerlijker. Die kunnen maar 3x per week trainen en de profs elke dag.
Dat verandert uiteindelijk in de toekomst mocht er een topklasse komen. Clubs kunnen sterker worden en worden uiteindelijk ook professioneler qua status en accomodatie. Dit zal uiteindelijk ook beter zijn voor het Nederlandse Voetbal en dat is de reden dat ze ook een Topklasse willen.
  donderdag 19 maart 2009 @ 07:21:52 #95
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_67195459
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 23:13 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Moeten wij amateurs daarvoor opdraaien? No way.
Geen antwoord op de vraag.
pi_67196604
quote:
[quote]Bovenste vier in de hoofdklassen naar Topklasse

VOETBAL - De bovenste vier ploegen in de eindstand van de zes hoofdklassen promoveren in 2010 rechtstreeks naar één van de twee topklassen in het amateurvoetbal.Dat meldt de KNVB in een toelichting op het nieuwste plan.

De nummers vijf en zes spelen kwalificatieduels. Bij elkaar opgeteld komen de twee topklassen, één op zaterdag en één op zondag, dan op vijftien teams. De resterende plaatsen zijn bestemd voor twee degradanten uit de eerste divisie. "In het ergste geval beginnen we met één topklasse van vijftien teams", legt woordvoerder Rob de Leede van de KNVB uit, "maar we gaan uit van zestien."

BN/De Stem
[/quote]
  donderdag 19 maart 2009 @ 09:08:13 #97
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67196662
Klinkt goed. Ik zou gaan voor 18 Eredivisieteams, 16 Eerste Divisieteams, dan 2 topklasses met 16 teams en uiteindelijk 4 hoofdklasses van 14 teams elk.

Verder lijkt het me wenselijk zeker 2 teams uit de Eredivisie rechtstreeks te laten degraderen. De doorstroming naar de Eredivisie gaat zo stroperig door die enkele rechtstreekse degradant.
pi_67243702
quote:

[..]

Dat is een aardig misverstand. Is misschien het geval bij een stuk of tien teams van sterke eredivisieclubs, maar daaronder is het al snel niet zo best hoor. Sterker nog, 60 % van de spelers in die categorie is niet eens goed genoeg voor de hoofdklasse.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_67261541
Opvallend dat momenteel vooral in de Hoofdklasse A nog de meeste tegenstanders zijn. Zitten toch veel grote/gezonde clubs in.
Clubs uit de bollenstreek zijn wel voor zo te zien.
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
pi_67265872
De hoofdklasse A bevat zoals je aangeeft al de nodige sterke clubs, dus de noodzaak is daar ook minder. Clubs uit minder aansprekende afdelingen zien graag de grotere en sterkere ploegen komen natuurlijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')