Even verhaal kwijt ...
20:00 ik rij weg bij de scouting, richting de ringbaan west moskee.
20:02 ik sta voor stoplicht rechtdoor ruimte tussen mn voorligger. Stoplicht naar rechts springt op groen. Ik geef gas schiet naar rechts en gelijk naar links. Met 60 rij ik op de stoplichten af bij de rooiepannen.
20:03 Stoplicht springt op rood. Motor rijder voor me (een harley) gaat naar de rechterrijbaan. Ik zie een man op straat staan die verkeer naar rechts leidt.
20:04 ik geef langzaam gas en ga naar rechts. Overal autos aan de kant met knipperlichten aan. Ongeluk met meerdere autos denk ik... Dan rij ik langs een auto, vanuit de andere kant schijnen er koplampen op. VOor de auto ligt een persoon. Wordt gereanimeerd. Ik rij erlangs en zonder na te denken gooi ik mn auto de busbaan op en zet hem stil.
Binnen no time ben ik uit de auto en ren over de weg naar de persoon die het verkeer regelt. Ik vraag of de hulpdiensten al gewaarschuwd zijn en krijg een bevestigend antwoord. Ik neem de man over van zijn taak.
Dan gaat alles heel snel. Sirenes. overal waar je luistert. Van alle kanten naderen hulpdiensten. Politieauto gooit hem op de busbaan stil. Stappen uit, andere kant ambulance die de auto stilzetten. Uitstappen en naar de gewonde toe rennen. ik blijf autos naar de rechter baan laan.
1 auto komt aangeraced ik zet stap opzij maar wijs resoluut naar rechts toe dat baan is geblokeerd. Dan gaat raampje open en identificeerd hij zicht als agent. Ik laat hem erdoor. Een vrouw die in een auto rijdt draait raam omlaag en roept me aan dat ik moeilijk te zien ben. Ik sta recht onder het stoplicht onder de volle verlichting maar besef op dat moment dat ik zwarte kleding aan heb,.
2de politiewagen vanaf westpoint rijdt over de busbaan. Die wilt achter busje staan maar ik maak een gebaard en hij zet hem op mijn rijbaan. Dan stappen ook hun uit en zetten de weg professioneel af. Dan kijk ik nogmaals rond. Zie intussen bikers van de politie en hoor nog meer sirenes. mijn taak zit erop en wil terug lopen naar mn auto. Ik loop er op afstand langs en zie nog steeds druk reanimeren en aan de mond op mond beademing.
ik bedenk me dat moment dat het echt ernstig is. Ik loop naar een agent en vraag of ik nog van betekenis ben. Heb niks gezien namelijk. Ik ben niet meer van betekenis en wil weggaan. Ik zie dat de andere rijstrook vanaf waalwijk ook afgesloten wordt. een 2de ambu met spoed en nog meer politie. ik stap in de auto. En rij weg ...
krijg lichtsignalen. Licht vergeten aan te zetten ...
ik sla linksaf de lage witsiebaan op. Bus wil wegrijden. Ik rij gewoon door. Totaal in trance. Nadenkend wat ik gezien heb.
Ik kom aan bij de benzinepomp aan de baden powellaan. Ik gooi mn auto vol en naast me stopt een politieagente op de motor. Ik vraag naar de toestand maar er is niks bekend. Ze zitten op een ander kanaal.
quote:
20:03:48 19-03-09 GROUP-1 A1 RINGBAAN WEST Tilburg mka midden west brabant L23 a prim inzet
0923993 MKA Gelderland Zuid (Traumaheli Life-Line-3 - MMT)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16eIk luister NL-Talig