Zoals zoveel brave borsten draag ik Wikipedia een warm hart toe. Toen ik dan ook een fout zag in het artikel
'Frietvorkje' streek ik dan ook met mijn hard over mijn hart en verbeterde het.
Want wat wilde het geval? In plaats van patat had een onverlaat er 'friet' geschreven! Dat kan natuurlijk niet door de beugel. Snel verbeterde ik het, en verving ik waar mogelijk 'friet' door 'patat'.
Tot mijn grote schok zag ik enige dagen later dan mijn veranderingen waren teruggedraaid. Nog twee keer probeerde ik het artikel te verbeteren, bijde keren zonder blijvend resultaat.
Nu zag ik net op mijn 'overlegpagina' dit staan:
quote:
Beste anoniem, zoals je ondertussen al begrepen zult hebben, heeft het geen zin om steeds dezelfde wijziging (in het lemma frietvorkje) door te willen voeren : als de wp-gemeenschap dit telkens terugdraait, dan zult u uw gram niet halen. Deze Nederlandstalige WP is niet enkel voor uw stukje Holland bedoeld, snappie ? Hou er dan ook mee op om onze tijd - en geduld - te doen verliezen. Alvast bedankt, déRahier overleg 9 mrt 2009 22:35 (CET)
quote:
Beste anoiem. Friet word meer gebruikt dan patat. Je denkt niet aan België. De helft van Nederland en heel België gebruikt friet. De helft van Nederland gebruikt patat. Dus welk woord word meer gebruikt? Het antwoord is friet of frietjes. Groeten :-)----C 15 mrt 2009 18:37 (CET)
Klacht: Ik loop op tegen een muur van onbegrip aan op Wikipedia
Antiklacht: In de onvolprezen en beroemde audioversie is wel sprake van patat.
[ Bericht 5% gewijzigd door Ensaf op 16-03-2009 18:37:55 ]