Hij kwam altijd echt geïnteresseerd over en was vaak enthousiast. Daarnaast stelde hij nog wel eens wat leuke bonusklachtenquote:Op maandag 16 maart 2009 15:49 schreef Hik het volgende:
Joris Luyendijk was voor Bas Haene. Die was inderdaad wel ok.
Bas Heijne heet ie.quote:Op maandag 16 maart 2009 15:49 schreef Hik het volgende:
Joris Luyendijk was voor Bas Haene. Die was inderdaad wel ok.
Van een portret van De Volkskrant.quote:CV
1970 - geboren in Nieuw-Lekkerland, Zuid-Holland
1982 - 1988 atheneum, daarna havo aan de Reformatorische Scholengemeenschap Guido de Bres, Rotterdam
1988 - 1992 Christelijke School voor Journalistiek, Amersfoort
1992 - 1993 redacteur Nieuw Israëlietisch Weekblad
1992 - 1994 redacteur De ronde van Witteman, VARA
1994 - 1996 redacteur RTL Nieuws
1996 - 1998 presentatrice Vijf in het Land, RTL5
1998 - 2001 freelance correspondent in New York voor onder meer Twee Vandaag, SBS6 en Net 5
2001 - 2004 freelance presentator AT5, RTV NH
2002 - 2007 hoofdredacteur BLVD
2005 - 2008 presentator BNR en Het Gesprek
2008 - heden hoofdredacteur Opzij
Ik geef haar graag het voordeel van de twijfel. Het hangt meestal toch heel erg van de gast zelf af. Heeft hij/zij besloten niets van zichzelf prijs te geven, en van zulke mensen zijn er genoeg geweest, dan kun je vragen wat je wilt, maar dan wordt het een lange avond.quote:Op maandag 16 maart 2009 20:45 schreef Toad het volgende:
Ik ben ook wel blij dat het (weer) een journalistiek iemand is.
Ben benieuwd of we hiervan wat merken tijdens Zomergasten.quote:1982 - 1988 atheneum, daarna havo aan de Reformatorische Scholengemeenschap Guido de Bres, Rotterdam
1988 - 1992 Christelijke School voor Journalistiek, Amersfoort
1992 - 1993 redacteur Nieuw Israëlietisch Weekblad
quote:Van der Linden groeide op in een Gereformeerde Bondsgezin in Ridderkerk. Dit nogal op zichzelf staande orthodox-protestantse milieu stond haar niet aan, mede vanwege haar ontluikende homoseksuele gevoelens. Al jong kwam ze in opstand tegen de Bijbelse opvatting van de ondergeschiktheid van de vrouw aan de man.
Op Prem Radhakishun na vind ik ze ook wel interessant.quote:
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Op Prem Radhakishun na vind ik ze ook wel interessant.
Wie maakt wat bekend ?quote:
En wie ?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:16 schreef Haaibaaike het volgende:
Margriet vd Linden heeft bekend gemaakt bij Knevel &vd Brink welke gasten komen.
Ja ik mis ookquote:Op zaterdag 27 juni 2009 02:42 schreef Toad het volgende:
Wel veel bekende namen, dat vind ik wel een beetje jammer.
Dat is ze ook.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 03:19 schreef Wickedangel het volgende:
Ik vind Carice best een leuk wijf, maar om nou drie uur naar haar te moeten kijken...
Leg eens uitquote:Op zaterdag 27 juni 2009 11:41 schreef Klopkoek het volgende:
Ah ja, Pechtold, het lievelingetje van de VPRO
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 21:21 schreef SCH het volgende:
Ik hoop dat het mooi weer is zodat we buiten kunnen zitten emt een boek en de tv uit kan blijven.
Waar hoop je op shmoopy ?quote:
Ik vind de formule de laatste jaren een beetje uitgewerkt en als ik dan deze lijst met gasten zie, ook weer zo'n knieval voor het licht populaire in plaats van mensen die echt zouden weten te verrassen of eminence grises die je nog wel een keer wilt zien. Als voorbeeld Pechtold. Met alle respect maar dat is toch niet iemand die je nu al voor ZG uitnodigt, kom dan met Terlouw of Van Mierlo maar niet zo'n iemand die volgens mij nog geen eens 50 is. Er zijn zoveel oud-politici die nog een keer zouden kunnen. Is Wiegel al geweest, Korthals Altes, Tjeenk Willink, Neelie Kroes enz?quote:
Op heel veel mooie muziek.quote:
Kiri de Kanapa ?quote:
Die van Ian Kerkhof had ik opgenomen.quote:Op zondag 28 juni 2009 23:10 schreef GeorgKacher het volgende:
1995: Frits Bolkestein, Ian Kerkhof, Lydia Rood, Marcel Kurpershoek, Harry Mulisch
Ik lees je reactie nu pas.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 03:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja ik mis ook
Henk van Gameren
Trudie van Vliet
Eppo Goedgebeuren
Wilco van 't Hek
Peter Langslaaf
en vooral
Pieter van het Hof.
Goed punt SCH.quote:Op zondag 28 juni 2009 21:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind de formule de laatste jaren een beetje uitgewerkt en als ik dan deze lijst met gasten zie, ook weer zo'n knieval voor het licht populaire in plaats van mensen die echt zouden weten te verrassen of eminence grises die je nog wel een keer wilt zien. Als voorbeeld Pechtold. Met alle respect maar dat is toch niet iemand die je nu al voor ZG uitnodigt, kom dan met Terlouw of Van Mierlo maar niet zo'n iemand die volgens mij nog geen eens 50 is. Er zijn zoveel oud-politici die nog een keer zouden kunnen. Is Wiegel al geweest, Korthals Altes, Tjeenk Willink, Neelie Kroes enz?
Voor Pechtold, Prem, Carice en ook Jaap van Zweden blijf ik niet een hele avond kijken ben ik bang.
Om een interviewster interviewer te noemen is niet bepaald feministisch.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik dacht eerst, Prem wordt de meest vervelende uitzending ooit, maar met die feministe als interviewer wordt het hilarisch, dat kan niet anders!
Waarom? Prem is toch ook best feministisch?quote:Op maandag 29 juni 2009 12:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik dacht eerst, Prem wordt de meest vervelende uitzending ooit, maar met die feministe als interviewer wordt het hilarisch, dat kan niet anders!
ze zit in deze zembla:quote:Op maandag 29 juni 2009 14:57 schreef Hik het volgende:
Prem bah, Trudy Dehue ken ik niet
De uitzending met Anton Corbijn was ook (mede door Freek de Jonge als presentator), tenenkrommend.quote:Op zondag 28 juni 2009 23:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
En Lydia Rood was de meest pijnlijke uitzending.
Wat een vreselijk mens is dat.
Kan ik me niet meer zo herinneren. Wel jammer, want Corbijn lijkt me een geweldige kerel. Tijd geleden in NRC of Volkskrant magazine een interview met hem gelezen. Interessantquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De uitzending met Anton Corbijn was ook (mede door Freek de Jonge als presentator), tenenkrommend.
Anton is ook wel een interessante man. Alleen Freek vond zichzelf nog interessanter. Dus dat gaf wat frictie tussen die twee. Bovendien was die avond ook de volleyball finale bij de OS o.i.d. waar Nederland dus won. Dit interesseerde Anton weer geen enige biet en Freek weer welquote:Op donderdag 23 juli 2009 13:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Kan ik me niet meer zo herinneren. Wel jammer, want Corbijn lijkt me een geweldige kerel. Tijd geleden in NRC of Volkskrant magazine een interview met hem gelezen. Interessant.
Kloptquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Anton is ook wel een interessante man. Alleen Freek vond zichzelf nog interessanter. Dus dat gaf wat frictie tussen die twee. Bovendien was die avond ook de volleyball finale bij de OS o.i.d. waar Nederland dus won. Dit interesseerde Anton weer geen enige biet en Freek weer wel.
Volgens mij vond ik die wel ok.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De uitzending met Anton Corbijn was ook (mede door Freek de Jonge als presentator), tenenkrommend.
Viktor Horsting (Geldrop, 1969) en Rolf Snoeren (Dongen, 1969) ontmoetten elkaar op de kunstacademie in Arnhem, waar hun samenwerking begon. Na hun afstuderen in 1992 vertrokken ze samen naar Parijs, het epicentrum van de mode. Faam en naam kreeg het duo een jaar later, toen ze tijdens de Salon Européen des Jeunes Stylistes maar liefst drie eerste prijzen in de wacht sleepten. Inmiddels staan ze al jaren aan de top van de internationale modewereld.quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:23 schreef SCH het volgende:
Die Viktor en Rolf, ik weet het niet. Het zijn wel erge poseurs.
Ik zou het knap vinden als Margriet gewone mensen van ze weet te maken.
Heb je dit zelf bedacht, dan hulde, zoniet ze de bron er dan even bij.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Viktor Horsting (Geldrop, 1969) en Rolf Snoeren (Dongen, 1969) ontmoetten elkaar op de kunstacademie in Arnhem, waar hun samenwerking begon. Na hun afstuderen in 1992 vertrokken ze samen naar Parijs, het epicentrum van de mode. Faam en naam kreeg het duo een jaar later, toen ze tijdens de Salon Européen des Jeunes Stylistes maar liefst drie eerste prijzen in de wacht sleepten. Inmiddels staan ze al jaren aan de top van de internationale modewereld.
Viktor & Rolf ontwerpen zowel haute couture als prêt-à-porter kleding. Ze kleedden niet alleen prinsessen – de bruidsjurk van Mabel van Oranje was van hun hand - , maar ook minder gefortuneerde jonge vrouwen. Hun H&M collectie (2006) was wereldwijd binnen korte tijd uitverkocht. Hun spectaculaire shows zijn thematisch en vormen vaak een beeldend commentaar op de wereld van de mode en hun positie daarin. Zo kleedden de ontwerpers voor hun Russian Doll collectie (winter 1999-2000) persoonlijk on stage een model aan met tien opeenvolgende lagen kleding, als een babuschka in tegengestelde volgorde. Deze tegendraadsheid is kenmerkend voor hun werk; zoals het onheilspellende silhouet van een atoomwolk in de bolle kragen van de Atomic Bomb collectie (winter 1998-1999), of The Fashion Show (winter 2007-2008), waar ieder model haar eigen licht- en geluidsinstallatie meedroeg.
Buiten de catwalks van de modewereld maakt het duo ook al geruime tijd furore in de kunstwereld. Zo was hun werk te zien in het Museum of Contemporary Art in Tokyo (1999), het Musée de la Mode et du Textile in Parijs (2003), The Museum of Contemporary Art (MOCA) in Los Angeles (2007) en in 2008 in de Barbican Gallery in Londen en het Centraal Museum in Utrecht.
Recent werden Viktor & Rolf uitgenodigd de kostuums te ontwerpen voor Der Freischütz, een opera geregisseerd door de Amerikaanse theatermaker Robert Wilson.
Hun Zomergastenavond zal onder andere gaan over hun jeugd, hun wens te excelleren, de vroegere en tegenwoordige modewereld en de wijze waarop de Nederlandse reclame volhardt homoseksuelen nog altijd in clichébeelden te laten zien. Met fragmenten uit o.a. Neues vom Kleidermarkt met de onvergetelijke presentatrice Antonia Hilke van de Duitse zender NDR; De vierde man (Paul Verhoeven, 1983); Romy Schneider in de speelfilm Ludwig (Luchino Visconti, 1972); Nicole Kidman en Julianne Moore in The Hours (Stephen Daldry, 2002); een jonge Yves Saint Laurent in de documentaire In and Out of Fashion van William Klein; een fenomenale dansscène van Fred Astaire en Ginger Rogers uit Top Hat (Mark Sandrich, 1935) en een fragment uit MTV Made.
De keuzefilm van Viktor & Rolf is Maurice (James Ivory, 1987) een kostuumdrama met een twist, naar het gelijknamige boek van E.M. Forster. Een nog zeer jonge Hugh Grant speelt in deze film zijn eerste hoofdrol. De film beschrijft de moeilijke liefde tussen twee jonge mannen in het Engeland van de vroege twintigste eeuw. Maurice ging in wereldpremière tijdens het Filmfestival van Venetië in 1987 en won meteen verschillende prijzen: Beste Acteur voor zowel James Wilby als Hugh Grant, de Zilveren Leeuw (beste regie) voor James Ivory en de Gouden Osella (beste muziek) voor Richard Robbins.
Bron: de nieuwsbrief van de VPRO die iedereen al jaren krijgt als je je daarop abonneert.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:25 schreef qonmann het volgende:
Heb je dit zelf bedacht, dan hulde, zoniet ze de bron er dan even bij.
Ok thx !quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Bron: de nieuwsbrief van de VPRO die iedereen al jaren krijgt als je je daarop abonneert.
Ligt het aan mij, of zijn ze zelf een wandelend clichébeeld?quote:en de wijze waarop de Nederlandse reclame volhardt homoseksuelen nog altijd in clichébeelden te laten zien
Als je een internetaansluiting van UPC hebt, kun je het via hun live kijken dacht ik...quote:Op zondag 26 juli 2009 10:48 schreef KdR het volgende:
Is zomergasten ergens via internet te streamen vanavond ofzo? Want ik zit zonder televisie maar wil het toch wel graag zien, maar de afleveringen worden niet op uitzendinggemist gezet.
Het wordt wel online gezet, maar dan zijn er allerlei dingen uit geknipt waar ze maar voor 1 uitzending rechten voor hebben...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |