abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68851054
Nee, hun klanten omdat ze nog 505,75 per klant te vorderen hebben.
pi_68851451
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 20:18 schreef French het volgende:
Nee, hun klanten omdat ze nog 505,75 per klant te vorderen hebben.
Moeten ze, als ze stellen een vordering te hebben, deze niet onderbouwen met bewijsstukken?
Ik zou wel eens de desbetreffende rekening van Langendoen Advies willen zien plus een bewijs dat TL die ook daadwerkelijk heeft betaald
Kun jij ze niet eens in dergelijke bewoordingen aanschrijven, French?
Vorder dan meteen overlegging van de overeenkomst tussen TL en Langendoen Advies waarin Langendoen Advies bevestigt de belangen van TL te behartigen inzake de aangifte van ene French
pi_68851486
French, zat jij nou ook tussen het publiek?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_68852361
Nee, ik ben wel benaderd, maar hoef niet in een oplichtingszaak (sorry, maar zo zie ik het nog wel steeds) met mijn kop op tv.

Enne, ik ga niet betalen, ook niet als meneer Langendoen bevestigt 'iets' behartigt m.b.t. mijn aangifte.
pi_68852563
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 20:51 schreef French het volgende:
Enne, ik ga niet betalen,
Uiteraard niet, heb ik ook nergens beweerd.
Maar als aangeschrevene ben jij in de positie ze even lekker te 'kietelen' met dergelijke verzoeken.
pi_68859624
Die ene blonde Lilian was toch van Take me Out?

En die 505 euro

[ Bericht 16% gewijzigd door dronkeykong op 10-05-2009 00:01:07 ]
MOKUM XXX RATED
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:42:07 #257
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68940089
ik zag het item net op kassa (opgenomen), en moest meteen aan dit topic denken
veel slachtoffers hier?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_68940177
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:42 schreef Mirjam het volgende:
ik zag het item net op kassa (opgenomen), en moest meteen aan dit topic denken
veel slachtoffers hier?
Naja hier valt wel mee volgens mij, maar er zijn er wel flink wat volgens mij. Zal wel in de tientallen lopen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:45:57 #259
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68940224
bizarre zaak hoor, vooral ook dat sturen van die brieven dat ze moeten betalen wegens dat adviesbureau, zó slecht
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_68948135
http://uggs.hyves.nl/forum/2748339/z2Ku/HET_TRENDYLAARZEN_TOPIC/

Een aantal actieve hyvende gedupeerden doet hier zijn beklag. Ik denk dat het er minstens honderd zijn, en dan heb ik het alleen nog maar over de mensen die flink over het internet struinen.
pi_69083047
Ze waren wel mild bij Kassa.
Hier in Noord Holland heb je bij radio Noord Holland de klaaglijn op de radio en die zijn echt niet makkelijk hoor.
( Leuk programma om te luisteren)
  zaterdag 23 mei 2009 @ 09:10:31 #262
16715 Mylene
*schatje*
pi_69318367
Lees dit dan:
quote:
HET LIJKT EEN ziekelijke rage: internetters die op fora collectief karaktermoord plegen op mensen en bedrijven op basis van vage geruchten. Alles wordt daarbij op het ’world wide web’ gepubliceerd: van privéadressen tot foto’s, en zelfs wordt er opgeroepen tot geweld. ’Pedojaagster’ Yvonne van Hertum werd er onlangs nog voor veroordeeld tot een fikse celstraf. Gedupeerden durven nooit openlijk hun verhaal te doen, behalve Michel Hellenberg uit Velserbroek, slachtoffer van een collectieve internetklopjacht.

EIGENAAR WEBBEDRIJFJE SLACHTOFFER GENADELOZE HAATCAMPAGNE

LYNCHPARTIJ OP INTERNET

Rechters grepen twee keer in, maar dreigementen hielden aan

door BART OLMER

AMSTERDAM, zaterdag
Als jakhalzen stortte de website internetoplichting.nl zich op een webwinkeltje in laarzen. De winkeleigenaren, die moeite hadden met op tijd de bestelde spullen leveren, werden als oplichters opgejaagd. Ze moesten zelfs verhuizen om te ontsnappen aan de cyberspacebloedhonden die hen stalkten en bedreigden. Maar de verkopers zijn absoluut geen oplichters, zeggen rechtbanken in Haarlem en Amsterdam. „De hetze was volstrekt onterecht.”
In augustus 2008 startte Michel Hellenberg uit Velserbroek webwinkel Trendylaarzen.nl, gespecialiseerd in hebbedingetjes als laarzen, tassen, sieraden, beddengoed en kleding, maar vooral de populaire Uggs vrouwenlaarzen. Het bedrijfje kende een vliegende start, kampte enige tijd met lange leveringstijden, maar al snel werd de bedrijfsnaam besmeurd op website Hyves door een klager die stelde dat Trendylaarzen een oplichtersbedrijfje was.
Onder dreiging van een kort geding gaf Hyves de privégegevens prijs van de anonieme klager. Het spoor leidde naar een Rotterdamse concurrent met een webwinkel voor diezelfde Uggs laarzen, tegen wie inmiddels een bodemprocedure loopt.
Het noodlot sloeg definitief toe op 15 december jl. Toen verscheen op www.internetoplichting.nl een anoniem bericht dat de ondergang betekende voor het laarzenbedrijfje. De berichtschrijver, schuilnaam ’Preferred’, stelde opgelicht te zijn voor 250 euro: de bestelde laarzen zouden nooit zijn geleverd. Later bleek dat ’Preferred’ nooit iets had besteld…

Tirade
Maar toen was het kwaad al geschied. Het berichtje was het startschot voor een 160 pagina’s tellende tirade tegen Trendylaarzen, waardoor het complete klantenbestand ineens vreesde óók opgelicht te zijn. Iedereen eiste zijn geld terug.
Discussieleiders, zogeheten moderators, van internetoplichting.nl stookten iedereen op aangifte te doen bij de politie en kopieen daarvan door te sturen naar relaties van het webwinkeltje, zoals ABN Amro, Postbank, het onlinebetalingssysteem Paypal en pakketvervoerders. Ook riepen ze op bestellingen te annuleren en de koopsom terug te eisen. Het ’dubieuze’ bedrijfje zeeg als een kaartenhuis ineen.
De forumleden roken bloed. Als jakhalzen rond een gewond dier achterhaalden ze de privégegevens van de eigenaren en plaatsten die doodleuk op internet, want, ach, het waren toch maar oplichters, toch?

’Ik wil mijn nieuwe privéadres niet vrijgeven, anders moet ik wéér verhuizen’

De jacht was geopend, alle remmen gingen los: elk brokje informatie werd online gezet, zelfs over de kinderen tot aan kapperbezoekjes van de echtgenote van de eigenaar en emailadressen van werknemers. Een zekere ’Hepiehepie59’ onthulde Hellenbergs woonadres, zodat iedereen er eventjes langs kon gaan…
De hetze nam zúlke groteske vormen aan dat de politie Hellenberg uitnodigde voor verhoor op het politiebureau Velsen. Hij zat nog geen uurtje vast of de jakhalzen vierden zijn politieverhoor al als wapenfeit. „Tientallen forumleden maakten er een heilige dagtaak van om ons zwart te maken”, vertelt Hellenberg, noodgedwongen ten kantore van zijn Amsterdamse advocaat mr. Jaap Stikkelbroeck. „Ik wil mijn nieuwe privéadres niet vrijgeven, anders moet ik wéér verhuizen.”
Maar politie en justitie bleken niet geïnteresseerd in de ’oplichting’, want de winkelier kon bewijzen dat de weinige échte klachten in behandeling waren of allang terugbetaald. Hellenberg werd vrijgelaten, mét excuses.

Ophitsers
Om de hetze te stuiten, dwong advocaat Stikkelbroek via de rechter begin maart af dat de beschuldigingen van internet gehaald moesten worden door de exploitant van het gewraakte forum: 2dehands.nl B.V. Ook eiste de advocaat de namen en adressen van de ergste anonieme ophitsers, zoals ’Preferred’, ’Hepiehepie59’, ’Lalalaa’, ’Zion Wals’, ’French’, ’Mennepen’, ’Caro64’, ’Tex’, ’Em-Ha’ en ’Schuppie’.
De rechterlijke uitspraak was uniek: de website-eigenaar werd „ten volle verantwoordelijk” gehouden voor alle laster. Eindelijk werden grenzen gesteld aan de elektronische lynchpartij door internethyena’s: „Zonder enig bewijs voor oplichting is er sprake van een hetze tegen dit bedrijf.”
De rechter legde een dwangsom op van maximaal 150.000 euro als de discussie over Trendy Laarzen niet werd verwijderd én een rectificatie werd geplaatst. Oók moest de exploitant de ip-adressen bekendmaken van de modder gooiende discussieleiders, op straffe van een dwangsom van 50 mille.
Naïef als de laarzenverkoper was, dacht hij dat hiermee de kous af was. Maar zijn nachtmerrie werd juist erger. De website-exploitant was zó geschrokken van de torenhoge dwangsommen dat de stekker uit de website werd getrokken. Na zes jaar ging de website internetoplichting.nl op zwart, gekapseisd door eigen roekeloosheid.

Kokend van woede over zo veel ’onrecht’ keerde de internetmeute, beroofd van hun digitale hangplek, zich nóg harder tegen de winkeleigenaar, die uit vrees voor zijn gezinsveiligheid tweemaal verhuisde.
Huiveringwekkende dreigmail stroomde binnen: „De rechter kan jullie gelijk geven, maar ik maak jullie kapot, vuile oplichters”; „ik vermoed dat je nu zelf risico’s gaat lopen. Er zijn mensen die websites op illegale wijze uit de lucht halen…”; „bedankt dat jullie de enige plaats hebben vernietigd waar burgers elkaar waarschuwen voor oplichters!”; „ik maak er mijn missie van om iedereen te alarmeren over jullie malafide praktijken”.
„Het werd alleen maar erger: ons bedrijf werd lamgelegd met neporders. We hebben nog een mail gestuurd naar klanten, met de rechtbankvonnissen, maar niemand geloofde ons nog”, zegt winkeleigenaar Hellenberg. „Geloof me, ik heb gehuild.”
„Mobiele telefoonnummers werden gepubliceerd. Zelfs mijn bejaarde moeder wordt thuis gebeld. We krijgen telefoontjes dat knokploegen onderweg zijn. We krijgen emails dat ze ons woonadres hebben achterhaald en dat ze ’wel eventjes komen om paaseieren te zoeken’. We hebben bewakingscamera’s moeten opgehangen. Men schreef dat ze ons observeerden, alsof ze politieagenten waren. Eerst dacht ik: wat een idioten, zoiets doen ze toch niet écht?! Maar inderdaad: een uurtje nadat ik naar de kapper was geweest, las ik op internet over mijn nieuwe kapsel, hoe ik die dag gekleed ging en dat ik de hond had uitgelaten.”
Nog geen dag nadat de website internetoplichting.nl was opgeheven, gingen de discussieleiders doodleuk dóór met hun hetze op andere fora, zoals 123chatplein.nl en www.internetoplichting.tk. „Je zag alle bekende ophitsers elkaar weer hartelijk begroeten op die websites, waarna de ellende vrolijk doorging”, aldus een verbijsterde Hellenberg.

’Zelfs mijn bejaarde moeder wordt thuis gebeld’

Dat was nadrukkelijk verboden door de rechtbank Amsterdam, op straffe van een fikse dwangsom. De advocaat legde dan ook beslag op de domeinnamen tweedehands.nl en 2dehands.nl. De rechtbank Haarlem veroordeelde de website-eigenaar drie weken geleden tot 50.000 euro boete, omdat de gewraakte discussieleiders volhardden in hun haatcampagne. Ook moest 2dehands.nl voor 130.000 euro een bankgarantie geven voor aankomende claims.
De rechtbank Haarlem eist bekendmaking van de ware identiteit van de ergste hetzevoerders: ’Caro64’, ’Tex’ en ’Em-Ha’. Advocaat mr. Jaap Stikkelbroeck: „Het bedrijf had wel de ip-adressen van de bezoekers vrijgegeven, maar beschermt koste wat het kost de eigen beheerders en dus beweerde het bedrijf de ip-adressen van moderators ’Caro64’, ’Tex’ en ’Em-Ha’ niet te hebben. De voorzieningenrechter vond dat ’volstrekt onaannemelijk’.”
Komende week doet de internetondernemer aangifte bij de politie Kennemerland wegens bedreiging, stalking en smaad, gepleegd door deze oud-discussieleiders.

Verslavend
Hellenberg zucht: „Weet je wat nu zo zielig is? Toen hun website uit de lucht ging, wisten deze ’moderators’ niet meer hoe ze hun tijd moesten vullen. Ze schreven letterlijk dat ze nu tijd hadden om de was te doen en thuis te strijken. Wat een niveau!” En inderdaad: de moderators blijken verveeld rond te hangen op www.123chatplein.nl: ’Ik merk eigenlijk nu pas hoe verslavend het was, ik loop echt met m’n ziel onder mijn arm, verveel me en wil weer op boevenjacht’, schrijft ’Truvanu’, teleurgesteld dat het laarzenbedrijfje niet meer gestalkt mag worden.
En de gewraakte moderator ’Em-Ha’ reageert: ’Hey Truv, ook hier die addiction, heb m’n was en strijk helemaal op orde (was ook wel tijd ook!!!).’ Zij ondertekent nog altijd met ’moderator Internetoplichting.nl’.
Veel internetondernemers zijn laaiend enthousiast dat de macht is gebroken van jakhalzenfora. „Ik heb berichten gekregen van zes collega-ondernemers, die door dergelijke websites werden gechanteerd tot betalingsregelingen, anders zouden ze stuk worden geschreven”, vertelt Hellenberg op het advocatenkantoor.
E-mail van collega-ondernemers bevestigen dit: „Geweldig wat jullie doen. Deze clubs misbruiken hun websites als dwangmiddel.” Of deze: „Gefeliciteerd met uw overwinning op de grootste klotewebsite die er bestaat. Wij hadden er ook bijzonder veel last van; als men wat kocht en ze konden het niet betalen, was je opeens een oplichter, en kreeg je een dagvaarding of incassobureau. Al die mensen die klakkeloos over je schrijven, terwijl ze nergens van weten; een plaag.” En deze: „Namens iedereen die ook op deze wijze onnodig gedupeerd wordt, bedankt voor jullie heldhaftige stap.” En: „Super dat jullie dit voor de rechter hebben gegooid. Ik heb het nooit gedurfd.” Of: „Ik ben ontzettend blij met jullie vonnis. Ik heb soortgelijke ervaringen met dit forum: nooit zo’n waardeloos zooitje bij elkaar gezien.”
bron
pi_69318411
Lekker partijdig geschreven ook Zonder de gehele andere kant van het verhaal te noemen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_69318725
www.internetoplichting.tk.
Haha dat is zo'n klik-hier-niet-grap
pi_69319029
Jammer dat er geen research gedaan is naar de aard van de vele klachten op internet. Zowel niet door de rechter als door de telegraaf. Ze moesten namelijk eens weten dan sommige mensen (ook die in dit artikel genoemd worden) al meer dan een half jaar wachten.... Slimme zet van TL, dit artikel...

Mensen die dreigmailtjes versturen etc., zijn ook gestoord. Maar het gros wacht gewoon ontzettend lang!
pi_69321848
quote:
’Zelfs mijn bejaarde moeder wordt thuis gebeld’

Dat was nadrukkelijk verboden door de rechtbank Amsterdam, op straffe van een fikse dwangsom.


Dát heb ik niet uit het vonnis kunnen halen; lang leve de geletterdheid van de Telegraaf
pi_69323180
Ja maar kranten hebben dus altijd gelijk he? Vergeet dat niet!!
Alles wat in de krant staat is de waarheid!
Kranten zijn objectief en zijn verplicht research te doen.
En dat moet een kwaliteitskrant zoals de Telegraaf ook!
pi_69324505
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 10:16 schreef French het volgende:
Jammer dat er geen research gedaan is naar de aard van de vele klachten op internet. Zowel niet door de rechter als door de telegraaf. Ze moesten namelijk eens weten dan sommige mensen (ook die in dit artikel genoemd worden) al meer dan een half jaar wachten.... Slimme zet van TL, dit artikel...

Mensen die dreigmailtjes versturen etc., zijn ook gestoord. Maar het gros wacht gewoon ontzettend lang!
Jij vuige lynchende internetjakhals!
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 17:56:39 #269
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_69328892
Oftewel TL is het slachtoffer? maar geld terug storten, ho maar!
Het is erg simpel. als TL gewoon normaal was omgegaan met hun klanten, dan waren die dingen allemaal nooit gebeurt. Andere webshops annuleren de bestelling en je krijgt je geld binnen 2 a 4 weken terug. Maar TL is zogenaamd platzak, maar heeft wel geld om een of andere louche bureau in te huren voor meer dan 500 euro per klant.
Nu weer ontopic, zijn er werkelijk mensen die geld terug hebben gekregen na de kassa uitzending? of was dat nog maar eens een valse belofte/leugen?
pi_69329234
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 12:37 schreef r_one het volgende:

[..]



Dát heb ik niet uit het vonnis kunnen halen; lang leve de geletterdheid van de Telegraaf
Ik denk dat je het anders moet lezen:
quote:
Nog geen dag nadat de website internetoplichting.nl was opgeheven, gingen de discussieleiders doodleuk dóór met hun hetze op andere fora, zoals 123chatplein.nl en www.internetoplichting.tk. „Je zag alle bekende ophitsers elkaar weer hartelijk begroeten op die websites, waarna de ellende vrolijk doorging”, aldus een verbijsterde Hellenberg.

Dat was nadrukkelijk verboden door de rechtbank Amsterdam, op straffe van een fikse dwangsom.
Dat andere tekstje is waarschijnlijk gewoon ergens neergezet als blikvanger ofzo.
pi_69329775
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 17:56 schreef THEFXR het volgende:
Oftewel TL is het slachtoffer? maar geld terug storten, ho maar!
Het is erg simpel. als TL gewoon normaal was omgegaan met hun klanten, dan waren die dingen allemaal nooit gebeurt. Andere webshops annuleren de bestelling en je krijgt je geld binnen 2 a 4 weken terug. Maar TL is zogenaamd platzak, maar heeft wel geld om een of andere louche bureau in te huren voor meer dan 500 euro per klant.
Nu weer ontopic, zijn er werkelijk mensen die geld terug hebben gekregen na de kassa uitzending? of was dat nog maar eens een valse belofte/leugen?
Ik heb vanmorgen op een van die hyves gelezen dat er van de 30 mensen daar die nog geld of schoenen tegoed hadden, welgeteld een klant haar geld terug had. Van de overige 29 waren er verschillende die een mail hadden gehad dat ze door hun uitlatingen op internet over trendylaarzen.nl op een zwarte lijst waren gekomen en waarbij TL met zoveel woorden had gezegd dat zij naar hun geld en hun bestelde producten konden fluiten. Dat geld werd gezien als genoegdoening voor de laster o.i.d.
Geen idee wat er waar van is maar als dit echt zo is dan hoop ik dat die mensen al hun correspondentie bewaren, aangifte gedaan hebben en civielrechtelijke stappen ondernemen tegen dit bedrijf.
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 18:59:59 #272
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_69330651
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:30 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Van de overige 29 waren er verschillende die een mail hadden gehad dat ze door hun uitlatingen op internet over trendylaarzen.nl op een zwarte lijst waren gekomen en waarbij TL met zoveel woorden had gezegd dat zij naar hun geld en hun bestelde producten konden fluiten. Dat geld werd gezien als genoegdoening voor de laster o.i.d.
Dus dan ineens gaat TL eigen rechter spelen? de losers, dat is dus echt oplichting, moedwillig de mensen hun geld niet terug geven,nadat in kassa duidelijk is geworden dat het wel moet volgens de consumentenwet!
pi_69331135
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:30 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik heb vanmorgen op een van die hyves gelezen dat er van de 30 mensen daar die nog geld of schoenen tegoed hadden, welgeteld een klant haar geld terug had. Van de overige 29 waren er verschillende die een mail hadden gehad dat ze door hun uitlatingen op internet over trendylaarzen.nl op een zwarte lijst waren gekomen en waarbij TL met zoveel woorden had gezegd dat zij naar hun geld en hun bestelde producten konden fluiten. Dat geld werd gezien als genoegdoening voor de laster o.i.d.
Geen idee wat er waar van is maar als dit echt zo is dan hoop ik dat die mensen al hun correspondentie bewaren, aangifte gedaan hebben en civielrechtelijke stappen ondernemen tegen dit bedrijf.
Je slaat de spijker op z'n kop. Er zijn inmiddelscollectief mensen bezig met gerechtelijke stappen, maar omdat mijn bedrag zo klein is (22,50) is dat de investering (+/- 150,- p.p.) niet waard. Ik heb gelukkig alle correspondentie bewaard en aangifte gedaan, mochten ze nog wat tegn mij willen beginnen.

En stel dat het allemaal waar is wat hij zegt, dat hij zijn huis uit moest vanwege bedreigingen (toevallig een dikke villa), camarabewaking heeft moeten aanleggen (zat al in de villa toen ze deze betreedden), daarna weer heeft moeten verhuizen vanwege de bedreigingen (nee, ze konden de huur niet meer betalen aldus de research van Kassa), alles over hem stond op internet, zelfs wanneer hij naar de kapper was geweest (shit! welk forum heb ik gemist?! Nooit iets gelezen over kappersbezoeken en kleren van meneer Hellenberg!). DAN NOG! Ik heb 7 mnd na dato nog steeds niet helemaal gekregen wat ik besteld had, en vele met mij. Zeker geen hetze om hun bedrijf ten gronde te richten, ik heb wel iets beters te doen!

Lees wel in dit verhaal dat ze gaan proberen de moderators van IO voor de rechter te slepen (hij gaat volgende week aangifte doen van smaad en laster oid). Dat zal nog wat worden vrees ik...
pi_69331755
Nou we wachten af.
pi_69332583
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 19:17 schreef French het volgende:

[..]

Je slaat de spijker op z'n kop. Er zijn inmiddelscollectief mensen bezig met gerechtelijke stappen, maar omdat mijn bedrag zo klein is (22,50) is dat de investering (+/- 150,- p.p.) niet waard. Ik heb gelukkig alle correspondentie bewaard en aangifte gedaan, mochten ze nog wat tegn mij willen beginnen.

En stel dat het allemaal waar is wat hij zegt, dat hij zijn huis uit moest vanwege bedreigingen (toevallig een dikke villa), camarabewaking heeft moeten aanleggen (zat al in de villa toen ze deze betreedden), daarna weer heeft moeten verhuizen vanwege de bedreigingen (nee, ze konden de huur niet meer betalen aldus de research van Kassa), alles over hem stond op internet, zelfs wanneer hij naar de kapper was geweest (shit! welk forum heb ik gemist?! Nooit iets gelezen over kappersbezoeken en kleren van meneer Hellenberg!). DAN NOG! Ik heb 7 mnd na dato nog steeds niet helemaal gekregen wat ik besteld had, en vele met mij. Zeker geen hetze om hun bedrijf ten gronde te richten, ik heb wel iets beters te doen!

Lees wel in dit verhaal dat ze gaan proberen de moderators van IO voor de rechter te slepen (hij gaat volgende week aangifte doen van smaad en laster oid). Dat zal nog wat worden vrees ik...
De slachtofferrol die ze aannemen in de Telegraaf lijkt me inderdaad zwaar misplaatst maar na enige ervaring op verschillende fora op het internet lijkt het me toch ook niet erg onwaarschijnlijk dat zij en hun familie inderdaad bedreigd of gestalkt zijn. Er lopen genoeg gekken rond wat dat betreft.
Maar om dan als een dolle om je heen te gaan slaan en de mensen die je al dan niet moedwillig gedupeerd hebt op een dergelijke manier benaderen kan gewoon echt niet door de beugel. Een verstandige ondernemer trekt dan het boetekleed aan, geeft toe dat zijn onderneming hem over het hoofd groeit en doet er alles maar dan ook alles aan om zijn klanten op de hoogte te houden en schadeloos te stellen.

Als de eerste berichten over oplichting inderdaad van een concurrent vandaan kwamen dan is dat zeker kwalijk maar als zij gewoon fatsoenlijke service hadden verleend en op tijd geleverd hadden of mensen binnen de wettelijke (!) termijn hun geld terug gestort hadden dan kan zo'n concurrent proberen wat hij wil maar krijgt hij geen bijval van klanten die zich gedupeerd voelen. Mensen komen immers pas op sites als internetoplichting.nl terecht als zij al het gevoel hebben opgelicht te zijn en eens gaan zoeken naar ervaringen van anderen. Of die eerste berichten nu van een concurrent kwamen of niet doet er op dit moment al niet eens meer toe. Ze hebben veel mensen gedupeerd en dat hebben ze gewoon netjes op te lossen. Zonder die mensen ook nog eens te gaan bedreigen met rechtszaken.

Ik krijg niet het idee dat ze deze onderneming gestart zijn met de bedoeling mensen moedwillig op te lichten (tenzij het verhaal over die nep UGGS waar is) maar ze werken zichzelf aardig in de nesten met die schaamteloze schoffering van de slachtoffers van hun onwaarschijnlijk slechte bedrijfsvoering.
There is no love sincerer than the love of food.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')