abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67091553
Persoonlijk eet ik het liefst dagelijks een of meerdere (gekookte) eieren. Verder geen sauzen/zout of andere meuk die ongezond is gewoon een gekookt eitje op brood punt .
Nu hoor en lees ik overal zeer tegenstrijdige berichten als het gaat om de vraag of eieren nu wél of niet ongezond zijn (behalve dat je ervan gaat ruften )

Wat denken jullie ? Flink minderen of kan het allemaal geen kwaad?
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  maandag 16 maart 2009 @ 06:18:41 #2
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
  maandag 16 maart 2009 @ 06:19:43 #3
225540 Pugg
Friends forever
pi_67091563
Mijn Ma zegt altijd:
"wat uit een ander zijn kont komt; kan nooit goed voor je zijn"
pi_67091568
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_67091572
quote:
Op maandag 16 maart 2009 06:19 schreef Pugg het volgende:
Mijn Ma zegt altijd:
Ik zou er een tegeltje van maken
pi_67091594
Ei zonder zout is niet lekker.

Dus minderen en dan met zout.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 16 maart 2009 @ 06:41:41 #7
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_67091625
tvp

Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_67091634
quote:
Cracking the Egg-Cholesterol Myth - More than 30 Years of Research Supports the Role of Eggs in a Healthy Diet

Many Americans have shied away from eggs – despite their taste, value, convenience, and nutrition – for fear of dietary cholesterol. However, more than 30 years of research has shown that healthy adults can eat eggs without significantly affecting their risk of heart disease or stroke.

In fact, several international health promotion organizations – including Health Canada, the Canadian Heart and Stroke Foundation, the Australian Heart Foundation and the Irish Heart Foundation – now promote eggs as part of a heart-healthy diet, recognizing that they make important nutritional contributions.i

An Egg a Day? Yes – in fact, studies demonstrate that healthy adults can enjoy one or two eggs a day without any affect on their risk for heart disease:

A 2007 study of 9,500 people reported in Medical Science Monitor showed that eating one or two eggs a day did not increase the risk of heart disease or stroke among healthy adults. The study noted that eating eggs may actually be associated with a decrease in blood pressure.ii
A review of more than 25 studies that appeared in the Journal of the American College of Nutrition in 2000 showed that eating an egg a day isn’t associated with increased risk of heart disease in healthy men and women, even after taking into account other aspects of their diet that may increase the risk for heart disease.iii
A six-week study conducted by researchers at the Yale Prevention Research Center in 2005 showed that adding two eggs a day to a healthful diet did not significantly increase blood cholesterol levels in young or middle-aged men and women with normal or even moderately elevated blood cholesterol levels.iv
A 1999 Harvard University study that collected data from more than 100,000 men and women found no significant difference in heart disease risk between healthy adults who ate less than one egg a week and those who ate more than one egg a day, and that eating up to one egg a day is unlikely to have a significant overall impact on the risk of heart disease or stroke.v
A study presented at the Experimental Biology conference in 2007 showed that egg consumption contributed less than 1 percent of the risk for heart disease when other adjustable risk factors were taken into account. The researchers concluded that wide-sweeping recommendations to limit egg consumption may be misguided, particularly when eggs’ nutritional contributions are considered.vi
In 2006, Nutrition Bulletin published a review of scientific studies from the past 30 years showing that eating eggs daily does not have a significant impact on blood cholesterol or heart disease risk. The authors noted several benefits of egg consumption—including the high-quality protein eggs provide—and argued that consumption of one to two eggs a day should be actively encouraged as part of a calorie-restricted weight-loss plan.vii
What the Numbers Reveal: Studies have looked at the effect of egg consumption on blood cholesterol levels and have found a surprisingly small effect. This is important because newer research has identified the LDL:HDL ratio (“good” cholesterol to “bad” cholesterol) and the Total:HDL ratio (the sum of all cholesterol components to “good” cholesterol) to be better indicators of heart disease risk than either indicator alone.

A review of over 30 studies published in the Journal of the American College of Nutrition in 2008 argues that the LDL:HDL ratio is a much better indicator of heart disease risk than either indicator alone because the ratio reflects the “two-way traffic” of cholesterol entering and leaving the blood system.viii
A research review, published in 2000 in the Journal of the American College of Nutrition, concluded that healthy adults can enjoy eggs without significantly impacting their heart disease risk. The author, who reviewed 30 years of cholesterol research, found that that dietary cholesterol has a relatively small effect on plasma total cholesterol and that egg consumption, specifically, has little relationship to high blood cholesterol or incidence of heart disease.ix
In 2005 researchers at the University of Connecticut found that healthy elderly adults who ate three eggs a day for one month did not experience an increase to their LDL:HDL ratio or to their Total:HDL ratio, which are two major indicators for heart disease risk.x
The Journal of Nutrition published a study in 2008 that found overweight men who eat eggs while on a carbohydrate-restricted diet have a significant increase in their HDL levels (the “good” cholesterol) compared to men who don’t eat eggs.xi
# # #

i. Klein CJ. The scientific evidence and approach taken to establish guidelines for cholesterol intake in Australia, Canada, The United Kingdom, and The United States. LSRO. 2006 www.lsro.org. Accessed November 2006.

ii. Qureshi A, et al. Regular egg consumption does not increase the risk of stroke or cardiovascular diseases. Medical Science Monitor. 2007; 13(1): CR1-8.

iii. Kritchevsky S and Kritchvesky D. Egg consumption and coronary heart disease: an epidemiological overview. J Am Coll Nutr. 2000; 19(5): 549S-555S.

iv. Katz DL, et al. Egg consumption and endothelial function: a randomized controlled crossover trial. Int J Cardiol. 2005; 99:65-70.

v. Hu FB, et al. A prospective study of egg consumption and risk of cardiovascular disease in men and women. JAMA. 1999; 281:1387-94.

vi. Tran NL, et al. Balancing and communicating risks and benefits associated with egg consumption – a relative risk study. Presented at Experimental Biology 2007, Washington, D.C.

vii. Lee A and Griffin B. Dietary cholesterol, eggs and coronary heart disease risk in perspective. Nutrition Bulletin (British Nutrition Foundation). 2006; 31:21-27.

viii. Fernandez ML and Webb D. The LDL to HDL Cholesterol Ratio as a Valuable Tool to Evaluate Coronary Heart Disease Risk. JACN (in press).

ix. McNamara DJ. The impact of egg limitations on coronary heart disease risk: do the numbers add up? J Am Coll Nutr. 2000;19(5): 540S-548S.

x. Greene CM, et al. Maintenance of the LDL cholesterol: HDL cholesterol ratio in an elderly population given a dietary cholesterol challenge. J Nutr. 2005; 135:2799-2804.

xi. Mutungi G, et al. Dietary cholesterol from eggs increases plasma HDL cholesterol in overweight men consuming a carbohydrate restricted diet. J Nutr. 2008;138:272-276.
Voedingscentrum loopt met alles al jaren achter en dat is dan onze 'nationale kennisbron over voeding'
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 16 maart 2009 @ 07:16:25 #9
247667 zbbrox
zarkin frood
pi_67091743
Ja hoor, maar.

Meeste eiwit zit in het eigeel en daarmee ook het meest aan foute cholesterol. Dus gooi de dooier eens wat vaker weg en dan heb je no problems op je 50e.
En niet zoveel zout gebruiken. Liever helemaal niet. Je krijgt er al teveel van binnen via je normale voeding.
Today we lived a thousand years
All we have is now
pi_67092029
quote:
Op maandag 16 maart 2009 07:16 schreef zbbrox het volgende:
Ja hoor, maar.

Meeste eiwit zit in het eigeel en daarmee ook het meest aan foute cholesterol. Dus gooi de dooier eens wat vaker weg en dan heb je no problems op je 50e.
En niet zoveel zout gebruiken. Liever helemaal niet. Je krijgt er al teveel van binnen via je normale voeding.
maar een gekookt eitje moet gewoon met wat zout gegeten wordnen
pi_67092267
Af en toe een ei kan geen kwaad.
Het is hetzelfde als met al het andere voedsel en drinken. Over al waar "te" voor staat is niet goed.
  maandag 16 maart 2009 @ 08:41:37 #12
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_67092337
quote:
Op maandag 16 maart 2009 06:19 schreef Pugg het volgende:
Mijn Ma zegt altijd:
Probeert ze je dan niet gewoon van de cokaïne af te houden?
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_67092903
Alles dat je met mate eet, is geen probleem.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 16 maart 2009 @ 09:24:29 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_67093072
quote:
Op maandag 16 maart 2009 08:34 schreef Big_Yin het volgende:
Af en toe een ei kan geen kwaad.
Het is hetzelfde als met al het andere voedsel en drinken. Over al waar "te" voor staat is niet goed.
ja! kijk maar naar tentharing.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 16 maart 2009 @ 09:27:06 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67093158
quote:
Op maandag 16 maart 2009 09:16 schreef spijkerbroek het volgende:
Alles dat je met mate eet, is geen probleem.
Een keer per maand, dat is met mate.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 16 maart 2009 @ 09:37:46 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_67093404
quote:
Op maandag 16 maart 2009 09:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een keer per maand, dat is met mate.
3 per week. is ook met mate. sumoworstelaars eten er 20 per dag en kijk eens hoe gezond zij zijn.
  Admin maandag 16 maart 2009 @ 09:41:03 #17
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_67093472
quote:
Op maandag 16 maart 2009 06:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Voedingscentrum loopt met alles al jaren achter en dat is dan onze 'nationale kennisbron over voeding'
Ik geloof dat ze je weer over het hoofd zien isa
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_67093520
quote:
Op maandag 16 maart 2009 09:41 schreef yvonne het volgende:

Ik geloof dat ze je weer over het hoofd zien isa
Nah, ze zijn in ONZ-modus beland Wat wel weer aansluit bij het standpunt van het voedingscentrum.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_67094474
Paar keer per week.
  maandag 16 maart 2009 @ 11:54:49 #20
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_67097273
quote:
Op maandag 16 maart 2009 09:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nah, ze zijn in ONZ-modus beland Wat wel weer aansluit bij het standpunt van het voedingscentrum.
Misschien moet je een samenvatting plaatsen
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_67100356
In ei zit veel cholesterol, dikkertjes hebben en een te hoog cholestorol én eten meer eieren dan gemiddeld dús veroorzaakt het eten van veel eieren een hoog cholestorolgehalte.

Dat was de logica achter het idee dat veel eieren eten slecht voor je is. Maar zo simplistisch is het dus niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_67100930
Eiersalade.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 16 maart 2009 @ 14:10:48 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_67100958
volgens mij krijg je verschrikkelijke kanker als je elke dag gaat lopen zeiken over wat wel of niet gezond is.
pi_67101422
Beweeg genoeg, blijf op gewicht, zorg voor voldoende voedingstoffen en vreet en drink verder wat je lekker vindt. Dan kan je heel die "dit of dat is ongezond"-zever verder laten stikken
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 16 maart 2009 @ 14:39:20 #25
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_67101796
Een net niet helemaal hard gekookt ei op brood
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_67102957
Volgens mij wordt in de recentere studies toch de conclusie getrokken dat eieren gezond zijn? Ik eet er best veel; ik vind ze lekker en ze vullen goed.
pi_67103066
quote:
Op maandag 16 maart 2009 09:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

3 per week. is ook met mate. sumoworstelaars eten er 20 per dag en kijk eens hoe gezond zij zijn.
Nou inderdaad, dat wil ik wel eens zien. Heb je een linkje naar een gedegen studie naar de gemiddelde leeftijd waarop een Sumo-worstelaar de pijp uit gaat?
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  maandag 16 maart 2009 @ 15:19:35 #28
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_67103087
quote:
Op maandag 16 maart 2009 15:18 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Nou inderdaad, dat wil ik wel eens zien. Heb je een linkje naar een gedegen studie naar de gemiddelde leeftijd waarop een Sumo-worstelaar de pijp uit gaat?

diepe meelij met de kistdragers.
  maandag 16 maart 2009 @ 17:24:11 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67107132
Cholesterol wat je eet wordt verteerd en heeft niets met het cholesterol in je bloed te maken, dat maakt je lichaam zelf. Zelfs het allerstrengste dieet verlaagd de cholesterol met max een procent of 5.
Je kan gewoon eieren eten, daar is niets mis mee. Cholesterol en Eieren is net zo een sprookje als ve-tsin en het chinese restaurant syndroom
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 16 maart 2009 @ 17:59:39 #30
247667 zbbrox
zarkin frood
pi_67108171
Ik kaan ook best wat ei naar binnen. Need the eggwhites. Beefcake!
Today we lived a thousand years
All we have is now
pi_67108786
quote:
Op maandag 16 maart 2009 17:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Cholesterol wat je eet wordt verteerd en heeft niets met het cholesterol in je bloed te maken, dat maakt je lichaam zelf. Zelfs het allerstrengste dieet verlaagd de cholesterol met max een procent of 5.
Je kan gewoon eieren eten, daar is niets mis mee. Cholesterol en Eieren is net zo een sprookje als ve-tsin en het chinese restaurant syndroom
Idd, wat piet zegt. Het cholesterol in een eitje heeft niets met cholesterol in je bloed te maken, dat in je bloed wordt door je lichaam zelf aangemaakt en gereguleerd. Slechte vetten (zoals transvetten) kunnen je cholesterol omhoog kieperen, maar zeker geen eitje. Eieren zijn hartstikke gezond, jammer dat het voedingscentrum zo verschrikkelijk star is.
(:
  maandag 16 maart 2009 @ 19:20:28 #32
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_67111117
quote:
Op maandag 16 maart 2009 18:17 schreef nein het volgende:

Idd, wat piet zegt. Het cholesterol in een eitje heeft niets met cholesterol in je bloed te maken, dat in je bloed wordt door je lichaam zelf aangemaakt en gereguleerd. Slechte vetten (zoals transvetten) kunnen je cholesterol omhoog kieperen, maar zeker geen eitje. Eieren zijn hartstikke gezond, jammer dat het voedingscentrum zo verschrikkelijk star is.
Desondanks waarschuwt de hartstichting wel degelijk voor een aantal voedingszaken daar waar het een te hoog cholestorolgehalte betreft:
quote:
Het eten van veel cholesterolrijke voedingsmiddelen.
Door de consumptie hiervan kan het cholesterolgehalte in het bloed worden verhoogd. De ongunstige invloed van voedingscholesterol is echter minder sterk dan die van verzadigd vet. Voedingscholesterol komt vooral voor in: eidooier, melkvet , in volle zuivel-producten (volvette kaas en roomboter), orgaanvlees (lever en niertjes en de vleeswaren die daarvan zijn gemaakt). Garnalen, paling en schelvislever bevatten ook veel cholesterol.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 16 maart 2009 @ 19:33:39 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67111752
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:20 schreef golfer het volgende:

[..]

Desondanks waarschuwt de hartstichting wel degelijk voor een aantal voedingszaken daar waar het een te hoog cholestorolgehalte betreft:
[..]

Dat is achterhaald.
Dagelijks aanbevolen hoeveelheid vitamines is ook hoog, terwijl het eten van een kwart sinaasappel voldoende is om iemand van scheurbuik te genezen,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_67117786
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:33 schreef Pietverdriet het volgende:

Dat is achterhaald.
Dagelijks aanbevolen hoeveelheid vitamines is ook hoog, terwijl het eten van een kwart sinaasappel voldoende is om iemand van scheurbuik te genezen,
al die getallen zijn gebaseerd op die 5% van de bevolking die het meest nodig heeft en daar dan nog een schepje bovenop als veiligheidsmarge
pi_67122565
Ik ga me daar maar eens in verdiepen want de Mr. heeft cholesterolverlagers voorgeschreven gekregen.
Is er iets dat je zelf zou kunnen doen om je cholestorol omlaag te brengen of ben je dan sowieso afhankelijk van medicijnen? (Of zijn die medicijnen eigenlijk ook nutteloze symptoombestrijding?)
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 16 maart 2009 @ 23:51:58 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_67122713
quote:
Op maandag 16 maart 2009 23:47 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ga me daar maar eens in verdiepen want de Mr. heeft cholesterolverlagers voorgeschreven gekregen.
Is er iets dat je zelf zou kunnen doen om je cholestorol omlaag te brengen of ben je dan sowieso afhankelijk van medicijnen? (Of zijn die medicijnen eigenlijk ook nutteloze symptoombestrijding?)
Ik heb ze ook voorgeschreven gekregen. :
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_67123326
quote:
Op maandag 16 maart 2009 23:47 schreef MinderMutsig het volgende:
Mijn cardioloog zegt: olijfolie, mijd harde vetten, en elke dag een glas rode wijn.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 17 maart 2009 @ 00:51:05 #38
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_67123990

http://en.wikipedia.org/wiki/Tamago_kake_gohan

Eieren ftw. Ik eet ze in mijn favoriete ontbijt: Tamago Kake Gohan.

[ Bericht 55% gewijzigd door Stereotomy op 17-03-2009 00:58:42 ]
Confidence through competence
pi_67124117
quote:
rauw ei ?
Redacted
  dinsdag 17 maart 2009 @ 01:06:24 #40
55709 Stereotomy
pi_67124144
Mja, zijn we door de salmonellahysterie niet gewend in Nederland he.

Salmonella is in principe alleen een risico voor bejaarden en kleine kinderen. Volgens mij de laatste keer dat er iemand doodging aan salmonella in Nederland, was een bejaarde oma die een advocaatje had gegeten in een bejaardentehuis.

Maar anyway, ik vind het een heerlijk gerecht, ontzettend simpel en authentiek. Je kunt niet ontkennen dat Japanners gezond zijn, met hun rauwe vis, rauwe ei methodes.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 01:30:52 #41
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_67124397
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 01:06 schreef Stereotomy het volgende:

.Je kunt niet ontkennen dat Japanners gezond zijn, met hun rauwe vis, rauwe ei methodes.
harakiri.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 17 maart 2009 @ 01:33:16 #42
55709 Stereotomy
pi_67124432
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 01:30 schreef golfer het volgende:

[..]

harakiri.
Bejaarde!
pi_67124489
quote:
Op maandag 16 maart 2009 06:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

bovendien is het verband tussen een hoog cholesterol en hart- en vaatziekte nooit aangetoond
  dinsdag 17 maart 2009 @ 01:42:19 #44
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_67124548
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 01:38 schreef JoPiDo het volgende:

bovendien is het verband tussen een hoog cholesterol en hart- en vaatziekte nooit aangetoond
Oh jee, dokter. Dus al die hart- en vaatspecialisten die mij behandelen hebben het allemaal mis en jij kunt mij nu aantonen waarom ze het allemaal fout hebben?
Met name het LDL-gedeelte?
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 17 maart 2009 @ 01:47:07 #45
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_67124605
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:15 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Mijn cardioloog zegt: olijfolie, mijd harde vetten, en elke dag een glas rode wijn.
Hij heeft vast ook nog iets gezegd over beweging of niet ??
Neerkomen wel!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 01:49:31 #46
55709 Stereotomy
pi_67124622
Dokter Bernhard
  dinsdag 17 maart 2009 @ 01:50:44 #47
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_67124639
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 01:49 schreef Stereotomy het volgende:
Dokter Bernhard
Brandsteder.
Poef.....gone! ©golfer
pi_67124782
Oeh lekker gekookt eitje
pi_67125022
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 01:42 schreef golfer het volgende:

[..]

Oh jee, dokter. Dus al die hart- en vaatspecialisten die mij behandelen hebben het allemaal mis en jij kunt mij nu aantonen waarom ze het allemaal fout hebben?
Met name het LDL-gedeelte?
Er komen wel meer en meer onderzoeken waaruit blijkt dat hoog cholesterol niet zo zeer een probleem is.
Ook zijn er meerdere soorten cholesterol. Triglyceriden heeft standaard een maximale waarde van 2 (als zijnde normaal geaccepteerd). Ik ken echter personen die dit tussen de 20 en 40 hebben gehad en met zwaar medicijn gebruik en een streng dieet dit toch echt niet onder de 15 kregen, maar juist door de medicatie uiteindelijk de pijp uit zijn gegaan (levervalen bijvoorbeeld bij een geheelonthouder). Natuurlijk moet je er rekening mee houden, maar je bloeddruk is bijvoorbeeld een veel belangrijkere indicator.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 03:32:26 #50
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_67125071
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:15 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Anti oxidanten eten dus. Het fruit wat stikt van deze stoffen zijn o.a. bosbessen (blueberries)

Dingen zijn ook nog eens uitstekende vechters tegen allerlei ziektes.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_67125076
Veel peper erop en er is niets aan de hand.
pi_67125197
Dus in feite is niets aangaande de relatie eieren- cholesterol te bewijzen?
Wat ik dus vreemd vind is dat zowel Voedingscentrum alsook de Hartstichting stellen dat maximaal 3 eieren per week gezond is + dat eierdooiers heel veel cholesterol bevatten.
Andere sites roepen weer precies het tegenovergestelde . Een dubbelblind onderzoek zou leuk zijn.
pi_67125206
Het zout is waarschijnlijk de grootste boosdoener, gooi er wat meer peper op en probleem is opgelost.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 04:38:10 #54
55709 Stereotomy
pi_67125207
De dooiers bevatten ook relatief veel cholesterol. Dat wordt gewoon verteerd en afgebroken. Hoge cholesterolwaardes in het bloed wordt door je lichaam gemaakt wanneer je teveel vet binnenkrijgt, en heeft weinig te maken met hoeveel cholesterol er in je voedsel zit.
pi_67125212
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 04:38 schreef Stereotomy het volgende:
Hoge cholesterolwaardes in het bloed wordt door je lichaam gemaakt wanneer je teveel vet binnenkrijgt, en heeft weinig te maken met hoeveel cholesterol er in je voedsel zit.
Dat dus + natuurlijke aanleg.
En geen Zaanse Mayo erop spuiten.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2009 04:41:27 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')