Hehe ziet er leuk uit, alleen dat gezicht is een beetje raarquote:Op maandag 16 maart 2009 00:17 schreef Houniet het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: Digital Art #1
Door toma wederom!
Boeiend, die vinden status allemaal belangrijker...quote:Op zondag 15 maart 2009 23:53 schreef DuvelDuvel het volgende:
Bij studio voetbal waren de meeste toch voor de Steek.
quote:Dario Cvitanich krijgt weer moed
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - Dario Cvitanich maakte gisteren zijn eerste doelpunt voor Ajax in 2009. Het gebeurde tegen De Graafschap (3-0 zege), de tegenstander waartegen hij in 2008 ook trefzeker was.
afbeelding vergroten Dario Cvitanich haalt uit voor de 2-0 van Ajax tegen De Graafschap. FOTO ANP/MARCO DE SWART
Destijds op De Vijverberg leken twee doeltreffende kopballen in een met 6-0 gewonnen partij zijn doorbraak in de eredivisie aan te kondigen. De week erop tegen ADO Den Haag maakte hij er zelfs drie. Maar in de tussenliggende drie maanden is de opvolger van Klaas-Jan Huntelaar in zijn ambitie geremd door blessures.
Met twee spierkwetsuren in één seizoen kan Cvitanich symbool staan voor alle fysieke malheur die Ajax al heeft getroffen. Het is een uiterst merkwaardig en intrigerend contrast. Bij Ajax en Feyenoord moeten de trainers elke week opnieuw improviseren. Hun collega’s bij FC Twente en PSV worden zelden of nooit met blessures geconfronteerd. En al helemaal niet met spierblessures, hét schrikbeeld van de medische staf in Amsterdam. Alleen al bij Cvitanich is sprake geweest van twee hamstringblessures aan hetzelfde bovenbeen.
De lijst met afwezigen was gisteren tegen De Graafschap zo groot, dat Robbert Schilder, Vurnon Anita en Urby Emanuelson samen de middenlinie vormden. Dan heb je het in volgorde van opkomst over een speler die volgend seizoen uitkomt voor NAC. Een voetballer die Ajax graag wil verhuren om bij een subtopper of middenmoter minuten te maken. En een gewezen international die meer dan een jaar geleden voor het laatst voor Oranje uitkwam.
Zij vormden het hart van het elftal, in een periode dat Ajax met het topfitte Twente strijd levert om de belangrijke tweede plaats. ,,Of blessures een serieuze tegenstander worden in onze strijd om voorronde Champions League af te dwingen? Dat zou best eens kunnen. Je probeert zoveel mogelijk vastigheid te brengen, maar dat blijft op deze manier een probleem,’’ zei Marco van Basten, die de middenvelders Jan Vertonghen, Gabri, Eyong Enoh, Rasmus Lindgren, Evander Sno en Ismail Aissati om uiteenlopende redenen niet beschikbaar had. Aissati werd als enige gespaard, voor de UEFA Cup-return van woensdag tegen Olympique Marseille.
Ajax – De Graafschap werd drie dagen na het gepassioneerde gevecht in Marseille een wedstrijd zonder enig vuur. Het zei genoeg dat horden fans gaandeweg vliegtuigjes vouwden van het opstellingenblad. Ze stuurden hun creaties de lucht in, in de hoop dat ze zouden landen op het veld tussen de spelers. In een aantal gevallen lukte dat nog ook.
Na 69 minuten was het duel met de derde Ajax-goal (penalty Suarez) definitief beslist. Voor Van Basten het sein om direct Oleguer en kort daarop Sulejmani te wisselen.
Cvitanich vertrok al eerder, na een uur, terwijl Van Basten hem juist wél de hele middag wilde laten staan. Maar nu doorkruiste een lichte enkelblessure de plannen. ,,De medische staf is aan het studeren op mijn blessures en dan vooral op de terugkerende hamstringklachten,’’ zei Cvitanich na afloop zelf.
Verhalen dat zijn hamstrings hem ook in Argentinië al dwarsboomden, weerlegt hij. ,,Ik heb er daar één keer last van gehad. Mijn eigen analyse is dat ik hier in het begin enorm heb moeten wennen aan de speelstijl. Daar heb ik ook lichamelijk last van gehad. Ik heb bij Ajax nog nooit een langere reeks van wedstrijden kunnen spelen. Elke keer als ik het gevoel heb in een ritme te komen, raak ik weer geblesseerd. Ik kan dan ook niet tevreden zijn over mijn seizoen. Ik ben wel blij dat ik vandaag heb gescoord. Het geeft moed om door te gaan.’’
quote:Koster beoogde opvolger Been
Adrie Koster is de voornaamste kandidaat om Mario Been op te volgen bij NEC. De trainer van Jong Ajax voerde reeds een gesprek met de Nijmegenaren. NEC is op zoek naar een opvolger voor Been, die komende zomer bij Feyenoord aan de slag gaat.
"Om te kijken of het 'voetbalverhaal' past. Maar dat heeft hij bij nóg meer clubs gedaan", zegt zijn zaakwaarnemer Kees Ploegsma, die aangeeft dat er een aantal clubs op het vinkentouw zit, in de maandageditie van De Telegraaf. "Adrie heeft de luxe een keuze te kunnen maken uit vier clubs."
Naast NEC zijn dat Sparta Rotterdam, De Graafschap en Jong Ajax. "Deze week kan ik waarschijnlijk vertellen waar hij niet heengaat", aldus Ploegsma. De 54-jarige Zeeuw is coach bij de beloften van Ajax, waarmee hij hard op weg is naar het kampioensschap. Vorig seizoen zat Koster als hoofdtrainer bij Ajax 1 op de bank na het vertrek van Henk ten Cate. Het contract van Koster loopt deze zomer af.
Kijk jij wel eens wedstrijden van Ajax? Sulejmani doet het naar mijn mening de laatste tijd beter dan Suárez.quote:Op maandag 16 maart 2009 09:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Waarom wordt Sulejmani nog opgesteld? Je hebt echt geen fuck aan hem.
Omdat de alternatieven Leonardo en Sarpong hetenquote:Op maandag 16 maart 2009 09:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Waarom wordt Sulejmani nog opgesteld? Je hebt echt geen fuck aan hem.
Leonardo is beter dan Sulejmani.quote:Op maandag 16 maart 2009 09:55 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Omdat de alternatieven Leonardo en Sarpong heten.
Dat zegt dan meer over Suarez dan over Sulejmaniquote:Op maandag 16 maart 2009 09:55 schreef toma het volgende:
[..]
Kijk jij wel eens wedstrijden van Ajax? Sulejmani doet het naar mijn mening de laatste tijd beter dan Suárez.
Het probleem bij Leonardo is dat wanneer hij in de basis start hij altijd dramatisch speelt. Hij valt wel altijd goed in. Als je hem dus vanaf de eerste minuut laat spelen schiet je er nog niets mee op.quote:
Beiden spelen bar en bar slecht de laatste maanden. Ik kan me niet meer herinneren wanneer Suarez voor het laatst een verdediger voorbij heeft gespeeld. Zelfs in potjes tegen ADO en de Graafschap lukt het hem niet meer. En Sulejmani... Tjaquote:Op maandag 16 maart 2009 09:55 schreef toma het volgende:
[..]
Kijk jij wel eens wedstrijden van Ajax? Sulejmani doet het naar mijn mening de laatste tijd beter dan Suárez.
Dat zegt dan meer over Bouaouzan dan over Leonardoquote:Op maandag 16 maart 2009 09:59 schreef toma het volgende:
[..]
Leonardo is nog slechter dan Rachid Bouaouzan.
En daarom doet Ajax het de laatste tijd ook zo slecht. Als Suarez niet in vorm is dan is Ajax niet beter als een ploeg van het caliber Grongingen.quote:Op maandag 16 maart 2009 10:00 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Beiden spelen bar en bar slecht de laatste maanden. Ik kan me niet meer herinneren wanneer Suarez voor het laatst een verdediger voorbij heeft gespeeld. Zelfs in potjes tegen ADO en de Graafschap lukt het hem niet meer. En Sulejmani... TjaHopeloos dit seizoen. Volgend seizoen maar een nieuwe kans voor hem..
Sulejmani is niet de speler waar men vooraf op had gehoopt. Maar hij is ook lang geblesseerd geweest en nog erg jong. Maar je ziet vaak dat hij een geweldige traptechniek heeft en heel snel is. Het komt wel goed met die jongen. Hij geeft iig iedere wedstrijd 100%. Dat vind ik al heel belangrijk.quote:Op maandag 16 maart 2009 10:00 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Beiden spelen bar en bar slecht de laatste maanden. Ik kan me niet meer herinneren wanneer Suarez voor het laatst een verdediger voorbij heeft gespeeld. Zelfs in potjes tegen ADO en de Graafschap lukt het hem niet meer. En Sulejmani... TjaHopeloos dit seizoen. Volgend seizoen maar een nieuwe kans voor hem..
Het middenveld is helemaal niet Ajax onwaardig. Het probleem is dat we bijna nog geen één keer met een volledig fit middenveld hebben kunnen spelen. Er zijn altijd wel speler geblesseerd. Met spelers als Gabri, Lindgren, Enoh, Vertonghen, Emanuelson en Aissati heb je genoeg kwaliteit.quote:Op maandag 16 maart 2009 10:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
En daarom doet Ajax het de laatste tijd ook zo slecht. Als Suarez niet in vorm is dan is Ajax niet beter als een ploeg van het caliber Grongingen.
En het middenveld van Ajax is gewoon "Ajax onwaardig".
Van die goede traptechnek is de laatste wedstrijden anders weinig van te zienquote:Op maandag 16 maart 2009 10:03 schreef toma het volgende:
[..]
Sulejmani is niet de speler waar men vooraf op had gehoopt. Maar hij is ook lang geblesseerd geweest en nog erg jong. Maar je ziet vaak dat hij een geweldige traptechniek heeft en heel snel is. Het komt wel goed met die jongen. Hij geeft iig iedere wedstrijd 100%. Dat vind ik al heel belangrijk.
Zijn vrije trappen zijn anders vaak zeer goed. Ook zijn corners zijn een 100 keer beter dan die van Kennedy of Emanuelson.quote:Op maandag 16 maart 2009 10:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Van die goede traptechnek is de laatste wedstrijden anders weinig van te zien
Enoh is vooral een enorm domme voetballer. Vertonghen heeft het incasseringsvermogen van een mietje, Aissati is een brekebeen en over Sno en Anita zullen we het maar niet hebben.quote:Op maandag 16 maart 2009 10:04 schreef toma het volgende:
[..]
Het middenveld is helemaal niet Ajax onwaardig. Het probleem is dat we bijna nog geen één keer met een volledig fit middenveld hebben kunnen spelen. Er zijn altijd wel speler geblesseerd. Met spelers als Gabri, Lindgren, Enoh, Vertonghen, Emanuelson en Aissati heb je genoeg kwaliteit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |