Obama zegt geen stop, de USA is een hond met een kreupel pootje door de zinloze IRAK oorlogquote:Op maandag 16 maart 2009 23:08 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat denk ik niet - het is allemaal indirect natuurlijk, maar het punt is dat de VS achteruit holt als wereldmacht. De kleintjes kijken hoever ze met Obama kunnen gaan tot hij stop zegt, zo lijkt het wel.
Macht is altijd relatief, en alle landen zijn op dit moment economisch kreupel. Waarschijnlijk hebben de VS nog de meeste mogelijkheden ten aanzien van economisch herstel.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:08 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat denk ik niet - het is allemaal indirect natuurlijk, maar het punt is dat de VS achteruit holt als wereldmacht. De kleintjes kijken hoever ze met Obama kunnen gaan tot hij stop zegt, zo lijkt het wel.
In Irak gaat nu al 1,5 jaar heel goed, Afghanistan is een veel groter probleem voor Obama.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:32 schreef henkway het volgende:
[..]
Obama zegt geen stop, de USA is een hond met een kreupel pootje door de zinloze IRAK oorlog
ja wel maar ik bedoel, de USA heeft in IRAK de lust verloren om weer de nek uit te steken, afgezien van de 1000 miljard die dat kost.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:37 schreef Bradley33 het volgende:
[..]
In Irak gaat nu al 1,5 jaar heel goed, Afghanistan is een veel groter probleem voor Obama.
Dat is idd wel zorgelijk. Maar waar moet volgens jou de USA dan de nek uitsteken? China doet haar plicht wel als goedkope producent en Iran doet haar plicht ook wel als sjiitische bogeyman in het Midden-Oosten.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:56 schreef henkway het volgende:
[..]
ja wel maar ik bedoel, de USA heeft in IRAK de lust verloren om weer de nek uit te steken, afgezien van de 1000 miljard die dat kost.
En Afganistan is ook een gebed zonder end
Voordeel? Die verwevenheid van de economien in de wereld dwingt ons wel om samen problemen op te lossen en voorkomt escalatie in conflicten. Globalisatie is dus iets goeds.quote:Op zondag 15 maart 2009 21:55 schreef Provinciaal het volgende:
Misschien is een beetje deglobalisatie een bijkomend voordeel van de crisis ja. Maar dan zullen we nog wel even door de zure appel moeten bijten.
Het heeft voordelen en nadelen, zoals nu ook weer blijkt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 03:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Voordeel? Die verwevenheid van de economien in de wereld dwingt ons wel om samen problemen op te lossen en voorkomt escalatie in conflicten. Globalisatie is dus iets goeds.
Tja zegt me niet veel. De Russen willen al decennia lang hun wapentuig vernieuwen, ze zullen wel moeten. Er is zo ontzettend veel oude troep daar.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:04 schreef Provinciaal het volgende:
Tekenen aan de wand:
Russia announces major military buildup
Maar waarom dan nu? Ze zijn keihard getroffen door de crisis, lijkt me dat er dringendere zaken zijn. Tenzij ze aan de vorige Grote Depressie denken, en hoe die opgelost werd..quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:08 schreef popolon het volgende:
[..]
Tja zegt me niet veel. De Russen willen al decennia lang hun wapentuig vernieuwen, ze zullen wel moeten. Er is zo ontzettend veel oude troep daar.
Het gaat slecht met de wapenindustrie in Rusland. En zoveel industrie hebben ze niet, dus niet zo gek dat ze deze gaan stimuleren. En wie weet hebben ze er nog wat aan in de toekomst.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:15 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Maar waarom dan nu? Ze zijn keihard getroffen door de crisis, lijkt me dat er dringendere zaken zijn. Tenzij ze aan de vorige Grote Depressie denken, en hoe die opgelost werd..
Dat is wel waar ja, het zal goed zijn voor de productie en werkgelegenheid. Maar het zal ook zeer duur zijn, en ik maak me inderdaad zorgen over wat ze ermee van plan zijn in de toekomst.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:18 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het gaat slecht met de wapenindustrie in Rusland. En zoveel industrie hebben ze niet, dus niet zo gek dat ze deze gaan stimuleren. En wie weet hebben ze er nog wat aan in de toekomst.
Je kunt er nog een aantal bijzetten.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:21 schreef NewsVan het volgende:
Okeeee in 2009 zal dus de WO III uitbreken.
Overzicht :
Mogelijk oorlogen
Noord Korea VS : Amerika, Zuid Korea, Japan
Iran VS : Amerika en Israel
Israel VS : Hamas, Hezbollah, Sirie, Libanon ( Mogelijk dan ook een rol van Egypte )
Mogelijke burgeroorlog in : Pakistan, Irak, Afghanistan, Madagaskar
Spanningen in Zuid Amerika tussen : Colomiba, Venuzeula, Equador.
Oorlog in : Soedan, Tsjaad, Rwanda, Congo
Andere conflicten :
Tibet en China
Somalie ( geweld door moslim extremisten )
( Klein confilct ) China en Amerika
Thailand en Cambodja ( conflict over een tempel )
Zo dit zijn voorlopig die ik nu ff weet...
Ja, ik ook. Maar daar zal Rusland geen boodschap aan hebben, vermoed ik. En terecht.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:20 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Dat is wel waar ja, het zal goed zijn voor de productie en werkgelegenheid. Maar het zal ook zeer duur zijn, en ik maak me inderdaad zorgen over wat ze ermee van plan zijn in de toekomst.
Misschien als ik een boze brief schrijf?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:44 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Maar daar zal Rusland geen boodschap aan hebben, vermoed ik. En terecht.
quote:Op maandag 16 maart 2009 23:21 schreef NewsVan het volgende:
Okeeee in 2009 zal dus de WO III uitbreken.
Overzicht :
Mogelijk oorlogen
Noord Korea VS : Amerika, Zuid Korea, Japan
Iran VS : Amerika en Israel
Israel VS : Hamas, Hezbollah, Sirie, Libanon ( Mogelijk dan ook een rol van Egypte )
Mogelijke burgeroorlog in : Pakistan, Irak, Afghanistan, Madagaskar
Spanningen in Zuid Amerika tussen : Colomiba, Venuzeula, Equador.
Oorlog in : Soedan, Tsjaad, Rwanda, Congo
Andere conflicten :
Tibet en China
Somalie ( geweld door moslim extremisten )
( Klein confilct ) China en Amerika
Thailand en Cambodja ( conflict over een tempel )
Zo dit zijn voorlopig die ik nu ff weet...
mwah, eerder een ontwapenende brief toch ?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:21 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Misschien als ik een boze brief schrijf?
Wat is erquote:
er zijn toch altijd wel conflicten.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:07 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Wat is eraan?
Vele conflicten spelen nu al, en zouden zomaar kunnen escaleren.
Ik zeg niet dat wo3 uitbreekt, maar zois het nou ook weer niet.
''Heel goed'' is heel erg relatief, en dat komt echt niet door Amerika, maar door de Irakezen zelf die elkaar niet meer in de haren vliegen.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:37 schreef Bradley33 het volgende:
[..]
In Irak gaat nu al 1,5 jaar heel goed, Afghanistan is een veel groter probleem voor Obama.
misschien wel als ie per ongeluk erg veel olie heeftquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:36 schreef MoltiSanti het volgende:
[..]
er zijn toch altijd wel conflicten.
Ik heb ook een hekel aan de onderbuurman, betekent toch nog niet dat ik zijn huis binnenval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |