abonnement Unibet Coolblue
pi_67067196
quote:
Op zondag 15 maart 2009 13:23 schreef CherryLips het volgende:

[..]

"Daarop werd besloten tot een tweede show."
Ik denk dat dat al vaststond en dat ze zoiets niet last-minute even beslissen .
Idd, alsof ze bij Mojo iedereen zaterdagochtend hebben opgetrommeld voor spoedberaad

Goed dat het toch nog gelukt is met die kaarten btw
pi_67067277
Maar ligt het aan mij of is U2 minder populair dan 4 jaar geleden toen 3x Arena er binnen een uur of 2 uit waren. Toen zat je trouwens nog met lange rijen voor GWK en postkantoren.
  zondag 15 maart 2009 @ 13:41:30 #53
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67067333
quote:
Op zondag 15 maart 2009 13:40 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Maar ligt het aan mij of is U2 minder populair dan 4 jaar geleden toen 3x Arena er binnen een uur of 2 uit waren. Toen zat je trouwens nog met lange rijen voor GWK en postkantoren.
Denk niet dat ze minder populair zijn. De manier van kaartverkoop is ook anders, waardoor 't lijkt dat 't minder snel is uitverkocht. En ruimte voor een derde concert is er in het tourschema eik niet... En ze komen - naar 't schijnt - volgend jaar nog een keer terug .
pi_67067372
quote:
Op zondag 15 maart 2009 13:40 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Maar ligt het aan mij of is U2 minder populair dan 4 jaar geleden toen 3x Arena er binnen een uur of 2 uit waren. Toen zat je trouwens nog met lange rijen voor GWK en postkantoren.
Misschien omdat mensen nu sneller afhaken als ze zien dat er alleen nog mindere plaatsen zijn. Als je uren in de rij hebt gestaan en je komt bij de kassa neem je daar sneller genoegen mee omdat je anders voor jan lul hebt staan wachten. Denk ik dan..
pi_67067503
quote:
Op zondag 15 maart 2009 13:26 schreef The-Edge het volgende:
Kan ik een van jullie nog blij maken met 1 zitplaats voor vak 110 voor 20 juli? Rij nummer 15.

Als ik die verkocht heb heb ik ook nog 2 staanplaatsen over voor 20 juli. Aangezien hier echte fans zitten net als ik, verkoop ik het liever aan een fan. En het is uiteraard gewoon tegen kostprijs.

Ik heb namelijk 2 zitplaatsen voor vak 110 en 2 staanplaatsen, alleen wil niemand met me mee. En ik wil graag die dag zitten. Dus als ik nou 1 zitplaats kwijt raak kunnen de veldkaarten ook weg.

Kaarten moet ik alleen nog wel via de post krijgen.
Ik heb wel interesse in 2 kaartjes (zowel bij staan als zitplaatsen) maar wat waren de prijzen?
pi_67067735
voor wat betreft donker/licht in het stadion tijdens concerten vab 20 en 21 juli het volgende.

Duisternis zorgt voor meer intimiteit in een grote zaal, dat zal iedereen met me eens zijn. Bijkomend voordeel is dat deze duister kan zorgen voor een andere beleving van het geluid. Het is een subjectief verhaal, maar kort gezegd maskeert het gevoel van intimiteit voor een deel de galm. De waarneming tijdens een concert wordt immers bepaald door audiovisuele prikkels (zien en horen).

Ga maar na: het eerste deel van een concert (in het licht) is het geluid vaak minder dan het tweede deel (in het donker). Dit heeft verschillende redenen als: 1) betere afstelling geluidinstallaties, 2) toename luchtvochtigheid waardoor geluid beter wordt geabsorbeerd door de lucht (minder galm) en 3) het hier genoemde ausiovisuele aspect.

En nu het goede nieuws:
Ik weet dat de arena sinds kort bezig is met verschillende methoden om tijdens de concerten in de zomer voor verduistering te zorgen. Het hoogtepunt kwam tijdens de concerten van rieu (http://lh4.ggpht.com/_Gf3OYLSsa3U/SJRAhaKSgOI/AAAAAAAAAk8/ZoIE5I6Js6A/P1010041.JPG ). Het is voor ons dus te hopen dat in het komende concertseizoen een dergelijke oplossing wordt toegepast.
all i got is a red guitar, three chords and the truth
pi_67068149
quote:
Op zondag 15 maart 2009 13:52 schreef janp32 het volgende:
voor wat betreft donker/licht in het stadion tijdens concerten vab 20 en 21 juli het volgende.

Duisternis zorgt voor meer intimiteit in een grote zaal, dat zal iedereen met me eens zijn. Bijkomend voordeel is dat deze duister kan zorgen voor een andere beleving van het geluid. Het is een subjectief verhaal, maar kort gezegd maskeert het gevoel van intimiteit voor een deel de galm. De waarneming tijdens een concert wordt immers bepaald door audiovisuele prikkels (zien en horen).

Ga maar na: het eerste deel van een concert (in het licht) is het geluid vaak minder dan het tweede deel (in het donker). Dit heeft verschillende redenen als: 1) betere afstelling geluidinstallaties, 2) toename luchtvochtigheid waardoor geluid beter wordt geabsorbeerd door de lucht (minder galm) en 3) het hier genoemde ausiovisuele aspect.

En nu het goede nieuws:
Ik weet dat de arena sinds kort bezig is met verschillende methoden om tijdens de concerten in de zomer voor verduistering te zorgen. Het hoogtepunt kwam tijdens de concerten van rieu (http://lh4.ggpht.com/_Gf3OYLSsa3U/SJRAhaKSgOI/AAAAAAAAAk8/ZoIE5I6Js6A/P1010041.JPG ). Het is voor ons dus te hopen dat in het komende concertseizoen een dergelijke oplossing wordt toegepast.
Interessant verhaal. Weet nog dat 4 jaar geleden bij U2 er nauwelijks een lichtshow mogelijk was, het eerste uur.
pi_67068286
Exact, vond ik ook een kleine tegenvaller destijds in 2005. Is toch jammer als grote bands zo proberen uit te pakken met een lichtshow en dat dat gewoon niet uitkomt voor een deel van het concert...

twee jaar geleden bij genesis ook onwijs zonde van het eerste uurtje. Tweede deel was magistraal mede door de lichtshow.
all i got is a red guitar, three chords and the truth
pi_67068775
Met andere woorden: stadionconcerten in de winter organiseren
pi_67068893
quote:
Op zondag 15 maart 2009 14:17 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Met andere woorden: stadionconcerten in de winter organiseren
In december urenlang buiten in de rij staan wachten is ook niet aan te raden
Tap tap tap
pi_67069347
quote:
Op zondag 15 maart 2009 13:45 schreef NLGooner het volgende:

[..]

Ik heb wel interesse in 2 kaartjes (zowel bij staan als zitplaatsen) maar wat waren de prijzen?
Zitplaats is 160 euro en staanplaatsen 60,50 . Maar ik wil eerst zeker van zijn dat ik die ene zitplaats kwijt raak als je het niet erg vind
Well, we busted out of class. Had to get away from those fools
We learned more from a three-minute record, baby
Than we ever learned in school
  zondag 15 maart 2009 @ 14:34:35 #63
152668 Ternerito
El Pueblo Vencerá
pi_67069557
quote:
Op zondag 15 maart 2009 14:19 schreef CherryLips het volgende:

[..]

In december urenlang buiten in de rij staan wachten is ook niet aan te raden
Gewoon om 10 uur beginnen en om 00:30 stoppen. Alleen dat mag weer niet vanwege geluidsoverlast en allerlei regelgeving door overheden...
White Water Flipperkast
pi_67070697
Te
Vet
Podium!

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_67071085
Ben 't weekend weggeweest...heb ik een dikke chaos gemist?
  zondag 15 maart 2009 @ 15:21:27 #66
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_67071236
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:17 schreef Morrigun99 het volgende:
Ben 't weekend weggeweest...heb ik een dikke chaos gemist?
Ach, eerder een hoop paniek om niets.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_67071275
quote:
Op zondag 15 maart 2009 14:30 schreef The-Edge het volgende:

[..]

Zitplaats is 160 euro en staanplaatsen 60,50 . Maar ik wil eerst zeker van zijn dat ik die ene zitplaats kwijt raak als je het niet erg vind
Ok, dan hoor ik het wel, voor de 2 staanplaatsen houd ik me iig aangeboden
(anders kun je me nog een pm sturen).
pi_67071712
Het gaat hard met de u2 topics
  zondag 15 maart 2009 @ 16:04:25 #69
154446 steve-urkel
Did I Do That??
pi_67072668
zag een verkoper op marktplaats. wat een dweil van een vent, om 800 euro te vragen voor 4 veldkaarten.. jammer van zulke mensen
pi_67072860
quote:
Op zondag 15 maart 2009 10:58 schreef Young_David het volgende:

[..]

Ik vindt het wel wat hebben om met daglicht te beginnen en in het donker te eindigen
Helemaal donker vind ik eigenlijk het leukst, komt de show beter tot z'n recht.
pi_67073407
quote:
Op zondag 15 maart 2009 16:04 schreef steve-urkel het volgende:
zag een verkoper op marktplaats. wat een dweil van een vent, om 800 euro te vragen voor 4 veldkaarten.. jammer van zulke mensen
Triest inderdaad... maar aan de andere kant zie ik ook dit: http://link.marktplaats.nl/236663753
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_67075529
Tsja, ik zou ook dolgraag 2 veldkaartjes voor 1 van beide concerten hebben maar dan wel voor een iets normalere prijs als waar ze nu voor aangeboden worden.

3 uur zitten klikken en bellen maar mooi niks

Evert
  zondag 15 maart 2009 @ 17:39:53 #73
152668 Ternerito
El Pueblo Vencerá
pi_67075830
quote:
Op zondag 15 maart 2009 17:29 schreef evertsje het volgende:
Tsja, ik zou ook dolgraag 2 veldkaartjes voor 1 van beide concerten hebben maar dan wel voor een iets normalere prijs als waar ze nu voor aangeboden worden.

3 uur zitten klikken en bellen maar mooi niks

Evert
Ik heb tot 2x toe kunnen kopen. Dat is nu het vreemde. Het ging hier ook erg lastig, maar toch tot 2x toe kaarten voor het 2e concert. Dat hele principe van online verkoop is echt triest.

In de toekomst moeten ze gewoon kaarten op naam gaan stellen. Met paspoort / id bewijs + ticket krijg je toegang. Denk dat dat de enigste wijze is om zwarthandel tegen te gaan. Is wel wat rigoureus maar lost een hoop gezeur op...
White Water Flipperkast
pi_67076751
quote:
Op zondag 15 maart 2009 17:39 schreef Ternerito het volgende:

[..]
In de toekomst moeten ze gewoon kaarten op naam gaan stellen. Met paspoort / id bewijs + ticket krijg je toegang. Denk dat dat de enigste wijze is om zwarthandel tegen te gaan. Is wel wat rigoureus maar lost een hoop gezeur op...
In Duitsland is dit bij bepaalde evenementen al zo. Ik weet dat er bij het release concert van het laatste album van Metallica de tickets op ID-bewijs gecontroleerd werden in Duitsland.
pi_67079315
quote:
Op zondag 15 maart 2009 17:39 schreef Ternerito het volgende:
In de toekomst moeten ze gewoon kaarten op naam gaan stellen. Met paspoort / id bewijs + ticket krijg je toegang. Denk dat dat de enigste wijze is om zwarthandel tegen te gaan. Is wel wat rigoureus maar lost een hoop gezeur op...
quote:
Op zondag 15 maart 2009 18:10 schreef Exterminator het volgende:
In Duitsland is dit bij bepaalde evenementen al zo. Ik weet dat er bij het release concert van het laatste album van Metallica de tickets op ID-bewijs gecontroleerd werden in Duitsland.
Dan verkopen de zwart handeleren straks tickets voor ¤ 2500,- incl. vals paspoort/ID-kaart/rijbewijs
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')