Je kan misschien alles dat ik zeg meteen onzin noemen, maar wat ik hier probeer is om uit te vinden waarom mensen in de eerste plaats van die bochtjes maken.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Onzin. Een bochtje zoals de onderste in dit plaatje is echt niet goedkoper dan de bocht in het plaatje hieronder. Als het wat scheelt, is het misschien 48 pond of zoiets.
[ afbeelding ]
En een trein kan dus in volledige snelheid door het onderste bochtje razen. Het bovenste bochtje is ook veelal oorzaak dat stations vol met opstoppingen komen te staan, omdat de treinen ipv volledig te accelereren naar bijv. 160 km/u met 88km/u moeten vertrekken.
FOUT:
[ afbeelding ]
GOED:
[ afbeelding ]
Het klopt dat het onderste station iets meer ruimte inneemt dan het bovenste station, en wellicht kost het ook 1000 pond meer omdat er een paar meer rails gebruikt worden..... maar ik word toch kriebelig als ik mensen zie die een ENORM station bouwen zoals in het "foute" voorbeeld, en zich dan afvragen waarom er opstoppingen zijn en zo
Hoe sneller je treinen in en uit een station kunt laten gaan, hoe beter het is, en hoe minder opstoppingen.
En al die bochten aanpassen is gewoon een kutkarwei.quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:39 schreef armmoetzaaier het volgende:
ik denk dat de meesten het doen omdat ze er niet over na denken dat een trein langzamer door een bocht gaan.
en al zijn ze er achter dat een trein langzamer door een bocht gaat.
passen ze het niet toe bij het station omdat ze dat niet als bocht zien maar als station opbouw.
Daarom kun je beter goed beginnen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:15 schreef Jamiroquai het volgende:
En al die bochten aanpassen is gewoon een kutkarwei.
Hoe moet je schuine tracks dan slepen? Lukt mij nietquote:het kan natuurlijk ook komen omdat men nog van de orginele TTDLX gewend is dat je schuine tracks niet kon slepen, en dat is natuurlijk al jaren veranderd.
Probeer het eens met het autorailknopje, dat scheelt je een hele hoop klikken...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:25 schreef BraveDribbel het volgende:
[..]
Hoe moet je schuine tracks dan slepen? Lukt mij niet
Hier.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:25 schreef BraveDribbel het volgende:
[..]
En ik zit nog op versie 0.6.3 maar de fokserver zit nu op een nieuwere versie. Kan iemand ff een link geven waar ik die kan downloaden zodat ik mee kan doen daar?
Dat probleem heb ik nu ook met mijn olietankers. Mijn geïmproviseerde oplossing is ervoor te zorgen dat er treinen met genoeg capaciteit klaarstaan om meteen de boel over te nemen, voordat het schip weer inlaadt.quote:Op zondag 22 maart 2009 14:11 schreef BraveDribbel het volgende:
Ok, ik heb nu ook openttd 0.7.0
Maar ik heb een probleempje tov versie 0.6.3
Ik wil dat mijn trein op station A full load coal doet, en op station B al het coal uitlaadt (andere kolenmijn). In 0.6.3 was dit de optie transfer and leave empty. Maar in 0.7.0 bestaat deze optie niet meer. Dus nu laadt mijn trein uit op station B, maar wordt hij ook meteen weer volgeladen daar, wat dus niet de bedoeling is
Om dit probleem te verhelpen moet je op het pijltje naast "Alle vracht vol laden" klikken en dan "Niet laden" selecteren op het station waar je wil ontladen en ook op het pijltje naast "Alles lossen" klikken en dan "Transfer" selecteren.quote:Op zondag 22 maart 2009 14:13 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat probleem heb ik nu ook met mijn olietankers. Mijn geïmproviseerde oplossing is ervoor te zorgen dat er treinen met genoeg capaciteit klaarstaan om meteen de boel over te nemen, voordat het schip weer inlaadt.
Edit: Oh, en de schepen krijgen de opdracht "Transfer en neem vracht mee".
NPF staat aan?quote:Op maandag 23 maart 2009 07:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb nu ook 0.7.0-RC, maar m'n stations lopen steeds vast. Ik gebruik gewoon exit-signals en pre-signals. Alleen de trein gaat niet altijd naar het stationsspoor toe dat nog vrij is, maar gaat voor het bezette spoor staan waardoor alles geblokkeerd wordt...
Heb ik iets verkeerd ingesteld ofzo?
Dat moet ik thuis even nakijken.quote:
Die moet dus aanstaan, nu heb ik geen problemen meerquote:
Dat dusquote:Op maandag 23 maart 2009 17:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Die moet dus aanstaan, nu heb ik geen problemen meer
Geen idee, nog niet gedaan. Zit er geen handleiding bij? Kijk anders even op manual.openttd.org, misschien is daar iets te vinden...quote:Alleen nu een andere vraag, hoe werkt die nieuwe AI??
Je moet iets van een AI profiel downloaden geloof ik, maar waar moet je die dan installeren?
Dit klinkt wel een beetje raar... Zou je misschien een screenshot kunnen plaatsen van het order-venster?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:07 schreef DarconNL het volgende:
Hmm, ik kom net een probleem tegen en weet niet wat de oplossing is.
Heb nu een station waar goederen op aankomen met de monorail maar als de trein op het station is geweest om goederen te lossen gaat de order niet meer over naar het station waar die moet laden.
Weet iemand hier een oplossing voor?? Heb alle route bepalingen geprobeerd maar dat haalt niet uit.
FOK! nog nietquote:Op maandag 23 maart 2009 18:14 schreef maartena het volgende:
RC2 alweer sinds gisteren...... servers zijn uiteraard up to date
Fok nog niet nee. Ik wacht op 0.7.0 final.quote:
Je hebt geen tram .grf geïnstalleerd?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
Iemand een idee waarom ik geen tramspoor kan maken?
Er is geen precieze naam, aangezien er meerdere grf's zijn met trams. Je hebt echter een grf met tracks, maar die heb je helemaal niet nodig aangezien tramrailsgraphics standaard al ingebouwd zitten. Maar een voorbeeld van een tram.grf is Generic Tram Set. Best kans dat je die al hebt omdat die dacht ik standaard meegeleverd zat bij OpenTTD. Moet je ff in je data-map kijken.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik kan het vanaf hier niet nakijken, maar ik heb wel iets van Newtramtracks geinstalleerd. Maar moet ik dan misschien eerst de standaard tram.grf installeren?
Ik heb wel ooit trams gehad, maar ik kon in m'n grf-collectie niets vinden van trams....
Wat is de precieze naam van wat ik nodig heb? Dan zal ik als ik thuis ben nog eens zoeken
Met het vinden van de knop om een fatsoenlijke screenshot te maken?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 02:10 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Met het vinden van de knop om een fatsoenlijke screenshot te maken?als je betweterig wil doen, moet je het ook zeker weten hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ach, over het algemeen heb je maar een manier nodig he...quote:Op zaterdag 28 maart 2009 08:48 schreef murp het volgende:
[..]
als je betweterig wil doen, moet je het ook zeker weten hoor
Ctrl-s Murpquote:Op zaterdag 28 maart 2009 08:48 schreef murp het volgende:
[..]
als je betweterig wil doen, moet je het ook zeker weten hoor
waar komt die png dan terrecht?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:08 schreef Bart het volgende:
[..]
Ctrl-s MurpDan is ie ook nog eens PNG (mits je de instelling niet gewijzigd hebt waardoor het veel beter te zien is allemaal en we dus nog beter kunnen genieten van je spaghetti-spoor
In je OpenTTD mapquote:
PBS. Verder staan de meeste dingen in de changelog van beta 1.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:09 schreef Tijn het volgende:
Wat zijn de grootste verschillen met 0.6x?
Dan zit er ergens een map in je mijn documenten met de naam OpenTTD ofzo. Je kan hem vinden door je hd af te zoeken naar het bestand openttd.cfg, dat bevindt zich namelijk in die map.quote:
Dit is ook al geactiveerd in RC2 van 7.0?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:17 schreef Bart het volgende:
[..]
PBS. Verder staan de meeste dingen in de changelog van beta 1.
beta 1 al, dus ja, ook in rc2quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is ook al geactiveerd in RC2 van 7.0?
* Tijn rusht naar de download sectie
Nog steeds jpg. Je kan ergens in de options het bestandsformaat instellen op png. Probleem met jpg is dat je geen onderscheid meer kan maken tussen pre- en combo-signals doordat door de compressie geen onderscheid meer te maken is tussen de gele en witte vlakjesquote:
Bmpquote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:26 schreef murp het volgende:
maar die andere bmp bestand is bijna 2gig en niet te openen via photoshop of enig ander programma
Dat bestand is veel te groot voor een png... Gaat toch nog iets mis, dit is volgens mij gewoon een bmp.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |