abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67026230
Net als dat bij een auto 200.000 km al vrij veel is. Hoeveel km op de km teller is veel voor een scooter? Ik heb na 2,5 jaar al 18.400 op de teller staan.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 23:07:22 #2
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_67026281
2ton veel voor een auto
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
  vrijdag 13 maart 2009 @ 23:10:22 #3
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_67026364
voor een franse auto wel

een duitse is dan net op gang
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_67026424
Franse HDI diesel gaat lang mee, (Duitse TDI ook).
  vrijdag 13 maart 2009 @ 23:29:37 #5
184614 Olep
Semper Fi.
pi_67026982
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 23:07 schreef Peewee het volgende:
2ton veel voor een auto
Dat dus.
Fuck today, it's tomorrow.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 23:29:59 #6
53151 T42
Pinball Wizard
pi_67026991
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 23:05 schreef celc1us het volgende:
Net als dat bij een auto 200.000 km al vrij veel is. Hoeveel km op de km teller is veel voor een scooter? Ik heb na 2,5 jaar al 18.400 op de teller staan.
je kun die tellers nog makkelijker terug draaien dus daar moet je niet naar kijken
  vrijdag 13 maart 2009 @ 23:39:28 #7
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_67027248
Mijn derbi GP1 staat nu op een dikke 35.000 en dat is , zo heb ik gemerkt ,behoorlijk veel.(tis een woonwerk hok)
Bij 19.000 brak de krukas, spontaan, en ik verwacht dat het binnenkort wel weer gebeurt aangezien ik de 2x19.000 begin te naderen en het blok behoorlijk "rauw" begint te klinken, de krukas van zo'n ding is vrij slecht gedimensioneerd en heeft een zwakke plek waarop ie dan dus ook breekt.
Bij de revisie ook nw zuiger,cilinder geboord en gehoont en dat was ook wel nodig want die waren ook behoorlijk versleten, verder nw waterpomp, alle snaren en nog wat meer grut vervangen, totale schade ,ik dacht, zo'n 650 eu.
Uiteraard hangt eea wel af van het ontwikkelde vermogen van het blok, de mijne is geheel ontdaan van alle begrenzers en heeft een imitatie uitlaat die ook nog iets meer vermogen geeft en aanvullend een langere overbrenging in de secundaire bak (bij het achterwiel),een iets ander ontstekings tijdstip en iets verhoogde compressie, zodoende gaat ie 90 a 100 kmh.

Met iedere 20.000 een blok revisie kan ik nog wel leven maar wat me meer opbreekt is de algehele kwaliteit, of eigenlijk het ontbreken daarvan, van de rest van de rommel aan zo'n scooter; de remtangen (merk AJP) hebben geen beschermrubbertje om de remzuigers en dus koekt daar zand en vuil op aan waarna de zuigers muurvast komen te zitten, vervangen van de remblokken komt dus eens in de twee keer ook op het demonteren van de tangen te staan die dan moeten worden schoongemaakt+nieuwe remolie+ontluchten
Voorvork keeringen al twee keer moeten vervangen
Remlichtschakelaars gaan doorlopend stuk
Het linker wiellager heeft geen beschermkapje/bus/rubber en zit dus vol in de bagger/zand--> al 5 of 6x vervangen
Enz, enz,enz.......

Ik ben dus doorlopend aan het ding aan het repareren en krijg daar toch nu echt wel genoeg van--> gaat motorrijbewijs halen en een burgman oid kopen.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 23:46:16 #8
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_67027425
Elke km op een scooter is er één teveel.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_67028390
Zo, vervelend allemaal. Mijn uitlaat begint een beetje te roesten... Ben bang dat er straks een gat inzit.

Als ik zoveel moet repareren, dan koop ik liever een nieuwe.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 00:26:46 #10
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_67028502

Ik heb mijn derde er al op zitten en die heb ik een paar weken geleden dicht moeten lassen.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 13:21:57 #11
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_67036856
Dan heb je aardig doorgereden.. op zich zijn die blokjes voor ongeveer deze kmstanden gemaakt.
Vampire Romance O+
  zaterdag 14 maart 2009 @ 17:02:31 #12
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_67043380
Hm, het is geen auto hoor.
Remblokjes gaan 5 a 6000 km mee, als ik hele dure gesinterde koop van SBS word dat 6 a 7000 maar meer haal je er echt niet mee.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 22:17:00 #13
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_67053323
damn, breng m ff langs bij de dealer en vraag om een beurtje, en wat dat kost.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 23:59:47 #14
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_67056697
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 17:02 schreef robber57 het volgende:
Hm, het is geen auto hoor.
Remblokjes gaan 5 a 6000 km mee, als ik hele dure gesinterde koop van SBS word dat 6 a 7000 maar meer haal je er echt niet mee.
SBS6?
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_67058543
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 23:10 schreef Catch22- het volgende:
voor een franse auto wel

een duitseZweedse is dan net op gang
  zondag 15 maart 2009 @ 02:04:05 #16
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_67059399
Ik had een Peugeot Speedfight 1 ac en daar heb ik 37k op gezet. Probleemloos, met weinig onderhoud
pi_67062552
Ook ik heb al 25.000 op de teller staan.
Kymco Dink, woon-werkverkeer.
Elk jaar een beurt bij de brommerboer.
Uitlaat 1 keer moeten vernieuwen.

Ik denk ook dat je het moet treffen met je scooter, maar dat geldt met auto's ook.
pi_67063195
Ik had toen ik 17 was een Gilera Runner uit "99 en die had toen ook 20000km op de teller. Liep perfect maar ik moest het wel goed gaan onderhouden. Bijv bouten die nogal gingen doordraaien doordraaien doordat ik de carterpan en cilinder er vaak er vanaf had gehaald
Maarja een scooter is ook heel simpel in onderhoud dus dat scheelt ook als je zelf een beetje handig bent
  Redactie Frontpage zondag 15 maart 2009 @ 15:33:49 #19
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_67071643
Ik heb met een Puch wel eens ruim twee keer het klokje rondgereden zonder al te veel schade...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_67092165
Zo n puch kon maar tot 9999 als t goed is haha
pi_67097895
Ik denk dat het ook wel degelijk uitmaakt hoe er met het apparaatje wordt gereden. Als je 90 a 100 van het blokje gaat vragen is het logisch dat er sneller en meer slijtage zal zijn dan wanneer de berijder zich houd aan de in Nederland maximaal toegestane snelheid voor een brommert.
moge er gedronken worden
  maandag 16 maart 2009 @ 14:45:11 #22
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_67101986
quote:
Op maandag 16 maart 2009 12:16 schreef wieringer het volgende:
Ik denk dat het ook wel degelijk uitmaakt hoe er met het apparaatje wordt gereden. Als je 90 a 100 van het blokje gaat vragen is het logisch dat er sneller en meer slijtage zal zijn dan wanneer de berijder zich houd aan de in Nederland maximaal toegestane snelheid voor een brommert.
De meeste zijn ontworpen voor 60-70km/u dus lijkt me dat je dat gewoon probleemloos moet kunnen rijden.
pi_67124184
Vroegah had mijn scootah 38000 gedraaid oid

Frame was ook nog eens krom
  dinsdag 17 maart 2009 @ 02:09:18 #24
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_67124771
quote:
Op maandag 16 maart 2009 14:45 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

De meeste zijn ontworpen voor 60-70km/u dus lijkt me dat je dat gewoon probleemloos moet kunnen rijden.
Correctie: de meeste scooters en iig de mijne , zijn ontworpen voor 80 a 90 Km/u
Het Piaggio blok wat onder mijn derbi zit zit nog onder veel meer scooters en daarvan is bekend dat puur alleen het verwijderen van restrictors doorgaans 80 a 90 KM/u oplevert.
Dat is ook wat zo'n scooter in italie of spanje doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')