Ook dit jaar kan een prono uiteraard niet ontbreken

. Voorspel weer wekelijks mee en vergelijk jouw voorspellingskunde met die van de andere XFA'ers!
Wat houdt de Xfactorprono eigenlijk in?De X FactorProno test jouw voorspellende gaven bij X Factor

. Elke ronde zul je opnieuw jouw voorspelling moeten doorgeven in dit topic. Voor een juiste voorspelling krijg je punten. Degene die uiteindelijk de meeste punten heeft, die wint

.
Okay, maar waar moet ik een voorspelling over geven dan?Tijdens de eerste ronde de top12. En in de volgende rondes de bottom-two en de twee finalisten.
Hoeveel punten kan ik steeds verdienen dan?De puntentelling vind je
hier!(Alleen de finaleronde punten, tenzij er een singoff is. Dan worden de puntenverdeling uiteraad anders.)
Ik heb een ronde gemist, kan ik dan nog meedoen?Uiteraard, er zijn zóveel punten te verdienen dat meedoen altijd nog zin heeft

. Daarnaast is het ook leuk een rondeprijs te pakken en is meedoen altijd nog belangrijker dan winnen

.
Woelli's VersieAangezien BVO niet kon en verder niemand wou heb ik mezelf maar opgeofferd op de prono te organiseren. Maar voor dat iedereen gaat schreeuwen zijn er een aantal punten wat ik jullie even wil vertellen.
Ik stuur geen PM zoals BVO altijd deed, als je nog niks had voorspelt.
De puntentelling vind pas de volgende dag plaats.
Dit omdat ik 40 uur stage loop en vervolgens nog 10 uur draai met mijn baantje.
Maar... WAT KAN IK WINNEN???
Voor de winnaar is er een eeuwige roem en een plek in de Hall of Fame.
* Liveshow 1
Top 12
Geef de uiteindelijke top 12 door. Je uiteindelijk verwachte winnaar staat dus op 1, degene die net voor de finale afvalt op 3, de eerste afvaller op 12. Eindigt iemand exact op de plek die jij voorspeld hebt, krijg je daarvoor 15 punten. Zit je er 1 plek naast, krijg je 10 punten. Bij 2 plekken ernaast krijg je 5 punten, bij 3 plekken 0 punten. Zit je er 4 plekken naast krijgt je 5 strafpunten, bij 5 plekken 10 en bij 6 plekken of meer krijg je 15 strafpunten. In totaal kun je dus 180 punten verdienen, maar (in een wel heel extreem geval) ook bijna 200 minpunten!
Gevarenzone, afvaller
Welke 2 deelnemers zullen in de gevarenzone belanden en wie valt er uiteindelijk af? Voor elke juiste deelnemer in de gevarenzone krijg je 15 punten. Voorspel je daarnaast ook nog eens goed wie van deze 2 afvalt, krijg je 30 bonuspunten. Voorspel je de afvaller niet goed, maar zit deze bij jou wél in de gevarenzone, krijg je 10 bonuspunten.
Voorbeeld:
1. Buurman & Buurman.
2. Buurman & Buurman.
3. Buurman & Buurman.
4. Buurman & Buurman.
5. Buurman & Buurman.
6. Buurman & Buurman.
7. Buurman & Buurman.
8. Buurman & Buurman.
9. Buurman & Buurman.
10. Buurman & Buurman.
11. Buurman & Buurman.