FOK!forum / Nieuws & Achtergronden / Stopknop op videogames.
Godshandvrijdag 13 maart 2009 @ 10:28
http://www.nu.nl/internet(...)ideogames-nodig.html
quote:
'Stopknop op videogames nodig'
Uitgegeven: 12 maart 2009 13:08
Laatst gewijzigd: 12 maart 2009 13:09

STRAATSBURG - Videospellen zouden een rode stopknop moeten krijgen. Ouders kunnen zo enkele uren een spel blokkeren als ze dat ongeschikt vinden voor hun kind.

Een oproep hiertoe van VVD'er Toine Manders kreeg donderdag bijna unanieme steun bij een stemming in het Europarlement. Spelletjes zijn tegenwoordig zo ingewikkeld dat ouders ze soms lastig kunnen uitzetten.

Het adviesrapport dringt verder aan op strenge straffen voor eigenaars van internetcafés als die kinderen spelletjes laten spelen die zijn bedoeld voor een hogere leeftijdsgroep. De eigenaren zouden jongeren dan steeds naar hun leeftijd moeten vragen.

Het parlement bepleit ook een betere leeftijdsindeling voor spellen, met name onlinespellen. Dat kan helpen voorkomen dat een minderjarige per ongeluk een spel voor minstens achttienjarigen koopt.

Europeanen hebben tamelijk veel videogames. In 2008 is hier 7,3 miljard euro aan uitgegeven in de EU. Dat is meer dan aan bioscoopfilms.
Wat een onzin.

De grootste stopknop is gewoon de aan-uitknop (en anders haal je de stop er ff uit en kick je je kind met speelgoed op straat).

Wat een technisch benul hebben die Europarlementariërs

_Led_vrijdag 13 maart 2009 @ 10:30
Maatregel bedacht door mensen die nog nooit binnen een afstand va 12km van een computergame zijn gekomen.
Wat is er mis met de stekker er uit trekken ?

En waar gaat dit verhaal over ?
Een spel dat ze ongeschkt vinden voor hun kind een paar uur blokkeren - want een paar uur later is dat spel opeens wel geschikt ofzo ?

Punt is dat ouders helemaal niet letten op wat hun kinderen spelen.

Als een kind van 9 met een porno-dvd aan komt zetten zal elke ouder dat afpakken.
Maar als het met GTA4 waar 18+ op staat in zijn klauwtjes loopt - geen enkel probleem, tot ze een keer "motherfucker" horen, en dan is het de chuld van het spel - niet van de ouders.
Lundegaardvrijdag 13 maart 2009 @ 10:31
Een behoorlijk gebrek aan gezag als je het met een simpele "EN NU ER AF, STOM LELIJK ROTKIND!!" niet kan redden.
Nee, laten we de rode stopknop gebruiken..
huhgghvrijdag 13 maart 2009 @ 10:32
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:28 schreef Godshand het volgende:
http://www.nu.nl/internet(...)ideogames-nodig.html
[..]

Wat een onzin.

De grootste stopknop is gewoon de aan-uitknop (en anders haal je de stop er ff uit en kick je je kind met speelgoed op straat).

Wat een technisch benul hebben die Europarlementariërs

Hee?? En dat van een Liberaal???
Hoe ver zakken die VVD'ers wel niet?
Jarnovrijdag 13 maart 2009 @ 10:32
Jezus christus wat een domme symboolpolitiek.
Speculariumvrijdag 13 maart 2009 @ 10:42
Een dikke rode knop ergens in de hoek of aan de zijkant. Fantastisch idee weer.

Zijn spelletjes zo ingewikkeld of zijn ouders nou zo dom? Die kinderen snappen die spellen toch prima?
DutchErroristvrijdag 13 maart 2009 @ 10:48
Dit idee
LeeHarveyOswaldvrijdag 13 maart 2009 @ 10:49
Hoera, verrechtsing en liberalisering! Laten we eerst wat rechten ontnemen her en der! Betutteling ten top!
_Led_vrijdag 13 maart 2009 @ 10:50
"...en we willen dit idee doorzetten, dus ook een rode stopknop op elke schommel, wip en skelter, tevens een stopknop op bordspelletjes en op klapperpistolen."
Thy...vrijdag 13 maart 2009 @ 10:52
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:50 schreef _Led_ het volgende:
"...en we willen dit idee doorzetten, dus ook een rode stopknop op elke schommel, wip en skelter, tevens een stopknop op bordspelletjes en op klapperpistolen."
Een stopknop op het kind is dan een stuk makkelijker en goedkoper.
LeeHarveyOswaldvrijdag 13 maart 2009 @ 10:52
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:50 schreef _Led_ het volgende:
"...en we willen dit idee doorzetten, dus ook een rode stopknop op elke schommel, wip en skelter, tevens een stopknop op bordspelletjes en op klapperpistolen."
Ik zou beginnen met een stopknop op alle politici rechtser dan Pechtold. En op alle christenen.
Swetseneggervrijdag 13 maart 2009 @ 10:53
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:50 schreef _Led_ het volgende:
"...en we willen dit idee doorzetten, dus ook een rode stopknop op elke schommel, wip en skelter, tevens een stopknop op bordspelletjes en op klapperpistolen."
"Uiteindelijk willen we een stopknop op ieder kind om hen uit ongewenst, repeterend gedrag te kunnen halen"
Aureliusvrijdag 13 maart 2009 @ 10:53
PieterBasvrijdag 13 maart 2009 @ 10:54
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:30 schreef _Led_ het volgende:

Wat is er mis met de stekker er uit trekken ?
Mijn ouders schakelde gewoon de aardlekschakelaar om... Als ik te lang computerspelletjes te spelen.
Bastardvrijdag 13 maart 2009 @ 10:56
"Dan doe ik dit, en alles staat stil "
PieterBasvrijdag 13 maart 2009 @ 10:56
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:53 schreef Aurelius het volgende:
[ afbeelding ]
Zit trouwens ook op de 360

Voor Manders komt zo'n high school shooting natuurlijk goed uit... want ja.. het zal wel aan de gewelddadige videospelletjes gelegen hebben..
LeeHarveyOswaldvrijdag 13 maart 2009 @ 10:56
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:54 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Mijn ouders schakelde gewoon de aardlekschakelaar om... Als ik te lang computerspelletjes te spelen.
Lekker, zitten ze zelf ook in het donker.
LeeHarveyOswaldvrijdag 13 maart 2009 @ 10:56
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:56 schreef Bastard het volgende:
"Dan doe ik dit, en alles staat stil "
Notorious_Royvrijdag 13 maart 2009 @ 10:57
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:53 schreef Aurelius het volgende:
[ afbeelding ]
Inderdaad, het zit er al gewoon op
PieterBasvrijdag 13 maart 2009 @ 11:01
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Lekker, zitten ze zelf ook in het donker.
Ja, voor even dan..

Wel effectief.. niet efficiënt. Aangezien meteen alle wekkerradio's, tv en videorecorders weer ingesteld moeten worden
PirEvrijdag 13 maart 2009 @ 11:15
Een stopknop op wapens lijkt me een beter idee.
Speculariumvrijdag 13 maart 2009 @ 11:19
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:15 schreef PirE het volgende:
Een stopknop op wapens lijkt me een beter idee.
Zit er ook op.
PirEvrijdag 13 maart 2009 @ 11:22
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:19 schreef Specularium het volgende:

[..]

Zit er ook op.
safety ja, maar ik bedoelde een andere nieuwe vorm van beveiliging, niet dat het wat uitmaakt, elke beveiliging kan gekraakt worden.
Aureliusvrijdag 13 maart 2009 @ 11:30
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
Inderdaad, het zit er al gewoon op
De aan/uit knop bedoel je?

Ik kan me van vroeger herinneren dat als ik te lang speelde er ook niet eerst werd gevraagd of ik al had gesaved. Nee, de computer ging gewoon op een bepaald tijdstip uit en dan was het tanden poetsen en naar bed!

Ouders van tegenwoordig.
#ANONIEMvrijdag 13 maart 2009 @ 11:32
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:56 schreef PieterBas het volgende:
Voor Manders komt zo'n high school shooting natuurlijk goed uit... want ja.. het zal wel aan de gewelddadige videospelletjes gelegen hebben..
Vast niet alleen aan die games, maar er wordt ook wel érg makkelijk net gedaan alsof die games geen enkele invloed hebben. Je hoort het gewoon vaker: jongeren die door het lint gaan, om zich heen schieten en waarvan dan blijkt dat ze regelmatig gewelddadige videospelletjes deden op de computer. Vaak zijn ze ook depressief, hebben ze gedragsproblemen, zijn ze onzeker, of wat dan ook, maar het wordt echt tijd om in te zien dat die spelletjes OOK een factor in het verhaal zijn.

Maar los van dit soort incidenten, is het sowieso best ziek dat kinderen helemaal opgaan in spelletjes die draaien om het zo bloedig mogelijk vermoorden van zo veel mogelijk andere mensen. De impliciete boodschap die ervan uitgaat - geweld is goed, met veel geweld ben je succesvul - is radicaal verkeerd.
Notorious_Royvrijdag 13 maart 2009 @ 11:34
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:30 schreef Aurelius het volgende:

[..]

De aan/uit knop bedoel je?

Ik kan me van vroeger herinneren dat als ik te lang speelde er ook niet eerst werd gevraagd of ik al had gesaved. Nee, de computer ging gewoon op een bepaald tijdstip uit en dan was het tanden poetsen en naar bed!

Ouders van tegenwoordig.
Yup, ik kreeg nog wel de mededeling dat ik moest gaan afsluiten, maar vijf minuten later was het gewoon zo ver. Savegame of niet Dat was ook zo irritant aan de GameBoy van vroeger, daar zat de powerknop bovenop en iedereen kon daarbij
LeeHarveyOswaldvrijdag 13 maart 2009 @ 11:40
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vast niet alleen aan die games, maar er wordt ook wel érg makkelijk net gedaan alsof die games geen enkele invloed hebben. Je hoort het gewoon vaker: jongeren die door het lint gaan, om zich heen schieten en waarvan dan blijkt dat ze regelmatig gewelddadige videospelletjes deden op de computer. Vaak zijn ze ook depressief, hebben ze gedragsproblemen, zijn ze onzeker, of wat dan ook, maar het wordt echt tijd om in te zien dat die spelletjes OOK een factor in het verhaal zijn.

Maar los van dit soort incidenten, is het sowieso best ziek dat kinderen helemaal opgaan in spelletjes die draaien om het zo bloedig mogelijk vermoorden van zo veel mogelijk andere mensen. De impliciete boodschap die ervan uitgaat - geweld is goed, met veel geweld ben je succesvul - is radicaal verkeerd.
Of ze nu schieten, en geen spelletje gespeeld hebben, of dat ze schieten en de kleding van hun favo karakter aan hebben. A freak is a freak, the guns kill the people not the games.
Loedertjevrijdag 13 maart 2009 @ 11:41
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:28 schreef Godshand het volgende:
Een oproep hiertoe van VVD'er Toine Manders kreeg donderdag bijna unanieme steun bij een stemming in het Europarlement. Spelletjes zijn tegenwoordig zo ingewikkeld dat ouders ze soms lastig kunnen uitzettenis gewoon de aan-uitknop (en anders haal je de stop er ff uit en kick je je kind met speelgoed op straat).

Wat een technisch benul hebben die Europarlementariërs

Hier is maar 1 woord voor --> wereldvreemd.
Loedertjevrijdag 13 maart 2009 @ 11:42
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vast niet alleen aan die games, maar er wordt ook wel érg makkelijk net gedaan alsof die games geen enkele invloed hebben. Je hoort het gewoon vaker: jongeren die door het lint gaan, om zich heen schieten en waarvan dan blijkt dat ze regelmatig gewelddadige videospelletjes deden op de computer. Vaak zijn ze ook depressief, hebben ze gedragsproblemen, zijn ze onzeker, of wat dan ook, maar het wordt echt tijd om in te zien dat die spelletjes OOK een factor in het verhaal zijn.

Maar los van dit soort incidenten, is het sowieso best ziek dat kinderen helemaal opgaan in spelletjes die draaien om het zo bloedig mogelijk vermoorden van zo veel mogelijk andere mensen. De impliciete boodschap die ervan uitgaat - geweld is goed, met veel geweld ben je succesvul - is radicaal verkeerd.
In de tijd van AH-WW2 had je geen videogames, je had boeken , die ook maar ritueel verbranden omdat ze kunnen bijdragen aan iemands zieke gedachtes?
McKillemvrijdag 13 maart 2009 @ 11:43
"en grote rode knop" godverdomme kan het nog debieler
Dat is hetzelfde niveau als de klanten die toen belden als ze een storing hebben met internet en denken dat je het oplost door even een knopje in te drukken.
#ANONIEMvrijdag 13 maart 2009 @ 11:45
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vast niet alleen aan die games, maar er wordt ook wel érg makkelijk net gedaan alsof die games geen enkele invloed hebben. Je hoort het gewoon vaker: jongeren die door het lint gaan, om zich heen schieten en waarvan dan blijkt dat ze regelmatig gewelddadige videospelletjes deden op de computer. Vaak zijn ze ook depressief, hebben ze gedragsproblemen, zijn ze onzeker, of wat dan ook, maar het wordt echt tijd om in te zien dat die spelletjes OOK een factor in het verhaal zijn.
Tuurlijk kunnen spelletjes enige invloed hebben. Maar neem nou de volgende feiten mbt. Winnenden:

- De dader speelde CounterStrike
- De dader was depressief
- De ouders hadden een privé-schietbaan in de kelder
- De dader had daar al een keer op z'n vrienden geschoten (!)
- De dader kon zo een gevaarlijk vuurwapen van z'n pa meenemen
- De dader had z'n daad op internet aangekondigd

Mij maak je echt niet wijs dat het verbieden van CounterStrike etc. de meest zinvolle methode is om zo'n schietpartij in de toekomst te voorkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2009 11:46:08 ]
_Led_vrijdag 13 maart 2009 @ 11:47
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vast niet alleen aan die games, maar er wordt ook wel érg makkelijk net gedaan alsof die games geen enkele invloed hebben. Je hoort het gewoon vaker: jongeren die door het lint gaan, om zich heen schieten en waarvan dan blijkt dat ze regelmatig gewelddadige videospelletjes deden op de computer.
Ze schijnen ook allemaal, zonder uitzondering, wel eens melk gedronken te hebben. True fact.
quote:
Vaak zijn ze ook depressief, hebben ze gedragsproblemen, zijn ze onzeker, of wat dan ook, maar het wordt echt tijd om in te zien dat die spelletjes OOK een factor in het verhaal zijn.
De vraag is of er een causaal verband is.
Gaan mensen die schietspelletjes spelen daardoor moorden,
of zou het kunnen zijn dat mensen met een moorddadige aanleg schietspelletjes nou eenmaal leuk vinden ?
quote:
Maar los van dit soort incidenten, is het sowieso best ziek dat kinderen helemaal opgaan in spelletjes die draaien om het zo bloedig mogelijk vermoorden van zo veel mogelijk andere mensen. De impliciete boodschap die ervan uitgaat - geweld is goed, met veel geweld ben je succesvul - is radicaal verkeerd.
Ja, en de boodschap van pacman was dat we allemaal verdwaasd door donkere ruimtes moeten rondrennen op rare electronische muziek terwijl we pillen eten
McKillemvrijdag 13 maart 2009 @ 11:48
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vast niet alleen aan die games, maar er wordt ook wel érg makkelijk net gedaan alsof die games geen enkele invloed hebben. Je hoort het gewoon vaker: jongeren die door het lint gaan, om zich heen schieten en waarvan dan blijkt dat ze regelmatig gewelddadige videospelletjes deden op de computer. Vaak zijn ze ook depressief, hebben ze gedragsproblemen, zijn ze onzeker, of wat dan ook, maar het wordt echt tijd om in te zien dat die spelletjes OOK een factor in het verhaal zijn.
Ik ken er weinig die geen fan zijn van games als Carmageddon, Soldier of Fortune of GTA whatever.
Dat is een beetje zo'n "ja, en hitler was vegetarier" verhaal.
Dat dit soort types aggro games spelen is gewoon iets dat de grootschaligheid van deze markt illustreert.

Als er al een invloed was door games, heeft al het andere, waaronder nieuws (wat keiharde werkelijkheid is) dat ook.
quote:
Maar los van dit soort incidenten, is het sowieso best ziek dat kinderen helemaal opgaan in spelletjes die draaien om het zo bloedig mogelijk vermoorden van zo veel mogelijk andere mensen. De impliciete boodschap die ervan uitgaat - geweld is goed, met veel geweld ben je succesvul - is radicaal verkeerd.
Een game is entertainment. Ik vind het ook niet helemaal correct dan Jantje van 9 zich vermaakt met GTA IV maar dat zijn dingen waar je als ouder gewoon streng in moet wezen, vooral als je weet dat je kroost beinvloedbaar is.

Ik speel sinds mijn elfde al games als Carmageddon, maar ik ben nog net geen pacifist zegmaar.
Loedertjevrijdag 13 maart 2009 @ 11:52
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:48 schreef McKillem het volgende:


Ik speel sinds mijn elfde al games als Carmageddon, maar ik ben nog net geen pacifist zegmaar.
Heb laatst de CDRom's teruggevonden
Zo onwijs gaaf, splatssss als je over een koe heen scheurde, nog even achteruit voor nog een spllletsss geluid, downloaden van andere figuranten (hoertjes, oude omaatjes en hoppa, ook daar vol gas tegenaan racen (af en toe ging het met horten en stoten maar ze gingen lekker wel dood)

Daarna uiteraard op je fiets de weg op en het in de praktijk toepassen want dat was wat men ik de kranten schreef en waarom het verboden zou moeten worden
jogyvrijdag 13 maart 2009 @ 11:53
En we gaan door met de vertominnerisering van nederland. Elke console en pc heeft een stekker die je eruit kan trekken. Doe dat en het kind kan het niet omzeilen. Die rode knop ( ) is binnen een maand kapotgemaakt door welk hyperintelligent autistische programeerkindje ergens in Azië dan ook.
LeeHarveyOswaldvrijdag 13 maart 2009 @ 11:57
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:52 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Heb laatst de CDRom's teruggevonden
Zo onwijs gaaf, splatssss als je over een koe heen scheurde, nog even achteruit voor nog een spllletsss geluid, downloaden van andere figuranten (hoertjes, oude omaatjes en hoppa, ook daar vol gas tegenaan racen (af en toe ging het met horten en stoten maar ze gingen lekker wel dood)

Daarna uiteraard op je fiets de weg op en het in de praktijk toepassen want dat was wat men ik de kranten schreef en waarom het verboden zou moeten worden
Die koeien zaten toch in de Duitse versie, en hier zaten de oma's en hoertjes er standaard in?
NorthernStarvrijdag 13 maart 2009 @ 11:59
Dit is serieus een van de meest achterlijke voorstellen die ik ooit gehoord heb.

Ter controle heb ik andere bronnen gezocht en het is echt waar. Een commissie heeft een onderzoek gedaan en dit was een van de aanbevelingen. Een rode stopknop voor ouders om de game uit te zetten...

Violent video games red button issue

Daarna is het kennelijk door die Toine Manders in stemming gebracht en met grote meerderheid door het europarlement aangenomen.

Het ergste is nog dat wij deze mensen een dik salaris betalen voor deze poppenkast.
jogyvrijdag 13 maart 2009 @ 12:13
Ik wil een rode knop op de politiek! Elke keer als er op gedrukt wordt moeten ze twee maanden op onbetaald verlof.
#ANONIEMvrijdag 13 maart 2009 @ 12:14
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:59 schreef NorthernStar het volgende:
Ter controle heb ik andere bronnen gezocht en het is echt waar. Een commissie heeft een onderzoek gedaan en dit was een van de aanbevelingen. Een rode stopknop voor ouders om de game uit te zetten...

Violent video games red button issue

Daarna is het kennelijk door die Toine Manders in stemming gebracht en met grote meerderheid door het europarlement aangenomen.
Is er ergens een website waar je kan zien welke partijen in het EP voor en welke tegen gestemd hebben?

Dit jaar nog zijn er namelijk verkiezingen, en ik ben wel benieuwd welke partijen ik dus niet op moet gaan stemmen.

[ Bericht 56% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2009 12:14:43 ]
TheMagnificentvrijdag 13 maart 2009 @ 12:15
Wat een wereld- en technologievreemde mensen.
Loedertjevrijdag 13 maart 2009 @ 12:16
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Die koeien zaten toch in de Duitse versie, en hier zaten de oma's en hoertjes er standaard in?
Ik had koeien En ik wilde zombies en oma's .Meuhhhh, splatszzzzzzzzzzz.
ethirasethvrijdag 13 maart 2009 @ 12:21
Misschien tijd om de VVD eens te vragen hoe dit in overeenstemming is met hun zogenaamde liberale ideologie.
Zithvrijdag 13 maart 2009 @ 13:20
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vast niet alleen aan die games, maar er wordt ook wel érg makkelijk net gedaan alsof die games geen enkele invloed hebben. Je hoort het gewoon vaker: jongeren die door het lint gaan, om zich heen schieten en waarvan dan blijkt dat ze regelmatig gewelddadige videospelletjes deden op de computer. Vaak zijn ze ook depressief, hebben ze gedragsproblemen, zijn ze onzeker, of wat dan ook, maar het wordt echt tijd om in te zien dat die spelletjes OOK een factor in het verhaal zijn.

Maar los van dit soort incidenten, is het sowieso best ziek dat kinderen helemaal opgaan in spelletjes die draaien om het zo bloedig mogelijk vermoorden van zo veel mogelijk andere mensen. De impliciete boodschap die ervan uitgaat - geweld is goed, met veel geweld ben je succesvul - is radicaal verkeerd.
Zou het niet misschien kunnen zijn dat mensen die al fout in hun hoofd zijn en graag fantaseren over mensen dood schieten vanuit interesse schietspelletjes spelen, en dat het spelen ervan dus een gevolg van zijn 'interesses' is en geen trigger?

Dus niet: Emo -> schietspel -> schiet mensen dood
maar: Emo -> schietspel, Emo -> schiet mensen dood

Alsof mensen die flightsims spelen daarna pas interesse krijgen in vliegtuigen, of dat hippies na het spelen van oorlogsspelletjes oppeens bij het leger willen.
Boris_Karloffvrijdag 13 maart 2009 @ 15:13
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Die koeien zaten toch in de Duitse versie, en hier zaten de oma's en hoertjes er standaard in?
Ik had koeien en oma's, maar hoeren kan ik me niets van herinderen
Boris_Karloffvrijdag 13 maart 2009 @ 15:15
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:59 schreef NorthernStar het volgende:
Dit is serieus een van de meest achterlijke voorstellen die ik ooit gehoord heb.

Ter controle heb ik andere bronnen gezocht en het is echt waar. Een commissie heeft een onderzoek gedaan en dit was een van de aanbevelingen. Een rode stopknop voor ouders om de game uit te zetten...

Violent video games red button issue

Daarna is het kennelijk door die Toine Manders in stemming gebracht en met grote meerderheid door het europarlement aangenomen.

Het ergste is nog dat wij deze mensen een dik salaris betalen voor deze poppenkast.
rara, waarom zoveel mensen tegen de grondwet gestemd hebben.
-Strawberry-vrijdag 13 maart 2009 @ 15:30
quote:
Spelletjes zijn tegenwoordig zo ingewikkeld dat ouders ze soms lastig kunnen uitzetten.
Dutch_Couragevrijdag 13 maart 2009 @ 15:34
Waar halen ze dit soort debielen vandaan?

Ik kan me zo heerlijk ergeren aan dit soort dingen.
Pwoekievrijdag 13 maart 2009 @ 15:35
dat dit soort mensen in de politiek mogen...
MrDatavrijdag 13 maart 2009 @ 15:40
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]




Ik denk dat een rode stopknop het alleen maar moeilijker maakt voor debiele ouders, je moet immers een muis voor kunnen bedienen.
raptorixvrijdag 13 maart 2009 @ 15:47
Mijn moeder verstopte de computervoeding
Monolithvrijdag 13 maart 2009 @ 15:51
Ik presenteer speciaal voor de heer Manders mijn geniale nieuwe uitvinding, de universele spelstopper!

Pwoekievrijdag 13 maart 2009 @ 15:52
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:47 schreef raptorix het volgende:
Mijn moeder verstopte de computervoeding

hahahaha, mijn pa die haalde altijd wel iets weg.

eerst sleepte die het hele crt beeldscherm weg maar dat werd hem teveel en snapte toen dat de pc ook niet werkte zonder keyboard en muis.

dan ging ik weer het hele huis afzoeken naar keyboard en muis en weer stiekem aansluiten waarna pa weer pissig werd en de boel weer weghaalde.

we vermaakten ons wel

de spelletjes worden trouwens wel steeds realistischer en de scheidslijn met de werkelijkheid voor sommigen wellicht dun...
jogyvrijdag 13 maart 2009 @ 15:53
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:47 schreef raptorix het volgende:
Mijn moeder verstopte de computervoeding
knappe hackert die daar omheen komt.
sander89vrijdag 13 maart 2009 @ 18:12
Achterlijk besluit , pure geld verspilling is dit.
raptorixvrijdag 13 maart 2009 @ 18:46
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:53 schreef jogy het volgende:

[..]

knappe hackert die daar omheen komt.
Mijn moeder (64 jaar) studeerde in 1986 al Informatica, hahahaha die was niet dom
McKillemvrijdag 13 maart 2009 @ 19:20
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:52 schreef Pwoekie het volgende:


de spelletjes worden trouwens wel steeds realistischer en de scheidslijn met de werkelijkheid voor sommigen wellicht dun...
Nee joh. Het is nogsteeds een spel die je speelt op een beeldscherm.