Yup, ik kreeg nog wel de mededeling dat ik moest gaan afsluiten, maar vijf minuten later was het gewoon zo ver. Savegame of nietquote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:30 schreef Aurelius het volgende:
[..]
De aan/uit knop bedoel je?
Ik kan me van vroeger herinneren dat als ik te lang speelde er ook niet eerst werd gevraagd of ik al had gesaved. Nee, de computer ging gewoon op een bepaald tijdstip uit en dan was het tanden poetsen en naar bed!
Ouders van tegenwoordig.
Of ze nu schieten, en geen spelletje gespeeld hebben, of dat ze schieten en de kleding van hun favo karakter aan hebben. A freak is a freak, the guns kill the people not the games.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vast niet alleen aan die games, maar er wordt ook wel érg makkelijk net gedaan alsof die games geen enkele invloed hebben. Je hoort het gewoon vaker: jongeren die door het lint gaan, om zich heen schieten en waarvan dan blijkt dat ze regelmatig gewelddadige videospelletjes deden op de computer. Vaak zijn ze ook depressief, hebben ze gedragsproblemen, zijn ze onzeker, of wat dan ook, maar het wordt echt tijd om in te zien dat die spelletjes OOK een factor in het verhaal zijn.
Maar los van dit soort incidenten, is het sowieso best ziek dat kinderen helemaal opgaan in spelletjes die draaien om het zo bloedig mogelijk vermoorden van zo veel mogelijk andere mensen. De impliciete boodschap die ervan uitgaat - geweld is goed, met veel geweld ben je succesvul - is radicaal verkeerd.
Hier is maar 1 woord voor --> wereldvreemd.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:28 schreef Godshand het volgende:
Een oproep hiertoe van VVD'er Toine Manders kreeg donderdag bijna unanieme steun bij een stemming in het Europarlement. Spelletjes zijn tegenwoordig zo ingewikkeld dat ouders ze soms lastig kunnen uitzettenis gewoon de aan-uitknop (en anders haal je de stop er ff uit en kick je je kind met speelgoed op straat).
Wat een technisch benul hebben die Europarlementariërs![]()
![]()
In de tijd van AH-WW2 had je geen videogames, je had boeken , die ook maar ritueel verbranden omdat ze kunnen bijdragen aan iemands zieke gedachtes?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vast niet alleen aan die games, maar er wordt ook wel érg makkelijk net gedaan alsof die games geen enkele invloed hebben. Je hoort het gewoon vaker: jongeren die door het lint gaan, om zich heen schieten en waarvan dan blijkt dat ze regelmatig gewelddadige videospelletjes deden op de computer. Vaak zijn ze ook depressief, hebben ze gedragsproblemen, zijn ze onzeker, of wat dan ook, maar het wordt echt tijd om in te zien dat die spelletjes OOK een factor in het verhaal zijn.
Maar los van dit soort incidenten, is het sowieso best ziek dat kinderen helemaal opgaan in spelletjes die draaien om het zo bloedig mogelijk vermoorden van zo veel mogelijk andere mensen. De impliciete boodschap die ervan uitgaat - geweld is goed, met veel geweld ben je succesvul - is radicaal verkeerd.
Tuurlijk kunnen spelletjes enige invloed hebben. Maar neem nou de volgende feiten mbt. Winnenden:quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ze schijnen ook allemaal, zonder uitzondering, wel eens melk gedronken te hebben. True fact.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vast niet alleen aan die games, maar er wordt ook wel érg makkelijk net gedaan alsof die games geen enkele invloed hebben. Je hoort het gewoon vaker: jongeren die door het lint gaan, om zich heen schieten en waarvan dan blijkt dat ze regelmatig gewelddadige videospelletjes deden op de computer.
De vraag is of er een causaal verband is.quote:Vaak zijn ze ook depressief, hebben ze gedragsproblemen, zijn ze onzeker, of wat dan ook, maar het wordt echt tijd om in te zien dat die spelletjes OOK een factor in het verhaal zijn.
Ja, en de boodschap van pacman was dat we allemaal verdwaasd door donkere ruimtes moeten rondrennen op rare electronische muziek terwijl we pillen etenquote:Maar los van dit soort incidenten, is het sowieso best ziek dat kinderen helemaal opgaan in spelletjes die draaien om het zo bloedig mogelijk vermoorden van zo veel mogelijk andere mensen. De impliciete boodschap die ervan uitgaat - geweld is goed, met veel geweld ben je succesvul - is radicaal verkeerd.
Ik ken er weinig die geen fan zijn van games als Carmageddon, Soldier of Fortune of GTA whatever.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een game is entertainment. Ik vind het ook niet helemaal correct dan Jantje van 9 zich vermaakt met GTA IV maar dat zijn dingen waar je als ouder gewoon streng in moet wezen, vooral als je weet dat je kroost beinvloedbaar is.quote:Maar los van dit soort incidenten, is het sowieso best ziek dat kinderen helemaal opgaan in spelletjes die draaien om het zo bloedig mogelijk vermoorden van zo veel mogelijk andere mensen. De impliciete boodschap die ervan uitgaat - geweld is goed, met veel geweld ben je succesvul - is radicaal verkeerd.
Heb laatst de CDRom's teruggevondenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:48 schreef McKillem het volgende:
Ik speel sinds mijn elfde al games als Carmageddon, maar ik ben nog net geen pacifist zegmaar.
Die koeien zaten toch in de Duitse versie, en hier zaten de oma's en hoertjes er standaard in?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:52 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Heb laatst de CDRom's teruggevonden
Zo onwijs gaaf, splatssss als je over een koe heen scheurde, nog even achteruit voor nog een spllletsss geluid, downloaden van andere figuranten (hoertjes, oude omaatjes en hoppa, ook daar vol gas tegenaan racen (af en toe ging het met horten en stoten maar ze gingen lekker wel dood)
Daarna uiteraard op je fiets de weg op en het in de praktijk toepassen want dat was wat men ik de kranten schreef en waarom het verboden zou moeten worden
Is er ergens een website waar je kan zien welke partijen in het EP voor en welke tegen gestemd hebben?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:59 schreef NorthernStar het volgende:
Ter controle heb ik andere bronnen gezocht en het is echt waar. Een commissie heeft een onderzoek gedaan en dit was een van de aanbevelingen. Een rode stopknop voor ouders om de game uit te zetten...![]()
Violent video games red button issue
Daarna is het kennelijk door die Toine Manders in stemming gebracht en met grote meerderheid door het europarlement aangenomen.
Ik had koeienquote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die koeien zaten toch in de Duitse versie, en hier zaten de oma's en hoertjes er standaard in?
Zou het niet misschien kunnen zijn dat mensen die al fout in hun hoofd zijn en graag fantaseren over mensen dood schieten vanuit interesse schietspelletjes spelen, en dat het spelen ervan dus een gevolg van zijn 'interesses' is en geen trigger?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die koeien zaten toch in de Duitse versie, en hier zaten de oma's en hoertjes er standaard in?
rara, waarom zoveel mensen tegen de grondwet gestemd hebben.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:59 schreef NorthernStar het volgende:
Dit is serieus een van de meest achterlijke voorstellen die ik ooit gehoord heb.
Ter controle heb ik andere bronnen gezocht en het is echt waar. Een commissie heeft een onderzoek gedaan en dit was een van de aanbevelingen. Een rode stopknop voor ouders om de game uit te zetten...![]()
Violent video games red button issue
Daarna is het kennelijk door die Toine Manders in stemming gebracht en met grote meerderheid door het europarlement aangenomen.
Het ergste is nog dat wij deze mensen een dik salaris betalen voor deze poppenkast.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |