abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66993192
Geen brief aan God dus, zoals we ze in de kranten vaak lezen (en in sommige kranten zijn het vooral dreigbrieven geworden), een brief van de heere zelf welke ik recent ontving in mijn hotmail en welke ik jullie niet wilde onthouden:

Geacht evenbeeld,

Vanaf de paar duizend jaar na Uw schepping, heb ik met een groeiende afstand (wegens het uitdijende heelal) kunnen zien hoe jullie je ontwikkeld hebben. Of die ontwikkeling een positieve is, zal afhangen van jullie eigen wereldbeeld.
De progressieve denkers onder U allen zullen bij de vorige zin een gevoel van euforie ervaren hebben, de conservatieve denkers onder U allen zullen meer vraagtekens stellen en vooral minder snel aannemen dat zij het gelijk aan de zijde hebben, doch naar de buitenwereld toe het tegengestelde ten toon spreiden. Nu zult U door de voorgaande zin mogelijkerwijs weer denken dat ik een politiek concept ben, niets is echter minder waar: ik ben er immers voor jullie allemaal.

Het antwoord op de vraag of de ontwikkeling van de mens sinds Uw schepping een positieve danwel negatieve is, kan ik en enkel alleen ik beantwoorden, daar slechts ikzelf alwetend ben. Uw eigen interpretatie van mij en mijn schepping is louter een product van uw eigen perceptie, niet de absolute waarheid welke ik zelf ben. Is het dan zinloos wanneer U zich inspant om mijn boodschap op de juiste manier te interpreteren? Geenszins.

Het is namelijk zo, dat U als mens niet altijd zeker kunt weten wat U exact moet doen op een bepaald moment, op een bepaalde plaats en in een bepaalde tijd met enorm complexe omstandigheden. Dat hoeft U van mij ook niet zeker te weten; anders had ik U wel als zodanig geschapen.
Wat ik wel van U verlang, is dat U leert luisteren. Niet in het bijzonder naar mij, ik ben er inmiddels aan gewend dat dat slechts bij hoge uitzondering gebeurt en het zullen Uw oren zijn welke minder perfect geschapen zijn dan Uw ogen (aldus de creationisten), welke daarvoor de verklaring vormen.

U dient er na het lezen van deze brief naar te streven te leren luisteren naar het binnenste van Uzelf. Jazeker dat is er, U bent immers gebouwd vanuit een basisconcept, een blauwdruk. "De schepping" is de naam die mijn directe navolgelingen daar aan gaven, anderen hebben populair-wetenschappelijke terminologie verkozen als "DNA", "The Big Bang" en "Het oeratoom" of "Higgsdeeltje".
Het is mij om het even op welke wijze U het ultieme doel van Uw tot de dood zinloze zoektocht benoemt; laat daar voor de verandering eens geen misverstand over bestaan.
U bent allen mens en dus is Uw fundamentele doel hetzelfde. Ik kan dat doel niet benoemen daar de naam slechts, nogmaals, volgt uit Uw eigen interpretatie.

Volg die weg dus, hoe deze weg er uit ziet, kan ik U niet vertellen. Ik kan U ook niet vertellen, waar deze weg toe leidt. Hoe dat er namelijk uit zal zien, hangt vooral van Uw eigen ogen af en niet de mijne.
Doe daarom datgene wat Uzelf goed acht, en dan niet datgene wat U middels relativering van Uw diepste morele verlangens kunt rechtvaardigen, maar datgene waarvan U, op Uw lichtste en donkerste moment tot in het binnenste van Uw ziel niet voelt, maar ondergaat. Zo nu en dan geef ik U daar de gelegenheid toe in vele gedaanten. Het is aan U lering te trekken uit de inzichten die U op deze momenten ingegeven krijgt.

Met de allervriendelijkste groet ter Hemel,

God.

PS: Indien U meent een atheïst te zijn; ook U waardeer ik als juist één van de parade-paardjes van mijn schepping. Het één kan namelijk niet zonder het ander. Maar wel wil ik U een klein feitje onthullen uit mijn bron van grenzeloze onwetendheid in dit bijzondere jaartal: Darwin was geen atheïst als U, maar een agnost.

PS2 (dat is geen console): Indien U zich afvraagt waarom ik mij in Uw moederstaal aan U openbaar, welnu: dat kan ik gewoon. Het is echter slechts, zoals zo vaak, Uw eigen interpretatie van mij welke dat mogelijk maakt.

Rare knakker die God, ik snap er niks van. Maarja het zal allemaal wel. Een goede nachtrust, Pete.

[ Bericht 2% gewijzigd door sneakypete op 13-03-2009 00:27:09 ]
  donderdag 12 maart 2009 @ 23:48:12 #2
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_66993384
Denk je dat God het moderne Nederlands nog kan lezen? Of überhaupt ooit op fok komt?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_66993927
Wie?
pi_66995030
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 23:42 schreef sneakypete het volgende:
PS2 (dat is geen console)
God bedoelt denk ik PPS
  vrijdag 13 maart 2009 @ 00:56:25 #5
181657 LordNemephis
computer says no
pi_66995031
Daar hebben ze spamfilters voor uitgevonden.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_66995125
Oh, Darwin was agnost en geen atheïst. Als nú niet alle atheïsten agnost of gelovig worden, weet ik het ook niet meer.
Whaaaat???? No money?
  Redactie Frontpage vrijdag 13 maart 2009 @ 01:26:53 #7
4530 crew  Crazy Harry
pi_66995486
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 01:02 schreef Johnny-V het volgende:
Oh, Darwin was agnost en geen atheïst. Als nú niet alle atheïsten agnost of gelovig worden, weet ik het ook niet meer.
Agnost ben je nogal snel, de meeste mensen die zich atheïst noemen blijken na doorvragen simpelweg agnost te zijn...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  vrijdag 13 maart 2009 @ 06:11:41 #8
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_66996437
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 01:26 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Agnost ben je nogal snel, de meeste mensen die zich atheïst noemen blijken na doorvragen simpelweg agnost te zijn...
Weet je dat zeker...?
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  vrijdag 13 maart 2009 @ 06:20:20 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_66996452
Darwin was geen agnost. Hij had zelfs theologie gestudeerd.
quote:
Darwins vader vond echter dat hij niet veel nuttigs uitvoerde. Hij besloot dat Charles dan maar dominee moest worden en schreef hem in voor een studie theologie aan het Christ's College van de universiteit van Cambridge.

Darwin deed in januari 1831 examen. Hij muntte uit in klassieke studies, wiskunde en natuurkunde en deed het goed in theologie, zodat hij de tiende score had van de 178 geslaagden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 13 maart 2009 @ 06:47:23 #10
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_66996553
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 06:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is redelijk zeker dat Darwin aan het einde van z'n leven agnost was. Het overlijden van z'n kind heeft daar flink aan bijgedragen. (Denkbeelden kunnen veranderen.)
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  vrijdag 13 maart 2009 @ 08:20:51 #11
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_66997120
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 06:47 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Het is redelijk zeker dat Darwin aan het einde van z'n leven agnost was. Het overlijden van z'n kind heeft daar flink aan bijgedragen. (Denkbeelden kunnen veranderen.)
Toen Darwin in 1871 zijn 'The Descent of Man' publiceerde was het voor hem 'alsof hij een moord bekende'.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_67001069
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 06:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dan kun je geen agnost zijn?

Zoals ik het begrepen had, was Darwin vooral vrij mild over religieuze ideeën omdat zijn vrouw zo gelovig was.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:15:49 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_67001944
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 01:26 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Agnost ben je nogal snel, de meeste mensen die zich atheïst noemen blijken na doorvragen simpelweg ook agnost te zijn...
Ik fix het even voor je.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:22:46 #14
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_67002199
Beste reageerders

Aangezien ik ten alle tijden overal aanwezig ben, zit ik ook in al julie reakties. Zelfs degeen die mijn bestaan proberen te ontkennen.

Grt
God
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:04:55 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67003754
Beste God
Dank voor Uw brief, ik kreeg met dezelfde post ook een brief van ene Jahwe, een meneer Allah, een hele stapel Hindustaanse de-iteiten, wat natuurgeesten etc. Bovendien kreeg ik er eentje van een Katholieke God, een Gereformeerde god, een Nederlans hervormde god, een vrijzinnig protestante god etc etc
Dus voordat u claimt dat u de schepper bent, wil ik toch graag even weten wie u dat mandaat heeft gegeven dit te claimen, de anderen claimen namelijk hetzelfde.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_67009818
nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')