abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66986129
Nu ik volwassenheid nader word ik mij steeds meer bewust van het belang van een goed voorkomen. Je hoeft er niet tip top uit te zien, maar in het leven kom je vaak al verder als je je haar doet en een nette broek aantrekt met bijpassende schoenen. Kleding maakt immers de man.

Nederland is een land van ongemanierde boeren. Dat was in de Gouden Eeuw al zo, maar nu is het veel erger. In de jaren zestig hebben we stijlregels namelijk het raam uitgegooid omdat deze tegen de credo's 'doe waar je zin in hebt' en 'wees vooral jezelf' ingaan. Dat is jammer, want jongeren weten nu vaak niet meer hoe je je stijlvol en netjes kleedt en gedraagt.

Het ergste is nog wel het dragen van sportsokken. Of nog erger: een spijkerbroek met sportschoenen. Dat doe je dan niet aan naar de supermarkt, maar naar een college. Of naar een borrel. Mijn God. Als ik dat zie, val ik de rest van de avond mijn studiegenoten lastig met cultuurpessimistische overpeinzingen.

Waar is de stijl gebleven?
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_66986217
Mijn scheikunde leraar heeft altijd sportschoenen onder een normale (dus 9 van de 10 keer een spijkerbroek) aan

Dus klacht terecht. Inderdaad zeer kansloos
Do you think you will walk away untested?
pi_66986311
flikker eens op met die Geenstijl-topics
"Iedereen heeft zo z'n positieve en negatieve pluspunten."
pi_66986317
Jij ondersteunt zeker ook tijdens het pissen je lul met je pink?
Ja.
pi_66986347
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 21:31 schreef Xu het volgende:
pi_66986368
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 21:31 schreef Xu het volgende:
En dat heeft er mee te maken omdat ..... <vul in>
Do you think you will walk away untested?
  donderdag 12 maart 2009 @ 21:33:21 #7
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_66986415
Gelukkig zijn er mensen die voor mij bepalen. Da's wel fijn.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_66986447
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 21:32 schreef Natrium het volgende:

[..]

En dat heeft er mee te maken omdat ..... <vul in>
Het stijlvol is
Ja.
  donderdag 12 maart 2009 @ 21:34:19 #9
181657 LordNemephis
computer says no
pi_66986485
quote:
Mijn God. Als ik dat zie, val ik de rest van de avond mijn studiegenoten lastig met cultuurpessimistische overpeinzingen.
Dat heb ik altijd bij het lezen van dit soort topics
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_66986496
lol wtf is dit
pi_66986642
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 21:33 schreef Xu het volgende:

[..]

Het stijlvol is
zoiets al je pink omhoog houden als je een kopje thee drinkt......
pi_66986687
Volledig terechte klacht.
Cause nobody likes rock anymore!
pi_66986726
Meisjes in trainingsbroeken.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  donderdag 12 maart 2009 @ 21:39:04 #14
176380 Hanenwurger
http://www.hanenwurger.org
pi_66986761
Aan stijlloze kleding geen gebrek: Ik noem hier even de G-starlijn, de colberts met capuchon, die broeken die zo laag hangen dat je die lelijke merkbevattende shorts ziet (plus daarboven een zeer onintelligent hoofd), alles uit winkels waar infantiele hededaagsche top 40 muziek wordt gedraaid, broeken zonder broekzakken op de kont etc etc.

zucht waar is de tijd gebleven dat iedereen in een zwart hemd of een bruin uniform rondliep....
Wir tanzen Ado Hinkel, Benzino Napoloni, Wir tanzen Schiekelgrueber, Und tanzen mit Maitreya, Mit Totalitarismus, Und mit Demokratie, Wir tanzen mit Fascismus, Und roter Anarchie
Eins, zwei, drei, vier Kammerad, komm tanz mit mir!
  donderdag 12 maart 2009 @ 21:39:50 #15
248392 _Parallax
Radicaal Relativisme
pi_66986809
De stijl ligt met de rest van de wereld in de prullenbak.

Mag ik vragen waarom je in de openingspost refereert aan het begrip 'belang'? Welk belang? Het belang van conformisme?
Uitersten zijn een menselijk verzinsel.
  donderdag 12 maart 2009 @ 21:39:57 #16
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_66986822
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 21:39 schreef Hanenwurger het volgende:

zucht waar is de tijd gebleven dat iedereen in een zwart hemd of een bruin uniform rondliep....
1338.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_66986870
Eens met TS
  donderdag 12 maart 2009 @ 21:41:35 #18
185261 Scaurus
Memento mori
pi_66986931
quote:
Aan stijlloze kleding geen gebrek: Ik noem hier even de G-starlijn, de colberts met capuchon, die broeken die zo laag hangen dat je die lelijke merkbevattende shorts ziet (plus daarboven een zeer onintelligent hoofd), alles uit winkels waar infantiele hededaagsche top 40 muziek wordt gedraaid, broeken zonder broekzakken op de kont etc etc.
Dat je met deze kleding door de stad slentert is an sich zo erg nog niet. Couldn't care less. Het stijlgevoel is echter in zo'n mate afwezig dat jongeren niet meer weten dat het debiel is om zo'n afzakbroek naar college of een bruiloft aan te trekken.

Maar het is kut, ja. Normale kleding is amper te vinden.
pi_66986999
quote:

Dat is nog altijd minder erg dan versleten spijkerbroek met houthakkersblouse erboven.
Cause nobody likes rock anymore!
  donderdag 12 maart 2009 @ 21:43:01 #20
185261 Scaurus
Memento mori
pi_66987007
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 21:39 schreef _Parallax het volgende:
Mag ik vragen waarom je in de openingspost refereert aan het begrip 'belang'? Welk belang? Het belang van conformisme?
Het belang om goed over te komen op mensen. Je kan dit conformisme noemen, maar zie jij het ook als conformisme als je je aantrekkelijk kleed om bij het uitgaan een meisje te scoren?
pi_66987039
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 21:37 schreef FANN het volgende:

[..]

zoiets al je pink omhoog houden als je een kopje thee drinkt......
Jij snapt hem..

Zogenaamd stijlvol
Ja.
  donderdag 12 maart 2009 @ 21:48:59 #22
248392 _Parallax
Radicaal Relativisme
pi_66987335
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 21:43 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Het belang om goed over te komen op mensen. Je kan dit conformisme noemen, maar zie jij het ook als conformisme als je je aantrekkelijk kleed om bij het uitgaan een meisje te scoren?
Kleedt, als je graag goed over wil komen

Vind je niet dat kleding (binnen bepaalde grenzen van hygiene en een zekere norm van algemeen geaccepteerde vormen van kledij) een erg dun laagje is om mensen op te beoordelen?

Tuurlijk kijkt men naar elkaar op vele niveaus, maar men kan elkaar daar ook een aardig mee voor ogen draaien en wakkert er zijdelings ook materialistische lusten mee aan.

Vind ik ook iets waar we allemaal maar eens wat eerlijker naar moeten kijken. We krijgen de wereld die we zelf maken natuurlijk.
Uitersten zijn een menselijk verzinsel.
  donderdag 12 maart 2009 @ 21:49:55 #23
214371 SuspendedAnimation
Schudden voor gebruik
pi_66987386
Ik ga morgen maar eens stappen in pak .
pi_66987405
En hoe zouden de vrouwen zich moeten kleden? Dit topic meldt alleen mannenkleding.
I'll throw my apples if you get too close to me.
pi_66987428
Nooit gehoord van mode zeker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')