Jij hebt het Subaru-tsshhhh geluidje in gedachten.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:13 schreef Neliel87 het volgende:
Gelukkig hoor je het alleen als je schakelt, dus in een 30-km zone zal je het niet zoveel horen.. Op de snelweg mogen ze me best een Johnny vinden, die auto gaat toch als een slak op het moment!Maar goed wat ik zelf al zeg, het lijkt me leuk maar weet niet of het me gaat vervelen/irriteren.
Klopt ja, helaas zit je met een 1.4 liter diesel al snel over de 2,000 toeren - dus dan hoor je het vrij wel continu. Maar goed ik heb er toch van afgezien. Ga het geld maar stoppen in een setje devil eyes.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:14 schreef illusions het volgende:
Jij hebt het Subaru-tsshhhh geluidje in gedachten.De Dodge Journey die ik heb hoor je constant fluiten als je in straten rijdt of plekken waar het geluid kan weerkaatsen, en wanneer je de koppeling indrukt blaast hij alle druk af in 1 fluitje. Dan schakel je door, en wanneer de turbo er weer in kickt begint ie weer te fluiten (bij een krappe 2000 toeren al - 2.0 liter diesel).
Ik denk dat dat hoofdzakelijk komt omdat het een huurauto is. Iedereen rijdt dan anders met de koppeling... Ik heb bijna 20.000 op mijn 207 staan (nog geen jaar oud) en ik heb nergens last vanquote:Nu worden die auto's aardig afgeragd, maar er stond ook maar 10k op de teller, en dan vind ik het vrij raar dat de koppeling zo tikt. Daarentegen huur ik nu een Dodge Journey (SUV) met 1000km (!!) op de teller en die koppeling tikt ook, dus is dat gewoon iets wat je hebt met een diesel auto of duidt het op een mankement?
Zijn er hier mensen met een 207 die vaak problemen heeft, reparaties nodig enzo? Wat is dan je km-stand en bouwjaar?
Ik heb een 207 uit 2007 (UK versie, dus stuur rechts) met zo'n 18.000 miles (30.000km) op de teller en nog nooit iets aan hoeven repareren (bij officiele garage in onderhoud).quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:14 schreef illusions het volgende:
Zijn er hier mensen met een 207 die vaak problemen heeft, reparaties nodig enzo? Wat is dan je km-stand en bouwjaar?
Ik houd ook nooit m'n voet op de koppeling, ja de eerste 3 versnellingen want met een 1.4 moet je redelijk rap doorschakelen. Maar ik zal het vandaag even voor je proberen als ik naar huis rijd.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:36 schreef illusions het volgende:
Met een tikkende koppeling bedoel ik niet zozeer het geluid, maar een resonantie. Als ik bijvoorbeeld mijn voet op de koppeling hou tijdens het rijden (niet ingedrukt uiteraard, maar bijv. tijdens het optrekken zet je je voet pas naast de koppeling als je eenmaal in z'n 5 zit).
Heb het al bij veel auto's gemerkt, en bij de 207 merkte ik dit wel het duidelijkst. Bij een benzinemotor nooit gehad, afgeragd of niet. Dacht dat het gewoon iets diesel-eigen was, maar blijkt dus toch een mankement? Moet hier dan wel op letten aangezien ik volgende maand een nieuwe auto (diesel) wil kopen.
Nou ik heb het voor je getest.. Pak-en-beet 150 kilometer gereden gisteren in totaliteit, enige tijd m'n voet op de koppeling gehouden, zowel op hogere snelheden als binnen de bebouwde kom. Het enige wat ik daadwerkelijk voel is hetzelfde als op de rem en het gaspedaal, is lichte trilling. Maar dit komt gewoon van de diesel motor af die uit nature gewoon meer trilt. Geen getik, niks.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:26 schreef Neliel87 het volgende:
[..]
Ik houd ook nooit m'n voet op de koppeling, ja de eerste 3 versnellingen want met een 1.4 moet je redelijk rap doorschakelen. Maar ik zal het vandaag even voor je proberen als ik naar huis rijd.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:53 schreef uniekhoorn het volgende:
Kijk eens, wat bij ons op de oprit staat??
Van mij, helemaal van mij!
[ afbeelding ]
Rijdt idd als een zonnetje
Ik zou op voorhand "nee" zeggen, maar ik ben benieuwdquote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:41 schreef rena het volgende:
[..]
Ik ga er over een week 1300km mee rijden, ik ben wel benieuwd of hij een beetje comfortabel is op lange ritten
Ikzelf ook, maar ik heb geen andere optiesquote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:49 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik zou op voorhand "nee" zeggen, maar ik ben benieuwd
308! Owwwwwwwwwwwwwwwwquote:Op zaterdag 30 mei 2009 20:41 schreef rena het volgende:
[..]
Ikzelf ook, maar ik heb geen andere optiesMijn zus mag al met de 308 van mijn moeder
Ja, is een geweldig dingquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |