precies maar het is wel opvallend hoe meteen naar games wordt gewezen als de schuldige...quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:19 schreef kraaksandaal het volgende:
Het is nogal afhankelijk hoe je met prikkels omgaat en het maakt niet zoveel uit waar die vandaan komen
Dat is echt niet waar meer, games worden steeds meer sociaal geaccepteerd.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:17 schreef Akwableet het volgende:
Naar mijn weten is nooit bewezen dat games aggressief maken. Er is zelfs een boek geschreven (kan de titel op verzoek opzoeken) waaruit blijkt dat kinderen die gamen, door hun betere probleemoplossende vermogen, juist makkelijker meekunnen op school en met tegenslagen om kunnen gaan. Ergo, ze zijn juist minder vaak onder prestatie-stress.
Komt bij dat ze wel vaker gepest worden, maar dat is geloof ik ook zelden de aanleiding voor zo'n slachtpartij.
Nouja dat wel. Games zorgen voor de aanmaak van adrenaline en testosteron. Kinderen die schietspellen speelden waren na afloop agressiever dan kinderen die dat niet deden. Maarja, datzelfde geldt voor wanneer je in een achtbaan stapt. Langetermijnverschuivingen in de moraal van kinderen zijn niet gevonden.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:17 schreef Akwableet het volgende:
Naar mijn weten is nooit bewezen dat games aggressief maken.
Juist niet. Uit recent onderzoek is gebleken dat het niet spelen van games de enige significante indicator was voor mogelijk probleemgedrag. Waarschijnlijk omdat ze tegenwoordig op school niets om over te praten hebben of schijnbaar geen vrienden hebben (die games willen spelen).quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:17 schreef Akwableet het volgende:
Komt bij dat ze wel vaker gepest worden, maar dat is geloof ik ook zelden de aanleiding voor zo'n slachtpartij.
Dan wordt je einzelganger en is de afloop moeilijk te voorspellen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:22 schreef speknek het volgende:
Juist niet. Uit recent onderzoek is gebleken dat het niet spelen van games de enige significante indicator was voor mogelijk probleemgedrag. Waarschijnlijk omdat ze tegenwoordig op school niets om over te praten hebben of schijnbaar geen vrienden hebben (die games willen spelen).
je vergeet GTA en Manhuntquote:Op donderdag 12 maart 2009 09:29 schreef Koekz het volgende:
Kvraag me toch af, als counterstrike dit met je doet, wat spellen als The Sims, Bully, GTA of Red Alert dan met je doen
Kvergeet manhunt helemaal niet want die is butquote:
Ik maakte bij Rollercoaster Tycoon soms expres een achtbaan te kort, mwuahahahaha.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:29 schreef Koekz het volgende:
Kvraag me toch af, als counterstrike dit met je doet, wat spellen als The Sims, Bully, GTA of Red Alert dan met je doen
En de spaceshot heel kort maken, maar wel op maximale lanceerkrachtquote:Op donderdag 12 maart 2009 09:37 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik maakte bij Rollercoaster Tycoon soms expres een achtbaan te kort, mwuahahahaha.
Dan vallen er allemaal poppetjes uit.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:37 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik maakte bij Rollercoaster Tycoon soms expres een achtbaan te kort, mwuahahahaha.
En de overlevenden pakte ik dan met zo'n haak en gooide ik in de kanovijver.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:38 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Dan vallen er allemaal poppetjes uit.
Dus hij was ook nog eens doof?quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:41 schreef Pappie_Culo het volgende:
Breaking News: DADER MASTURBEERDE GEREGELD!
Ik zei vaker, niet altijd of heel veel. Dat mensen die sociaal moeilijker meekunnen eerder in een fantasiewereld verdwijnen is voor zover mij bekend een feit. Kan je misschien wel de discussie oorzaak/gevolg over voeren (duiken we weg omdat we sociaal minder zijn of zijn we sociaal minder omdat we wegduiken). Het was geen aanval verder hoor, ik game, mijn vrienden gamen, mijn vriendinnetje gamed (soms) en er is niks mis met onsquote:Op donderdag 12 maart 2009 09:21 schreef Birra het volgende:
[..]
Dat is echt niet waar meer, games worden steeds meer sociaal geaccepteerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |