Als er een keer zo'n 17 jarig knulletje in z'n smoel geschoten wordt kun je er vergif op innemen dat het aantal 'gewapende' overvallen behoorlijk zal afnemen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 08:55 schreef kraaksandaal het volgende:
Het wachten is nu op de chauffeur die zijn illigale gun trekt en ze overhoop knalt.
Geterroriseerd worden door lichtgetinten die je hebt opgehaald in de Witte de Withstraat is nooit grappigquote:De twee Rotterdammers waren iets na twee uur ’s nachts bij De Haas ingestapt bij de standplaats aan de Witte de Withstraat in het centrum van Rotterdam, vertelt hij.
Die krijgt van de rechter een douw van heb ik jouw daarquote:Op donderdag 12 maart 2009 08:55 schreef kraaksandaal het volgende:
Het wachten is nu op de chauffeur die zijn illigale gun trekt en ze overhoop knalt.
Hij is helemaal niet gestoord hoor, dat hij zijn vrouw met een bijl op haar hoofd sloeg was in zijn cultuur normaal ??? Dat zou hij vast niet nog eens doen !quote:Het is misgegaan omdat de Marokkaan N. is beoordeeld naar Westerse maatstaven, stelt Joop de Jong, hoogleraar culturele en internationale psychiatrie aan de VU in Amsterdam en de University School of Medicine in Boston (VS). Hij sprak N. in 2003 in het kader van een contra-expertise. Volgens De Jong lijkt N. narcistisch en paranoïde, maar is hij dat niet. Zijn trotse, wantrouwende houding is 'met Westerse ogen verkeerd geïnterpreteerd'.
Oh really?quote:Op donderdag 12 maart 2009 08:03 schreef LXIV het volgende:
Hoe kan iets nu racistisch geweld zijn wanneer getinten een blanke afrossen? Een zwarte voorkeur geven bij een sollicitatie is toch ook geen discriminatie? Je zou zelfs niet eens echt van geweld kunnen spreken, maar eerder van het rechtzetten van historisch-koloniale misvattingen. Dat die jongens dan geheel vrijwillig in hun eigen tijd ondernemen.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:21 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die krijgt van de rechter een douw van heb ik jouw daarDie heeft geen excuus dat hij uit een andere cultuur komt ensow......
Uit een topic op FP :
Man zat vijftien jaar in tbs zonder gek te zijn
[..]
Hij is helemaal niet gestoord hoor, dat hij zijn vrouw met een bijl op haar hoofd sloeg was in zijn cultuur normaal ??? Dat zou hij vast niet nog eens doen !Of begrijp ik het nu verkeerd ?
![]()
Hij probeerde zijn vrouw te vermoorden, maar dat mislukte omdat hij haar verkeerd raakte.quote:Dat N. voor een Dat N. voor een relatief klein delict vijftien jaar heeft vastgezeten, noemt De Jong 'een pure schande'.
Gefrustreerde mensen omdat ze in een land geboren zijn met uitstekende sociale voorzieningen, een hoog welvaartsniveau, prima medische zorg, gratis en voor iedereen toegankelijk relatief goed onderwijs, werkgelegenheid (althans, tot een paar maanden terug)?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:28 schreef Mutant01 het volgende:
Gefrustreerde mensen die zich bedreigd voelen door Wilders-aanhangers als Lemmeb en er dan op los gaan slaan omdat ze geen enkele witman meer vertrouwen.
Hoor ik hier de advocaat van de verdachten?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:28 schreef Mutant01 het volgende:
Gefrustreerde mensen die zich bedreigd voelen door Wilders-aanhangers als Lemmeb en er dan op los gaan slaan omdat ze geen enkele witman meer vertrouwen.
Is dat niet een wat ongenuanceerde reactie? ik krijg bijna de indruk dat ze generaliseren.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:28 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens jou is Wilders de oplossing, dat zegt genoeg over jou.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij een groot minderwaardigheidscomplex.
Ja, tuurlijk is dat een ongenuanceerde reactie, maar niet geheel onverwacht. Net zoals dat er mensen waren die basisscholen gingen bekladden met hakenkruizen, molotovcocktails gooiden naar moskeeén en basisscholen in de fik gingen steken. Valt natuurlijk nooit goed te praten, maar is wel een gevolg van de verharding van de samenleving en het debat.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Is dat niet een wat ongenuanceerde reactie? ik krijg bijna de indruk dat ze generaliseren.
Wouw, je erkent dat er een probleem is anders zou je ook niet zeggen dat er een oplossing nodig is, maar wat Wilders ermee te maken heeft in dit geval ontgaat mij volkomen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:19 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Volgens jou is Wilders de oplossing, dat zegt genoeg over jou.
Het geeft een indicatie van jouw inschattingsvermogen, hou in het vervolg je persoonsanalyses voor jezelf.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wouw, je erkent dat er een probleem is anders zou je ook niet zeggen dat er een oplossing nodig is, maar wat Wilders ermee te maken heeft in dit geval ontgaat mij volkomen.
Volgens mij is het niet een gevolg van de verharding van het debat, maar worden dergelijke proleten door van allerlei getriggerd, niet gehinderd door enig beschavingspeil. Dát lijkt mij het probleem. Je gaat toch niet willekeurige taxichauffeurs in elkaar trimmen omdat Wilders je iets onwelgevalligs heeft gezegd?! Dat wil er bij mij echt niet in.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk is dat een ongenuanceerde reactie, maar niet geheel onverwacht. Net zoals dat er mensen waren die basisscholen gingen bekladden met hakenkruizen, molotovcocktails gooiden naar moskeeén en basisscholen in de fik gingen steken. Valt natuurlijk nooit goed te praten, maar is wel een gevolg van de verharding van de samenleving en het debat.
Wilders is een oplossing ja. Maar niet alleen Wilders. Kogels tegen dit soort lui kan ook heel goedquote:Op donderdag 12 maart 2009 13:19 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Volgens jou is Wilders de oplossing, dat zegt genoeg over jou.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:56 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wilders is een oplossing ja. Maar niet alleen Wilders. Kogels tegen dit soort lui kan ook heel goed
Da's meestal met 'racistisch geweld'. Dat maakt dit echt niet minder 'racistisch'.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:45 schreef WHATSHESAID het volgende:
Sja, je kunt er wel van alles bij gaan halen van beide kanten, maar voor mij is het gewoon het zoveelste verhaal van een stel agressieve debieltjes die niet met alcohol om kunnen gaan.
Dat zou zijn uitspraak in ieder geval niet verklaren. Tuurlijk komt er enige vorm van gebrek aan meegekregen fatsoen bij kijken, maar ik denk wel degelijk dat de verharding in taal en de toenemende frustratiies debet zijn aan de algehele sfeer in Nederland. De nuchterheid van het debat, een kenmerk van Nederland zoals ik het kende, lijkt verdwenen en de middenweg is verloren. Het is OF pappen en nathouden, OF neerschieten en deporteren.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:51 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet een gevolg van de verharding van het debat, maar worden dergelijke proleten door van allerlei getriggerd, niet gehinderd door enig beschavingspeil. Dát lijkt mij het probleem. Je gaat toch niet willekeurige taxichauffeurs in elkaar trimmen omdat Wilders je iets onwelgevalligs heeft gezegd?! Dat wil er bij mij echt niet in.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:00 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Staat het al vast dat het verhaal van deze man de waarheid is? Ik zou de andere kant van het verhaal ook wel willen horen. Misschien was het wel een xenofobe idioot die de allochtonen in zijn taxi aan het beledigen was. Alhoewel uitspraken zoals: "alle moslims uit Europa" op internet tegenwoordig als normaal worden gezien, kan ik het begrijpen dat in de echte wereld dit je niet in dank wordt afgenomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |