*help
Ff verhaaltje introduceren... mijn ouders zijn een week weg dus ik moet voor mezelf koken. De afgelopen de avonden al gelukt maar vanavond heb ik een vriend uitgenodigd, vroeger was die altijd sceptisch over wat alles uit het buitenland komt maar nu ik een Turkse vriendin heb draait ie al bij en heb ik hem zelfs zo ver dat ie ooit zelfs een keer eventueel op vakantie naar Turkije zou willen.
Nou al met al, als verrassing, heb ik mij voorgenomen om vanavond voor hem een Turks gerecht klaar te maken. Ik heb gekozen voor
sac kavurma omdat ik dat zelf erg lekker vind en dit niet het recht toe recht aan Doner is wat iedereen wel kent.
Ik wil het gaan bereiden met kaas (als echte Hollander

) buiten het feit dat ik verschillende versie op heb in het verleden waren die met kaas toch het lekkerst.
Nu heb ik mijn vriendin gevraagd om het recept maar ze is niet echt een keukenprinses dus die wist het niet.
Ze had het idee geopperd om haar moeder het recept te sturen, echter (vanwege tijd gebrek) leek het mij beter om naar het Turkse supermarktje te gaan achter mijn ouders appartement.
Nou daar heen gegaan en daar aan de slager gevraagd wat ik nodig had. Bleek het een Islamitsche slager te zijn, althans geen Turkse. Dus wist hij ook al niet wat ik nodig had. Met hetgeen wat ik nog wist heb ik maar gekozen voor een lamsbiefstukje en van plan deze in blokjes te gaan snijden!
Er was ook een Turkse dame aan het werk maar haar kennis over Sac Kavurma oversteeg dat van mijn vriendin helaas niet.
Dus mijn laatste red middel (de lokale donertent is nog dicht) om het hier maar te vragen.
Ik wil dus Sac kavurma maken voor twee personen.
En ik heb al:
- 400 gram lamsbiefstuk
- 4 tomaten
- 5 groene pepers
- knoflookpoeder (op advies van de slager)
- zout
- geraspte kaas
Ik heb een filmpje gevonden:
Bekijk deze YouTube-video maar helaas wordt ik er niet veel wijzer van watvoor kruiden die er nou nog meer in gooit.
Iemand die mij een zetje kan geven in de juiste richting?