Tja, zo'n hoge productie onder ook steeds grotere tijdsdruk levert wel eens foutjes op. Zeker bij de wat kleinere rechtbanken bij ingewikkeldere rechtsgebieden als dit. Maar toch erg jammer, zeker op een gebied dat toch al bij veel mensen gevoelig ligt.quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Zag het nieuwsbericht (tenminste het stukje wat je vetgedrukt had) op WebWereld staan, en ik was er helemaal verbijsterd over. Hoe kan er in godsnaam sprake zijn van een openbaring als een werknemer met oordopjes naar z'n eigen muziek luistert!?![]()
Verder is dit toch wel een prachtig voorbeeld, dat je niet verbaasd hoeft te zijn als de gemiddelde Nederlander het vertrouwen in de rechterlijke macht verliest. Heel dom dus van die rechter.
Waarom heeft Buma zulke gigantische reserves nodig?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:42 schreef Waterhouse het volgende:
Buma heeft de centjes gewoon heel hard nodig als je naar hun balans kijkt... Ze hadden per ultimo 2007 ¤99mln aan obligaties en ¤74mln aan beleggingen. Puur naar de aandelen kijkend kunnen we ervan uitgaan dat die de helft van hun waarde verloren hebben (om en na bij wat de AEX heeft gedaan en ik denk niet dat Buma die sterk outperformed heeft). Dan hebben ze iets van ¤40mln verloren, wat betekent dat ze door hun continuiteitsreserve (¤2.5mln), herwaarderingsreserve (¤9.6mln) en goede doelen fondsen (¤17.4mln) heen zijn geklapt.
Dan hebben ze de keuze om of de voorziening voor het sociaal fonds helemaal af te schrijven, wat nederlandse B-artiesten minder geld over te maken voor dat hitje uit 1974 of weer te gaan zeuren over die i-pods etc. Is er nog iemand verbaast dat Buma de laatste optie het interessantst vindt?
Ja, volgens mij wel dus dan had ik al heel veel bedrijven veel geld kunnen kostenquote:Op donderdag 12 maart 2009 06:00 schreef Pietverdriet het volgende:
MMmm
Dus als ik in de trein mijn Ipod in heb, moet de NS betalen aan de BUMA..
Als ik in mijn lease auto onderweg ben voor de klant en mijn baas, dan moet dus mijn werkgever betalen aan de BUMA voor de Ipod/radio/CD die ik onderweg luister.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |