Zer er dit dan ff bij: "Leger psychologen aan de slag"quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.limburger.nl/a(...)UWS02/261290835/1056
[..]
Dit was de zin die me het meest opviel in 't hele artikel.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:21 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Zer er dit dan ff bij: "Leger psychologen aan de slag"
Dat kwam van die psychologen, die zijn dol op zulke gevallen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dit was de zin die me het meest opviel in 't hele artikel.
Ongetwijfeld, maar die zin die ik aanhaalde staat los van dat legertje psychologen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:24 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Dat kwam van die psychologen, die zijn dol op zulke gevallen.
Ok een geluk dan dattie zo goed door het hoofd wilde schieten, daardoor konden er meer leerlingen wegwezen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar die zin die ik aanhaalde staat los van dat legertje psychologen.
Nee, want de omgeving waarin je opgroeit heeft er niks mee te maken, toch Wheelgunner?quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:02 schreef Elfletterig het volgende:
Vervolg die vader ook maar, voor ernstige nalatigheid en wat mij betreft zelfs medeplichtigheid aan moord, of dood door schuld. Je minderjarige zoon bij een schietvereniging laten schieten en een wapen in huis laten slingeren, is heel kwalijk.
Het begint al met de genen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, want de omgeving waarin je opgroeit heeft er niks mee te maken, toch Wheelgunner?
En dat hoef ik dus ook heel duidelijk niet te zien. Mensen die vrijwillig dat soort beelden kijken, hebben een gedachtenkronkel.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:36 schreef Caesu het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=9c7_1236837917
hij gaat zitten en dan schiet hij zichzelf. maar dat zie je precies niet.
jammer. Had wel graag willen zien hoe deze mafkees zichzelf van kant maaktquote:Op donderdag 12 maart 2009 09:36 schreef Caesu het volgende:
Onzin, fascinatie voor de dood is heel normaal.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:59 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En dat hoef ik dus ook heel duidelijk niet te zien. Mensen die vrijwillig dat soort beelden kijken, hebben een gedachtenkronkel.
Dit is trouwens wel erg ziek. Die reacties ook..quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:55 schreef Ame_thyst het volgende:
Geruchten gaan de ronde dat hij dit gisteren op 4chan(soort van image chat forum) heeft gepost:
[ afbeelding ]
Zou niet de eerste keer zijn ...
Of hij heeft de plek daarop uitgekozen natuurlijk.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kan toeval zijn, Sky meldde later dat er 'toevallig' veel vrouwen bij de deur zaten in het lokaal waar de meeste slachtoffers vielen. En de ene bron meldde de dood van twee leraressen en een leraar, de ander had het over drie leraressen.
Niet echt. Het is een soort nieuwsgierigheid voor iets wat je eigenlijk niet wilt zien.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:59 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En dat hoef ik dus ook heel duidelijk niet te zien. Mensen die vrijwillig dat soort beelden kijken, hebben een gedachtenkronkel.
Raw Video: School Killer's Last Moments Caught On Camera (censored)quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:36 schreef Caesu het volgende:
Heb jij ook naar de onthoofdingen in Irak gekeken een paar jaar terug?quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
Onzin, fascinatie voor de dood is heel normaal.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:05 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Heb jij ook naar de onthoofdingen in Irak gekeken een paar jaar terug?
Die waren fake.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:05 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Media. Mensen raken emotioneel afgestompt, en daarbij worden van die rondlopende tijdbommen geïnspireerd door nieuwsberichten over soortgelijke daden.quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:52 schreef Spitstand het volgende:
[..]
Waar zou dat aan liggen? De individualisering van onze maatschappij? De nadruk op geld, macht en materialisme en veel minder op liefde, sociale samenhang en geloof?
Die vader moet vervolgd worden voor nalatigheid, maar niet voor zijn zoon meenemen naar de schietclub, dat is niet strafbaar.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, want de omgeving waarin je opgroeit heeft er niks mee te maken, toch Wheelgunner?
Weet je wat we gaan elke vader vervolgen wiens zoon ontspoort.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:11 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Die vader moet vervolgd worden voor nalatigheid, maar niet voor zijn zoon meenemen naar de schietclub, dat is niet strafbaar.
Toch typisch inderdaad. Altijd worden games erbij gehaald, terwijl het waarschijnlijk heel andere factoren zijn geweest die de doorslag voor zijn daad hebben gegeven. Games zijn slechts een fantasie, een oefening van bepaalde vaardigheden op de computer, niet vergelijkbaar met het echte werk. Ik vind het ook leuk om dat soort spellen te spelen, maar ik zou nooit zoiets in mijn hoofd halen. Deze jongen zou hetzelfde hebben gedaan als hij geen games speelde. Hij oefende notebene met schieten en richten van echte vuurwapens.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:09 schreef SteveBudin het volgende:
De oorzaak is bekend![]()
.
http://www.nu.nl/algemeen(...)elddadige-games.html
[..]
Stop de persen, ban all games en dan gebeurd dit nooit meer, we hoeven ook niet uit te zoeken of er misschien een andere oorzaak kan zijn, die is er niet. Het komt allemaal door computerspelletjes en iedereen die Counterstrike speelt is een wandelende tijdbom die elk moment kan ontploffen.
Zeker niet allemaal. Maar jij hebt ze zeker allemaal gezien? Heb je die zelfmoord van die Chinees laatst gekeken?quote:
Ach wat maakt het uit of het ketchup is in een film of zogenaamd echt op het internet.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:13 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Haha, maak dat jezelf maar wijs ja.
Dat heb je heel goed gezegd. Dat is niet strafbaar.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:11 schreef Wheelgunner het volgende:
Die vader moet vervolgd worden voor nalatigheid, maar niet voor zijn zoon meenemen naar de schietclub, dat is niet strafbaar.
Wel als ze allemaal hun vuurwapens buiten de kluis bewaren waar elke mongool met 2 hersencellen bij kan....quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:13 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Weet je wat we gaan elke vader vervolgen wiens zoon ontspoort.
Dat ligt iets anders. Onthoofdingen zijn wat minder prettig om naar te kijken dan een onduidelijk beeld van iemand die zichzelf een kogel door het hoofd jaagt.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:05 schreef RvLaak het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:09 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Media. Mensen raken emotioneel afgestompt, en daarbij worden van die rondlopende tijdbommen geïnspireerd door nieuwsberichten over soortgelijke daden.
Dat is mijn indruk althans.
An sich niet. Het gaat erom dat een bepaald deel van de bevolking naar dit soort beelden kijkt en daar blijkbaar een ziekelijk genoegen uit put.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat ligt iets anders. Onthoofdingen zijn wat minder prettig om naar te kijken dan een onduidelijk beeld van iemand die zichzelf een kogel door het hoofd jaagt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |