Beroerd dus?quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:01 schreef FUFR het volgende:
[..]
ik fiets zoals ik auto rij, maar dan met meer pijn aan de reet...
Dat komt idd redelijk overeen met mijn mening over TomTommetjesquote:Op woensdag 11 maart 2009 10:57 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb niet eens een TomTom. Uit principe trouwens. Als ik zo'n ding aan mijn ruit hang, dan is het ding zelf complexer qua elektronica dan de auto er omheen. Beetje zielig om er mee te gaan rijden in een oldtimer.
Kaartlezen e.d. eerst maar eens beheersen. Dan kiezen voor het gemak. Alhoewel ik tegenwoordig vrij snel de weg weet te vinden. En zoniet, dan rijd ik maar wat kilometers extra.
Ik vind het toffer om met Google Maps de route uit te printen. Dan weet je ook meteen in welke richting je rijdt, welke steden eromheen liggen, gewoon weten waar je bentquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:06 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
In uiterst noodgeval kan ik altijd mijn iPhone pakken en de kaart opvragen met GPS. Maar dat heb ik werkelijk nooit gedaan op dit moment. Meestal vind je het vanzelf wel met wat meer moeite. En het is soms wel erg leuk om door de stad te dwalen.
Zo doe ik het ook. Google maps uitprinten, even wat orientatie punten bekijken van te voren en dan gewoon rijden. Werkt primaquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat komt idd redelijk overeen met mijn mening over TomTommetjes.
Ik heb voor mijn werk regelmatig naar rare oorden (Velserbroek, Naarden, etc.) moeten rijden waarbij ik express alleen een kaartje van routenet uitprintte en een stratenboek in de auto had liggen, en sindsdien heb ik een redelijk richtingsgevoel in Nederland.
Op wat gevallen na dan.
Al denk ik dat ik gewoon weer faal als ik met bier op, snachts in het pikkedonker zonder verlichting van Stiphout naar Eindhoven moet fietsen.
Kippenhok dus nu op de afdeling?quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:10 schreef bleiblei het volgende:
Der lopen in eens 20 huisvrouwen hier de afdeling op.
Ze hebben geloof ik een kantoorrondleiding.
Jij hebt wel een mooie auto (die Volvo 144)quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:10 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ik vind het toffer om met Google Maps de route uit te printen. Dan weet je ook meteen in welke richting je rijdt, welke steden eromheen liggen, gewoon weten waar je bent.
Mooiquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:12 schreef Inu het volgende:
Huidige huis bevalt idd beter, heb nu alles zelfalleen nog wat geluidsoverlast, maar ik denk dat het nooit zo stil is als bij mn ouders, dus daar moet ik maar aan wennen....
neequote:
Overal foto's van gemaakt?quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mwah, deze houden zich redelijk koest.
De japanners waren het meest vervelend.
Klopt nog steeds. Alhoewel ik nu een Golf II ernaast rijd, omdat de Volvo last heeft van een aantal kwaaltjes die nogal wat tijd/geld gaan kosten. Dus het kan zo maar zijn dattie binnenkort naar de eeuwige ijzervelden verhuistquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Jij hebt wel een mooie auto (die Volvo 144). Of klopt de data op autofans.nl niet meer?
quote:
Amazone?quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:15 schreef r8ality het volgende:
[..]
Klopt nog steeds. Alhoewel ik nu een Golf II ernaast rijd, omdat de Volvo last heeft van een aantal kwaaltjes die nogal wat tijd/geld gaan kosten. Dus het kan zo maar zijn dattie binnenkort naar de eeuwige ijzervelden verhuist.
Om plaats te maken voor een andere Volvo.
Ik word juist knettergek van de stilte bij mijn ouders.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:12 schreef Inu het volgende:
Huidige huis bevalt idd beter, heb nu alles zelfalleen nog wat geluidsoverlast, maar ik denk dat het nooit zo stil is als bij mn ouders, dus daar moet ik maar aan wennen....
Scootersquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik word juist knettergek van de stilte bij mijn ouders.
Doe mij maar een beetje stadsrumoer.
Amazon is leuk, maar lastig te vinden in goede staat met mijn budget. Zeker als er ook nog gas in moet. Misschien ooit als circuitbakje, hoeft ie geen APK, geen gas en geen kenteken.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:16 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Amazone?
Ik ben geen Golf fan persoonlijk. Het haalt het gewoon niet bij zijn voorganger (Persoonlijke mening alert!).
bier drinkenquote:
Een Beetle of een Kever?quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:21 schreef r8ality het volgende:
[..]
Amazon is leuk, maar lastig te vinden in goede staat met mijn budget. Zeker als er ook nog gas in moet. Misschien ooit als circuitbakje, hoeft ie geen APK, geen gas en geen kenteken.
Ben al ffkes aan het kijken voor iets uit de 240 serie. Liefst een Estate en turbo, maar dat zijn geen harde eisen.
Maar jij hebt dus een Beetle. Ik denk dat je de Beetle eerder met een Polo kan vergelijken.
ow, je hebt het kastje bij jequote:Op woensdag 11 maart 2009 11:22 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Kan je niet.
Ik heb vanmorgen ook AMG, ArcelorMittal en Aegon gekocht.
Nope, 1200 aandelen gekocht @ 1,97 en 700 aandelen gekocht @ 2,00quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:22 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Heb je ze nu weer gekocht voor 2,52?
Beetle = Bug = Kever = Bubbla = Käferquote:
Doe je goed!quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nope, 1200 aandelen gekocht @ 1,97 en 700 aandelen gekocht @ 2,00
900 verkocht @ 2,53 en nog 1000 over.
Die er overigens uit gaan mocht Ordina voor 31 maart de 3,50 aantikt. Anders hou ik ze gewoon.
Een Kever. Een New Beetle is voor 30 jarige, sherry drinkende, geblondeerde vrouwen met hair extensionsquote:
Valt tegen, ik zit nog met erg dure Heijmans, ICT Automatisering, TomTom en ING in mijn maagquote:
Golf 1 en Golf 2 worden zeldzaam idd. Kan me nog herinneren dat type 2 op elke straathoek stond. Tegenwoordig, zelfs ik nu er op let, zie je ze nog maar weinig.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:24 schreef Anthraxx het volgende:
Eigenlijk is de Beetle gewoon een bejaardenbak. Er zit nauwelijks vermogen in en het was puur bedoelt om van A naar B te komen (met het hele gezin, dat wel). Degelijke dingen (mede door de simpele luchtgekoelde motor), nauwelijks luxe, iets te strakke veringmaar wel een prachtig uiterlijk
. En de geschiedenis maakt het gewoon af
.
De eerste Polo's waren trouwens ook roestbakken. Eerst Golfjes zijn wel erg populair op dit moment en redelijk betrouwbaar. Maar het uiterlijk vind ik gewoon niets. Ik mis de ronde vormen
. Technisch zal het allemaal wel superieur zijn aan mijn Nazi-bak
.
Beetle is nieuwquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:24 schreef r8ality het volgende:
[..]
Beetle = Bug = Kever = Bubbla = Käfer.
Heeft mijn pa heel vroegah ook voor gewerktquote:
Een beetle is een golf met beetle carosserie, ik heb er eentje gehad, daar wil je echt niet achterin zitten..quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:24 schreef Anthraxx het volgende:
Eigenlijk is de Beetle gewoon een bejaardenbak. Er zit nauwelijks vermogen in en het was puur bedoelt om van A naar B te komen (met het hele gezin, dat wel). Degelijke dingen (mede door de simpele luchtgekoelde motor), nauwelijks luxe, iets te strakke veringmaar wel een prachtig uiterlijk
. En de geschiedenis maakt het gewoon af
.
De eerste Polo's waren trouwens ook roestbakken. Eerst Golfjes zijn wel erg populair op dit moment en redelijk betrouwbaar. Maar het uiterlijk vind ik gewoon niets. Ik mis de ronde vormen
. Technisch zal het allemaal wel superieur zijn aan mijn Nazi-bak
.
Klikquote:
Ook niet voorin.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:29 schreef FUFR het volgende:
[..]
Een beetle is een golf met beetle carosserie, ik heb er eentje gehad, daar wil je echt niet achterin zitten..
In mijn Kever ook nietquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:29 schreef FUFR het volgende:
[..]
Een beetle is een golf met beetle carosserie, ik heb er eentje gehad, daar wil je echt niet achterin zitten..
Je mag gerust een keer een ritje maken hoor als je durft of wiltquote:
Jaaaaquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:32 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Je mag gerust een keer een ritje maken hoor als je durft of wilt. Scheelt je weer zo'n $4000.
Volvo:quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:32 schreef Anthraxx het volgende:
Welke heb je liever? Je Volvo of je oerdegelijke Duitser?
gevondenquote:
Hoezo, je koopt gewoon een andere voor 100 euro.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:38 schreef r8ality het volgende:
[..]
Volvo:
- RWD
- Meer comfort qua ophanging, motorgeluid wel veel meer dan Duitser
- Kan je vanalles inbouwen, wordt niet zo snel leeggeroofd
- Stevig, kleine botsingen kosten geen geld
- Roest vrijwel niet
- Geen wegenbelasting
- Minder verzekering dan Golf
- LPG ( 1 op 7,5 gemiddeld)
- Vaak kleine reparaties
- Vrijwel geen aftermarket spullen
Golf:
- FWD
- Minder comfort, wel directer stuurgedrag, motorgeluid niet overheersend
- Is binnen 10 seconden open
- Botsingen kosten geld
- Wegenbelasting
- Iets meer verzekering dan Volvo
- Benzine (gemiddeld 1 op 14)
- Iets minder vaak grotere reparaties
- Qua uiterlijk wel veel aan op te leuken, belachelijk veel aftermarket-zooi.
Ik ben er nog niet uit.
Ze beginnen op Marktplaats pas bij 400-500 euro, en het kost alsnog geld, Volvo is vaak alleen de bumper wat ingeveerd, bij Golf is meteen plaatwerk nach klote.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:41 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Hoezo, je koopt gewoon een andere voor 100 euro.
niet op reagerenquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:43 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ze beginnen op Marktplaats pas bij 400-500 euro, en het kost alsnog geld, Volvo is vaak alleen de bumper wat ingeveerd, bij Golf is meteen plaatwerk nach klote.
Achter zijn ze idd heel slap, voor kunnen ze best wat hebben. De bumpersteunen vangen de klap op tot +/- 40 km/uur. (ervaringquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:43 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ze beginnen op Marktplaats pas bij 400-500 euro, en het kost alsnog geld, Volvo is vaak alleen de bumper wat ingeveerd, bij Golf is meteen plaatwerk nach klote.
Moet nog even sparen dan...quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:45 schreef Anthraxx het volgende:
Een goed Golfje kost tegenwoordig een kapitaal. Tel erbij op dat ze populair zijn, dat ze veel gejat worden en dat elke sjonnie zo'n ding wilt hebben en je betaald al snel een flink bedrag voor zo'n ding.
Niet dat mijn Kever zo goedkoop was. Maar het ding komt wel bij een goede Kevergarage weg en is hard en technisch 100% in orde. Het scheelt dat ze niet populair zijn om te jatten (op dit moment). Ik heb er overigens 4700 Euro voor betaald.
Je kunt het treffen bij een goedkoper exemplaar via andere wegen (marktplaats o.a.). Maar neem wel iemand mee die er verstand van heeft bij het kopen. Er zijn echt een hoop punten waar ze je op kunnen belazeren en dan heb je na een half jaar echt geen Kever meer, maar meer wat weggerot staal op vier wielen die de weg niet op mag.quote:
Pfoe, das wel een heule hoop geld voor zo'n gatenkaas aquariumquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:45 schreef Anthraxx het volgende:
Een goed Golfje kost tegenwoordig een kapitaal. Tel erbij op dat ze populair zijn, dat ze veel gejat worden en dat elke sjonnie zo'n ding wilt hebben en je betaald al snel een flink bedrag voor zo'n ding.
Niet dat mijn Kever zo goedkoop was. Maar het ding komt wel bij een goede Kevergarage weg en is hard en technisch 100% in orde. Het scheelt dat ze niet populair zijn om te jatten (op dit moment). Ik heb er overigens 4700 Euro voor betaald.
Duurt toch nog wel even voor ik een auto nodig heb, en ik ken idd iemand die me wel kan helpenquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:47 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Je kunt het treffen bij een goedkoper exemplaar via andere wegen (marktplaats o.a.). Maar neem wel iemand mee die er verstand van heeft bij het kopen. Er zijn echt een hoop punten waar ze je op kunnen belazeren en dan heb je na een half jaar echt geen Kever meer, maar meer wat weggerot staal op vier wielen die de weg niet op mag.
Ik spreek uit ervaring.
Dat is een aanname. Je hebt hem nog niet eens gezien.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:48 schreef r8ality het volgende:
[..]
Pfoe, das wel een heule hoop geld voor zo'n gatenkaas aquarium.
Wat bedoel je met zelf de Ensuite maken?quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:48 schreef Stormqueen het volgende:
ik zat er aan te denken om zelf de ensuite te gaan maken, maar hoe meer ik teken, hoe gecompliceerder het wordt
Nou ja, laat maar tegen die tijd weten. Ik heb nog wel wat artikelen voor je die je kunnen helpen. Daar staat in begrijpelijke taal (heb ik ook nodig soms) gewoon waar je op moet letten en hoe je er achter kan komen of het in goede staat is of niet. Roest houd je niet tegen. Volkswagen heeft ooit bespaard op het materiaal en sommige Kevers roesten gewoon al weg in de showroomquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:48 schreef Inu het volgende:
[..]
Duurt toch nog wel even voor ik een auto nodig heb, en ik ken idd iemand die me wel kan helpen
nee, maken. Met hout, spijkers en schroevenquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:49 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Wat bedoel je met zelf de Ensuite maken?
Inrichten of....
Wat wordt er gecompliceerd dan?quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:48 schreef Stormqueen het volgende:
ik zat er aan te denken om zelf de ensuite te gaan maken, maar hoe meer ik teken, hoe gecompliceerder het wordt
Okquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:50 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nou ja, laat maar tegen die tijd weten. Ik heb nog wel wat artikelen voor je die je kunnen helpen. Daar staat in begrijpelijke taal (heb ik ook nodig soms) gewoon waar je op moet letten en hoe je er achter kan komen of het in goede staat is of niet. Roest houd je niet tegen. Volkswagen heeft ooit bespaard op het materiaal en sommige Kevers roesten gewoon al weg in de showroom. Mexico kevers hebben weer andere problemen. Maar er zijn er nog genoeg die in uitstekende staat zijn
. Voordeel: onderhoud is relatief goedkoop.
het zit vooral in het stuk vanaf de schuifdeuren omhoog. Daar hebben we nog 60 centimeter over. Ik zou een open kastruimte van voor naar achter kunnen maken (met deuren er voor), maar hoe werk je dat dan af? Of is het misschien mooier om het gewoon af te timmeren zoals gebruikelijk is bij zulke deuren?quote:
Kan jij zo goed klussen?quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het zit vooral in het stuk vanaf de schuifdeuren omhoog. Daar hebben we nog 60 centimeter over. Ik zou een open kastruimte van voor naar achter kunnen maken (met deuren er voor), maar hoe werk je dat dan af? Of is het misschien mooier om het gewoon af te timmeren zoals gebruikelijk is bij zulke deuren?
En het "gangetje" dat wordt gecreeerd moet ook nog worden afgewerkt. En zulks etcetera
Had je niet beter binnenhuisarchitectuur kunnen studeren i.p.v. communicatie?quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het zit vooral in het stuk vanaf de schuifdeuren omhoog. Daar hebben we nog 60 centimeter over. Ik zou een open kastruimte van voor naar achter kunnen maken (met deuren er voor), maar hoe werk je dat dan af? Of is het misschien mooier om het gewoon af te timmeren zoals gebruikelijk is bij zulke deuren?
En het "gangetje" dat wordt gecreeerd moet ook nog worden afgewerkt. En zulks etcetera
Het voordeel is wel dat ze nu bijzonder goed kan omschrijven hoe ze iets wilt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:57 schreef r8ality het volgende:
[..]
Had je niet beter binnenhuisarchitectuur kunnen studeren i.p.v. communicatie?.
Hoe bedoel je met af werken?quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jaquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:57 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
En verder kunnen we altijd nog een keer in Utrecht een kop koffie gaan drinken.
Reserveer je vast nog een keer dat bedrag voor onderhoud de eerstkomende 5 jaar?quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:57 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoe bedoel je met af werken?
Als ik mijn aandelenpotje verdriedubbelt heb wordt dit mijn eerste eigen auto:
[ afbeelding ]
Ik leg de lat graag hoog.
nee joh, daar valt geen fuk mee te verdienen, bovendien is dat een MBO-cursus. Ik vind het als hobby primaquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:57 schreef r8ality het volgende:
[..]
Had je niet beter binnenhuisarchitectuur kunnen studeren i.p.v. communicatie?.
Je kunt ook freelance gaan klusjesvrouwen, verdient best goed volgens mijquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee joh, daar valt geen fuk mee te verdienen, bovendien is dat een MBO-cursus. Ik vind het als hobby prima
Ze hebben veel voorgevormde, gereliefde MDF-zooi in de bouwmarkt hoor. En samen met houtlijm en kit kom je een heel eind denk ikquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:58 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb dit als basisidee, alleen heb ik in de kasten dubbele deurtjes getekend omdat die bij ons 90 cm zullen worden. Maar die aftimmering aan de binnenkant lijkt me erg moeilijk...
[ afbeelding ]
MDFquote:Op woensdag 11 maart 2009 12:00 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ze hebben veel voorgevormde, gereliefde MDF-zooi in de bouwmarkt hoor. En samen met houtlijm en kit kom je een heel eind denk ik.
Zie je mij wel een plee in elkaar klussen?quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:58 schreef r8ality het volgende:
[..]
Reserveer je vast nog een keer dat bedrag voor onderhoud de eerstkomende 5 jaar?. Want sleutelen zie ik jou nog niet doen
.
Prima, ga jij maar fijn eiken of grenen staan te verzagen/bewerkenquote:
nou, ik bedenk me net dat je grenen plaatmateriaal kan nemen, en er dan grenen sierlijsten op kan kitten. En reken maar dat je het verschil ziet en voeltquote:Op woensdag 11 maart 2009 12:04 schreef r8ality het volgende:
[..]
Prima, ga jij maar fijn eiken of grenen staan te verzagen/bewerken. Met wat beits zie je geen verschil...
Voor binnenwerk ga ik niet moeilijk doen hoorquote:Op woensdag 11 maart 2009 12:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou, ik bedenk me net dat je grenen plaatmateriaal kan nemen, en er dan grenen sierlijsten op kan kitten. En reken maar dat je het verschil ziet en voelt
Heb je een garage? Met een brug? Normaal/Engels gereedschap? Divers speciaal gereedschap zoals poelietrekkers en ontstekingstimers? Om nog maar te zwijgen over uuuuuren en uuuuren uitzoekwerk en werk opnieuw doen...quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zie je mij wel een plee in elkaar klussen?
Vast niet... Maar ik doe het wel.
Kortom, gewoon zelf dingen durven te doen. Zo leert iedereen het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |