Ik had de recensie al gelezen in de Oor en vervolgens werd ik hier ook nog een keer op deze band gewezen dus ben ik zaterdag maar wezen zoeken in de Mediamarkt (R'dam Alexander). Gevonden (bij de metal/alternatief T naturlijk) en beluisterd:
Eerste nummer: intro. Hoop gekraak enzo... skip.
Tweede nummer: Wow!! goed... hakt er meteen geweldig in... lang tussenstuk alleen. skip
Derde nummer: Weer goed. skip
Vierde nummer: Wow! Nog heftiger... skip
Vijfde nummer: Waaaah!! Moet-naar-huis-cd-helemaal-horen
Kopen dus.
Als je't vergelijkt met een hype als Black rebel music club dan wint Trail of dead op alle fronten. Waar BRMC met Jesus & Mary chain vergeleken wordt (niet terecht vind ik overigens) zou ik bij Trail of dead meer voor Sonic youth en My bloody valentine (Isn't it anything meer dan Loveless) gaan... Lekkere muren van gitaarnoise zoals al tijden niet meer gemaakt is. Behalve Sonic youth en The ex had je begin jaren 90 een hoop bandjes die dat ook konden zoals de algenoemde My bloody valentine en Jesus & Mary chain maar ook Helium, Bleach, Lush, Curve, Medicine, en van tijd tot tijd ook Pixies en Smashing pumpkins en meer.
Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat AYWKUBTTOD (wat een afkorting) ouderwets of oubollig klinkt... het is wel duidelijk van deze tijd. En essentieel. Werd wel eens tijd dat er wat actie komt tussen het gitaargeneuzel van Radiohead c.s. Dit soort muziek heb ik in elk geval een poos gemist....
Ik ken alleen hun vorige cd (madonna), maar de nieuwe moet erg goed zijn. Komt dit jaar dan grote emo-doorbraak?
Zeker eens even een previewtje downloaden
In Trail of Dead zitten gewoon heel veel sferen, en dat is juist wat ieder nummer zo apart maakt vind ik
Ik kan er helaas niet bij zijn
dan is nl. mijn eerste werkdag/avond bij 013 (ja ook leuk, en onmogelijk om af te zeggen natuurlijk!)
Dammit!!!!! weer een gaaf concert dat ik moet missen
Ik kan ook al net niet naar Dog Eat Dog (ok heel iets anders) omdat ik dan in het vliegtuig zit
quote:Ik was er en het was fantastisch! Beetje kort misschien. Maar ze waren lekker boos, gooiden met gitaren en drumstel, sprongen het publiek in, en ondanks dat speelde de erg strak!
Op dinsdag 30 april 2002 12:08 schreef MadScientist het volgende:
Aanstaande vrijdag spelen ze in de Melkweg in A'dam....Ik kan er helaas niet bij zijn
![]()
dan is nl. mijn eerste werkdag/avond bij 013 (ja ook leuk, en onmogelijk om af te zeggen natuurlijk!)
Dammit!!!!! weer een gaaf concert dat ik moet missen
Ik kan ook al net niet naar Dog Eat Dog (ok heel iets anders) omdat ik dan in het vliegtuig zit
Vond het zeer geslaagd, het voorprogramma, Vue, was ook aangenaam deed me af en toe een beetje aan the Doors denken
en ja die M staat voor motorcycle
quote:Cool icon
Op vrijdag 05 april 2002 13:26 schreef menjo het volgende:
Ja, trail of dead is leukIk ken alleen hun vorige cd (madonna), maar de nieuwe moet erg goed zijn. Komt dit jaar dan grote emo-doorbraak?
quote:Oei! 29 juni staan ze in de effenaar in eindhoven!!!
Op zondag 05 mei 2002 06:00 schreef MadScientist het volgende:
*zucht* maar hopen dat ze dit jaar weer naar LL komen dan
daar wil ik bij zijn!
gaan er nog Fok!kers?
* MadScientist heeft al kaartjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |