abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 april 2002 @ 12:40:57 #1
13973 ranja
image means nothing
pi_3732337
Of gewoon afgekort Trail of dead.
Het klinkt als iets gothic of gothmetal ofzo maar dat is het niet... gewoon lekkere noise.

Ik had de recensie al gelezen in de Oor en vervolgens werd ik hier ook nog een keer op deze band gewezen dus ben ik zaterdag maar wezen zoeken in de Mediamarkt (R'dam Alexander). Gevonden (bij de metal/alternatief T naturlijk) en beluisterd:
Eerste nummer: intro. Hoop gekraak enzo... skip.
Tweede nummer: Wow!! goed... hakt er meteen geweldig in... lang tussenstuk alleen. skip
Derde nummer: Weer goed. skip
Vierde nummer: Wow! Nog heftiger... skip
Vijfde nummer: Waaaah!! Moet-naar-huis-cd-helemaal-horen
Kopen dus.

Als je't vergelijkt met een hype als Black rebel music club dan wint Trail of dead op alle fronten. Waar BRMC met Jesus & Mary chain vergeleken wordt (niet terecht vind ik overigens) zou ik bij Trail of dead meer voor Sonic youth en My bloody valentine (Isn't it anything meer dan Loveless) gaan... Lekkere muren van gitaarnoise zoals al tijden niet meer gemaakt is. Behalve Sonic youth en The ex had je begin jaren 90 een hoop bandjes die dat ook konden zoals de algenoemde My bloody valentine en Jesus & Mary chain maar ook Helium, Bleach, Lush, Curve, Medicine, en van tijd tot tijd ook Pixies en Smashing pumpkins en meer.
Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat AYWKUBTTOD (wat een afkorting) ouderwets of oubollig klinkt... het is wel duidelijk van deze tijd. En essentieel. Werd wel eens tijd dat er wat actie komt tussen het gitaargeneuzel van Radiohead c.s. Dit soort muziek heb ik in elk geval een poos gemist....

pi_3732425
helemaal mee eens, wereld cd! lekkere lo fi noise! het heeft ook een naam die muziek... emo core
  vrijdag 5 april 2002 @ 13:26:49 #3
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_3732854
Ja, trail of dead is leuk

Ik ken alleen hun vorige cd (madonna), maar de nieuwe moet erg goed zijn. Komt dit jaar dan grote emo-doorbraak?

vrijdag 5 april 2002 @ 13:34:45 #4
13973 ranja
image means nothing
pi_3732959
Hm bij lo-fi denk ik toch aan wat anders...
emo-core??? wie heeft dat bedacht en waarom?
pi_3733079
zag ze als openingsband op lowlands dat was echt een geweldig begin van een festival beter kan gewoon bijna niet
daar bedoel ik dus ook mee dat ze echt goed speelde
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_3738056
Erg mooie cd.
pi_3738269
heb ze vorig jaar op lowlands gezien, weet alleen niet meer hoe ze klonken *schaam*.

Zeker eens even een previewtje downloaden

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 5 april 2002 @ 23:37:38 #8
3878 Vork
Manisch creatief
pi_3739144
Lowlands ben ik vergeten te kijken.. ik liep voorbij en ineens kwam me een galm vol met herrie en geluid en ik dacht zelfs ook muziek uit die tent.. "O Lowlands is begonnen, even ergens anders kijken"
pi_3739579
Trail of dead is idd fantastisch zowel Modonna als de laatste CD. Er is nog een CD maar die ken ik niet... Ik heb ze gezien op Lowlands, ze speelde heel kort maar heel kwaad! Het geluid was trouwens ook klote maar toch een leuk optreden. En Emo-core vind ik een beetje linke benaming. En ze treden vrijdag drie mei op in de Melkweg (voorverkoop is al begonnen) wat zoveel betekend dat ze de volgende keer in de Paradiso staan en je ze dus moeilijk te zien zijn.....
Aldus.
pi_3743079
Ik trouwens dat 'Emo' wel een goede benaming is, je moet Émo'gewoon niet verwarren met zweverige huilende walvissen muziek oid.
Aldus.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 april 2002 @ 16:40:09 #11
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_3743240
Ik had de meest recente CD een tijdje geleden beluisterd en werd er nog niet zo door gegrepen. Misschien moet ik 'm nog eens horen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zaterdag 6 april 2002 @ 17:12:42 #12
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_3743461
Net even alle drie de CD's gedownload, dit is echt mooi.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_3745441
"And you will know us by the trail of dead" is inderdaad een geweldige band.
Het is een soort van voorbeeld geweest voor de band waar ik in speel, en ik kan onze muziek er ook wel een beetje in terughoren, maar is toch weer heel anders .

In Trail of Dead zitten gewoon heel veel sferen, en dat is juist wat ieder nummer zo apart maakt vind ik

pi_4012756
Aanstaande vrijdag spelen ze in de Melkweg in A'dam....

Ik kan er helaas niet bij zijn dan is nl. mijn eerste werkdag/avond bij 013 (ja ook leuk, en onmogelijk om af te zeggen natuurlijk!)

Dammit!!!!! weer een gaaf concert dat ik moet missen
Ik kan ook al net niet naar Dog Eat Dog (ok heel iets anders) omdat ik dan in het vliegtuig zit

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_4062383
quote:
Op dinsdag 30 april 2002 12:08 schreef MadScientist het volgende:
Aanstaande vrijdag spelen ze in de Melkweg in A'dam....

Ik kan er helaas niet bij zijn dan is nl. mijn eerste werkdag/avond bij 013 (ja ook leuk, en onmogelijk om af te zeggen natuurlijk!)

Dammit!!!!! weer een gaaf concert dat ik moet missen
Ik kan ook al net niet naar Dog Eat Dog (ok heel iets anders) omdat ik dan in het vliegtuig zit

Ik was er en het was fantastisch! Beetje kort misschien. Maar ze waren lekker boos, gooiden met gitaren en drumstel, sprongen het publiek in, en ondanks dat speelde de erg strak!
Aldus.
  zaterdag 4 mei 2002 @ 19:56:01 #16
16856 PuNkOrAmA
professioneel begaaier
pi_4063025
ff offtopic:

BRMC staat toch voor Black Rebel Motorcycle Club ipv Black Rebel Music Club ?

pi_4063036
Inderdaad kort, maar erg intens. Snap ook best dat ze dat misschien niet langer dan een uur volhouden. Of misschien hebben ze gewoon iets tegen toegiften, wat misschien wat teveel 'rocksterachtig' is voor hun.

Vond het zeer geslaagd, het voorprogramma, Vue, was ook aangenaam deed me af en toe een beetje aan the Doors denken

I feel like a hoochiemumma
  zaterdag 4 mei 2002 @ 21:48:42 #18
13973 ranja
image means nothing
pi_4063937
Volgens mij is het 'in' om geen toegift te doem, White stripes deden dat ook al niet
Niet geweest trouwens bij AYWKYBTTOD (pff).

en ja die M staat voor motorcycle

pi_4063955
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 13:26 schreef menjo het volgende:
Ja, trail of dead is leuk

Ik ken alleen hun vorige cd (madonna), maar de nieuwe moet erg goed zijn. Komt dit jaar dan grote emo-doorbraak?

Cool icon
Pixies zijn goed!
pi_4064840
Toegift was ook een beetje lastig aangezien ze het drumstel omver gooiden. Op lowlands speelden ze trouwens ook heel kort, nog geen half uur..
Aldus.
  zondag 5 mei 2002 @ 06:00:31 #21
14149 MadScientist
i was there
pi_4067966
*zucht* maar hopen dat ze dit jaar weer naar LL komen dan
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
pi_4422460
quote:
Op zondag 05 mei 2002 06:00 schreef MadScientist het volgende:
*zucht* maar hopen dat ze dit jaar weer naar LL komen dan
Oei! 29 juni staan ze in de effenaar in eindhoven!!!

daar wil ik bij zijn!

pi_4784639
...overmorgen dus

gaan er nog Fok!kers?

* MadScientist heeft al kaartjes

vrijdag 28 juni 2002 @ 12:20:54 #24
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_4793394
Yup, ikke wel in ieder geval... Altijd wel makkelijk ook als je toch al in Eindhoven woont.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 juni 2002 @ 20:32:49 #25
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_4801043
Er stond een nummertje van Trail of Dead op een promotie verzamel CD die gratis uitgedeeld werd na QOTSA. Relative Ways heet het. Deed me erg aan The Replacements denken. En van een dergelijk geluid ben ik altijw wel gecharmeerd. Het was er nog niet van gekomen, maar het staat nu wat hoger op de prioriteiten lijst van de "toch nog even luisteren bij de plaatselijke platenboer".
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')