abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:21:46 #1
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66909856
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_66910449
Kwaliteitspost uit deel II:
quote:
Op zondag 1 februari 2009 13:20 schreef Drive-r het volgende:
Ok, hier dan mijn verslag van de binnenkant van een investment bank. Ik zal eerst een beetje proberen uit te leggen hoe de bank in elkaar zit, zal erg basis zijn voor meeste mensen. Lijkt me echter toch nuttig om bij het begin te beginnen.

Qua banken heb je een ondescheid tussen commerciele banken en investerings banken (“investment banks”). De eerste groep houdt zich bezig met de “gewone consument” en verstrekt leningen, betaalrekeningen, hypotheken enz. Dit is bijvoorbeeld de ABN Amro, ING en Fortis die je op straat zit en die Jan met de Pet op goed kant. De tweede groep zijn de banken die zich niet met dit “gewone” bankieren bezig houden, maar met het leveren van diensten voor grote bedrijven en overheden.

Nu zal iedereen opgemerkt hebben dat ABN Amro bijvoorbeeld beide activiteiten onder een dak had en dat klopt. Tot de jaren 80 waren deze twee activiteiten in de US echter strikt gescheiden (om het spaargeld van de consument te beschermen van de activiteiten van grote bedrijven, etc) en zo kreeg je banken die enkel actief waren in investment banking en die we allemaal wel kennen (Goldman Sachs als grootste exponent). Nog steeds is binnen de banken de investment banking kant (of “ corporate finance”) een aparte divisie.

Ook binnen de investment bank is een grote tweedeling die relevant is. Je hebt namelijk de private en de publieke kant van de bank. De private kant kennen we van de traders en sales mensen die daar werken en zich bezig houden met de publieke kapitaal markten. Zij hebben geen niet-publieke informatie en handelen voor hun klanten. De private kant houdt zich juist niet echt bezig met de publieke markten, maar levert diensten voor de grote bedrijven en overheden. Hier gaat het dan om het adviseren over fusies, overnames en bijvoorbeeld aandelenuitgiftes. Deze tweedeling is enorm strikt gereguleerd en heet de Chinese Muur. De reden mag duidelijk zijn, als de ene kant van de bank een fusie aan het regelen is, mag de andere kant dit natuurlijk niet weten (dan zou je “insider trading” kunnen krijgen).

Naast deze twe delen kreeg je de afgelopen jaren enorm activiteiten waarbij geld van de bank zelf werd belegt, aan beide kanten van de muur. Je had banken die geld belegde in private bedrijven (“private equity”) aan de private kant en banken die zelf op de beurs speculeerde aan de publieke kant van de muur. Enfin, ik werkte aan de private kant. Dat betekent ten eerste dat het mij niet enorm veel boeit wanneer de markt open is, er is altijd werk en ik handel toch niet.

Nu werkte ik dus in een team dat advies gaf aan bedrijven die een fusie zochten met een concurrent, zich in een vijandige overname situatie bevonden, zelf een overname wilde doen en alles wat daartussen zit. Dat heb ik een aantal jaren gedaan als junior en daar ben ik een tijdje geleden uitgestapt. Niet omdat ik het zo enorm klote vond, ik heb er ook echt een leuke tijd gehad. Wel omdat ik gewoon steeds beter wist wat ik echt wilde en de kans kreeg dat te doen.

In de praktijk zijn al die overnames en andere activiteiten vrij hectisch. Het gemiddeld bedrijf op de beurs in Nederland bevind zich niet elke dag in zo’n situatie en dus staat er vanaf die kant altijd een hoop druk op de adviserende bank. Dit vertaald zich in een hoop werk en een hoop uren. Ik heb het voor 2006 en 2007 in sheets bijgehouden en ik kom uit op 82.3 uur per week in 2006 en 80.1 uur in 2007. Daar heb ik mijn vakanties tussenuit gefilterd, maar de verplichte dagen door het jaar heen en een enkel ziektedag (zal ik maar eentje zijn ofzo) niet. Echt gemiddelde ligt dus een klein beetje hoger.

Hoe kom je aan die uren? Mijn leven bestond uit werk van 9 uur in de ochtend to gemiddeld 1 uur ’s nachts. Da’s dus al 14 uur per dag van maandag tot donderdag. Vrijdag ging ik vaak vroeger weg, rond 8 uur gemiddeld. Dan heb je een werkweek van 67 uur en begint het weekend. Natuurlijk moest ik na zo’n week slapen op zaterdag en dus begon ik dan pas om 12 uur in de middag en dan ging ik om 7 uur ’s avonds naar huis. Zondag hetzelfde en dan zit je dus op 81 uur per week.

Hierboven is het gemiddelde en dat was geen slechte week. Soms had je mazzel en zat je met een paar weken van 50-60 uur achter elkaar. Als het echter druk werd, bleef het ook druk. Projecten kosten nu eenmaal vaak maanden en dan houdt het tussendoor niet op. De zwaarste klus heeft met vier weken lang tot ’s nachts laat op kantoor gehouden. Ik ging er elke dag om 9 uur heen en ging om 2 uur ’s nacht naar huis, ook in het weekend. Ik maakt dus een uur of 120 in de week. Dat was killing. Ook killing waren de stress dag, waar je opeens drie dagen lang enkel op kantoor zat. Dus op maandag op 5 uur ’s nachts naar huis om 2 uur te slapen en om dinsdag niet naar huis om iets af te krijgen voor woensdag avond. Daarna gewoon door op andere projecten.

De eerste vraag van de familie op verjaardagsfeestjes is dan altijd: “Waarom huren ze geen 2 mensen voor jouw taak in?”. Goeie vraag. Het is zo’n oeroude standaard dat de uren zo zijn, dus volgens mij denkt men er niet meer over na. Het argument is altijd dat alle kennis dan bij 2 personen zit (meestal 2 juniors op een deal, analyst en associate). De klant werkt enkel met die 2 mensen en worden dan minder fouten gemaakt in alle analyse omdat er geen informatie verloren gaat. Daarbij hoeft de klant maar met 2 juniors te werken. Ik denk dat dit in de toekomst zal veranderen, het argument is te zwak in mijn ogen, maar goed, zal het objectief houden.

Tweede vraag op verjaardagsfeestjes: “Kan je nog wel iets na zo’n week en een nacht geen slaap?”. Gek genoeg, ja. Ik kan echt geen goed verhaal meer op papier krijgen, da’s waar. Daar zorgt mijn senior dan wel voor. Ik kan na een aantal nacht met 3 uur slaap echt nog steeds nummers uitpersen. Heb ik me vaker over verbaasd, maar iedereen functioneerde nog gewoon. Je moest elkaar vaker checken om fouten te voorkomen en ik weet zeker dat ik met slaap beter was, maar het verschil was niet enorm. Daarbij is het spannend, je kondigt volgende week immers een deal van x miljard aan.

Qua beloning krijgen investment bankers geen 60 miljoen bonus. De CEO van Goldman krijgt dat niet eens, dus ga na. Traders kunnen inderdaad meer krijgen dan een CEO, maar niet op hun 27e, dat gebeurt simpelweg niet bij banken. Wel bij hedgefunds...

Een junior krijgt in de slecht jaren misschien 10-50% van zijn basisloon in bonus en werkt dan ook wel 20% minder dan ik hierboven beschreven heb. In de goede jaren krijgt hij meer dan 100%. Ik heb het wel eens uitgerekend en op zich was het per uur allemaal niet bizar veel. Maar goed, met veel uren verdien je dan dus nog steeds goed.

Hier nog wat opmerkingen aangaande comments in dit topic.

Voor Lemmeb: Nee, de baas geeft je helaas echt geen dag vrij. De hele reden dat je ’s nachs daar blijft is omdat je iets af moet hebben de dag erna, maar dan houdt het werk vervolgens niet op. Het is ook niet incidenteel, eerder structureel. Dat maakte het ook zo depressief soms. Er was (zeker in de goeie tijden) altijd een nieuw project. Ik denk dat accountancy meer zo is, die zijn qua uren wat “volatieler”.

Richie_Rich: Tekort? Natuurlijk niet, er waren altijd mensen die wilde beginnen. Het is gewoon een ingebakken manier van werken.

Halcon: Zoals je hierboven gelezen hebt gaat investment banking niet altijd over handelen. Dat doen traders en die maken inderdaad minder uren. Heb wel meer stress.

Voor mij is het in 2008 ergens afgelopen. Ik zag collega’s ontslagen worden en had persoonlijke redenen om minder uren te werken. Daarbij ontdekte ik dat ik de meeste truckjes inmiddels wel geleerd had, ik wilde meer weten of hoe bedrijven er van binnen uitzien. Ik kreeg een enorme kans om te vertrekken in een moeilijke tijd en heb hem dus met beide handen gegrepen. Als ik terugkijk heb ik er geen spijt van. Ik heb alles wat ik nu doe in die jaren geleerd en een hoop mooie dingen gedaan. Ik denk alleen dat ik op den duur een persoon was geworden die ik niet had willen zijn, laten we het daar op houden.
Tevens TT wat vriendelijk gemaakt.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66910454
Tyler Durden, Schitzoooo

Goed voorbeeld voor de diehard medewerken in de FS

[ Bericht 0% gewijzigd door xenobinol op 10-03-2009 20:52:17 ]
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_66910879
quote:
tvp in de vorm van: "cool plaatje in die op!"

voor de duidelijkheid: ik ben thuisblijmoeders aan het uithangen, maar ik heb de papieren om eventueel mijn heil te zoeken in het actuariaat. zou over een jaartje of wat wel aan moeten trekken denk ik zo
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator dinsdag 10 maart 2009 @ 20:50:50 #5
236264 crew  capricia
pi_66911216
tvp
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66911594
quote:
Volgens Lippens heeft vertraging bij het voltooien van de overname en de daarop plots uitbrekende kredietcrisis Fortis uiteindelijk genekt. De ondergang van zijn concern is de puisant rijke Fortisvoorman, die zelf de afgelopen maanden ook de helft van zijn half miljard omvattende vermogen verloor, echter niet in de koude kleren gaan zitten. De parlementariërs die hem verhoorden, spraken na afloop van ’een zwaar aangeslagen en gebroken man’ die door tienduizenden kleine beleggers openlijk veracht wordt.

....

Behalve Lippens moesten ook de ex-Fortis-bazen Votron, Verwilst en Dierickx voor de speciale Kamercommissie verschijnen. Ook Votron verdedigde de overname van ABN Amro en verklaarde dat vooral ’pech’ Fortis de das om heeft gedaan. Naast de kredietcrisis haalde de ex-ceo vooral de strengere boekhoudregels aan als oorzaak, die de stabiliteit van financiële concerns ondermijnden.

Bron: De Telegraaf
Krijg ik nu ten onrechte het idee dat als het goed gaat in de FS het te danken is aan de topmannen en ze daar vette bonussen voor opstrijken? Gaat het minder, dan ligt dat overal aan behalve aan hun eigen falende beleid. En "When The Going Gets Tough....", waar zijn die taaie rakkers dan om ons er doorheen te slepen, aan de Prozac?

Gezocht: "brokkenpiloten"

I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:27:07 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66912974
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:58 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Krijg ik nu ten onrechte het idee dat als het goed gaat in de FS het te danken is aan de topmannen en ze daar vette bonussen voor opstrijken? Gaat het minder, dan ligt dat overal aan behalve aan hun eigen falende beleid.
Dat is toch in elke branche zo... Mensen hebben de neiging om successen aan zichzelf toe te schrijven, terwijl dat voor een groot deel toch externe invloeden zijn. Ging het slecht dan lag het aan de omgeving. Menselijke tekortkoming...

Wat niet wegneemt dat wanneer er geblunderd wordt, men zich niet mag verschuilen achter marktomstandigheden. Bewust keuzes maken betekent de verantwoordelijkheid dragen. Meelopen met de massa is geen excuus.

Daarbij moet ik weer denken aan die beruchte uitspraak van Charles Prince, ex-CEO van Citigroup: “As long as the music is playing, you’ve got to get up and dance. When the music stops, in terms of liquidity, things will be complicated.” Een belachelijke uitspraak. Zoals al werd gereageerd: Visie hebben betekent "sometimes you don't dance".
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:41:13 #8
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_66913633
tvp

Ik zal ook in deel 3 kond doen van het financiële geboefte.

Wat doen die homo's in de OP?
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_66913982
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:27 schreef eleusis het volgende:

Dat is toch in elke branche zo... Mensen hebben de neiging om successen aan zichzelf toe te schrijven, terwijl dat voor een groot deel toch externe invloeden zijn. Ging het slecht dan lag het aan de omgeving. Menselijke tekortkoming...
Ik ben het met je eens dat veel mensen deze neiging vertonen, maar kom op, dit zijn toch wel de 'captains of industry', waarom kunnen juist deze mensen niet toegeven dat ze gefaald hebben? Zit dat in de bankiers genen om nooit je ongelijk toe te durven geven? Ik werk zelf in de productontwikkeling en als daar iets fout gaat ligt dat meestal aan de ontwikkelaar. Daar kun je simpelweg niet onderuit, dus daar is het ook meer geaccepteerd dat je wel eens faalt. Dat geven we ook toe en hopen er van te leren, dat moet ook anders raken we 'out of business'. Vaak houd dat in dat je kosten moet maken om je fouten te herstellen en volgens mij wringt hier de schoen, bankiers willen alleen maar geld innen, niet uitgeven.
quote:
Wat niet wegneemt dat wanneer er geblunderd wordt, men zich niet mag verschuilen achter marktomstandigheden. Bewust keuzes maken betekent de verantwoordelijkheid dragen. Meelopen met de massa is geen excuus.
True
quote:
Daarbij moet ik weer denken aan die beruchte uitspraak van Charles Prince, ex-CEO van Citigroup: “As long as the music is playing, you’ve got to get up and dance. When the music stops, in terms of liquidity, things will be complicated.” Een belachelijke uitspraak. Zoals al werd gereageerd: Visie hebben betekent "sometimes you don't dance".
Sometimes you don't dance

Durf je eigen koers te varen, I like that.
I'll sing you a lullaby.
pi_66914080
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:41 schreef ES57 het volgende:
tvp

Ik zal ook in deel 3 kond doen van het financiële geboefte.

Wat doen die homo's in de OP?
Dat is Tyler Durden of hij homo is weet ik niet, hij is in ieder geval wel Schitzofreen
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 11 maart 2009 @ 10:50:07 #11
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_66927690
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:28 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Laat me raden.... jij wilt de jonge generatie de rekening laten betalen? Als dat het plan is voorzie een revolutie waarbij de guillotine uit het vet gehaald word
Nee.
1) De pensioenen worden bevroren, dat is nét iets anders dan gedecimeerd.
2) Zodra de economie aantrekt gaat de rente omhoog en zijn de pensioenfondsen 'spontaan' uit de gevarenzone.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  Moderator woensdag 11 maart 2009 @ 13:58:07 #12
236264 crew  capricia
pi_66933968
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 10:50 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Nee.
1) De pensioenen worden bevroren, dat is nét iets anders dan gedecimeerd.
2) Zodra de economie aantrekt gaat de rente omhoog en zijn de pensioenfondsen 'spontaan' uit de gevarenzone.
En jij denkt dat ze dan die maatregelen zoals AOW vanaf je 67ste weer terug draaien?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 11 maart 2009 @ 14:02:57 #13
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_66934152
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:58 schreef capricia het volgende:

[..]

En jij denkt dat ze dan die maatregelen zoals AOW vanaf je 67ste weer terug draaien?
1) die is er nog niet door.
2) Wat mij betreft mag de AOW gekoppeld worden aan de levensverwachting: Voor ieder jaar dat de gemiddelde Nederlander langer leeft de AOW een half jaar omhoog oid.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_67127275
deze lijkt me hier wel passen
quote:
Bankdirecteur stal van rijken en gaf aan armen
Uitgegeven: 16 maart 2009 21:31
Laatst gewijzigd: 16 maart 2009 21:30

BRUGGE - Een 62-jarige Belgische bankdirecteur heeft meer dan een miljoen euro van de rekeningen van rijke klanten gehaald en dat uitgeleend aan arme mensen.

Dat bleek maandag tijdens een rechtszaak in Brugge, waar de man door de aanklager werd bestempeld als een moderne Robin Hood.

De bankdirecteur begon in 1995 met het uitlenen van geld aan mensen die geen krediet meer konden krijgen.

Hij deed dat in eerste instantie van zijn eigen spaargeld. Toen dat opraakte, begon de man geld te 'lenen' van zijn rijke klantenkring. Dat duurde tot 2001.

Justitie vervolgt de man voor valsheid in geschrifte. De rechter doet op 20 april uitspraak.
bron: www.nu.nl
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_67128688
TVP
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_67188788
Tijdje geleden dat ik op FOK! heb gereageerd. Lurkte wel het nodige, met name dit forum.

Werken in de financiële sector is (voor mij althans) één van de mooiste dingen die er zijn. Ik ben werkzaam bij een zakenbank/broker in A'dam vooral en met regelmaat in London. Het ironische bij ons is van toepassing dat we beter dan ooit draaien. De één zijn dood, de ander zijn brood.... Met name Fixed Income draait hier werkelijk als een tierelier, vaak hele grote trades met soms spreads van enkele procenten. (!) Het geeft de nervositeit en de onzekerheden in de markten aan, men weet niet goed wat wat nu waard is.

Zoals Drive-r het beschrijft hoe het leven van een i-banker eruit ziet, herken ik ook grotendeels, zij het met wat nuanceverschillen. Zelf begin ik standaard om 7 uur in de ochtend en zet meestal de PC zo rond 21 a 22 uur uit. Soms wordt er ook in het weekend doorgewerkt, er zijn dan slaapkamers/douches in het pand tot de beschikking. Een deadline is een deadline, dus het werk moet gewoon af, no matter wat. Recentelijk nog een hele nacht doorgetrokken met 2 uur slaap op de burostoel, dat trek je dan de volgende ochtend niet helemaal goed, maar de dynamiek in de markten doet wonderen met de adrenaline. Als je ermee begint, wordt het langzaam een way of life. Zelf ben ik nog vrij jong en energiek, en is het goed te trekken. Ik zie ook wel in dat ik dit niet tot mijn pensioen ga volhouden. Nu is het de ideale opmaat voor een steile leer- en carrièrecurve en zit ik in een vrij gezegende positie. Daar waar ik om kom in het werk, zie ik bij diverse concullegas, zowel A'dam als London, zeer veel mensen weggesaneerd worden. GS heeft bijvoorbeeld al 3 grote ontslagrondes gehad sinds september, terwijl zij nog redelijk performen.....
pi_67343955
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:37 schreef veekeend het volgende:
Tijdje geleden dat ik op FOK! heb gereageerd. Lurkte wel het nodige, met name dit forum.

Werken in de financiële sector is (voor mij althans) één van de mooiste dingen die er zijn. Ik ben werkzaam bij een zakenbank/broker in A'dam vooral en met regelmaat in London. Het ironische bij ons is van toepassing dat we beter dan ooit draaien. De één zijn dood, de ander zijn brood.... Met name Fixed Income draait hier werkelijk als een tierelier, vaak hele grote trades met soms spreads van enkele procenten. (!) Het geeft de nervositeit en de onzekerheden in de markten aan, men weet niet goed wat wat nu waard is.

Zoals Drive-r het beschrijft hoe het leven van een i-banker eruit ziet, herken ik ook grotendeels, zij het met wat nuanceverschillen. Zelf begin ik standaard om 7 uur in de ochtend en zet meestal de PC zo rond 21 a 22 uur uit. Soms wordt er ook in het weekend doorgewerkt, er zijn dan slaapkamers/douches in het pand tot de beschikking. Een deadline is een deadline, dus het werk moet gewoon af, no matter wat. Recentelijk nog een hele nacht doorgetrokken met 2 uur slaap op de burostoel, dat trek je dan de volgende ochtend niet helemaal goed, maar de dynamiek in de markten doet wonderen met de adrenaline. Als je ermee begint, wordt het langzaam een way of life. Zelf ben ik nog vrij jong en energiek, en is het goed te trekken. Ik zie ook wel in dat ik dit niet tot mijn pensioen ga volhouden. Nu is het de ideale opmaat voor een steile leer- en carrièrecurve en zit ik in een vrij gezegende positie. Daar waar ik om kom in het werk, zie ik bij diverse concullegas, zowel A'dam als London, zeer veel mensen weggesaneerd worden. GS heeft bijvoorbeeld al 3 grote ontslagrondes gehad sinds september, terwijl zij nog redelijk performen.....
Nice! En dan te bedenken dat je wisselt tussen londen en amsterdam
Ik zal denk ik in de tijden van dat je in londen zit wel dicht bij zitten. Ik zit zelf aan moorgate road, zie hier uitzicht + genieten van zon op gras via google maps -> link en hier halen we de sandwiches vandaan, pret a manger ftw!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_67349583
quote:
Op maandag 23 maart 2009 23:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nice! En dan te bedenken dat je wisselt tussen londen en amsterdam
Ik zal denk ik in de tijden van dat je in londen zit wel dicht bij zitten. Ik zit zelf aan moorgate road, zie hier uitzicht + genieten van zon op gras via google maps -> link en hier halen we de sandwiches vandaan, pret a manger ftw!
Zolang je maar niet op Canary Wharf zit, is het allang prima

Zit zelf al sinds het begin in de City, ook in mijn eerste baan gelukkig.
pi_67350895
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 10:30 schreef Drive-r het volgende:

[..]

CW, het begint er akelig leeg te worden.

Ik heb het overigens nooit begrepen om daar te gaan zitten. Sowieso risicovol om met al die grote kantoren op een kluitje te zitten.

City is good
pi_67351023
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:10 schreef veekeend het volgende:

[..]

CW, het begint er akelig leeg te worden.

Ik heb het overigens nooit begrepen om daar te gaan zitten. Sowieso risicovol om met al die grote kantoren op een kluitje te zitten.

City is good
Ach, een groot kantoor in de city zal ook niet goedkoop zijn en is logistiek allemaal wat onhandiger. Voor de werknemers echter wel een voordeel. Elke dag naar CW is geen feest en even een broodje halen met de lunch is weinig ontspannends, niks leuks daar. Af en toe vanuit het kantoor van een concurrent moeten werken bij grote transacties, was echt hel daar in het weekeinde...
pi_67369870
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 10:30 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Wat doe je nu precies dan? Hedgefund / PE / IM ?
pi_67373619
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 20:39 schreef veekeend het volgende:

[..]

Wat doe je nu precies dan? Hedgefund / PE / IM ?
Ik hou het liever algemeen, dus vertel hier altijd dat ik bij een investeringsfonds werk. Dus PE/HF, in die richting. Kleine club Nederlanders hier in Londen
pi_67373906
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:12 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik hou het liever algemeen, dus vertel hier altijd dat ik bij een investeringsfonds werk. Dus PE/HF, in die richting. Kleine club Nederlanders hier in Londen
It is a small world, so true Toch werken er volgens mij stiekem vrij veel NL-ers in London. Het waren er zeker duizenden, waarvan de nodige natuurlijk noodgedwongen weer hun terugkeer hebben moeten maken. Maar nog altijd wel een redelijke club, als je ze bij elkaar zet. (zoals op de 18e )
pi_67374744
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:18 schreef veekeend het volgende:

[..]

It is a small world, so true Toch werken er volgens mij stiekem vrij veel NL-ers in London. Het waren er zeker duizenden, waarvan de nodige natuurlijk noodgedwongen weer hun terugkeer hebben moeten maken. Maar nog altijd wel een redelijke club, als je ze bij elkaar zet. (zoals op de 18e )
Denk je echt dat het zon eliteraire pikkie volk vooral op de 18e van april gaat samen komen? Ik denk dat er nog genoeg studenten of vakantie gangers tussen zitten. Een goede mix zeg maar, al denk ik wel dat in de financiele sector, dé sector in londen is waar de meeste nederlanders actief zijn. Of de horeca.

Overigens ben ik straks erg benieuwd naar hoe het is in de Financial District is in New York in vergelijking met londen vanaf September. Maja, tis nog maar even de vraag hoe snel ik daar een baan kan vinden
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_67375326
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Denk je echt dat het zon eliteraire pikkie volk vooral op de 18e van april gaat samen komen? Ik denk dat er nog genoeg studenten of vakantie gangers tussen zitten. Een goede mix zeg maar, al denk ik wel dat in de financiele sector, dé sector in londen is waar de meeste nederlanders actief zijn. Of de horeca.
Zeker de wat oudere lui, die hier al jaartje of wat zitten, zullen inderdaad niet snel die kant op gaan. Maar dat geld niet alleen voor de Nederlanders in de City, maar ook mensen in andere vakgebieden. Mijn vrienden zitten eigenlijk niet in finance, maar die gaan dit jaar ook niet meer, geloof ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')