abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 maart 2009 @ 09:09:48 #151
24188 Belana
kloon van belana
pi_67229984
wonderlijk BM, want je doet niets anders als anderen hier dan. geen flauw idee waar dat aan ligt.
ik maak me er niet druk om in ieder geval, voor zijn 4e is vroeg zat
stormy waters...
sailin'
pi_67230223
Het gaat dan wel over gewoon overdag zonder pamper kunnen lopen, he.
Op ons briefje voor school stond wel dat we eventueel een pamper moeten meegeven voor een middagdutje.
Ze gaan er verder gewoon van uit dat je kind zelfstandig naar het toilet kan gaan, dat is ook aanwezig in de eerste kleuterklasjes.
Ik begrijp dat wel, stel je voor dat de juf zo'n 25 kinderen moet verversen, ze is de hele dag bezig...
pi_67230274
Maar ik vind het echt nogal wat hoor, zelfstandig naar de WC gaan met 2,5!
Maar aan de andere kant, als het in Belgie normaal is kan ik me indenken dat het voor jou 'gewoon' is.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67230496
Ik weet wel dat er nogal wat ouders beginnen te panikeren als hun kind die leeftijd nadert, maar uit ondervinding weet ik intussen dat het plots snel kan gaan en vetrekken ze voor zover ik weet droog naar school.
pi_67230872
Ik denk toch wel, als het kind gemiddeld met 2,5 zindelijk moet zijn dat er wat meer druk achterstaat op jonge leeftijd dan wanneer het pas met 4 hoeft. Dus dat je dan toch wel op een iets andere manier bezig bent.
Damian kan ook al redelijk aangeven wanneer hij moet plassen en gaat ook regelmatig op het potje, maar ik heb zoiets van: het hoeft nog niet, we hebben nog genoeg tijd. Dus hij gaat nu niet met regelmaat op het potje maar we doen het wanneer het ons uitkomt, lekker rustig aan en meer spelenderwijs.
Als ik dat zo om mij heen hoor, doen veel ouders het op deze manier. Het is waarschijnlijk zoals Fuente zegt, meer wat voor jou gewoon is.
pi_67233007
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 07:42 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Oh dan is die van mij allang zindelijk. Die geeft al maanden aan dat ie moet plassen of poepen en dat ie dat lekker in zijn luier gaat doen. Probleem zindelijkheid opgelost hier!!
Ja dat noemt het CB zindelijk.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 13:27:04 #157
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_67237372
Wij hebben de eerste stapjes op weg naar zindelijkheid gezet. Er wordt soms op het potje geplast. Niets moet daarbij, soms proberen we het maar niet tegen de wil in.
Zo hoop ik die momenten wat op te bouwen, waardoor we heel geleidelijk aan het proces doorlopen. Of niet natuurlijk
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_67237469
Wat ik bij Anna wel merk is dat je ook niet té vrijblijvend moet zijn. Ik vraag bijvoorbeeld 's avonds bij het aantrekken van d'r pymama standaard of ze nog op het potje wil. Ze zegt dan bijna altijd nee, maar de laatste tijd zeg ik dan 'toch maar even proberen he' (niet dwingend, ook niet vragend, gewoon als 'feit') en als ze dan eenmaal zit, wat ze ook zonder te mopperen doet, komt er meestal wel wat. Eerst was ze dan zonder wat te doen naar bed gegaan.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 20 maart 2009 @ 13:32:23 #159
94046 PM-girl
pi_67237511
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:30 schreef Jarno het volgende:
Wat ik bij Anna wel merk is dat je ook niet té vrijblijvend moet zijn. Ik vraag bijvoorbeeld 's avonds bij het aantrekken van d'r pymama standaard of ze nog op het potje wil. Ze zegt dan bijna altijd nee, maar de laatste tijd zeg ik dan 'toch maar even proberen he' (niet dwingend, ook niet vragend, gewoon als 'feit') en als ze dan eenmaal zit, wat ze ook zonder te mopperen doet, komt er meestal wel wat. Eerst was ze dan zonder wat te doen naar bed gegaan.
Dat is wat stap twee wordt voor ons, precies om het steeds meer gewoonte te maken.
Maar nu is het nog zo kort en de eerste keer ging zo per ongeluk, dat we voorlopig nog even freewheelen.
*
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:13:10 #160
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67238642
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 08:35 schreef Popples het volgende:
wennie zijn moeder schreeuwt en vloekt en ga maar door dus daar krijgt hij het van mee.
bij zijn oma doet hij precies het zelfde, bij andere kindjes ook(situaties gezien op het cb).
maar ik denk dat ik me daar maar over heen moet zetten. want ik weet dat ze van zich afbekt.
dat jochie is een jaar ouder dan mijn peuter maar heb wel 1 keer gezien dat hem een keer terug op de plaats heeft gezet. zo van .... dat mag niet en dat jochie keek haar aan van oke. maar een paar dagen erop duwde hij haar weg en stond ze beteuterd te kijken van wat gebeurt mij nou.

ik zeg niet dat die van mij niet altijd de liefste is hoor want elk kind heeft zijn streekjes.
dan volgende week maar eens gaan neuzen daar.
Hij krijgt dus lekker het goede voorbeeld van zijn ouders. Erg zeg.
Tuurlijk heeft elk kind zijn streekjes, maar wat hij doet gaat wel erg ver.
Misschien bijt ze wel heel erg van haar af joh en maak je je zorgen om niets.
Ik zou gewoon inderdaad eens gaan neuzen, kan geen kwaad toch?
pi_67241110
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:13 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Hij krijgt dus lekker het goede voorbeeld van zijn ouders. Erg zeg.
Tuurlijk heeft elk kind zijn streekjes, maar wat hij doet gaat wel erg ver.
Misschien bijt ze wel heel erg van haar af joh en maak je je zorgen om niets.
Ik zou gewoon inderdaad eens gaan neuzen, kan geen kwaad toch?
hij krijgt het idd allemaal van zijn moeder mee, want zijn vader word ook uitgebekt waar hij bij staat er durft niks. zo ook opa en oma moeten ook maar opdraven en doen wat zij wil.
we hadden het vorige week ofzo ook al in babytjestopic erover. toen ging het over risico groep.
zo zaten wij in de tuin en die begon me toch het hele dorp bij elkaar te schreeuwen.
net kwam ik terug en deuren gooien en in de bijkeukenstaan en schreeuwen. kinderen hysterisch.
die van mij schrok zich weer rot, 2de keer in 1 week.

jarno dat doe wij ook. gewoon zeggen het proberen anders zegt ze toch nee.
mama van 3 kids!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 16:07:48 #162
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67242441
als max in zn blote kont loopt gaat ie wel op tijd op t potje zitten, maar trek ik er een gewone broek overheen aan, dan denkt ie dat ie een luier aanheeft dus wij hebben heel veel natte broeken, hij krijgt t maar niet door.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:29:42 #163
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67246555
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:28 schreef Popples het volgende:

[..]

hij krijgt het idd allemaal van zijn moeder mee, want zijn vader word ook uitgebekt waar hij bij staat er durft niks. zo ook opa en oma moeten ook maar opdraven en doen wat zij wil.
we hadden het vorige week ofzo ook al in babytjestopic erover. toen ging het over risico groep.
zo zaten wij in de tuin en die begon me toch het hele dorp bij elkaar te schreeuwen.
net kwam ik terug en deuren gooien en in de bijkeukenstaan en schreeuwen. kinderen hysterisch.
die van mij schrok zich weer rot, 2de keer in 1 week.

Popples, heb je er al eens aan gedacht om te overleggen met het AMK (advies- en meldpunt kindermishandeling)? Je kunt bellen (5 ct per minuut) en met hen overleggen wat verstandig is. Ik vind de situatie zoals jij die omschrijft erg zorgelijk klinken...
0900-1231230
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 21:32:43 #164
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67252895
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 18:29 schreef Moonah het volgende:

[..]

Popples, heb je er al eens aan gedacht om te overleggen met het AMK (advies- en meldpunt kindermishandeling)? Je kunt bellen (5 ct per minuut) en met hen overleggen wat verstandig is. Ik vind de situatie zoals jij die omschrijft erg zorgelijk klinken...
0900-1231230
Dat bedoelde ik eigenlijk ook, het klinkt niet als een keertje 'een beetje boos' zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 21 maart 2009 @ 12:09:00 #165
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_67265528
Hier wordt sinds een weekje ook op het potje geplast met luierbroekje en dan mag ze ook nog een stickertje plakken en het meiske deed het meteen. Ze heeft het nog niet altijd door maar er is hier een beginnetje gemaakt.

Overigens zijn we naar de KNO arts geweest en 6 april aanstaande gaan al haar amandelen eruit. Haar keelamandelen zijn zo groot dat het heel logisch is dat ze zegt dat eten niet past en haar neusamandel was ook helemaal ontstoken. Mijn lief was met haar gegaan afgelopen dinsdag en zaterdagavond had ze de laatste ab (4e kuur sinds 25 januari) op en dinsdagmiddag was alles alweer in de beginnende fase van ontsteken. Dus nu een ondersteunende kuur en dan op het eerste plekje (6 april) gaat alles eruit en dan hoop ik toch echt dat ze opknapt. For the record ze is nu 11,3 kilo en 97 cm. Ze was eindelijk net om en nabij de 13,5 kilo maar als ze dan niet kunnen eten ja dan merk je het echt aan haar...
  † In Memoriam † zaterdag 21 maart 2009 @ 13:33:36 #166
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_67267153
* Slaapmeisje zit een beetje te balen.

Het is echt een prachtige lentedag, maar Milo heeft koorts. Vanmorgen lag hij als een zielig hoopie de hele tijd met mij op de bank. Gelukkig slaapt hij nu even in zijn eigen bedje, dus ik duik de tuin in om toch een beetje zonneschijn mee te pikken
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:23:07 #167
94046 PM-girl
pi_67268330
Beterschap voor Milo!
*
pi_67275467
Beterschap voor Milo

Sara vertelt tegenwoordig zelf dat ze niet geluisterd heeft. Ik kwam van m'n werk vandaag en vroeg hoe ze het had gehad met papa en Merel: Was heeeuul leuk, ik was heeeeeuuuul lief, maar ik had niet zo goed geluisterd.

En ze noemt me 'mammie' tegenwoordig, vind ik stiekem wel heel lief
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:13:03 #169
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67277952
Beterschap voor Milo slaap meisje, hoop dat hij snel opknapt en jullie samen het zonnetje in kunnen.
  zondag 22 maart 2009 @ 16:43:36 #170
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67297700
Och Mibossie, hopelijk helpt het als de amandelen bij je grietje zijn verwijderd. Wat naar, als slikken pijn doet.

Milo al wat beterderder?

En Fuentemammie...

Nou, geïnspireerd door de potjesverhalen hier, zijn wij ook maar eens actief begonnen. Haha, geweldig! Vanochtend al meteen twee keer zelf aangegeven dat hij een plas moest en op het potje gedaan. En één keertje een plasje op een stoel, en toen kwam hij me roepen dat ik moest poetsen.
Nu loopt hij heel trots met blote beentjes in een onderbroekje rond. Cuuuute!
Het was eigenlijk niet echt de bedoeling om er ineens zo intensief mee bezig te gaan. Maar ik was verrast door het succes vanochtend, dus nu gaan we er maar meteen helemaal voor.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 22 maart 2009 @ 21:46:07 #171
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67307102
Goed van Thies, zeg!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_67313658
Wat heerlijk, Moonah
pi_67314157
Hee wat goed van Thies!

We gaan woensdag weer met Sara naar de huisarts. Het lijkt wel alsof ze steeds dover wordt. De ketotifen helpt helaas niets. Dan maar weer buisjes.
Sara
Merel
Ukje
pi_67314303
moonah wat goed.

he bah fuente dat is niet leuk.
mama van 3 kids!
  maandag 23 maart 2009 @ 09:35:00 #175
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67315469
Zo Moonah dat is goed van Thies zeg! Zou fijn zijn als het zo positief blijft gaan
Op de goede weg in ieder geval.

Ah fuente, zielig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')