abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:34:31 #126
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67208818
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:29 schreef MeNicole het volgende:
Welke luiers gebruiken jullie voor jullie peuters dan? Ik heb voor Mikael van de C1000 maar na 1 flinke plas is alles nat. Heb al verschillende merken geprobeert maar niks helpt meer. Volgend weekend is het hier dan ook afgelopen. Dan gaan we door pakken met het zindelijk worden. Ik merk dat ie er wel klaar voor is want als ie geen luier voor heeft gaat altijd de eerste plas mis en daarna gewoon op de wc. Maar doordat ie dan weer hier, dan weer bij mijn ouders, dan weer bij zijn vader en dan weer bij zijn andere opa en oma is schiet het niet op. Maar vanaf volgend weekend beginnen we hier en dan moet de rest maar mee.
Het ligt een beetje aan de bouw van je kind, maar ik heb alle luiers geprobeert, maar ik zweer bij die van de Lidl. Mijn zoontje is erg smal en die passen perfect bij hem (hij weegt 15,5 kilo) , zijn 7,75 euro geloof ik. Bovendien kan hij er heel wat plasjes in kwijt, voor mij geen anderen meer.
pi_67209083
Ja misschien als ie een paar keer en klein plasje doet. Maar die van mij plast alles in een keer. Die luiers hebben geen tijd om de boel in zich op te nemen. Maar ja. Nog een week extra was en dan is het over!!

Ik krijg gelukkig nooit opmerkingen over dat ie nog niet zindelijk is. En als er wel eens iemand over begint dan is het al meteen: Oh ik zou er mee wachten tot de kleine geboren is anders kun je straks weer van voor af aan beginnen.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:50:38 #128
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_67209331
Ik gebruik voor beide kinderen Pampers, nooit problemen mee! Zijn lekker soepel dus ik hoop ook dat ze zacht zijn voor de billetjes Gaan ook makkelijk heel de nacht mee, en met name de peuter plast 's nachts nog erg veel.
pi_67210023
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:44 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja maar, ja maar.... David....
Ík was toch al verliefd op jou....

Ik kom er nu pas achter dat David eigenlijk niet meer in dit topic hoort

Nou ja, hij poept nog steeds in zijn broek en weigert de wc en/of potje dus eigenlijk kan het best nog hier
pi_67212019
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:32 schreef wennie29 het volgende:
[/quote

Is ook het beste om de mensen maar te laten lullen, maar ik krijg (nu al) regelmatig opmerkingen zo van " jeetje is hij nog niet zindelijk" erg irritant probeer me er niets van aan te trekken overigens, maar soms denk ik dan van " is hij echt al zo oud dat hij zindelijk had moeten zijn " ben zelf van mening van niet.
een kind is zindelijk als hij/zij er aan toe is.

menicole ik gebruik de kruidvat luiers.
hier waren de lidl, c1000 en pampers een hell omdat ze elke keer en door waren.

wat leuk die peuter liefdes verhalen

mag ik dan ook gelijk even opscheppen over mijn kind
madam kan achteruit tellen
seven, six, five enz. tot 1 en van one tot ten en ze zingt het liedje van krezip sweet goedbyes mee
zo werden wij pas wakker geteld 's morgens. manlief en ik keken elkaar aan van hoe komt ze erbij.
mama van 3 kids!
  donderdag 19 maart 2009 @ 17:50:50 #131
24188 Belana
kloon van belana
pi_67212636
popples, wat lief en knap ook!
stormy waters...
sailin'
pi_67212761
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:32 schreef wennie29 het volgende:
[quote]Op donderdag 19 maart 2009 15:22 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Er is gelukkig maar 1 vinger gehavend.
Gaat wel redelijk, ziet er wel heel raar uit nu. Doet soms zeer als ze ergens tegenaan komt.

Zindelijkheid is nu trouwens definitief op een laag pitje. We laten de mensen maar lullen.
[/quote

Is ook het beste om de mensen maar te laten lullen, maar ik krijg (nu al) regelmatig opmerkingen zo van " jeetje is hij nog niet zindelijk" erg irritant probeer me er niets van aan te trekken overigens, maar soms denk ik dan van " is hij echt al zo oud dat hij zindelijk had moeten zijn " ben zelf van mening van niet.
Ja die opmerkingen zijn erg irritant en Kim is al 3. Dan is het blijkbaar not done. Ik ben blijkbaar nog steeds gevoelig voor zulke opmerkingen.
pi_67212790
Popples knap zeg!

En hier de lidl luiers en soms pampers, als die in de aanbieding zijn haal ik ze weleens op.
pi_67213728
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 17:56 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ja die opmerkingen zijn erg irritant en Kim is al 3. Dan is het blijkbaar not done. Ik ben blijkbaar nog steeds gevoelig voor zulke opmerkingen.
gewoon aan je voorbij laten gaan en een ander onderwerp aan snijden.

ik kreeg dat al te horen toen die van mij 1,5 was.

ja ik had hem al met 1 jaar zindelijk, zal ik het haar leren

stom mens wat het is. maar goed ieder kind doet het wanneer hij/zij er aan toe is.
dwingen heeft toch geen zin.

hier is het 1 keer goed gegaan en dan is het schone luier. dus het schiet niet op hier.
achja de zomer komt eraan
mama van 3 kids!
  donderdag 19 maart 2009 @ 19:14:42 #135
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67214757
Ingrid, niets van aantrekken hoor! Even wat virtuele steun.

Grappig Popples, dat ze die telrijtjes zo opzegt, en nog in het Engels ook. Wellicht van Dora geleerd?
Thies is ook wel bezig met tellen. Ook omdat ik het gebruik om aan te geven dat hij nog tien tellen mag douchen/spelen/whatever. Maar ook wielen tellen, blokken, ballen etc. En hij doet dat niet in het Engels maar wél in het Chinees. Oftewel, je verstaat er geen hout van!

En Damian al letters. Je hebt toch niet die tell-sell cursus aangeschaft he Appelsappie?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † donderdag 19 maart 2009 @ 20:21:49 #136
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_67216981
Wij zijn nog lang niet toe om Milo zindelijk te maken. Heel toevallig gaf hij gisteren aan dat hij had geplast : "ik heb een plasje in de buik" en daarmee wees hij naar zijn luier, ach het komt vast goed.

Vandaag hebben we een erg gezellige dag gehad. Milo heeft een driewielertje (met een handige duwstang voor mama) gekregen en daarmee zijn we vandaag op pad geweest naar de speeltuin. Het principe van de trappers snapt hij nog niet. Hij blijft wel goed zitten en laat mama lekker duwen Verder is hij de hele dag aan het zingen. Echt zo lief
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_67222126
Dat zindelijk zijn is echt wel een 'cultuurverschil' . Hier is het doodnormaal om zindelijk te zijn tegen de eerste kleuterklas, op twee en een half dus.
Mijn schoonbroer was een paar weken terug op vakantie in Nederland en hij vond het zo raar dat al die 'grote' kindjes nog in de pampers liepen...
pi_67225670
Maar BM, wat als een kindje er dan echt niet aan toe is?
Sara was toen ze 20 maanden oud was 2 volle weken zindelijk wat plassen betreft, en toen hield het op. We hebben toen van alles geprobeerd, maar echt niet. Ook andere pogingen liepen alleen maar op heel veel stress uit omdat Sara zich echt naar voelde als het toch mis ging (en dat ging het zo;n beetje constant).

Hoe lossen jullie dat dan op?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67226048
Zindelijk zijn is iets anders dan perse naar de wc gaan. Zindelijk zijn is wanneer kinderen kunnen aangeven, wanneer en waar ze willen plassen of poepen. Dat er in NL misschien minder streng wordt omgegaan met de wc-gang is het cultuurverschil, niet de onwikkeling zindelijkheid op zich.
pi_67228723
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:55 schreef Fuente het volgende:
Hoe lossen jullie dat dan op?
blijkbaar door niet in Nederland te wonen
pi_67228745
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:12 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Ach ja we zien het wel, dalijk eerst maar weer eens wennen aan groene spuitluiers
Hahahha en als het een dag tegenzit, dan staat de luierteller zo op 50....

*herinnert zich een buikgriepdag van de meiden, 50 luiers op 1 dag *
pi_67228918
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:07 schreef Mone het volgende:
Zindelijk zijn is iets anders dan perse naar de wc gaan. Zindelijk zijn is wanneer kinderen kunnen aangeven, wanneer en waar ze willen plassen of poepen. Dat er in NL misschien minder streng wordt omgegaan met de wc-gang is het cultuurverschil, niet de onwikkeling zindelijkheid op zich.
Oh dan is die van mij allang zindelijk. Die geeft al maanden aan dat ie moet plassen of poepen en dat ie dat lekker in zijn luier gaat doen. Probleem zindelijkheid opgelost hier!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 07:47:49 #143
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67228937
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 07:42 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Oh dan is die van mij allang zindelijk. Die geeft al maanden aan dat ie moet plassen of poepen en dat ie dat lekker in zijn luier gaat doen. Probleem zindelijkheid opgelost hier!!
Haha je hebt helemaal gelijk. Nou hier dan ook 1 zindelijk :-)
pi_67228948
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 07:42 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Whehehehe
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67229092
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 19:14 schreef Moonah het volgende:
Ingrid, niets van aantrekken hoor! Even wat virtuele steun.

Grappig Popples, dat ze die telrijtjes zo opzegt, en nog in het Engels ook. Wellicht van Dora geleerd?
Thies is ook wel bezig met tellen. Ook omdat ik het gebruik om aan te geven dat hij nog tien tellen mag douchen/spelen/whatever. Maar ook wielen tellen, blokken, ballen etc. En hij doet dat niet in het Engels maar wél in het Chinees. Oftewel, je verstaat er geen hout van!

En Damian al letters. Je hebt toch niet die tell-sell cursus aangeschaft he Appelsappie?

ja ik denk ook van dora idd. achja is het toch ergens goed voor laatst stond ze ook iets in het engels te praten tegen mijn moeder die geen engels kan

bass miss maar als je kindje nou echt niet er aan toe zijn?
ik bedoel die van mij ging pas lopen met 17 maanden dan kan ik toch moeilijk zeggen ja kruip er maar op.
ze was met hele andere ontwikkelings dingen bezig. van het zomer gaan we gewoon weer beginnen hier met zindelijk worden.

kp 50 luiers die zul je dan net niet in huis hebben.

ik zit met een dilemma.
wij wonen in kleine dorp met 1 psz. maar hier zitten ze met de leeftijd 2tot 4 jaar in 1 kleine kippenhokje.
maar de buren hun jochie zit er dus alle dagen dat de psz open is(3 dagen).
maar ik kan nou niet zeggen dat het een goede voorbeeld is voor mijn kind.
hij schreeuw(leert hij van mama), is totaal niet sociaal naar andere kinderen of mensen(gezien bij het cb waar hij mijn kind gewoon wegduwde uit het niets), scheld (gvd en klere wijf enz.) naar iedereen enzo maar gewoon fatsoenlijk normaal praten zit er niet in. dit krijgt hij mee van de ouders die dag en nacht schreeuwen en schelden.
maarja die psz, ik merk dat die van mij er gewoon aan toe is met andere kindjes want elke keer als ze kindjes ziet dan wil ze er mee spelen en niet meer mee.
maar dat jochie houd me dus tegen. hij terroriseert echt alles. dus nu weet ik niet wat ik moet doen.
haar laten gaan en dat ze dan zijn gedrag kopieert en ik met de gebakken peren zit of haar thuis houden en iets anders gaan doen. ik weet dat ze sterk in haar schoenen staat maar dat jochie verpest het heb ik gezien bij het cb. vind dit wel heel moeilijk. wat zouden jullie doen?
mama van 3 kids!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 08:23:03 #146
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67229206
Popples, wat vervelend van dat rotjongetje, dat is echt ongelooflijk dat een kind dat gedrag heeft en die taal gebruikt, maar als ik jouw woorden mag geloven is dat voornamelijk de schuld van de ouders?
Ben je al een keertje gaan kijken op deze peuterspeelzaal? Je kunt gewoon eens gaan kijken en de sfeer gaan proeven, bovendien kun je dan ook zien hoe de andere kindjes zijn en hoe zij op dat vervelende jongetje reageren. Ik neem namelijk niet aan dat iedereen daar zijn gedrag gaat kopieren?
Er is toch ook toezicht van de leidsters en die zullen dat gedrag heus niet tolereren, en anders zijn het geen goede leidsters.

Wat ook nog kan is dat hij het thuis wel doet, maar op de peuterspeelzaal niet?

Als jij denkt dat jouw kindje eraan toe is om met andere kindjes te spelen, dan zou ik het zeker gaan proberen. Ik snap je bezorgdheid hoor. Ga desnoods een paar keer mee en ga in een hoekje zitten om te kijken hoe je kindje reageert op dat andere kind.

Succes ermee!
pi_67229219
Popples, dat zijn dingen waar je uiteindelijk eigenlijk niet aan ontkomt. Bij Sara op de groep op het kdv zit ook zo'n ventje (slaan, krabben, bijten en schelden). Dus Sara kwam laatst thuis en noemde mij 'poep' en zei dat ze de poes 'helemaal dood ging schieten'.
Ja daar was ik dus echt niet blij mee, en dat heb ik haar toen heel duidelijk gemaakt. Ook al zou je je kleintje thuishouden, straks op school heb je ook 'rotte appels' waar ze dit gedrag van kopieren en dan kun jij als ouder alleen maar zelf je best doen door je kind te laten zien dat het bij jou thuis dus niet zo gaat.

En ook daar leren ze van he? Zien dat een ander kind misschien niet netjes is, of lief, of aardig.
Maar ik kan me je dillema wel indenken
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 20 maart 2009 @ 08:33:19 #148
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67229332
Lastig popples, maar wel fijn om te weten van het van 'thuis' mee komen dat hij het niet leert op de psz. Ik zou eens vragen of je mag komen kijken, juist om te zien hoe ze met hem en dat gedrag om gaan. Als ze bij elkaar in straat wonen, gaan ze toch wel samen spelel later en dan kan ze nu, al jong, leren dat het geen normaal gedrag is.
Zit het sowieso wel goed met die ouders al ze zo met hun kind omgaan?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_67229361
wennie zijn moeder schreeuwt en vloekt en ga maar door dus daar krijgt hij het van mee.
bij zijn oma doet hij precies het zelfde, bij andere kindjes ook(situaties gezien op het cb).
maar ik denk dat ik me daar maar over heen moet zetten. want ik weet dat ze van zich afbekt.
dat jochie is een jaar ouder dan mijn peuter maar heb wel 1 keer gezien dat hem een keer terug op de plaats heeft gezet. zo van .... dat mag niet en dat jochie keek haar aan van oke. maar een paar dagen erop duwde hij haar weg en stond ze beteuterd te kijken van wat gebeurt mij nou.

ik zeg niet dat die van mij niet altijd de liefste is hoor want elk kind heeft zijn streekjes.
dan volgende week maar eens gaan neuzen daar.
mama van 3 kids!
pi_67229741
In principe mogen ze nog niet naar school als ze niet zindelijk zijn. Maar ik denk niet dat dat zoveel gebeurt eigenlijk, ik heb hier al een heleboel kindjes over de vloer gehad en eigenlijk werden ze allemaal vanzelf zindelijk tussen twee en twee en en half. Dus waren ze er wel aan toe volgens mij.
Met Fons hebben we ook niet meer gedaan dan hem zijn potje aangeboden toen we zagen dat hij niet plaste als hij geen pamper aanhad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')